Carrousel 2021

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 mei 2020 - 09:32:39

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Als vervanger van Hamilton denk aan van Doorne, Nico (Hulkenberg), Russell en Nyck de Vries.

Groet,

C.G. de Beaufort


BMW.WilliamsF1

Stoffel Vandoorne wordt idd genoemd. Hij heeft ook al F1 ervaring en is de beste keus.

Ook gaan er wat geruchten over George Russell, dan zouden ze bij Williams een reserve coureur er in moeten zetten en kunnen ze meteen testen of Russell sneller is dan Bottas. :)

Jozef

Ik denk dat Russell eerste keus is, maar ze moeten nog een potje armworstelen met Williams om hem los te krijgen. Vraagt Williams te veel, dan zal het Vandoorne worden.

BMW.WilliamsF1

Het is dus Russell geworden. Jack Aitkin gaat naar Williams om daar in te vallen voor Russell.

En om ff on topic te blijven: Mick Schumacher is bevestigd bij Haas voor 2021.

Breaktest

Lag allemaal in de lijn der verwachting, maar het is me het ochtendje wel.
Dit is natuurlijk een gouden kans voor Russell om zich nog meer in de kijker te rijden. 1 GP is natuurlijk wat weinig om zijn rijkwaliteiten te beoordelen maar Mercedes kan gelijk wel even ervaren hoe makkelijk ie in omgang is en waarom ze bij Williams zo met hem weglopen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 02 december 2020 - 10:03:51
Het is dus Russell geworden. Jack Aitkin gaat naar Williams om daar in te vallen voor Russell.

En om ff on topic te blijven: Mick Schumacher is bevestigd bij Haas voor 2021.

Huh, ik had gedacht aan Nico, het is nl. een 'Duitser'.  Maar goed, de Mercedes belangen worden veilig gesteld, dat is belangrijk.

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Per saldo is dit buitengewoon slecht nieuws voor Verstappen. Als Russell bevalt, en waarom niet, staat ie gelijk met stip op 1 om Hamilton op termijn te vervangen.
Mercedes wil niet zo zeer een Hamilton 2.0 maar iemand die kampioenschappen voor hen kan winnen, en daar lopen er meer van rond. Daar komt bij dat Russell misschien als persoon iets beter past.
Verstappen is feitelijk iets te bot en uitgesproken. Dat past wel bij Oostenrijkers, maar niet bij Duitsers.
En bovendien niet eager genoeg (wat men name weer Italianen graag zouden zien).

Als ik even mijn orakel capaciteiten van stof ontdoe, zie ik een trend ontstaan a la Alonso. Verstappen wordt iemand die niet het maximale uit zijn carriere gaat halen.   
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Citaat van: Breaktest op 02 december 2020 - 12:06:26
Per saldo is dit buitengewoon slecht nieuws voor Verstappen. Als Russell bevalt, en waarom niet, staat ie gelijk met stip op 1 om Hamilton op termijn te vervangen.
Mercedes wil niet zo zeer een Hamilton 2.0 maar iemand die kampioenschappen voor hen kan winnen, en daar lopen er meer van rond. Daar komt bij dat Russell misschien als persoon iets beter past.
Verstappen is feitelijk iets te bot en uitgesproken. Dat past wel bij Oostenrijkers, maar niet bij Duitsers.
En bovendien niet eager genoeg (wat men name weer Italianen graag zouden zien).

Als ik even mijn orakel capaciteiten van stof ontdoe, zie ik een trend ontstaan a la Alonso. Verstappen wordt iemand die niet het maximale uit zijn carriere gaat halen.

Dat zie ik alleen gebeuren als hij na volgend jaar nog steeds bij RBR blijft. Maar de kans is wel groot dat dit gaat gebeuren. 

BMW.WilliamsF1

Ja daar lijkt het nu wel op, maar Max kan nog wel een jaartje of 15 mee, dus heeft nog wel ff te gaan :)

Mickey

Precies dat, Williams.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 02 december 2020 - 12:06:26
Per saldo is dit buitengewoon slecht nieuws voor Verstappen. Als Russell bevalt, en waarom niet, staat ie gelijk met stip op 1 om Hamilton op termijn te vervangen.
Mercedes wil niet zo zeer een Hamilton 2.0 maar iemand die kampioenschappen voor hen kan winnen, en daar lopen er meer van rond. Daar komt bij dat Russell misschien als persoon iets beter past.
Verstappen is feitelijk iets te bot en uitgesproken. Dat past wel bij Oostenrijkers, maar niet bij Duitsers.
En bovendien niet eager genoeg (wat men name weer Italianen graag zouden zien).

Als ik even mijn orakel capaciteiten van stof ontdoe, zie ik een trend ontstaan a la Alonso. Verstappen wordt iemand die niet het maximale uit zijn carriere gaat halen.


Maar Alonso werd in ieder geval alsnog WK...Twee keer zelfs. Dat zal er hopelijk wel inzitten voor Max.

BMW.WilliamsF1

Alonso had net de pech dat Red Bull opeens een top auto neer had gezet en dat Petrov (toch?) voor hem reed in Abu Dhabi, anders was ie wel kampioen geworden voor Ferrari.

Je moet gewoon net het geluk hebben dat je dat jaar een goeie auto hebt. Hopelijk dat Red Bull dus voor 2022 iets moois weet neer te zetten en dat Max er wat mee kan, maar ik denk toch dat Mercedes gewoon aan de top blijft. Dat is zo'n groot bedrijf, daar kan Red Bull zelfs niet echt tegenop vrees ik.

Van Wijk

Natuurlik gun ik het Russell, maar hoe zou Van Doorne zich voelen? Die wordt behoorlijk gepaseerd.
Al met al vermoed ik dat Van Doorne ( of zijn manager )te "braaf " is voor de F1 ?

Jozef

Het is op zich de logische keuze voor Mercedes, maar inderdaad ook een enorme rotstreek ten opzicht van Vandoorne. Het hele seizoen lang heeft hij, wanneer hij geen FE-verplichtingen had, alleen in een hotel gezeten voor en tijdens F1-weekends. En dan niet alleen in een kamer, maar letterlijk in een ander hotel dan de rest van de F1-paddock. Want als corona de ronde deed en een rijder uitschakelde, mocht hij zeker niet ook besmet zijn. Wanneer het dan eindelijk zijn beurt is om in te vallen, geeft Mercedes hem de middenvinger, en geen klein beetje ook.

Ik zou echt furieus zijn als ik hem was. Probleem is dat Mercedes ook zijn werkgever is in de FE en dat wil hij waarschijnlijk graag zo houden. Dus hij is niet eens bij machte om de boel kort en klein te slaan. Ik vraag mij wel af hoe goed je je nog op die baan kunt concentreren wanneer je werkgever je als straatvuil behandelt.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 03 december 2020 - 12:55:06
Het is op zich de logische keuze voor Mercedes, maar inderdaad ook een enorme rotstreek ten opzicht van Vandoorne. Het hele seizoen lang heeft hij, wanneer hij geen FE-verplichtingen had, alleen in een hotel gezeten voor en tijdens F1-weekends. En dan niet alleen in een kamer, maar letterlijk in een ander hotel dan de rest van de F1-paddock. Want als corona de ronde deed en een rijder uitschakelde, mocht hij zeker niet ook besmet zijn. Wanneer het dan eindelijk zijn beurt is om in te vallen, geeft Mercedes hem de middenvinger, en geen klein beetje ook.

Ik zou echt furieus zijn als ik hem was. Probleem is dat Mercedes ook zijn werkgever is in de FE en dat wil hij waarschijnlijk graag zo houden. Dus hij is niet eens bij machte om de boel kort en klein te slaan. Ik vraag mij wel af hoe goed je je nog op die baan kunt concentreren wanneer je werkgever je als straatvuil behandelt.
Misschien krijgt ie er wel voor betaald...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond