Stel een vraag

Gestart door Breaktest, 10 april 2020 - 19:09:33

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 22 april 2020 - 21:33:28
Damn deze is voor mij te lastig  :)
Hint 1: ik veronderstel dat minimaal een getrouwe bezoeker van dit forum hier meer van weet...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Wat willen jullie? Meer hints of gewoon de uitslag?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Hint 2: dit alles speelt in de jaren 60
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Nou dit wordt niks mensen, ik gooi er nog een hint tegenaan.

Hint 3: de figuur uit Hint 1 ondertekent vaak met:

Groet,

C.G. de Beaufort
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Aha, ik heb 'm. Bij de eerste hint dacht ik natuurlijk dat het om Carel Godin de Beaufort ging, maar die debuteerde reeds in de jaren '50.

Het goede antwoord is echter Rob Slotemaker, die zijn debuut zou maken in de GP van Nederland van 1962, die ook "GP van Europa" werd genoemd als soort van eretitel. Dat zou hij doen in een Porsche van Godin de Beaufort. Dat ging niet door, maar de "enige trots" waar je het over had was wellicht vanwege het feit dat Godin de Beaufort als eerste Nederlander een WK-punt pakte.

Edit: dit alles schreef ik wel degelijk voor het zien van hint 3. :P

Breaktest

Citaat van: Jozef op 24 april 2020 - 13:58:08
Aha, ik heb 'm. Bij de eerste hint dacht ik natuurlijk dat het om Carel Godin de Beaufort ging, maar die debuteerde reeds in de jaren '50.

Het goede antwoord is echter Rob Slotemaker, die zijn debuut zou maken in de GP van Nederland van 1962, die ook "GP van Europa" werd genoemd als soort van eretitel. Dat zou hij doen in een Porsche van Godin de Beaufort. Dat ging niet door, maar de "enige trots" waar je het over had was wellicht vanwege het feit dat Godin de Beaufort als eerste Nederlander een WK-punt pakte.

Edit: dit alles schreef ik wel degelijk voor het zien van hint 3. :P
Helemaal correct, proficiat Jozef! Als seizoensopener en voorzien van die eretitel kreeg Nederland drie startplaatsen toegewezen, maar het lukte Ecurie Maarsbergen om slechts twee auto's op tijd prepareren, waarbij de 2e auto voor Ben Pon was en de 3e inderdaad bedoeld voor Rob Slotemaker. Dat men met twee NL coureurs van start ging was al iets om trots op te zijn; dat ene puntje van Godin natuurlijk helemaal.
Bronnen:
1 http://www.carelgodindebeaufort.nl/620520dutchgp.html
2: Iets uitgebreider opgetekend staat het in het boek Zandvoort: Een kleine geschiedenis van de Grote Prijs van Nederland 1948-2020
https://books.google.nl/books?id=KQPWDwAAQBAJ&pg=PT27&lpg=PT27&dq=ecurie+maarsbergen+rob+slotemaker&source=bl&ots=MhqtcAcCf6&sig=ACfU3U14hDB8_WSmJLcFwfXcNi9-9y6pXA&hl=nl&sa=X&ved=2ahUKEwjOveT2svzoAhUFC-wKHUWBDZYQ6AEwBHoECAsQAQ#v=onepage&q=ecurie%20maarsbergen%20rob%20slotemaker&f=false
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

woensdag na 18.00 weer een nieuwe vraag
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Vraag 5: Wat deed Stoffel Vandoorne beter dan Max (binnen F1)?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

1e race punten scoren. Al was Max ook op weg naar de punten in zijn 1e race, maar zijn motor (dacht ik) ging kapot.

Breaktest

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 29 april 2020 - 16:58:43
1e race punten scoren. Al was Max ook op weg naar de punten in zijn 1e race, maar zijn motor (dacht ik) ging kapot.
Nou dat was een makkie dus.
"Debuteren" was inderdaad het juiste antwoord. Stoffie haalde een punt (10e) in zijn eerste race.
Max viel uit (op de 9e plek, dat dan weer wel) en werd als 13e geclassificeerd. Beiden kwalificeerden zich als 12e.
Doe jij de volgende of moet ik er nog een tegenaan kwakken?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

zal weleens iets bedenken :)

BMW.WilliamsF1

hmmz kan zo ff niks bedenken. Iemand anders mag m wel doen :)

Breaktest

Eddie Jordan heeft een aparte kijk op het begrip Beste coureur. Zo plaatst hij minimaal twee generatiegenoten boven Senna, namelijk...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 03 mei 2020 - 21:41:09
Eddie Jordan heeft een aparte kijk op het begrip Beste coureur. Zo plaatst hij minimaal twee generatiegenoten boven Senna, namelijk...