Carrousel 2021

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 mei 2020 - 09:32:39

« vorige - volgende »

Van Wijk

Zelf denk ik dat ze voor Perez hebben gekozen zodat deze als perfecte wingman voor Verstappen kan gaan fungeren. Met Albon waren ze gewoon veel te veel tijd kwijt aan het op het op een hoger tillen van zijn capaciteiten. Die jongen heeft met enorm veel zorgen in zijn hoofdje rondgereden. Jammer, maar zoals door anderen hier ook al aangehaald: jammer maar te licht bevonden.

Mickey

Ik schat in dat hij het wel beter gaat doen dan Albon en Gasly, naast Verstappen. Maar vraag me ook af of hij bijvoorbeeld weet te komen tot het niveau van Ricciardo. Dat zou al gewoon goed zijn en ook goed genoeg om Mercedes tot last te zijn.

Fietser

#197
Niets ten nadele van Pérez, maar eerlijk gezegd valt het me toch een beetje tegen van het duo Horner-Marko dat ze het niet aandurfden met Albon verder te gaan. Ik zie bij hen vooral twijfel en onzekerheid (heel menselijk overigens) in het voor één jaartje inhuren van een gearriveerde rijder 'van buitenaf'. Ik vermoed daarom dat ze toch te veel druk voelden van de buitenwacht en vooral van het meningencircus. Maar dat is natuurlijk mijn mening  ;).

C.G. de Beaufort

Ik ben benieuwd hoe Perez zich gaat verhouden tot Max. De vorige 2 waren pet.

Groet,

C.G. de Beaufort




Breaktest

Citaat van: Fietser op 19 december 2020 - 09:34:04
Niets ten nadele van Pérez, maar eerlijk gezegd valt het me toch een beetje tegen van het duo Horner-Marko dat ze het niet aandurfden met Albon verder te gaan. Ik zie bij hen vooral twijfel en onzekerheid (heel menselijk overigens) in het voor één jaartje inhuren van een gearriveerde rijder 'van buitenaf'. Ik vermoed daarom dat ze toch te veel druk voelden van de buitenwacht en vooral van het meningencircus. Maar dat is natuurlijk mijn mening  ;).
Daar kun je over twisten. Die druk van buitenaf was inderdaad ook wel heel groot. Maar de door jou waargenomen twijfel kan ook het gevolg zijn van een soort reality check ten aanzien van het eigen beoordelingsvermogen.
Waarbij de grote fout natuurlijk twee jaar geleden is gemaakt. Na bulls eye met Max zijn ze misschien iets te veel gaan geloven in hun eigen gouden neus voor talent en de skills van de computergame generatie. Men was even vergeten dat de tot dan toe vertrouwde strategie om een talent twee a drie jaar in de luwte van het B-team te laten gedijen ook veel goeds heeft opgeleverd.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

#200
Daar heb je zéker een punt.

Jozef

Het is inderdaad een duiventil bij Red Bul als je ziet hoeveel er al geroteerd is met Albon, Kvyat en Gasly. Gezond is dat duidelijk niet - coureurs die niet van de categorie Verstappen zijn maar wel goed genoeg als tweede coureur in een topteam, hebben wellicht stabiliteit en zekerheid nodig om optimaal te kunnen presteren. Geen van deze drie heren heeft van hun werkgever het vertrouwen gekregen om gedurende twee jaar op hun stoel te mogen blijven zitten, en dat hakt er duidelijk in bij elk van de drie.

Ik vrees overigens hetzelfde als Fietser, namelijk dat Pérez afgedroogd gaat worden. Maar als hij kan doen wat Albon deed in Abu Dhabi (in de buurt blijven waardoor Mercedes niet ongestraft kan experimenteren met extra pitstops), dan is het al goed genoeg.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Jozef op 19 december 2020 - 16:32:33
Het is inderdaad een duiventil bij Red Bul als je ziet hoeveel er al geroteerd is met Albon, Kvyat en Gasly. Gezond is dat duidelijk niet - coureurs die niet van de categorie Verstappen zijn maar wel goed genoeg als tweede coureur in een topteam, hebben wellicht stabiliteit en zekerheid nodig om optimaal te kunnen presteren. Geen van deze drie heren heeft van hun werkgever het vertrouwen gekregen om gedurende twee jaar op hun stoel te mogen blijven zitten, en dat hakt er duidelijk in bij elk van de drie.

Ik vrees overigens hetzelfde als Fietser, namelijk dat Pérez afgedroogd gaat worden. Maar als hij kan doen wat Albon deed in Abu Dhabi (in de buurt blijven waardoor Mercedes niet ongestraft kan experimenteren met extra pitstops), dan is het al goed genoeg.

Perez, ik denk dat'ie het beter gaat doen dan de vorige, 181 races, maar eh, het geen Riccardo.

Groet,

C.G. de Beaufort


Van Wijk

Ik vrees overigens hetzelfde als Fietser, namelijk dat Pérez afgedroogd gaat worden. Maar als hij kan doen wat Albon deed in Abu Dhabi (in de buurt blijven waardoor Mercedes niet ongestraft kan experimenteren met extra pitstops), dan is het al goed genoeg.

Dat Jozef, is precies wat ze gaan verwachten van Perez.
Iets wat Albon gewoon niet consequent voor elkaar kreeg, de wingman is enorm belangrijk voor de eerste rijder, en dit is wat wel eens door "de F1 liefhebber " wordt onderschat.

BMW.WilliamsF1

Dat verhaal met Mazepin is ook nog niet klaar hoor. Het zou best eens kunnen dat ie geen meter voor Haas gaat rijden. Ik lees hier een heel verhaal:

https://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-9075287/Has-Nikita-Mazepin-replaced-Haas-Controversial-driver-removes-F1-team-social-media.html

Vooral dat ie Haas F1 driver van zijn social media af heeft gehaald is interessant.

C.G. de Beaufort

Jammer dat Nico het niet is geworden. Het was Max z'n ideale kandidaat. Marko : 'het was een serieuze  kandidaat. In the end, only one thing was decisive for Perez towards Hülkenberg: he was able to bring most of the knowledge about the Mercedes engine with him".

https://www.grandprix247.com/2020/12/23/marko-hulkenberg-was-definitely-a-serious-candidate/

Tja, Honda vs Mercedes.

Groet,

C.G. de Beaufort


Sphinx

CitaatJammer dat Nico het niet is geworden. Het was Max z'n ideale kandidaat.

mwoah, dat wordt wel geroepen maar eigenlijk is Nico de ideale van de NL'se media. Anderhalve NL'er is immers leuker dan één Nederlander. Persoonlijk heb ik Perez liever. Net zo'n bandenfluisteraar als Max, minder in de kwali maar sluw in races die niet helemaal gaan zoals gepland. En juist dan kwam Albon altijd tekort. Er wordt (opnieuw door NL'se media) gezeurd over zijn akkefietjes met Ocon, maar zeg nou eens eerlijk, Ocon heeft het vermogen om zelfs Sinterklaas zo kwaad te krijgen dat hij Krampus op m afstuurt  :P
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

Volgens manager van RB, Marko, dus niet.

Groet,

C.G. de Beaufort


Mickey


Jozef

Hoe clownesk ook, om in de media te gaan roepen dat je je nieuwe coureur alleen maar hebt aangeworven omdat hij informatie heeft over de Mercedes-motor. Leuk om zo te beginnen aan je nieuwe baan.

Mattia Binotto precies hetzelfde, tijdens de voorstelling van Carlos Sainz tijdens zijn eerste dag in Maranello begon hij te zinspelen op een Ferrari-zitje voor Mick Schumacher in 2023.

Als je zulke dingen leest, hoef je je niet meer af te vragen hoe het toch komt dat Mercedes het zo veel beter doet de laatste jaren.