Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Wings

Wat heeft 2007 te maken met nu?

Wings

Citaat van: Breaktest op 02 augustus 2019 - 16:24:00
Voor scenario Alonso pleit:
-dat Red Bull in het verleden vaker met hem heeft geflirt - ze zien dus kennelijk wel wat in hem.
-hij niet (langer) als een echte een bedreiging voor Max wordt gezien (die sowieso een betere kwalifier is), maar wel iemand die veel punten binnen kan halen.
-Red Bull is iets minder corporate dan bv Mercedes; men schrikt niet zo snel van ondiplomatieke taal.
Wel wil men de relatie met Honda goed houden, maar er is tegenwoordig niet zo veel reden meer tot klagen, en oud zeer kan met publiekelijk mea culpa (plus aangescherpte contractvoorwaarden) makkelijk worden opgelost.

Ik lees daar geen plausibele tegenargumenten in. Red Bull heeft de ingrediënten in huis om kampioen te worden, alleen het momentum ontbreekt. Men werkt keihard om dat momentum naar zich toe te trekken. En precies dat is waarin Alonso tekort schoot in zijn carrière. Het team op sleeptouw nemen en samen kunnen toewerken naar zo'n moment. De komst van Alonso kan zorgen voor spanningen in het team en spanningen leidt tot niets positiefs. De kans dat Alonso naast Max instapt bij Red Bull acht ik nul-komma-niks. Gaat niet gebeuren.

Wings

Ik zou overigens niet weten wat Red Bull van plan is. In Kvyat zie ik niet de rijder die samen met Max Verstappen en Red Bull wil meewerken aan de successen van Max. Alonso heb ik zojuist uitgesloten, dat gaat niet gebeuren. Albon is te bleu. De beste opties zijn Gasly en Hülkenberg. Belangrijk is dat de tweede rijder in dienst van het team rijdt en vanuit dat belang handelt. Ik denk dat Gasly dat wel kan en met Hülkenberg kun je dat overeenkomen. Hij zal snappen dat hij niet het hoger doel is en kan mee-snoepen van de successen. Ik denk dat wat podiumplaatsen, poles en zo nu en dan een overwinning goed smaakt.

Mickey

Ik denk dat de enige reden dat Gasly er nog in zit, simpelweg is dat ze geen goede vervanger voor hem hebben,behalve in mijn optiek dan Kvyat. Is ook echt Gasly zijn geluk want anders was hij al geofferd. Begrijp ook wel de keuze van Red Bull om hem openlijk te blijven steunen en van de andere kant de druk op te voeren. Hij weet nu dondersgoed dat hij moet gaan presteren en heeft de 'gerustelling' van nog een half seizoen de tijd en volledige support van het team.

Vind Hulk geen typische tweede rijder. Bovendien kan hij zichzelf waardevoller maken door zich nu met Ricciardo te meten. Waarom naar Red Bull gaan als hij een duurbetaalde Ricciardo het vuur aan de schenen kan leggen? In beide teams wordt hij geen wk en bij Red Bull weet hij zeker dat hij de tweede viool speelt.

Mickey

Af en toe een podium of een overwinning helpt wel trouwens, inderdaad. 👍🏻

Tuesday

Citaat van: Mickey op 04 augustus 2019 - 08:40:15
Af en toe een podium of een overwinning helpt wel trouwens, inderdaad. 👍🏻
ik zie Hulk bij RBR nou nog niet direct meedoen voor overwinningen. Wat betreft Gasly kun je je ook afvragen of hij zo slecht is of Verstappen zo goed? Als Gasly echt zo slecht is, hoe slecht was Hartley dan wel niet?? Dit gebeurd gewoon met coureurs die naast een megatalent in topvorm zitten. Ricciardo kon op zn tandvlees nog een beetje in de buurt blijven, maar zag de bui ook al hangen en rijdt nu fijn in een Renault rond waarmee hij keurig 18e staat terwijl zn voormalig teamgenoot op pole staat. Ik ben bang dat er zometeen niemand meer in die 2e RBR wil, hoe goed de auto ook is.

Mickey


Tuesday

zo goed is de auto dus ook nog niet... Gasly wordt weer op een ronde gereden. Ik vraag me echt af wie het nou echt heel veel beter zou gaan doen?

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 04 augustus 2019 - 13:32:53
Citaat van: Mickey op 04 augustus 2019 - 08:40:15
Af en toe een podium of een overwinning helpt wel trouwens, inderdaad. 👍🏻
teamgenoot op pole staat. Ik ben bang dat er zometeen niemand meer in die 2e RBR wil, hoe goed de auto ook is.
Misschien steekt Jos zijn vinger op...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Die heeft sowieso nog iets tegoed van Honda.

Matthijs


Breaktest

We zouden bijna een sterk voor de hand liggend scenario over het hoofd zien:
Bottas wordt met alle egards bedankt voor bewezen diensten (en vervangen door Ocon) en als vrij man klopt ie aan bij Red Bull. Past misschien nog beter in het profiel dan Alonso:veel punten binnen halen maar geen echte bedreiging voor kopman, geen relschopper. Soort Berger/Barrichello.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Is inderdaad een perfecte wingman! ;D

Zonder gekheid, zou misschien zomaar weleens waarheid kunnen worden.

Sabai

Citaat van: Mickey op 05 augustus 2019 - 10:59:58
Is inderdaad een perfecte wingman! ;D

Zonder gekheid, zou misschien zomaar weleens waarheid kunnen worden.

Met een contract van een jaar . Geen slecht idee

Wings

Citaat van: Mickey op 04 augustus 2019 - 08:37:23
Vind Hulk geen typische tweede rijder. Bovendien kan hij zichzelf waardevoller maken door zich nu met Ricciardo te meten. Waarom naar Red Bull gaan als hij een duurbetaalde Ricciardo het vuur aan de schenen kan leggen? In beide teams wordt hij geen wk en bij Red Bull weet hij zeker dat hij de tweede viool speelt.

Omdat Red Bull meer investeert en betaalt.
Omdat hij bij Red Bull podia kan pakken.
Omdat hij bij Red Bull races kan winnen.
Omdat hij bij Red Bull kan vechten met Mercedes en Ferrari.
Omdat hij bij Red Bull zijn de marketingprijs van zijn naam kan verhogen.

Ik denk niet dat er een rijder is die nee zegt als hij in de herfst van zijn carrière een subtopteam kan verruilen voor een topteam dat op titelkoers ligt. Ricciardo het vuur aan de schenen kunnen leggen in het middenveld lijkt mij niet echt de ambitie van een rijder. Daarbij weet je nooit hoe een seizoen verloopt bij een topteam en ben je niet bij voorbaat kansloos.