Banaan van de race: Canada

Gestart door Sabai, 09 juni 2019 - 22:26:27

« vorige - volgende »

Wie was de banaan?

De stewards van de FIA
9 (69.2%)
Vettel
4 (30.8%)
Iemand anders namelijk......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 13

Sabai

Voor elke straf valt wel iets te zeggen. Maar ze moeten niet vergeten wat voor sport dit is. Dit soort uitstapjes zijn al zo vaak voor gekomen en nooit eerder bestraft. Ze hadden het gewoon moeten laten , Hamilton had hem waarschijnlijk toch wel op de baan ingehaald.

C.G. de Beaufort

Vettel was in gevecht met zijn wagen op het natte gras en daar buiten op het asfalt, aan de andere kant had'ie ook kunnen afremmen. Maja, wat doe je daar nu mee? Na enige overweging zou ik het 'no incident' hebben beoordeeld, anders blijf je er mee bezig, F1 wordt een trein en dat willen we niet.

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Citaat van: Bob Bondurant op 10 juni 2019 - 02:16:16
https://nl.motorsport.com/f1/news/button-straf-vettel-triest-teleurstellend/4461272/?nrt=54
Mijns insziens wel een mening die er toe doet, is er eindelijk wat spanning in een grote prijs en dan vinden enkele idioten het nodig dit weer te vernachelen.
Misschien ben ik het wel met Button eens, maar ik vind zijn mening geen haar meer waard dan die van anderen hier.
Ik zou het eigenlijk omdraaien: "Button is het met de forum muppets eens." Nou, da's ook geen nieuws.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Sabai op 10 juni 2019 - 09:27:18
Voor elke straf valt wel iets te zeggen. Maar ze moeten niet vergeten wat voor sport dit is. Dit soort uitstapjes zijn al zo vaak voor gekomen en nooit eerder bestraft. Ze hadden het gewoon moeten laten , Hamilton had hem waarschijnlijk toch wel op de baan ingehaald.

Verstappen op Raikkonen in Japan vorig jaar is redelijk vergelijkbaar.

Na een nachtje slapen en hier en daar wat uitleg gelezen te hebben ben ik geneigd om het met de beslissing eens te zijn.

Niet met het bestraffen op zich trouwens.

Wings

Citaat van: Mickey op 09 juni 2019 - 22:42:09
Slechte beslissing van de stewards.

Zijn zij die de regels handhaven slecht of die de regels opschrijven?

Wings

Citaat van: JS JTD op 09 juni 2019 - 22:49:02
Helemaal mee eens!
Vettel valt in mijn ogen niets te verwijten. Hij ving de auto op en voorkwam een crash, niets meer dan dat.
Wat had hij in godsnaam dan moeten doen??

Max overkwam afgelopen seizoen in Japan hetzelfde, toen vond Seb er wel iets van.

Ik begrijpelijk boosheid ergens wel maar hij heeft het huidige klimaat mee gecreëerd. 

Wings

In het onderstaande kan ik mij prima vinden.

Citaat van: Breaktest op 09 juni 2019 - 23:05:38
Dit is gewoon de toestand waarin F1 is beland. F1 is een jurysport geworden. En zet je een een jury neer, dan voelt die vroeg of laat (meestal vroeg) de behoefte zich te laten gelden.
Ik vind dat die jury gewoon zijn bek moet houden als niemand daar om vraagt. Geef vervolgens teams het recht om twee keer per jaar te mogen zeiken. Dan kunnen zelf inschatten of de sop de kool waard is.

Mickey

Citaat van: Wings op 10 juni 2019 - 10:48:18
Citaat van: Mickey op 09 juni 2019 - 22:42:09
Slechte beslissing van de stewards.

Zijn zij die de regels handhaven slecht of die de regels opschrijven?

Dat was mijn primaire reactie, hierboven kom ik daarop terug.

Mickey

Citaat van: Wings op 10 juni 2019 - 10:51:39
In het onderstaande kan ik mij prima vinden.

Citaat van: Breaktest op 09 juni 2019 - 23:05:38
Dit is gewoon de toestand waarin F1 is beland. F1 is een jurysport geworden. En zet je een een jury neer, dan voelt die vroeg of laat (meestal vroeg) de behoefte zich te laten gelden.
Ik vind dat die jury gewoon zijn bek moet houden als niemand daar om vraagt. Geef vervolgens teams het recht om twee keer per jaar te mogen zeiken. Dan kunnen zelf inschatten of de sop de kool waard is.

Ik ook.

Sabai

Citaat van: Mickey op 10 juni 2019 - 10:41:43
Citaat van: Sabai op 10 juni 2019 - 09:27:18
Voor elke straf valt wel iets te zeggen. Maar ze moeten niet vergeten wat voor sport dit is. Dit soort uitstapjes zijn al zo vaak voor gekomen en nooit eerder bestraft. Ze hadden het gewoon moeten laten , Hamilton had hem waarschijnlijk toch wel op de baan ingehaald.

Verstappen op Raikkonen in Japan vorig jaar is redelijk vergelijkbaar.

Na een nachtje slapen en hier en daar wat uitleg gelezen te hebben ben ik geneigd om het met de beslissing eens te zijn.

Niet met het bestraffen op zich trouwens.

Uiteindelijk ligt het aan Vettel die de fout maakt wederom onder druk. Ik herinner mij Canada 2011ook weer ineens :). Maar als ze het afgedaan hadden als race incident had het beter voor de F1 geweest i.m.o

Wings

#25
Citaat van: Breaktest link=topic
In zoveel woorden dezelfde strekking van mijn eigen verhaal

Nou nee. Jozef houdt een pleidooi over het feit dat hij de straf terecht vindt en waarom, jij zegt dat de jury zijn bek moet houden en we moeten waken dat de F1 niet nog verder afglijdt naar een jurysport.

Ik ben het hartstochtelijk oneens met Jozef. Dat een rijder zijn rempunt mist en een ander daar nadeel van heeft, so be it. Als dat het referentiekader moet worden van bestraffen, dan stop maar met racen.

Verder koos Lewis de verkeerde kant. Als hij de binnenzijde had gekozen was hij wel voorbij gegaan. Nu moest hij remmen doordat Seb naar buiten gleed. 

Wings

Citaat van: Jozef op 09 juni 2019 - 23:31:57
Oh, nog een eervolle banaanvermelding voor Kevin Magnussen met zijn diva-gedrag. Wat was Gunther Steiner heerlijk op de radio!

De pannenkoek van de dag! Wat een sneuneus die Magnussen. Hij vouwde dat ding zelf op, zaterdagmiddag.

Wings

#27
Citaat van: Breaktest op 09 juni 2019 - 23:32:27
Vettel doet overigens alsof ie geen keus had, maar dat is klinkklare onzin. Hij had ook van het gas af kunnen gaan (maar deed dat niet omdat ie anders zijn positie zou verliezen).

Van het gas afgaan is een leus met een politieke lading, Breaktest. In Duitsland krijg he overigens subsidie als je aan het gas gaat: Aan het gas gaan en Duitslers is ook een dingetje. ;)

Alle gekheid op een stokje, vanuit onze luie stoel is dat makkelijk. Dit kon-ie of dat had hij moeten doen. Ga er maar aanstaan als je in een splitsecond een fout moet herstellen. Je reageert vanuit je instinkt en hebt geen tijd om rationele overwegingen te maken, zoals jij en ik nu doen.

Volgens mij was hier gewoon heel weinig aan de hand. Dat Lewis even moest remmen om contact te vermijden is zo spannend niet. Dat gebeurt wel vaker als een rijder zijn rempunt mist, controle of onderdeel verliest. Is eerder regel dan uitzondering in een race.

Doe mij maar racen.

Edit: buitenland, iPhone, autocontrol.

Mickey

Citaat van: Wings op 10 juni 2019 - 11:04:54
Citaat van: Jozef op 09 juni 2019 - 23:31:57
Oh, nog een eervolle banaanvermelding voor Kevin Magnussen met zijn diva-gedrag. Wat was Gunther Steiner heerlijk op de radio!

De pannenkoek van de dag! Wat een sneuneus die Magnussen. Hij vouwde dat ding zelf op, zaterdagmiddag.

Echt hè. Millennialziekte, het ontberen van enige zelfreflectie.

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 juni 2019 - 09:35:52
Vettel was in gevecht met zijn wagen op het natte gras en daar buiten op het asfalt, aan de andere kant had'ie ook kunnen afremmen. Maja, wat doe je daar nu mee? Na enige overweging zou ik het 'no incident' hebben beoordeeld, anders blijf je er mee bezig, F1 wordt een trein en dat willen we niet.

Groet,

C.G. de Beaufort

Op nat gras remmen? ;)