Het racisme en diversiteit topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 17 juni 2020 - 13:12:40

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Naast racisme & slavernij zijn nog veel meer dingen waarop Hamilton tegen is :

https://www.geenstijl.nl/5154739/applaus/#comments

Adolescentie.

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Citaat van: Sabai op 06 augustus 2020 - 09:01:21
Ja nee maar dat is anders .... ::)

Dat is precies wat ik bedoel. En dat laat ik niet meer ongemerkt de revue passeren. Wat ik zo jammer vind is dat mensen die zeggen op te komen voor minderheden er voor zorgen dat de kloof tussen mensen steeds groter wordt. In plaats van Zwarte Piet racistisch te noemen en je in te zetten voor het verdwijnen kun je het ook uitleggen waarom het niet racistisch is. En aan de andere kant vragen of mensen bereid zijn dat in de toekomst anders vorm te geven. Ik ben heel lang neutraal geweest in de discussie maar kan heel slecht tegen drammen.

Datzelfde zie ik DENK ook doen. Ik schreef er al eerder over. DENK benoemt de symptomen, kliedert daar een boel verwijten tegenaan en eist vervolgens dat Nederland zich aanpast. Dat werkt zo niet. Dat zet kwaad bloed. De sfeer in de discussie in de Tweede Kamer wordt daardoor ook steeds grimmiger en stevent af op een impasse. Wat DENK had moeten proberen is eerst de oorzaak van discriminatie naar de oppervlakte moeten halen en met de gemeenschap in gesprek gaan. Hoe gaan wij dat beeld nu ombuigen. Want dat beeld ontstaat niet zomaar. Zelfreflectie komt helaas niet voor bij deze vriendelijke vogels.

Tenslotte George Floyd. Ik heb de beelden gekeken en kan het niet anders dan schokkend vinden. Vanaf de eerste seconde stribbelt Floyd tegen en wordt het van kwaad tot erger, als zij hem willen afvoeren weigert hij in te stappen en escaleert het. Floyd moet het met de dood bekopen. Zeer tragisch incident waar buitensporig geweld aan de ten grondslag ligt. Prima om hem onder handen te nemen maar hij was al lang rustig en had dus veel eerder los kunnen worden gelaten. Daarnaast vond ik dat de agent meer moest praten tegen Floyd. Onderhandelen. Als je instapt, laat ik je los. Niet blijven vasthouden. Ik word er verdrietig van.

Het rechtvaardigt demonstraties tegen disproportioneel politiegeweld. Ik vind het prima om je te laten horen en collectief een signaal af te geven. Ik kijk daarnaast ook naar de manier waarop demonstraties worden gevoerd. Omdat het George Floyd betrof verandert demonstraties tegen politiegeweld al gauw in een antiracismedemonstratie. Racisme is tot op de dag van vandaag niet bewezen. In het verlengde daarvan worden winkels geplunderd, ik las gisteren dat kerken kort en klein worden geslagen, blanken mensen worden in elkaar geslagen, het loopt zo uit de hand dat Trump dreigt het leger in te zetten als steden niet gauw de boel sussen.

Ik vind daar wat van. Ten eerste vind ik dat de demonstratie gekaapt is door BLM en had ik graag gezien dat het wat meer ging over het buitenproportioneel politiegeweld op zichzelf en punt twee de chaos, het geweld en ordeverstoring wat samengaat met demonstraties druist in tegen alles waarvoor je strijdt. Ik ben dus verbaasd dat een Lewis Hamilton zo verhard discussieert. Ik denk dat het hem juist had gesierd als hij zich distantieert van de plunderingen, vernielingen en het geweld. Benut dat podium om juist op te roepen om vredig te demonstreren en spreek je uit tegen ordeverstoring. Dat blijft uit en daarop bekritiseer ik Hamilton.

Daarnaast blijf ik vinden dat we meer een eenheid moeten vormen tegen racisme. En tegen buitensporig politiegeweld. Zolang mensen zich niet toespitsen op het onderwerp en mensen blijven onderverdelen op basis van huidskleur zal racisme gevoed worden en toenemen. De kloof tussen mensen wordt steeds groter. En zo nu en dan bekruipt mij het gevoel dat het niet gaat om gelijkheid en mensen zwelgen in zelfmedelijden en niet meer uit die egoïstische bubbel willen komen. En dat betreur ik.

Franky R.

Citaat van: Wings op 06 augustus 2020 - 08:30:34
Als je essentiële punten van mijn bericht negeert wordt het lastig om een goed gesprek te hebben. Dan ga ik er ook geen tijd en moeite meer in steken en beperk ik mij, net als jij, tot het poneren van wat bullets / one-liners:


       
  • Er circuleren genoeg filmpjes op Twitter dat blanken in elkaar worden getrapt door zwarten tijdens antiracismedemonstraties. Daarnaast heb ik een link geplaatst waarin staat uitgelegd waarom het draagvlak fors afneemt.
  • Zogenaamd tegen racisme zijn vind ik nogal een verwijt. De zoveelste keer dat je mij ongefundeerd als racist wegzet. Moet je mee ophouden.
    Verder begrijp ik de essentie van BLM, begrijp jij waarom ik vind dat we hand in hand moeten optreden tegen politiegeweld en racisme in het algemeen en wat het stoppen met onderverdelen van mensen op basis van huidskleur brengt?
  • Wat ik niet kan begrijpen is waarom gelijkheid er niet in wil bij mensen. Ik roep niet WLM, ik roep dat ik ieder leven even belangrijk vindt.
  • Trump heeft wel degelijk gereageerd op het geweld. Hij heeft aangegeven dat als steden niet snel in control zijn hij het leger zal inzetten en met harde hand zal optreden. Lees: hier verder ging hij niet naar de begrafenis van George Floyd. Wel heeft Trump aangekondigd dat de omstreden nekklem voor de politie verboden is.
  • Wat betreft Akwasi: Keur je af wat Akwasi tijdens de antiracismedemonstratie van BLM heeft geroepen en bekritiseer je de BLM-organisatie om daar geen afstand van te nemen?


@Wings,


Ik heb meermaals op jou punten gereageerd. Maar als jij besluit deze gewoon te negeren en door te drammen. Tja, dan wordt het lastig.



       
  • Ik ken sommige van die filmpjes, maar dat betrof wel iemand die zelf provoceerde. Zo ook een oudere witte man die dat claimde, maar toen dook er een ander filmpje op waaruit bleek dat meneer zich niet zo prettig gedroeg.
  • Jij wil maar niet begrijpen waar de term ALM vandaan komt. Je durft zelfs te beweren dat diegenen 'het breder kunnen bekijken'. En je blijft zeggen dat de racisme niet is bewezen? Heb ik meerdere keren uitgelegd, dus doe ik niet meer. Wat mij bijzonder stoort is jouw, welhaast automatische connotatie, tussen gekleurde mensen en geweld. En daarover blijven drammen alsof alle BLM-betogers geweld gebruiken/verheerlijken.
  • Ieder leven is belangrijk. Dat zegt ook BLM, maar het zijn (in de VS) de zwarte mensen die alle vormen van racisme tegen zwarte/gekleurde mensen, waaronder politiegeweld en ongelijke behandeling in het Amerikaanse rechtssysteem maar moeten slikken? Neem bijvoorbeeld dat zeer zwakke argument over Black kills Black. Ja, maar heb jij ook een strafzaak gezien waarbij een zwarte dader ondanks haarscherpe videobeelden wordt vrijgesproken? Of in het geval van Ahmaud Arbery pas na bijna drie maanden wordt aangehouden, omdat de OvJ niet tot actie over ging? Ik ook niet.
  • Trump heeft de zaak laten escaleren. Die onherkenbare federale agenten met 'unmarked' auto's die willekeurig mensen van de straat trekken. Ze zijn weg nu in Portland en de situatie is nu weer rustig. Dan kun je het je afvragen wie nu voor het geweld zorgde. De meeste betogers zijn precies dat. Betogers, toch werden ze geconfronteerd met rubberen kogels en traangas. Zelfs voor een 'photo-op'...Heb je zelf de link van gegeven...
  • Kijk. Dat is nou een voorbeeld van straal negeren van wat ik het gezegd/geschreven. Ik was het er niet mee eens. Vond het een domme actie. BLM kan zelf ook zijn verrast over Akwasi. Ook daar bij stil gestaan?
Je zegt het goed. Wie haat zaait, zal geweld oogsten. Of je moet willen ontkennen dat er geen haat is jegens POC. Dan wordt er op een gegeven moment teruggeduwd. Lijkt mij heel normaal. Zag er een mooie uitspraak over: "If people would denounce KKK as they denounce BLM, BLM would not exist"


Kritische noot. Ik vind wel dat BLM in beginsel een USA-georiënteerd is. Dus de situatie in de VS, hoeft men niet een-op-een naar Nederland te exporteren.


Wil niet zeggen dat er hier niets aan de hand is.


En hetzelfde over de vermeende Marxisme van BLM. Dat is typisch rechts-Amerikaans, Fox News/Breithart/GOP gegil. Dat argument doet hier in Europa helemaal niets, en zelfs dan. Wat dan nog?


Ondertussen is er een BLM-activist in Missouri gekozen. Mevrouw Cori Bush. Of er is steun of ze moeten wel gek zijn...

Wings

Citaat van: Franky R. op 07 augustus 2020 - 10:03:20
Ik heb meermaals op jou punten gereageerd. Maar als jij besluit deze gewoon te negeren en door te drammen. Tja, dan wordt het lastig.

Ik heb niet het idee dat iets nog reactie behoeft, als dat zo is, vertel me dan liever waar ik nog op kan reageren. Dan doe ik dat. In het dagelijks leven coach ik mensen en geef ik hen mee dat zij anderen moeten vertellen wat zij verwachten en niet wat niet goed gaat of wat je niet of verkeerd hebt gedaan. Je zal zien dat je dan een ander resultaat krijgt. 

Het meest bijzondere vind ik dat ik verschillende PB's heb ontvangen. Het staat trouwens los van het bovenstaande maar het kan prima in één post. Maar liefst 4 mensen reageren op mijn bericht. Zij zijn complimenteus over de zorgvuldigheid en effort waarmee ik mijn berichten post. Daarnaast zijn zij het volledig eens met wat ik schrijf, geven zij aan. Wat mij echter opvalt is dat niemand het in dit topic opschrijft. De complimenten heb ik in de pocket en neemt niemand mij af, herhalen hoeft niet, maar waarom je het eens bent mag je best posten hier. Ook de gedachtes die daar bij horen.

Ik ben eigenlijk best benieuwd waarom meerderen mij via de PB benaderen en niet hier reageren.

Mickey

Citaat van: Mickey op 03 augustus 2020 - 09:30:26
Well said.

Ik was het al vanaf het begin openlijk met je eens en ook met vrijwel de hele strekking van je betoog. Alleen ik voel niet de behoefte om energie te besteden aan het overtuigen van anderen omdat dat hier toch niet gaat lukken, hoe sterk je betoog ook is.


Wings

Citaat van: Franky R. op 07 augustus 2020 - 10:03:20
Ik ken sommige van die filmpjes, maar dat betrof wel iemand die zelf provoceerde. Zo ook een oudere witte man die dat claimde, maar toen dook er een ander filmpje op waaruit bleek dat meneer zich niet zo prettig gedroeg.

Je neemt wederom geen afstand van geweld Franky, je zoekt naar excuses om het te vergoelijken. Iemand die provoceert verdient het ook niet om in elkaar getrapt te worden. Vaak door een groep mensen. Feit blijft dat het gebeurt en ik wil je nogmaals vragen om daar afschuw over uit te spreken en afstand van te nemen.

CitaatJij wil maar niet begrijpen waar de term ALM vandaan komt. Je durft zelfs te beweren dat diegenen 'het breder kunnen bekijken'. En je blijft zeggen dat de racisme niet is bewezen? Heb ik meerdere keren uitgelegd, dus doe ik niet meer. Wat mij bijzonder stoort is jouw, welhaast automatische connotatie, tussen gekleurde mensen en geweld. En daarover blijven drammen alsof alle BLM-betogers geweld gebruiken/verheerlijken.

Ik dram niet, we hebben een gesprek en ik geef mijn mening, net zoals jij die ook geeft. De discussie wordt er niet sexy op als je mijn uitspraken voortdurend gaat labelen.

Verder vind ik dat je ALM verkeerd neerzet. Je verwart het met WLM lijkt wel. WLM was meer het tegengeluid dat bedoeld was om BLM te overschreeuwen, ALM is dat niet. De ALM-beweging vind ik juist breder kijken en daardoor verbinden en problemen willen oplossen daar waar BLM en WLM polariseren.

Ik wil je normaals wijzen op het feit dat het draagvlak voor BLM afneemt. En dat is niet zomaar. Als ik de onderzoeksresultaten erbij neemt spreekt dit ook niet in het voordeel van de antiracismedemonstratie:

- 11% voorziet dat de demonstranten het gewenste resultaat zullen bereiken en er meer begrip en minder racisme in de samenleving is.
- 48% denkt dat alle antiracismedemonstraties uiteindelijk weinig tot niets gaan opleveren;
- 36% procent denkt dat de tegenstellingen worden vergroot.

Als we kijken naar het draagvlak neemt deze af:

- 49% van de bevolking had sympathie voor de standpunten van de demonstranten;
- 14% staat achter de demonstraties;
- 29% is neutraal;
- 54% is tegen de demonstraties door de manier waarop de actievoerders hun punt maken.

Na de laatste demonstratie:
- 80% vindt dat het punt nu wel is gemaakt;
- 12% vindt  dat er actie gevoerd moet blijven worden tot er echt veranderingen zijn.

Er is zelfs geen meerderheid te vinden bij linkse partijen:
- 69% D66*;
- 67 Partij voor de Dieren;
- 56%GroenLinks.

Bron: www.hartvannederland.nl

* Grappig dat D66 als linkse partij wordt gekwalificeerd.

Wings

Citaat van: Franky R. op 07 augustus 2020 - 10:03:20Ieder leven is belangrijk. Dat zegt ook BLM, maar het zijn (in de VS) de zwarte mensen die alle vormen van racisme tegen zwarte/gekleurde mensen, waaronder politiegeweld en ongelijke behandeling in het Amerikaanse rechtssysteem maar moeten slikken? Neem bijvoorbeeld dat zeer zwakke argument over Black kills Black. Ja, maar heb jij ook een strafzaak gezien waarbij een zwarte dader ondanks haarscherpe videobeelden wordt vrijgesproken? Of in het geval van Ahmaud Arbery pas na bijna drie maanden wordt aangehouden, omdat de OvJ niet tot actie over ging? Ik ook niet.

De definitie van Black Live Matters zit opgesloten in de woorden. He zwarte leven telt. Zeggen dat iets of iemand ertoe doet is positief verschil maken. Ik zal het anders uitleggen, als er 3 vrouwen staan en ik wijs één vrouw aan en zeg 'JIJ bent knap', hoe voelen de andere 2 vrouwen zich dan? Vraag de 2 vrouwen of zij dachten dat ik hun ook knap vond en vraag hen maar wie ik het knapste vind.

Het discriminerend karakter wordt bovendien bekrachtigd door de vijandige opstelling tegenover mensen die vinden dat ieder leven ertoe doet en #ALM gebruiken. Mensen die zeggen dat we allemaal gelijk zijn worden vanuit de BLM-hoek stelselmatig als racist weggezet en vijandig benaderd. Dat eerste overkwam mij ook op dit forum. Als ieder leven ertoe doet snap ik het bezwaar überhaupt niet. Pak je samen en fight the system.

Verder wil ik nogmaals herhalen dat als je roept dat een zwart of blank leven ertoe doet, je de mens onderverdeelt op basis van huidskleur. Een auto is een auto en wordt pas onderverdeeld als ik er een merk en type aan verbindt. Een kleur eraan toevoegen zorgt voor een verdere onderverdeling. Het onderverdelen van mensen zijn zaadjes die uitgroeien tot onversneden racisme. En daarom zeg ik, stop met het onderverdelen van mensen op basis van huidskleur. Dat is het begin van het einde van racisme. Jij bent niet zwart, ik ben niet blank / wit, wij zijn mensen.

Bottom-line is dat BLM de kloof tussen mensen vergroot en mensen juist bewust maakt van hun huidskleur. Discussies verharden en de onrust neemt toe.

Franky R.

CitaatJe neemt wederom geen afstand van geweld Franky, je zoekt naar excuses om het te vergoelijken. Iemand die provoceert verdient het ook niet om in elkaar getrapt te worden. Vaak door een groep mensen. Feit blijft dat het gebeurt en ik wil je nogmaals vragen om daar afschuw over uit te spreken en afstand van te nemen.


Oh, dus nu verheerlijk ik geweld? Dat heb ik nooit gezegd. Graag geen woorden aan mij toeschrijven die ik niet heb gebezigd. Verder hebben BLM-betogers ook hun portie geweld voor de kiezen gehad, maar daar hoor ik je niet over? En opnieuw koppel je zwart met geweld.


En ik heb ook gezegd dat er in een (grote) groep altijd dissidenten zijn. Daar hoeft je niet per se de hele groep onderuit op te halen. Collectief straffen vind ik dan. Natuurlijk moeten wetsovertreders worden opgepakt, maar jij schrijft de daden van een groepje aan de gehele organisatie toe.


En dat ik maar op Twitter moet zoeken, dat vind ik een beetje...flauw.


CitaatHet discriminerend karakter wordt bovendien bekrachtigd door de vijandige opstelling tegenover mensen die vinden dat ieder leven ertoe doet en #ALM gebruiken. Mensen die zeggen dat we allemaal gelijk zijn worden vanuit de BLM-hoek stelselmatig als racist weggezet en vijandig benaderd. Dat eerste overkwam mij ook op dit forum. Als ieder leven ertoe doet snap ik het bezwaar überhaupt niet. Pak je samen en fight the system.


Ik ga niet meer uitleggen over het hoe en wat van ALM. En waarom je opeens met WLM komt snap ik niet. Dat is nooit de issue geweest, behalve van een paar achterlijk trumpsupports.


Een voorbeeld. Op het Twitter-kanaal van Lewis Hamilton kom ik ze ook tegen. Figuren die ALM posten op zijn Twitter. Ik ben gaan onderzoeken en 9 uit de 10 zijn van die extreem-rechtse figuren. Dat blijkt dan ook uit hun postings. Dus je verhaal van ALM gaat langs mij heen.


CitaatHet onderverdelen van mensen zijn zaadjes die uitgroeien tot onversneden racisme. En daarom zeg ik, stop met het onderverdelen van mensen op basis van huidskleur. Dat is het begin van het einde van racisme. Jij bent niet zwart, ik ben niet blank / wit, wij zijn mensen.


We zijn allemaal mensen, dat is de theorie. Maar de praktijk ziet er anders uit. Je vertelde zelf een voorbeeld van een bevriende ondernemer en zijn ervaringen met allochtonen.


Tegen hoe wil je de ongelijkheid tegen gaan? Want dat blijft. Ik ben benieuwd...


CitaatBottom-line is dat BLM de kloof tussen mensen vergroot en mensen juist bewust maakt van hun huidskleur. Discussies verharden en de onrust neemt toe.


Je zegt dus dat diegenen die BLM steunen zorgen voor toename van racisme? En dan beschuldig je mij van ALM verkeerd neerzetten. Echt..Dus de onlangs overleden John Lewis was ook een oproerkraaier? Die heeft deelgenomen aan menig protestactie samen met MLK. Over de civil rights movement werd destijds precies hetzelfde gezegd als BLM nu.


CitaatIk dram niet, we hebben een gesprek en ik geef mijn mening, net zoals jij die ook geeft. De discussie wordt er niet sexy op als je mijn uitspraken voortdurend gaat labelen.


Da's eenrichtingsverkeer. Jij labelt mij anders wel. Maar omgekeerd...Oh jeetje...En ik heb tot dusver gewoon normaal gereageerd. En graag verneem ik van jou hoe jij dan wil dat iedereen echt gelijke kansen kan krijgen.


Want protesteren mag niet, dus überhaupt je mond open doen ook niet als. IMHO wordt er dan niets bereikt. Fight the System...Hoe?

Wings

Citaat van: Franky R. op 07 augustus 2020 - 21:10:13
Oh, dus nu verheerlijk ik geweld? Dat heb ik nooit gezegd. Graag geen woorden aan mij toeschrijven die ik niet heb gebezigd. Verder hebben BLM-betogers ook hun portie geweld voor de kiezen gehad, maar daar hoor ik je niet over? En opnieuw koppel je zwart met geweld.

Jij legt mij woorden in mond: Ik heb het over vergoelijken, niet verheerlijken.

CitaatEn ik heb ook gezegd dat er in een (grote) groep altijd dissidenten zijn. Daar hoeft je niet per se de hele groep onderuit op te halen. Collectief straffen vind ik dan. Natuurlijk moeten wetsovertreders worden opgepakt, maar jij schrijft de daden van een groepje aan de gehele organisatie toe.

In plaats van er afstand van te nemen. Dat is ook wat ik zeg. Je zoekt excuses om het te vergoelijken. 'Er zijn altijd mensen die de wet met voeten treden' is wat je zegt en dat wantoestanden de organisatie niet mag toeschrijven. Dat zijn dan ineens andere groepen. Nee Franky, blanke mensen worden halfdood getrapt vanwege hun huidskleur, dat is walgelijk, dat is stuitend, dat zou je moeten benoemen en daar zou je afstand van moeten nemen.

Wel kritisch zijn op de moord van George Floyd maar niet kritisch zijn op de wantoestanden rondom antiracismedemonstraties gaat er bij mij niet in. En ja, daar kijk ik de BLM-beweging op aan want het gebeurt onder de vlag van BLM en met goedvinden van BLM.

Kijkend naar Nederland, Akwasi is op een voetstuk geplaatst nadat hij aangaf Zwarte Piet op het gezicht te zullen trappen in plaats van aangesproken op zijn gedrag. Nadat hij de woorden sprak klonk er een luid applaus. Akwasi werd niet uitgefloten en van het podium gehaald, hij werd toegejuicht en tot held gebombardeerd. Ik heb Sylvana Simons en anderen die BLM een warm hart toedragen de woorden van Akwasi zien afkeuren. Integendeel zelfs, kritische noten werden vakkundig afgevoerd door geweldsdreiging om te buigen naar woordkunst.


CitaatIk ga niet meer uitleggen over het hoe en wat van ALM.

Dat hoef je ook niet, ik begrijp dat prima zelf en houd er een andere kijk op na. Nogmaals, mensen onderverdelen op basis van huidskleur is verschil maken en leidt tot racisme. Ik vind het prima om dat wel uit te leggen en doe er graag moeite voor.

CitaatEn waarom je opeens met WLM komt snap ik niet. Dat is nooit de issue geweest, behalve van een paar achterlijk trumpsupports.

Kijk, en daar hebben we ons! Remember...



CitaatEen voorbeeld. Op het Twitter-kanaal van Lewis Hamilton kom ik ze ook tegen. Figuren die ALM posten op zijn Twitter. Ik ben gaan onderzoeken en 9 uit de 10 zijn van die extreem-rechtse figuren. Dat blijkt dan ook uit hun postings. Dus je verhaal van ALM gaat langs mij heen.

Ik schreef dat het discriminerend karakter wordt bekrachtigd door de vijandige opstelling tegenover mensen die vinden dat ieder leven ertoe doet en #ALM gebruiken. Mensen die zeggen dat we allemaal gelijk zijn worden vanuit de BLM-hoek stelselmatig als racist weggezet en vijandig benaderd. Dat eerste overkwam mij ook op dit forum. Als ieder leven ertoe doet snap ik het bezwaar überhaupt niet. Pak je samen en fight the system.

Je reactie hierop onderstreept wat ik de mensen die BLM steunen toeschrijf  'Die figuren' is een denigrerende schrijfstijl die niet past in een discussie waarin mensen claimen te strijden voor gelijkheid. Het is een diskwalificatie van een persoon of personen waaraan jij je superieur voelt. Ik noem jou ook niet 'dat figuur' en wens ook zo niet door een ander genoemd te worden. Je sterkt mijn mening over het vijandige en polariserend karakter van BLM. Wat ik denk wordt keer op keer bevestigd als ik het gesprek heb.

Dat het draagvlak afneemt is een gevolg dat onlosmakelijk verbonden zit aan deze manier van denken en handelen. Bewegingen als BLM maken de kloof tussen mensen onoverbrugbaar groot. Mensen worden voortdurend bewust gemaakt van hun huidskleur en krijgen een negatieve associatie met het strijden voor wat zij noemen gelijkheid. De vraag wat dan die gelijkheid is komt steeds vaker opzetten.

Als ik de onderzoeksresultaten erbij neemt spreekt dit ook niet in het voordeel van de antiracismedemonstratie:

- 11% voorziet dat de demonstranten het gewenste resultaat zullen bereiken en er meer begrip en minder racisme in de samenleving is.
- 48% denkt dat alle antiracismedemonstraties uiteindelijk weinig tot niets gaan opleveren;
- 36% procent denkt dat de tegenstellingen worden vergroot.

Als we kijken naar het draagvlak neemt deze af:

- 49% van de bevolking had sympathie voor de standpunten van de demonstranten;
- 14% staat achter de demonstraties;
- 29% is neutraal;
- 54% is tegen de demonstraties door de manier waarop de actievoerders hun punt maken.

Na de laatste demonstratie:
- 80% vindt dat het punt nu wel is gemaakt;
- 12% vindt  dat er actie gevoerd moet blijven worden tot er echt veranderingen zijn.

Er is zelfs geen meerderheid te vinden bij linkse partijen:
- 69% D66*;
- 67 Partij voor de Dieren;
- 56%GroenLinks.

Bron: www.hartvannederland.nl

* Grappig dat D66 als linkse partij wordt gekwalificeerd.

Sabai

Citaat van: Franky R. op 07 augustus 2020 - 21:10:13
CitaatJe neemt wederom geen afstand van geweld Franky, je zoekt naar excuses om het te vergoelijken. Iemand die provoceert verdient het ook niet om in elkaar getrapt te worden. Vaak door een groep mensen. Feit blijft dat het gebeurt en ik wil je nogmaals vragen om daar afschuw over uit te spreken en afstand van te nemen.


Oh, dus nu verheerlijk ik geweld? Dat heb ik nooit gezegd. Graag geen woorden aan mij toeschrijven die ik niet heb gebezigd. Verder hebben BLM-betogers ook hun portie geweld voor de kiezen gehad, maar daar hoor ik je niet over? En opnieuw koppel je zwart met geweld.


En ik heb ook gezegd dat er in een (grote) groep altijd dissidenten zijn. Daar hoeft je niet per se de hele groep onderuit op te halen. Collectief straffen vind ik dan. Natuurlijk moeten wetsovertreders worden opgepakt, maar jij schrijft de daden van een groepje aan de gehele organisatie toe.


En dat ik maar op Twitter moet zoeken, dat vind ik een beetje...flauw.


CitaatHet discriminerend karakter wordt bovendien bekrachtigd door de vijandige opstelling tegenover mensen die vinden dat ieder leven ertoe doet en #ALM gebruiken. Mensen die zeggen dat we allemaal gelijk zijn worden vanuit de BLM-hoek stelselmatig als racist weggezet en vijandig benaderd. Dat eerste overkwam mij ook op dit forum. Als ieder leven ertoe doet snap ik het bezwaar überhaupt niet. Pak je samen en fight the system.


Ik ga niet meer uitleggen over het hoe en wat van ALM. En waarom je opeens met WLM komt snap ik niet. Dat is nooit de issue geweest, behalve van een paar achterlijk trumpsupports.


Een voorbeeld. Op het Twitter-kanaal van Lewis Hamilton kom ik ze ook tegen. Figuren die ALM posten op zijn Twitter. Ik ben gaan onderzoeken en 9 uit de 10 zijn van die extreem-rechtse figuren. Dat blijkt dan ook uit hun postings. Dus je verhaal van ALM gaat langs mij heen.


CitaatHet onderverdelen van mensen zijn zaadjes die uitgroeien tot onversneden racisme. En daarom zeg ik, stop met het onderverdelen van mensen op basis van huidskleur. Dat is het begin van het einde van racisme. Jij bent niet zwart, ik ben niet blank / wit, wij zijn mensen.


We zijn allemaal mensen, dat is de theorie. Maar de praktijk ziet er anders uit. Je vertelde zelf een voorbeeld van een bevriende ondernemer en zijn ervaringen met allochtonen.


Tegen hoe wil je de ongelijkheid tegen gaan? Want dat blijft. Ik ben benieuwd...


CitaatBottom-line is dat BLM de kloof tussen mensen vergroot en mensen juist bewust maakt van hun huidskleur. Discussies verharden en de onrust neemt toe.


Je zegt dus dat diegenen die BLM steunen zorgen voor toename van racisme? En dan beschuldig je mij van ALM verkeerd neerzetten. Echt..Dus de onlangs overleden John Lewis was ook een oproerkraaier? Die heeft deelgenomen aan menig protestactie samen met MLK. Over de civil rights movement werd destijds precies hetzelfde gezegd als BLM nu.


CitaatIk dram niet, we hebben een gesprek en ik geef mijn mening, net zoals jij die ook geeft. De discussie wordt er niet sexy op als je mijn uitspraken voortdurend gaat labelen.


Da's eenrichtingsverkeer. Jij labelt mij anders wel. Maar omgekeerd...Oh jeetje...En ik heb tot dusver gewoon normaal gereageerd. En graag verneem ik van jou hoe jij dan wil dat iedereen echt gelijke kansen kan krijgen.


Want protesteren mag niet, dus überhaupt je mond open doen ook niet als. IMHO wordt er dan niets bereikt. Fight the System...Hoe?

Als je dit enkel op de Nederlandse arbeidsmarkt betrekt ben ik van mening dat als je jezelf aanpast en je kwaliteiten laat zien uit eigen initiatief je heel ver gaat komen en anders word je ondernemer net als ik.Ik kreeg ook nooit gelijke kansen dus ben ik een eigen bedrijf begonnen ,heb het heft in eigen hand genomen en ben succesvol ondernemer geworden. In Amerika bijvoorbeeld zal dat anders zijn en kan ik aantal van je standpunten begrijpen.

Wings

Citaat van: Franky R. op 07 augustus 2020 - 21:10:13We zijn allemaal mensen, dat is de theorie. Maar de praktijk ziet er anders uit. Je vertelde zelf een voorbeeld van een bevriende ondernemer en zijn ervaringen met allochtonen.

Dus we zijn niet allemaal gelijk: Is wat je zegt? Waar sta je dan precies voor?

Verder is een allochtoon geen ras. De slechte ervaringen had hij met mensen die (of diens) ouders uit één en hetzelfde land komen.
Het heeft niets te maken met racisme op basis van huidskleur. Ik wil dit best bespreken maar we moeten dingen niet door elkaar gaan halen. Daarom nogmaals mijn stelling:  Stop met het onderverdelen van mensen op basis van huidskleur. Dat is het begin van het einde van racisme. Jij bent niet zwart, ik ben niet blank / wit, wij zijn mensen. D

Dat is tevens een antwoord op je vraag hoe ik ongelijkheid wil tegen gaan. Starten met erkennen dat het onderverdelen van mensen leidt tot racisme is een prima plan.


CitaatJe zegt dus dat diegenen die BLM steunen zorgen voor toename van racisme? En dan beschuldig je mij van ALM verkeerd neerzetten. Echt..Dus de onlangs overleden John Lewis was ook een oproerkraaier? Die heeft deelgenomen aan menig protestactie samen met MLK. Over de civil rights movement werd destijds precies hetzelfde gezegd als BLM nu.

Ik zeg dat de kloof groter wordt en de discussies verharden. Dat de antiracismedemonstratie draagvlak verliezen en waarom is onderzocht en heb ik met je gedeeld. Dat is dus hoe mensen het ervaren. Ik sluit mij daar bij aan.

CitaatDa's eenrichtingsverkeer. Jij labelt mij anders wel. Maar omgekeerd...Oh jeetje...En ik heb tot dusver gewoon normaal gereageerd. En graag verneem ik van jou hoe jij dan wil dat iedereen echt gelijke kansen kan krijgen.

Nou ja oké, laat ik niet verder ingaan op het labelen.
Verder heb ik geen kant en klaar recept dat je bovenin een blender kunt stoppen om aan de onderkant gelijkheid te tappen. Wat ik zie is dat het onderverdelen van mensen leidt tot onversneden racisme. Kappen met WLM en BLM is een prima start. En van mijn part doek je ALM dan ook op als dat betekent dat we in gesprek kunnen.

CitaatWant protesteren mag niet, dus überhaupt je mond open doen ook niet als. IMHO wordt er dan niets bereikt. Fight the System...Hoe?

Hou toch eens op met dat gejammer. Demonstreren is prima, als mensen daarbij om hun huidskleur halfdood worden gestompt dan vind ik daar iets van. Datzelfde geldt voor dreigen met geweld. Ik ben niet tegen demonstreren, ik vind wel iets van de manier waarop wordt gedemonstreerd. Dat geldt overigens voor alle demonstraties waarbij de orde wordt verstoord.

Wings

Citaat van: Sabai op 08 augustus 2020 - 11:05:19Als je dit enkel op de Nederlandse arbeidsmarkt betrekt ben ik van mening dat als je jezelf aanpast en je kwaliteiten laat zien uit eigen initiatief je heel ver gaat komen en anders word je ondernemer net als ik.Ik kreeg ook nooit gelijke kansen dus ben ik een eigen bedrijf begonnen ,heb het heft in eigen hand genomen en ben succesvol ondernemer geworden. In Amerika bijvoorbeeld zal dat anders zijn en kan ik aantal van je standpunten begrijpen.

Ik heb het anders ervaren. Ik heb een buitenlandse achternaam, dubbel paspoort en zie uit als een Marokkaanse Turk. Opgegroeid in een gemêleerde vriendenkring. Zowel in afkomst, huidskleur als in rangen en standen. Van mensen die een succesvol bedrijf hebben tot aan mensen die letterlijk op de vuilniswagen zitten. Ik kijk niet naar huidskleuren en studieniveau, ik vooral naar wie je bent, naar de persoon. Verder ben ik dankbaar voor de kansen die ik heb gekregen. Of ik betere kansen zou hebben gehad in het geboorteland van mijn vader waag ik te betwijfelen.

Hoezo heb jij geen eerlijke kansen gehad Sabai? Waar lag dat aan?

Ik heb nooit discriminatie op de arbeidsmarkt ervaren en ben altijd uit gegaan van mijn eigen kracht. Natuurlijk wel eens afgewezen maar mét reden. Was het altijd eerlijk? Nee. Ik stond op het punt om een topbaan te krijgen bij een gerenommeerde organisatie en toen studeerde de zoon van een vriend van de directeur af. Hij werd het. Eén van de weinige keren dat ik mij lullig voelde. Maar ik heb nooit gevoelt dat het te maken had met mijn achternaam of uiterlijk.

Wings

Goed voorbeeld is Akwasi. Het begon bij Black Lives Matter en mondt nu uit tot het pleiten voor een partij voor mensen van kleur. Niet meer een partij die zich inzet voor het volk en het landsbelang, nee, een partij die opkomt voor de belangen van mensen met kleur. Precies wat ik bedoel met het onderverdelen van mensen. Het gaat steeds verder en verder en verder:

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1471969384/akwasi-pleit-voor-partij-voor-mensen-van-kleur

Sabai

Citaat van: Wings op 08 augustus 2020 - 11:36:59
Citaat van: Sabai op 08 augustus 2020 - 11:05:19Als je dit enkel op de Nederlandse arbeidsmarkt betrekt ben ik van mening dat als je jezelf aanpast en je kwaliteiten laat zien uit eigen initiatief je heel ver gaat komen en anders word je ondernemer net als ik.Ik kreeg ook nooit gelijke kansen dus ben ik een eigen bedrijf begonnen ,heb het heft in eigen hand genomen en ben succesvol ondernemer geworden. In Amerika bijvoorbeeld zal dat anders zijn en kan ik aantal van je standpunten begrijpen.

Ik heb het anders ervaren. Ik heb een buitenlandse achternaam, dubbel paspoort en zie uit als een Marokkaanse Turk. Opgegroeid in een gemêleerde vriendenkring. Zowel in afkomst, huidskleur als in rangen en standen. Van mensen die een succesvol bedrijf hebben tot aan mensen die letterlijk op de vuilniswagen zitten. Ik kijk niet naar huidskleuren en studieniveau, ik vooral naar wie je bent, naar de persoon. Verder ben ik dankbaar voor de kansen die ik heb gekregen. Of ik betere kansen zou hebben gehad in het geboorteland van mijn vader waag ik te betwijfelen.

Hoezo heb jij geen eerlijke kansen gehad Sabai? Waar lag dat aan?

Ik heb nooit discriminatie op de arbeidsmarkt ervaren en ben altijd uit gegaan van mijn eigen kracht. Natuurlijk wel eens afgewezen maar mét reden. Was het altijd eerlijk? Nee. Ik stond op het punt om een topbaan te krijgen bij een gerenommeerde organisatie en toen studeerde de zoon van een vriend van de directeur af. Hij werd het. Eén van de weinige keren dat ik mij lullig voelde. Maar ik heb nooit gevoelt dat het te maken had met mijn achternaam of uiterlijk.

Zoals jij naar mensen kijkt zie ik het zelf ook. Ik kijk naar een persoon als mens . Dit is ook gelijk de reden dat toen ik 20 was niet de gelijke kansen kreeg. Ik werd gezien als een snotneus terwijl ik wel goede ideeën had. Heeft niks met racisme te maken weet ik . Maar wat ik ermee wil zeggen is dat de racisme kaart vaak erg snel word getrokken. Het overkomt iedereen weleens. En vind ik dit erg? Nee eigenlijk niet we zijn namelijk mensen . En mensen maken fouten.

Franky R.

@Wings,


CitaatHou toch eens op met dat gejammer. Demonstreren is prima, als mensen daarbij om hun huidskleur halfdood worden gestompt dan vind ik daar iets van. Datzelfde geldt voor dreigen met geweld. Ik ben niet tegen demonstreren, ik vind wel iets van de manier waarop wordt gedemonstreerd. Dat geldt overigens voor alle demonstraties waarbij de orde wordt verstoord.


Waar jammer ik. Ik vind het een -doorzichtige- manier om op mij neer te kijken. Je hebt meerdere keren geschreven dat 'racisme [jegens BLM] niet is bewezen'. Maar je schijnt 100 procent zeker te weten dat er bij BLM sprake is van 'blankenhaat'? Want dat schreef je.


Ik vind dat een beetje een contradictie. Wel het ene afwijzen, maar de andere (her)bevestigen. Zijn er zwarte mensen die anderen haten. Zeker wel en dat vind ik ook niet kunnen. Maar is de organisatie van BLM daarvoor aansprakelijk?


CitaatStop met het onderverdelen van mensen op basis van huidskleur. Dat is het begin van het einde van racisme. Jij bent niet zwart, ik ben niet blank / wit, wij zijn mensen



Dat heb ik de vraag... Wie moet er stoppen met het onderverdelen? Ik kijk zelf naar gedrag. Als iemand rottig loopt te doen, maakt het mij geen zier uit hoe die persoon eruit ziet. Daar kan ik talloze ervaringen van geven.


CitaatIk zeg dat de kloof groter wordt en de discussies verharden. Dat de antiracismedemonstratie draagvlak verliezen en waarom is onderzocht en heb ik met je gedeeld. Dat is dus hoe mensen het ervaren. Ik sluit mij daar bij aan


In het onderzoek wat je aangaf, ging het om BLM. En ik had al twee keer gezegd dat men in Nederland niet een Amerikaans probleem moet projecteren op de Nederlandse samenleving. Dat vind ik een fout van de demonstranten. Neem niet weg dat er ook werk genoeg is op dit vlak in Nederland.


CitaatWat ik zie is dat het onderverdelen van mensen leidt tot onversneden racisme. Kappen met WLM en BLM is een prima start. En van mijn part doek je ALM dan ook op als dat betekent dat we in gesprek kunnen.


Daar wil ik nog -maar een keer- iets over zeggen; het lijkt mij niet dat iemand die neutraal is, meteen racist wordt omdat een andere groep demonstreert of opkomt voor hun rechten. Dat lijkt mij vrij plausibel.