Stel een vraag

Gestart door Breaktest, 10 april 2020 - 19:09:33

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 17 april 2020 - 16:12:38
Citaat van: Tuesday op 17 april 2020 - 14:23:30
Hij 'versloeg' met een gelijk aantal punten een coureur (als teamgenoot) die gedurende zn carrière uiteindelijk op 2 wereldkampioenschappen bleef steken. Het was voor beiden dat seizoen niet genoeg voor de titel. Het verschil tussen beiden werd uiteindelijk gemaakt doordat zijn beste resultaat net één plekje beter was dan het resultaat van zn teamgenoot.

- Wie was deze coureur?
- Voor welk team reden ze?
- Hoeveel punten haalden deze 2 coureurs samen (opgeteld)?
- Hoeveel punten haalde het team in het WCC?
- Welk jaar?
- En wie was de wereldkampioen?


Lijkt me een makkie dit, misschien zelfs wel zonder google ;)
- Wie was deze coureur? Lewis Hamilton
- Voor welk team reden ze? McLaren
- Hoeveel punten haalden deze 2 coureurs samen (opgeteld)? 218 (die moest ik even opzoeken0
- Hoeveel punten haalde het team in het WCC? 0 vanwege spygate
- Welk jaar? 2007
- En wie was de wereldkampioen? Kimi Raikkonen
dat kan ik niet goed rekenen helaas. Het was niet Hamilton in 2007. Die eindigde idd ook gelijk met zn teamgenoot, maar daar gaf het aantal 2e plaatsen de doorslag, niet het beste resultaat (Alonso en Hamilton hadden beiden 4 overwinningen). Dit was idd wel de instinker en het antwoord waar ik op hoopte ;) maar niet goed dus.

Breaktest

Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt.

Ook heb ik het idee dat we nog steeds van mening verschillen hoe het spel gespeeld moet worden. Je stelt 6 vragen. - welk van de antwoorden reken je goed, en welke niet?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Mijn eerste vermoeden (nu ja, nadat 2007 fout gerekend werd... die "één plaats beter" klopte inderdaad niet voor 2007) lijkt correct.

Tarso Marques
Minardi
0
0
2001
Michael Schumacher

Hij haalde een negende plaats (tot tweemaal toe) terwijl Alonso nooit hoger eindigde dan tiende.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 17 april 2020 - 18:07:06
Mijn eerste vermoeden (nu ja, nadat 2007 fout gerekend werd... die "één plaats beter" klopte inderdaad niet voor 2007) lijkt correct.

Tarso Marques
Minardi
0
0
2001
Michael Schumacher

Hij haalde een negende plaats (tot tweemaal toe) terwijl Alonso nooit hoger eindigde dan tiende.
klopt! Ipv Schumacher zocht ik eigenlijk Alonso, maar die vraag was niet helemaal niet duidelijk. En uiteindelijk ging het dus om Tarso Marques, als je die wist was de rest een invuloefening. De extra vragen waren eigenlijk meer om nog een beetje extra verwarring te zaaien. Naast een flauwe strikvraag is het ook gewoon een grappig weetje. Alonso was 10x beter, maar de eindstand dacht daar anders over.
Mag jij denk ik de volgende vraag bedenken.

Breaktest

Niks flauw. Gewoon goed bedacht.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

David Coulthard reed ooit een race met een blessure of blessures die hij buiten de F1 had opgelopen. Welk jaar was dit, welke race, en wat was er gebeurd?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 18 april 2020 - 14:52:33
David Coulthard reed ooit een race met een blessure of blessures die hij buiten de F1 had opgelopen. Welk jaar was dit, welke race, en wat was er gebeurd?
2000, Spaanse GP (Barcelona),  vliegtuigongeluk

Tuesday

Citaat van: Tuesday op 18 april 2020 - 17:13:48
Citaat van: Jozef op 18 april 2020 - 14:52:33
David Coulthard reed ooit een race met een blessure of blessures die hij buiten de F1 had opgelopen. Welk jaar was dit, welke race, en wat was er gebeurd?
2000, Spaanse GP (Barcelona),  vliegtuigongeluk (met dank aan google, wist het niet uit mn hoofd. Weer wat geleerd ;) )

Breaktest

#23
In mei 2000 reed hij tijdens de GP van Spanje 2000 met drie gebroken ribben en een gekneusde rechter borstwand, als gevolg van een vliegtuigongeluk (learjet) enkele dagen ervoor. Het weerhield hem er niet van op het podium te eindigen achter teammaat Hakkinen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Klopt, en het was geen klein incidentje ook. Coulthard, zijn vriendin en zijn trainer kwamen er al met al nog goed mee weg, maar de beide piloten lieten het leven bij de mislukte noodlanding.

Dan is het weer aan Tuesday!

Breaktest

Ik vind het prima zo met zijn 3en; wellicht dat iemand er zich nog bij voegt.
Ik stel wel 1 verbetering voor: kondig het plaatsen van je vraag ruim van tevoren aan (bv 1 of 2 dagen van te voren met tijdstip). Of we kunnen ook een paar vaste momenten in de week afspreken. 
Het gaat er immers om wie als eerste het juiste antwoord geeft, maar niet wie als eerste een geplaatste vraag ontdekt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Mocht Tuesday het niet oppikken, dan zal ik woensdag rond 18.00, teneinde het spel te laten doorlopen, een nieuwe vraag posten.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 20 april 2020 - 18:21:59
Mocht Tuesday het niet oppikken, dan zal ik woensdag rond 18.00, teneinde het spel te laten doorlopen, een nieuwe vraag posten.
doe maar.. een vraag oplossen is wat anders dan een vraag bedenken. Wie weet komt er vanzelf wel weer eentje naar boven, maar voor nu heb ik ff niks.

Breaktest

Het verhaal gaat dat een Nederlands coureur op tijdens de grand prix van Europa zijn debuut zou maken. Maar dat ging op het laatste moment niet door omdat zijn auto nog niet gereed was was -  waarna zijn F1 carrière nooit meer van de grond kwam.

A naam van de coureur
B welke beoogde GP en jaar
C waarom keek de coureur toch met enige trots op de GP terug?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Damn deze is voor mij te lastig  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is