Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Sabai

Dan zie ik bijvoorbeeld Hulkenberg eerder naar Haas gaan en Ocon naar Renault. En Grosjean exit die heeft zijn beste tijd allang gehad.

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 18 juli 2019 - 09:20:58
Ik sluit het niet uit dat dit het laatste jaar van Hülkenberg bij Renault is. Ricciardo doet het fractioneel beter dan Nico en Daniel krijgt daarom de voorkeursbehandelingen bij pitstops. Volgens mij ontstaan daar nu spanningen. Misschien een kans voor Ocon?
Ook dat scenario is niet onwaarschijnlijk. Renault zal Ocon vast van gelijk kaliber inschatten, maar het aantal opportunities dat een capabele Franse coureur beschikbaar komt zijn dungezaaid. In dat geval zal het om de contractduur hangen. Renault gaat niet als tijdelijke wachtkamer fungeren.

Zo bezien is het voor Hulkenberg dit seizoen erop of eronder. Eindigt ie voor Ricciardo dan is ie weer in beeld bij de topteams en kan ie misschien nog een stap maken. Zo niet, dan wordt het definitief afslag Goede subtopper en kan ie zijn focus kan verleggen naar het rekken van zijn carrière.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Citaat van: Sabai op 19 juli 2019 - 07:12:54
Dan zie ik bijvoorbeeld Hulkenberg eerder naar Haas gaan en Ocon naar Renault. En Grosjean exit die heeft zijn beste tijd allang gehad.

Zou kunnen. Red Bull is ook niet ondenkbaar. Nico is snel en stabiel genoeg om in de voetsporen van Webber te treden.

Wings

Citaat van: Matthijs op 16 juli 2019 - 07:25:22
We moeten het ook niet overdrijven. Vettel heeft een matig seizoen, maar zelfs na zijn nulscore staat hij nog voor op Leclerc in het klassement. Dus zo'n pannenkoek is Vettel ook niet. Hij moet inderdaad weer zijn mojo vinden en dan is hij een van de beste coureurs van het veld.

Vettel vindt alleen zijn mojo als hij de wind in de zeilen heeft. Als dingen ook maar even anders lopen dan hij wil, is hij uit z'n huisje en gaat het mis.

Wings

Citaat van: Jozef op 15 juli 2019 - 18:51:04
De crash van Vettel was zijn fout maar Verstappen lokte het ook wel uit door 'm eerst links af te knijpen en dan ook nog eens terug naar rechts uit te wijken. De vergelijking met Bakoe 2018 lijkt me meer op zijn plaats dan die met Schumacher in Singapore.

Seb is bestraft en heeft zijn fout toegegeven. Dan zijn we vlug klaar met de discussie.

Breaktest

Nu Marko zich heeft uitgesproken aangaande Gasly, kunnen we eenvoudig inventariseren wie als F1-watcher door de mand valt, bv:
https://www.gpfans.com/nl/artikelen/41858/van-der-garde-hulkenberg-vervangt-gasly-al-in-de-zomer/

Laat ikzelf ook een duit in het zakje doen:
- mijn scepsis aangaande de Honda motor lijkt steeds meer te worden gelogenstraft :-[) (maar laten we niet te vroeg 'treuren', aan het eind van 't seizoen maken we de balans op.

Bij deze al vast een paar nieuwe voorspellingen:
-Als Gasly zich niet substantieel verbetert (gedefinieerd als: minstens 7 keer hooguit twee plaatsen achter Max) ligt ie volgend seizoen er wel uit.
-Demotie naar Toro Rosso a la Kvyat is uitgesloten. Dit op de eerste plaats omdat de huidige TR rijders naar behoren presteren, maar ook omdat ie zijn eigen gunfactor om zeep heeft geholpen.
-Bij falen van Gasly staan Hulkenberg en Alonso op de shortlist. Uiteindelijk kiest RB voor de Spanjaard  tegen gereduceerd tarief, voor de duur van 1 jaar met optie voor 2e. Dit alles om Albon in alle rust klaar te stomen voor het grote werk.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Ik denk inderdaad dat er geen Kvyat of Albon in de Red Bull zit in 2020. Kvyat niet omdat hij al een keer gewogen en te licht bevonden is (discutabel) en Albon omdat ze met hem niet dezelfde fout willen maken als met Gasly (te vroeg brengen).

Mickey

No way dat ze Alonso halen volgens mij. Duur, oud, stronteigenwijs en nogal een mannetje. We hebben allemaal kunnen zien wat er kan gebeuren als je die naast een andere topper zet. Gaat het team niet verder brengen. Ik denk dat het gewoon Kvyat naast Verstappen is volgend jaar. Die heeft zich veerkrachtig getoond en is gegroeid bovendien.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Breaktest op 31 juli 2019 - 11:02:38
Nu Marko zich heeft uitgesproken aangaande Gasly, kunnen we eenvoudig inventariseren wie als F1-watcher door de mand valt, bv:
https://www.gpfans.com/nl/artikelen/41858/van-der-garde-hulkenberg-vervangt-gasly-al-in-de-zomer/

Laat ikzelf ook een duit in het zakje doen:
- mijn scepsis aangaande de Honda motor lijkt steeds meer te worden gelogenstraft :-[) (maar laten we niet te vroeg 'treuren', aan het eind van 't seizoen maken we de balans op.

Bij deze al vast een paar nieuwe voorspellingen:
-Als Gasly zich niet substantieel verbetert (gedefinieerd als: minstens 7 keer hooguit twee plaatsen achter Max) ligt ie volgend seizoen er wel uit.
-Demotie naar Toro Rosso a la Kvyat is uitgesloten. Dit op de eerste plaats omdat de huidige TR rijders naar behoren presteren, maar ook omdat ie zijn eigen gunfactor om zeep heeft geholpen.
-Bij falen van Gasly staan Hulkenberg en Alonso op de shortlist. Uiteindelijk kiest RB voor de Spanjaard  tegen gereduceerd tarief, voor de duur van 1 jaar met optie voor 2e. Dit alles om Albon in alle rust klaar te stomen voor het grote werk.

Red Bull heeft Honda-motoren dus de komst van Alonso kan uitgesloten worden.
Daarnaast is de trackrecord van Alonso niet al te best. Hij zorgde voor flink wat storm bij McLaren (2007) Ferrari en Honda. Hij hing regelmatig de vuile was buiten en toonde zich geen teamplayer.

Wings

Citaat van: Mickey op 31 juli 2019 - 11:40:33
No way dat ze Alonso halen volgens mij. Duur, oud, stronteigenwijs en nogal een mannetje. We hebben allemaal kunnen zien wat er kan gebeuren als je die naast een andere topper zet. Gaat het team niet verder brengen. Ik denk dat het gewoon Kvyat naast Verstappen is volgend jaar. Die heeft zich veerkrachtig getoond en is gegroeid bovendien.

Vind het wel meevallen. Verder heeft Red Bull hem gewogen en te licht bevonden en zit hij als graadmeter bij Toro Rosso. Dat is het hoogst haalbare voor Kvyat. Hülkenberg zou kunnen. Prima plan B. Of ze geven Gasly nog een jaar de tijd bij gebrek aan beter.

Breaktest

Citaat van: Wings op 01 augustus 2019 - 11:31:41
Red Bull heeft Honda-motoren dus de komst van Alonso kan uitgesloten worden.
Daarnaast is de trackrecord van Alonso niet al te best. Hij zorgde voor flink wat storm bij McLaren (2007) Ferrari en Honda. Hij hing regelmatig de vuile was buiten en toonde zich geen teamplayer.
Voor scenario Alonso pleit:
-dat Red Bull in het verleden vaker met hem heeft geflirt - ze zien dus kennelijk wel wat in hem.
-hij niet (langer) als een echte een bedreiging voor Max wordt gezien (die sowieso een betere kwalifier is), maar wel iemand die veel punten binnen kan halen.
-Red Bull is iets minder corporate dan bv Mercedes; men schrikt niet zo snel van ondiplomatieke taal.
Wel wil men de relatie met Honda goed houden, maar er is tegenwoordig niet zo veel reden meer tot klagen, en oud zeer kan met publiekelijk mea culpa (plus aangescherpte contractvoorwaarden) makkelijk worden opgelost.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 02 augustus 2019 - 16:24:00
-hij niet (langer) als een echte een bedreiging voor Max wordt gezien (die sowieso een betere kwalifier is).
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Alonso is echt een killer en een beest. De 21-0 tegen Vandoorne van vorig jaar vergeten? Dat lag niet alleen aan Vandoorne.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 02 augustus 2019 - 19:23:43
Citaat van: Breaktest op 02 augustus 2019 - 16:24:00
-hij niet (langer) als een echte een bedreiging voor Max wordt gezien (die sowieso een betere kwalifier is).
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Alonso is echt een killer en een beest. De 21-0 tegen Vandoorne van vorig jaar vergeten? Dat lag niet alleen aan Vandoorne.
liever 16-5 tegen Ricciardo ;)

FolkertE

Citaat van: Wings op 01 augustus 2019 - 11:31:41
Citaat van: Breaktest op 31 juli 2019 - 11:02:38
Nu Marko zich heeft uitgesproken aangaande Gasly, kunnen we eenvoudig inventariseren wie als F1-watcher door de mand valt, bv:
https://www.gpfans.com/nl/artikelen/41858/van-der-garde-hulkenberg-vervangt-gasly-al-in-de-zomer/

Laat ikzelf ook een duit in het zakje doen:
- mijn scepsis aangaande de Honda motor lijkt steeds meer te worden gelogenstraft :-[) (maar laten we niet te vroeg 'treuren', aan het eind van 't seizoen maken we de balans op.

Bij deze al vast een paar nieuwe voorspellingen:
-Als Gasly zich niet substantieel verbetert (gedefinieerd als: minstens 7 keer hooguit twee plaatsen achter Max) ligt ie volgend seizoen er wel uit.
-Demotie naar Toro Rosso a la Kvyat is uitgesloten. Dit op de eerste plaats omdat de huidige TR rijders naar behoren presteren, maar ook omdat ie zijn eigen gunfactor om zeep heeft geholpen.
-Bij falen van Gasly staan Hulkenberg en Alonso op de shortlist. Uiteindelijk kiest RB voor de Spanjaard  tegen gereduceerd tarief, voor de duur van 1 jaar met optie voor 2e. Dit alles om Albon in alle rust klaar te stomen voor het grote werk.

Red Bull heeft Honda-motoren dus de komst van Alonso kan uitgesloten worden.
Daarnaast is de trackrecord van Alonso niet al te best. Hij zorgde voor flink wat storm bij McLaren (2007) Ferrari en Honda. Hij hing regelmatig de vuile was buiten en toonde zich geen teamplayer.
Tenzij Alonso door het stof gaat of op de knietjes, zie ik hem ook niet terug daar. Al heeft Newey wel laten weten dat Alonso dicht bij een contract was in 2007?