F1 + Corona-virus

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 maart 2020 - 10:36:24

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Of deze, de simulator voor elke coureur :

https://twitter.com/R0n3d/status/1237991046556069888

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

Citaat van: Jozef op 12 maart 2020 - 21:34:54
Citaat van: Sabai op 12 maart 2020 - 19:05:59
Ik word een beetje moe van de corona paniek. Voor griep nemen we ook niet dit soort maatregelen en daar gaan jaarlijks wereldwijd 200.000 tot 500.000 mensen aan dood. Gewoon lekker doorleven met z'n allen.

Sorry maar wie nu nog dit soort uitspraken doet, heeft het duidelijk niet goed begrepen. Dit virus is veel besmettelijker dan de griep en heeft ook een gevoelig hoger sterftecijfer. Het is onvermijdelijk dat een groot deel van de bevolking op een gegeven moment besmet raakt, dat hou je met geen enkele maatregel tegen, alleen gaat het erom te voorkomen dat er heel veel besmettingen tegelijk komen, waardoor de gezondheidszorg het aantal patiënten niet aankan - zoals in Italië wel is gebeurd. Je moet kijken naar Italië en besluiten dat je méér maatregelen moet nemen dan zij gedaan hebben, anders kom je in de problemen.
niet persé meer, maar wel betere. De GP van Australië aflasten, 2 uur voordat VT 1 begint, met teams en auto's die al weken onderweg zijn en al een paar dagen in de paddock rondlopen is een maatregel van niks. Racen zonder publiek had misschien nog enige zoden aan de dijk gezet, maar helemaal niet racen slaat nu eigenlijk nergens op. Sowieso kun je je afvragen of dat misschien niet een goede oplossing voor alle sportwedstrijden zou zijn. Sport op tv houdt de mensen iig in huis, terwijl er slechts een select groepje mensen hoeft te reizen. Aan de andere kant is het misschien ook wel een goed signaal en maakt het mensen misschien wat alerter. Dat is wat mij betreft dan ook het enige wat deze beslissing (op het allerlaatste moment) rechtvaardigt.

JS JTD

Citaat van: Breaktest op 12 maart 2020 - 19:01:09
De spannende vraag is meer: gaat de GP van Nederland wel door? Ik gok van niet. Wat een mop.
Effe kijke, wat hebben we dan? Spanje - een week later. Komt ook te vroeg.
Monaco? Nee, daar gaan de miljonairs voor liggen.
Dus ik zet vast met potlood neer: 7 juni, Azerbeidzjan.

Ik ben bang dat deze voorspelling vrij reëel is...  :(

C.G. de Beaufort

Citaat van: JS JTD op 13 maart 2020 - 12:44:58
Citaat van: Breaktest op 12 maart 2020 - 19:01:09
De spannende vraag is meer: gaat de GP van Nederland wel door? Ik gok van niet. Wat een mop.
Effe kijke, wat hebben we dan? Spanje - een week later. Komt ook te vroeg.
Monaco? Nee, daar gaan de miljonairs voor liggen.
Dus ik zet vast met potlood neer: 7 juni, Azerbeidzjan.

Ik ben bang dat deze voorspelling vrij reëel is...  :(

Ik hoop op Nederland, over ong. 2 maanden. Dan moet de Corona uitgeraasd zijn.

Groet,

C.G. de Beaufort




Jozef

Zopas is aangekondigd dat de GP's van Bahrein en Vietnam "uitgesteld" worden (uitstel wordt afstel, denk ik dan, want er is helemaal geen plaats op de kalender).

In de verklaring staat ook dat de verwachting is dat het seizoen eind mei in Europa zal starten; dat betekent dat men er eigenlijk vanuit gaat dat ook Zandvoort en Barcelona eraan moeten geloven en men dus richting Monaco kijkt.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 13 maart 2020 - 14:06:42
Zopas is aangekondigd dat de GP's van Bahrein en Vietnam "uitgesteld" worden (uitstel wordt afstel, denk ik dan, want er is helemaal geen plaats op de kalender).

In de verklaring staat ook dat de verwachting is dat het seizoen eind mei in Europa zal starten; dat betekent dat men er eigenlijk vanuit gaat dat ook Zandvoort en Barcelona eraan moeten geloven en men dus richting Monaco kijkt.
ze kunnen nu wel de zomerstop overslaan toch? geeft iig ruimte voor 2 extra gp's en her en der valt er misschien ook nog wel wat tussen te moffelen. Bahrein kunnen wel een jaartje missen, Vietnam kan wellicht ook nog wel een paar maanden extra wachten met hun allereerste GP, maar bv Zandvoort zal toch echt alles op alles gaan zetten om die race dit jaar al te krijgen. Ach ja, we zien wel, een sprintkampioenschap van 15 of 16 races heeft ook wel wat. Financieel zou de schade dan ook wel mee kunnen vallen

Mickey

Zandvoort gaat ook niet door zegt de FIA.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 13 maart 2020 - 14:36:32ze kunnen nu wel de zomerstop overslaan toch? geeft iig ruimte voor 2 extra gp's

Dat is inderdaad wel een goed idee!

Ben wel bang dat die plekken dan naar de hoogste bieder gaan, maar we gaan het zien. De hoogste bieder zou dan onder andere Bahrein zijn, maar in augustus is het daar misschien net iets te warm voor F1...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 13 maart 2020 - 16:02:28
Citaat van: Tuesday op 13 maart 2020 - 14:36:32ze kunnen nu wel de zomerstop overslaan toch? geeft iig ruimte voor 2 extra gp's

Dat is inderdaad wel een goed idee!

Ben wel bang dat die plekken dan naar de hoogste bieder gaan, maar we gaan het zien. De hoogste bieder zou dan onder andere Bahrein zijn, maar in augustus is het daar misschien net iets te warm voor F1...
Bahrein zou eventueel nog te combineren zijn met Abu Dhabi. Als ze het seizoen iets langer maken, dan denk ik dat er nog wel heel wat te regelen valt. En misschien dat er idd ook nog wel circuits zijn die tegen een kleine vergoeding een keer een jaartje willen overslaan. Barcelona zie ik bv dit jaar niet op de kalender terug komen.

Mickey

Maar even hè. Mensen die voor een jaar pleepapier hamsteren wens ik twee jaar schijterij toe. Zo.

Matthijs

Als je 137 pleerollen nodig hebt om twee weken quarantaine te overleven, dan had je al veel eerder naar de dokter moeten gaan.

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 13 maart 2020 - 22:09:39
Als je 137 pleerollen nodig hebt om twee weken quarantaine te overleven, dan had je al veel eerder naar de dokter moeten gaan.
:) :) :)
Ik zag overigens gisteren zo'n malloot in de supermarkt, een vrouw die zich van top tot teen had ingepakt, inclusief shawl tot over haar neus, skibril, muts en capuchon en handschoenen. Ga dan maar eens afrekenen met twee uitpuilende karretjes.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

'T blijft 't voor mij toch wat duister welke beslissingsboom wordt gehanteerd. We hebben inmiddels:
-ruim van te voren afgelaste GP's,
-last minute afgelaste GP's,
-GP's die doorgaan zonder publiek... Wanneer kiest men wat?

Je kunt je bv afvragen of ook Melbourne niet zonder publiek gereden had kunnen worden. Ik ga er nu even vanuit dat men zich beroept op de problemen van McLaren. "Als 1 niet kan, komt niemand", klonk het stoer uit de mond van o.a. Brawn. Maar is dat wel steekhoudend genoeg? Ik betwijfel het, want stel dat McLaren ziek was geworden door bv voedselvergiftiging, of een deel van de crew was gewond geraakt bij een verkeersongeluk. Had men de GP dan ook afgelast? De historie wijst namelijk op het tegendeel.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond