F1 + Corona-virus

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 maart 2020 - 10:36:24

« vorige - volgende »

Sabai

Ik denk dat als er überhaupt nog gereden gaat worden dit pas na de zomer stop zal zijn. Maar ik vermoed dat het ook zomaar zou kunnen dat ze wachten tot er een vaccin is en iedereen gevaccineerd is.En dan word er dit jaar helemaal niet gereden.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 20 maart 2020 - 08:42:08
Ik denk dat als er überhaupt nog gereden gaat worden dit pas na de zomer stop zal zijn. Maar ik vermoed dat het ook zomaar zou kunnen dat ze wachten tot er een vaccin is en iedereen gevaccineerd is.En dan word er dit jaar helemaal niet gereden.
valt zeker niet uit te sluiten, maar k ga er voorlopig toch maar vanuit dat we over een maandje of 3 gewoon weer kunnen racen. Er is een hoop veranderd in een week, 8 dagen geleden ging ik er nog vanuit dat er in Melbourne geracet ging worden, nu is dat helemaal niet meer voor te stellen. Hoeveel races zijn er nodig voor een geldig WK? Zou dit dan Hamilton af gaan houden van zn 7e titel? Schumacher liep er ooit 1 mis door een beenbreuk, in een carrière van 15 jaar gaat er blijkbaar nog wel eens iets mis. Of was het Max anders dit jaar gelukt? Wie weet komt het antwoord alsnog.

Jozef

#62
Citaat van: Tuesday op 20 maart 2020 - 12:20:00Hoeveel races zijn er nodig voor een geldig WK?

Acht.

Edit: nu ja, in de Sporting Regulations staat dat het minimale aantal races in het kampioenschap acht is. Eigenlijk staat er niet expliciet in of afgelaste GP's wel of niet mee kunnen tellen - wellicht gaat dat artikel enkel over de geplande kalender. Dit is niet meteen een situatie waarmee rekening is gehouden bij het opstellen van de regels, denk ik. :)

Breaktest

Het is eigenlijk best interessant hoe die bestrijding verloopt en het veranderlijke karakter er van.
Sommigen vinden dat het allemaal enorm overdreven en dat  't best meevalt. Maar als de situatie zo oogt, is dat juist dankzij al die draconische maatregelen.
Het is schaken waarbij het effect van de zetten pas na enige tijd duidelijk wordt; en het doel is niet winnen maar 't beest klein houden houden. En dan heb je ook de tegenstelling tussen korte- en langetermijnsucces.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Hey, Hamilton geeft advies : "Het belangrijkste is dat we positief blijven, afstand houden en goed onze handen wassen. Met zeep. En voor minstens twintig seconden."

https://twitter.com/LewisHamilton?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed&ref_url=https%3A%2F%2F

Zo, dat lucht op..  8)

Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai

#65
In China begint het normale leven weer zijn draai te krijgen. Ik ben benieuwd of het virus dan wegblijft. Zo ja dan is dat goed nieuws voor ons. Ik vrees op dit moment  alleen voor onze ouderen in de verzorgingstehuizen. 

Mickey

Bakoe gaat ook niet door.

Jozef

Nou, het zou ironisch zijn maar niet onrealistisch; straks krijgen we een seizoensopener in China, alwaar de zaken het snelst weer hun normale gangetje lijken te zullen gaan.

Breaktest

#68
Iedereen vraagt zich af wanneer het seizoen eindelijk eens begint. Maar ik denk dat we wel grotere zorgen hebben. Virussen mogen dan van alle tijden zijn, maar het kan toch niemand zijn ontgaan dat virus-outbreaks elkaar in steeds hoger tempo opvolgen. Ook als corona op den duur valt in te dammen, zal er over enige tijd weer een ander klaarstaan - en dan maar hopen dat het een onschuldig zusje is, in plaats van evil broertje.
En de enige verklaring voor dit alles is mens en dier steeds meer hutjemutje leven als gevolg van gierende overbevolking wereldwijd.
Ik word er echt somber van. Wat we hier zien is een soort last wall of defence by nature: als de soort niet in staat is zijn populatie zelf te reguleren, zal de wal zelf het schip uiteindelijk doen keren. Daar zijn talloze voorbeelden van. Een aantal jaren terug waren de Noord-Hollandse duinen overbevolkt door konijnen; uiteindelijk stierf 90% van de populatie door myxomatose; de Britse konijnenpopulatie in de jaren 50 werd zelfs voor 99% uitgeroeid.
Nu kun je je afvragen wat konijnen met mensen te maken hebben. Welnu, onder kakkerlakken, muggen enz. vind je dit soort problemen niet; het zijn vooral hogere diersoorten die kwetsbaar zijn; ook dat is een natuurlijk principe. Tot slot herinner ik me nog de woorden van mijn geschiedenisleraar die zei dat de cijfers in de boekjes niet meer klopten en Nederland al ruim de 13 miljoen inwoners was gepasseerd, en dat dit misschien iets te veel van het goede was.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

De gedachte dat dit niet het laatste heftige virus is, houdt mij ook bezig. Misschien gaan we wel een langjarige periode in met vergelijkbare of ergere uitbraken.

Stel je eens voor dat dit dan ebola-achtige eigenschappen heeft...

Daar wil je helemaal niet aan denken.

BMW.WilliamsF1

Baku ook officieel geskipt.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/377581/carey-f1-werkt-aan-start-in-de-zomer-met-15-tot-18-races/

Nou het zal me benieuwen of er dit seizoen überhaupt nog een race verreden gaat worden. Misschien vanaf juli ofzo. Canada gaat mss ook niet door. En daarna heb je Frankrijk zitten, die zitten ook nog in lock down en zal niet zomaar over zijn. het is nog wel 3 maandjes tot de oorspronkelijk datum van Frankrijk.

Het is afwachten wat er gaat gebeuren.

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 23 maart 2020 - 11:03:55
Iedereen vraagt zich af wanneer het seizoen eindelijk eens begint. Maar ik denk dat we wel grotere zorgen hebben. Virussen mogen dan van alle tijden zijn, maar het kan toch niemand zijn ontgaan dat virus-outbreaks elkaar in steeds hoger tempo opvolgen. Ook als corona op den duur valt in te dammen, zal er over enige tijd weer een ander klaarstaan - en dan maar hopen dat het een onschuldig zusje is, in plaats van evil broertje.
En de enige verklaring voor dit alles is mens en dier steeds meer hutjemutje leven als gevolg van gierende overbevolking wereldwijd.
Ik word er echt somber van. Wat we hier zien is een soort last wall of defence by nature: als de soort niet in staat is zijn populatie zelf te reguleren, zal de wal zelf het schip uiteindelijk doen keren. Daar zijn talloze voorbeelden van. Een aantal jaren terug waren de Noord-Hollandse duinen overbevolkt door konijnen; uiteindelijk stierf 90% van de populatie door myxomatose; de Britse konijnenpopulatie in de jaren 50 werd zelfs voor 99% uitgeroeid.
Nu kun je je afvragen wat konijnen met mensen te maken hebben. Welnu, onder kakkerlakken, muggen enz. vind je dit soort problemen niet; het zijn vooral hogere diersoorten die kwetsbaar zijn; ook dat is een natuurlijk principe. Tot slot herinner ik me nog de woorden van mijn geschiedenisleraar die zei dat de cijfers in de boekjes niet meer klopten en Nederland al ruim de 13 miljoen inwoners was gepasseerd, en dat dit misschien iets te veel van het goede was.

Je geeft een prima uitleg wat mij betreft. De vraag is of je er somber van moet worden. Volgens mij is het heel goed als de natuur overbevolking probeert tegen te gaan. Het is alleen jammer dat het nu de mensheid betreft. Maar ik denk dat het voor zowel de maatschappij als de natuur veel beter is als we niet met 6 maar met 4 miljard mensen zouden zijn.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Matthijs op 26 maart 2020 - 10:59:41
Citaat van: Breaktest op 23 maart 2020 - 11:03:55
Iedereen vraagt zich af wanneer het seizoen eindelijk eens begint. Maar ik denk dat we wel grotere zorgen hebben. Virussen mogen dan van alle tijden zijn, maar het kan toch niemand zijn ontgaan dat virus-outbreaks elkaar in steeds hoger tempo opvolgen. Ook als corona op den duur valt in te dammen, zal er over enige tijd weer een ander klaarstaan - en dan maar hopen dat het een onschuldig zusje is, in plaats van evil broertje.
En de enige verklaring voor dit alles is mens en dier steeds meer hutjemutje leven als gevolg van gierende overbevolking wereldwijd.
Ik word er echt somber van. Wat we hier zien is een soort last wall of defence by nature: als de soort niet in staat is zijn populatie zelf te reguleren, zal de wal zelf het schip uiteindelijk doen keren. Daar zijn talloze voorbeelden van. Een aantal jaren terug waren de Noord-Hollandse duinen overbevolkt door konijnen; uiteindelijk stierf 90% van de populatie door myxomatose; de Britse konijnenpopulatie in de jaren 50 werd zelfs voor 99% uitgeroeid.
Nu kun je je afvragen wat konijnen met mensen te maken hebben. Welnu, onder kakkerlakken, muggen enz. vind je dit soort problemen niet; het zijn vooral hogere diersoorten die kwetsbaar zijn; ook dat is een natuurlijk principe. Tot slot herinner ik me nog de woorden van mijn geschiedenisleraar die zei dat de cijfers in de boekjes niet meer klopten en Nederland al ruim de 13 miljoen inwoners was gepasseerd, en dat dit misschien iets te veel van het goede was.

Je geeft een prima uitleg wat mij betreft. De vraag is of je er somber van moet worden. Volgens mij is het heel goed als de natuur overbevolking probeert tegen te gaan. Het is alleen jammer dat het nu de mensheid betreft. Maar ik denk dat het voor zowel de maatschappij als de natuur veel beter is als we niet met 6 maar met 4 miljard mensen zouden zijn.

Van 6 miljard naar 4 miljard? Klopt. Maar dan moeten de mensen niet gelovig zijn, dus atheïsme of agnosticisme aanhangen. Maar dat gebeurt niet... dus het aantal mensen zal alleen maar toenemen. 

En dat is jammer.

Groet,

C.G. de Beaufort




Jozef

Euh... wat heeft levensovertuiging met bevolkingsgroei te maken? ??? Bevolkingsgroei heeft alles te maken met armoede, slecht onderwijs en slechte gezondheidszorg.

Fietser

#74
Citaat van: Jozef op 26 maart 2020 - 13:33:47
Euh... wat heeft levensovertuiging met bevolkingsgroei te maken? ??? Bevolkingsgroei heeft alles te maken met armoede, slecht onderwijs en slechte gezondheidszorg.
Je hebt gelijk maar ik twijfel een beetje over 'alles'. Weerstand tegen geboortebeperking, euthanasie en abortus gaat immers dikwijls samen met een levens- of geloofsovertuiging. Ook (zeer) grote gezinnen tref je vaak in dat spectrum. Dat wil overigens niet zeggen dat ik (niet-religieus) iets tegen religie heb, mits geweldloos.