GP Engeland en 70th Anniversary GP - Silverstone

Gestart door BMW.WilliamsF1, 31 juli 2020 - 13:21:28

« vorige - volgende »

Mickey

Citaat van: Tuesday op 09 augustus 2020 - 12:41:45
Citaat van: Mickey op 09 augustus 2020 - 11:19:51
Je mist het punt. Er is niets rond, maar hij spreekt wel openlijk uit dat hij er bijna uit is. Daar vind ik wat van, zeker binnen de context van zijn tanende prestaties. De feiten die daar al dan niet op van invloed zijn interesseren me verder niet. Niets daarvan dwingt hem namelijk om zich uit te spreken.
ok, nou hopelijk lukt het mij ook nog eens om zo genuanceerd, zonder emotie en met ratio Vettel te analyseren  ;D

Ik denk het niet.  ;D

Tuesday

Over de nieuwe generatie gesproken, op zn minst eentje is Hamilton ook allang voorbij.

Mickey

Inderdaad, echt een topprestatie van die Leclerc! ;D

Tuesday

Citaat van: Mickey op 09 augustus 2020 - 18:31:46
Inderdaad, echt een topprestatie van die Leclerc! ;D
ook ja. Moet alleen nog wat constanter, Verstappen laat het elke week zien.

Jozef

Grootse prestatie van Verstappen. Als je discussies voert over grote coureurs, dan kom je vaak uit bij de overweging of iemand ook mooie dingen heeft laten zien in inferieur materiaal. Silverstone bis 2020 gaat met vlag en wimpel op die lijst.

Of het daarmee een slechte prestatie was van Hamilton durf ik niet te zeggen. Het feit dat ook Bottas in de problemen kwam vertelt me wel dat het bandenmanagement in deze temperaturen eerder een achilleshiel van de Mercedes is dan van de coureurs.

Wings

Citaat van: Mickey op 08 augustus 2020 - 18:24:30
Ik lees veel ruis. Vorige week P10 en nu gewoon buiten de top tien, in een Ferrari, terwijl zijn relatief juniore teammaatje wel hoge ogen gooit, vind ik voor een viervoudig wereldkampioen gewoon gênant.

Geloof jij dat het schort aan arbeidsethos bij de Duitser? Ik krijg die indruk namelijk niet. Als je op zoek moet naar een nieuwe werkgever dan moet je zorgen dat je marktwaarde groot is en wil jij jezelf graag bewijzen. Diezelfde geldingsdrang zal er ook zijn om Ferrari te laten voelen dat hij ten onrechte wordt weggestuurd. Ferrari heeft op zijn beurt baat bij dat dat Seb niet  lekker draait. Zij hebben veel kritiek gekregen op het besluit en de manier waarop het is gegaan en kunnen een soort van gelijk putten als de Duitser niet goed uit de verf komt. Ik vind de achterstand van Seb kunstmatig groot. Verklaren kan ik het niet. 

Sabai

Ik hoop dat ze bij Red Bull deze snelheid kunnen vasthouden. Dan kan het nog wel eens een leuk kampioenschap worden.

Sabai

Citaat van: Wings op 10 augustus 2020 - 11:08:30
Citaat van: Mickey op 08 augustus 2020 - 18:24:30
Ik lees veel ruis. Vorige week P10 en nu gewoon buiten de top tien, in een Ferrari, terwijl zijn relatief juniore teammaatje wel hoge ogen gooit, vind ik voor een viervoudig wereldkampioen gewoon gênant.

Geloof jij dat het schort aan arbeidsethos bij de Duitser? Ik krijg die indruk namelijk niet. Als je op zoek moet naar een nieuwe werkgever dan moet je zorgen dat je marktwaarde groot is en wil jij jezelf graag bewijzen. Diezelfde geldingsdrang zal er ook zijn om Ferrari te laten voelen dat hij ten onrechte wordt weggestuurd. Ferrari heeft op zijn beurt baat bij dat dat Seb niet  lekker draait. Zij hebben veel kritiek gekregen op het besluit en de manier waarop het is gegaan en kunnen een soort van gelijk putten als de Duitser niet goed uit de verf komt. Ik vind de achterstand van Seb kunstmatig groot. Verklaren kan ik het niet.

Ik heb het idee dat Vettel nog maar weinig steun krijgt van zijn team. En ik zie hem nog steeds dezelfde persoonlijke fouten maken waardoor hij spint. Hij lijkt het helemaal kwijt te zijn.

Wings

Citaat van: Sabai op 10 augustus 2020 - 11:10:00
Ik hoop dat ze bij Red Bull deze snelheid kunnen vasthouden. Dan kan het nog wel eens een leuk kampioenschap worden.

Gaat niet gebeuren. Qua rauwe snelheid is Mercedes dominant. Max Verstappen had geluk dat die Mercedes banden vreten in de race. Als hij zo nu en dan een race overwinning kan meepikken is het mooi meegenomen maar Lewis bedreigen om het wereldkampioenschap zie ik niet gebeuren.

Wings

Citaat van: Sabai op 10 augustus 2020 - 11:12:34
Ik heb het idee dat Vettel nog maar weinig steun krijgt van zijn team. En ik zie hem nog steeds dezelfde persoonlijke fouten maken waardoor hij spint. Hij lijkt het helemaal kwijt te zijn.

Ik heb niet gelezen of hij heeft verklaard waardoor het kwam, even daarvoor miste Charles zijn rempunt. Kan zijn dat hij daar op reageerde. Verder twee dingen:

1. De Ferrari vind ik nerveus onder het achterwerk van Seb. Hij moet hard werken om dat ding rond te sturen.
2. De strategische afdeling van Ferrari vond ik ook niet sterk.

Dat een raceresultaat tegenvalt vind ik dan ook een soort van teamfalen.

Plus wat je zegt qua steun. Dat er barsten zitten in de verstandsverhoudingen wordt steeds zichtbaarder. Of Ferrari doelbewust een rijder langzamer maakt vraag ik mij af. In de basis zal ik dit tegenspreken maar het komt Ferrari niet slecht uit. Bovendien zijn er ook andere manieren om een rijder niet maximaal te laten presteren. Ferrari zal voor Leclerc het meest gunstigste klimaat willen creëren. De auto wordt naar zijn hand gezet, hij beschikt over de beste engineers, geeft richting aan de ontwikkelingen van de raceauto, er wordt gezamenlijk een stip op de horizon gezet, terwijl de invloed van Seb juist wordt wordt uitgedund: Er wordt niet meer naar Seb geluisterd, Seb geeft geen richting meer aan de ontwikkelingen en hij niet meer beschikt over de beste engineers. Tegelijkertijd versoberen de verstandsverhoudingen. Ik denk dat dit alles het verschil tussen beiden uitvergroot.

Mickey

Citaat van: Wings op 10 augustus 2020 - 11:08:30
Citaat van: Mickey op 08 augustus 2020 - 18:24:30
Ik lees veel ruis. Vorige week P10 en nu gewoon buiten de top tien, in een Ferrari, terwijl zijn relatief juniore teammaatje wel hoge ogen gooit, vind ik voor een viervoudig wereldkampioen gewoon gênant.

Geloof jij dat het schort aan arbeidsethos bij de Duitser? Ik krijg die indruk namelijk niet. Als je op zoek moet naar een nieuwe werkgever dan moet je zorgen dat je marktwaarde groot is en wil jij jezelf graag bewijzen. Diezelfde geldingsdrang zal er ook zijn om Ferrari te laten voelen dat hij ten onrechte wordt weggestuurd. Ferrari heeft op zijn beurt baat bij dat dat Seb niet  lekker draait. Zij hebben veel kritiek gekregen op het besluit en de manier waarop het egaan en kunnen een soort van gelijk putten als de Duitser niet goed uit de verf komt. Ik vind de achterstand van Seb kunstmatig groot. Verklaren kan ik het niet.

Nee, zeker niet aan zijn arbeidsethos. Maar je ziet een soort van gelatenheid, lijkt het. En doordat niks lijkt te lukken is hij ook gewoon niet scherp meer en stapelt hij fout op fout. Gewoon een nare samenloop.

Ik geloof niet dat Ferrari er belang bij heeft dat hij het slecht doet, integendeel. In de basis stuwen coureurs die het elkaar moeilijk kunnen maken, het team natuurlijk vooruit. Nu echter de knoop is doorgehakt en Vettels contract niet verlengd wordt, komt het ze wel goed uit dat ze een zondebok hebben die veel persoonlijke fouten maakt. Maar hierop sturen is een hellend vlak en het brengt het team niet verder. Bliksemafleiding, voor de korte termijn.

Mickey

Citaat van: Wings op 10 augustus 2020 - 11:14:00
Citaat van: Sabai op 10 augustus 2020 - 11:10:00
Ik hoop dat ze bij Red Bull deze snelheid kunnen vasthouden. Dan kan het nog wel eens een leuk kampioenschap worden.

Gaat niet gebeuren. Qua rauwe snelheid is Mercedes dominant. Max Verstappen had geluk dat die Mercedes banden vreten in de race. Als hij zo nu en dan een race overwinning kan meepikken is het mooi meegenomen maar Lewis bedreigen om het wereldkampioenschap zie ik niet gebeuren.

Hoe ziet de bandenstrategie van Pirelli er eigenlijk uit de komende races, of eigenlijk de rest van het seizoen? Lijkt in elk geval een substantiële rol te spelen.

En wie bepaalt welke compounds meegaan naar welke race? Die keuze lijkt nu immers enorm van invloed te zijn op het wedstrijdresultaat. Wat natuurlijk eigenlijk totaal niet wenselijk is.

C.G. de Beaufort

Albon wordt meer tijd gegund. Marko : "But he has speed. In the third segment of the race at Silverstone, Alex had good times. But I think it is obvious that he is young and he still lacks experience. He needs time to achieve greater stability"

https://www.grandprix.com/news/albon-will-be-given-more-time-at-red-bull-says-marko.html

Groet,

C.G. de Beaufort




BMW.WilliamsF1

Citaat van: Mickey op 10 augustus 2020 - 12:02:04
Citaat van: Wings op 10 augustus 2020 - 11:14:00
Citaat van: Sabai op 10 augustus 2020 - 11:10:00
Ik hoop dat ze bij Red Bull deze snelheid kunnen vasthouden. Dan kan het nog wel eens een leuk kampioenschap worden.

Gaat niet gebeuren. Qua rauwe snelheid is Mercedes dominant. Max Verstappen had geluk dat die Mercedes banden vreten in de race. Als hij zo nu en dan een race overwinning kan meepikken is het mooi meegenomen maar Lewis bedreigen om het wereldkampioenschap zie ik niet gebeuren.

Hoe ziet de bandenstrategie van Pirelli er eigenlijk uit de komende races, of eigenlijk de rest van het seizoen? Lijkt in elk geval een substantiële rol te spelen.

En wie bepaalt welke compounds meegaan naar welke race? Die keuze lijkt nu immers enorm van invloed te zijn op het wedstrijdresultaat. Wat natuurlijk eigenlijk totaal niet wenselijk is.

Naar Spanje nemen ze C1 t/m C3 mee. Die ze in race 1 op Silverstone ook hadden.

Volgens mij bepaald Pirelli dat zelf.

Van mij mogen ze elke race wel de zachtste compounds meenemen  :)

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 augustus 2020 - 12:55:00
Albon wordt meer tijd gegund. Marko : "But he has speed. In the third segment of the race at Silverstone, Alex had good times. But I think it is obvious that he is young and he still lacks experience. He needs time to achieve greater stability"

https://www.grandprix.com/news/albon-will-be-given-more-time-at-red-bull-says-marko.html

Groet,

C.G. de Beaufort

Als ik dat soort uitspraken lees begin ik al te fronsen met mijn wenkbrauwen. Ik denk dat het wisselen van race-engineer een laatste strohalm is voor Albon. Red Bull heeft een rijder nodig die Mercedeskudde opdrijft zodat zij tactisch niet meer kunnen doen wat ze nu doen. Doordat Red Bull geen tweede rijder heeft die meedoet voor het podium kan Mercedes bijna altijd gratis pitstops maken.