Wintertests 2019

Gestart door BMW.WilliamsF1, 17 februari 2019 - 22:25:54

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 20 februari 2019 - 21:27:03
Bijvoorbeeld Mercedes had de minste uitvalbeurten tijdens het seizoen maar qua afgelegde ronden in de wintertests van 2018 waren zij helemaal niet zo bijzonder.
Ik denk dat je het vooral andersom moet zien. Als je zonder problemen dag in dag uit 100+ rondjes rijdt, dan lijkt het erop dat de auto geen fundamente betrouwbaarheidsproblemen heeft, zoals McLaren dat met Honda had bijvoorbeeld,

Jozef

Het valt sowieso op dat er weinig teams echte problemen tegenkomen. Alleen Haas is alles bij elkaar toch al een keer of vijf op het circuit stil komen te staan, naar eigen zeggen om redenen zoals een verlies van brandstofdruk of een probleem met een bobine.

We hebben natuurlijk, zoals ieder jaar, ook al wat stukken koolstofvezel in het rond zien vliegen, maar dat zijn kleine kinderziektes die er volgende week alweer uit zijn. Vervelende elektrische problemen of ploffende motoren zijn echter nergens te bespeuren. Ook dit is technische vooruitgang.

Robbert65

Citaat van: Jozef op 20 februari 2019 - 22:36:18
Het valt sowieso op dat er weinig teams echte problemen tegenkomen. Alleen Haas is alles bij elkaar toch al een keer of vijf op het circuit stil komen te staan, naar eigen zeggen om redenen zoals een verlies van brandstofdruk of een probleem met een bobine.

We hebben natuurlijk, zoals ieder jaar, ook al wat stukken koolstofvezel in het rond zien vliegen, maar dat zijn kleine kinderziektes die er volgende week alweer uit zijn. Vervelende elektrische problemen of ploffende motoren zijn echter nergens te bespeuren. Ook dit is technische vooruitgang.
en Williams niet te vergeten. Wat een godvergeten drama voltrekt zich daar.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 20 februari 2019 - 22:39:14
Citaat van: Jozef op 20 februari 2019 - 22:36:18
Het valt sowieso op dat er weinig teams echte problemen tegenkomen. Alleen Haas is alles bij elkaar toch al een keer of vijf op het circuit stil komen te staan, naar eigen zeggen om redenen zoals een verlies van brandstofdruk of een probleem met een bobine.

We hebben natuurlijk, zoals ieder jaar, ook al wat stukken koolstofvezel in het rond zien vliegen, maar dat zijn kleine kinderziektes die er volgende week alweer uit zijn. Vervelende elektrische problemen of ploffende motoren zijn echter nergens te bespeuren. Ook dit is technische vooruitgang.
en Williams niet te vergeten. Wat een godvergeten drama voltrekt zich daar.
Dat is zeer zachtjes uitgedrukt...Pure HRT-toestanden. Het zou mij niet verbazen als men in Australië nog problemen zou kennen... :-\

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 20 februari 2019 - 22:44:37
Citaat van: Robbert65 op 20 februari 2019 - 22:39:14
Citaat van: Jozef op 20 februari 2019 - 22:36:18
Het valt sowieso op dat er weinig teams echte problemen tegenkomen. Alleen Haas is alles bij elkaar toch al een keer of vijf op het circuit stil komen te staan, naar eigen zeggen om redenen zoals een verlies van brandstofdruk of een probleem met een bobine.

We hebben natuurlijk, zoals ieder jaar, ook al wat stukken koolstofvezel in het rond zien vliegen, maar dat zijn kleine kinderziektes die er volgende week alweer uit zijn. Vervelende elektrische problemen of ploffende motoren zijn echter nergens te bespeuren. Ook dit is technische vooruitgang.
en Williams niet te vergeten. Wat een godvergeten drama voltrekt zich daar.
Dat is zeer zachtjes uitgedrukt...Pure HRT-toestanden. Het zou mij niet verbazen als men in Australië nog problemen zou kennen... :-\
zachtjes uitgedrukt?? ik vind het juist wat overdreven. Het hangt er helemaal vanaf wat de achterliggende reden is. HRT en Marussia hebben volgens mij wel eens alle testdagen gemist, Williams lijkt er toch nog 5,5 mee te gaan pakken. En misschien nog wel het belangrijkste, ze gaan sowieso in de top 10 eindigen, dus ze blijven iig een hele hoop prijzengeld meepakken en er staan voldoende sponsors op de auto. Het is de laatste jaren vooral overleven, wie weet komen er ooit weer betere tijden (kijk naar Sauber). Maar heel erg schokkend vind ik het allemaal niet wat er nu gebeurd.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 20 februari 2019 - 23:10:28

zachtjes uitgedrukt?? ik vind het juist wat overdreven. Het hangt er helemaal vanaf wat de achterliggende reden is. HRT en Marussia hebben volgens mij wel eens alle testdagen gemist, Williams lijkt er toch nog 5,5 mee te gaan pakken. En misschien nog wel het belangrijkste, ze gaan sowieso in de top 10 eindigen, dus ze blijven iig een hele hoop prijzengeld meepakken en er staan voldoende sponsors op de auto. Het is de laatste jaren vooral overleven, wie weet komen er ooit weer betere tijden (kijk naar Sauber). Maar heel erg schokkend vind ik het allemaal niet wat er nu gebeurd.


Ja, een groot geluk dat er nu exact tien teams meerijden. Dat eindig je altijd in de top 10... ;)
BTW, HRT en Marussia waren alleen maar aan het overleven. Ik neem aan dat Williams inderdaad van die laatste plek af wilt, maar dan moet je alles meepakken.


Dat deed men vorig jaar verkeerd door twee onervaren rookies in de auto te zetten. Voor seizoen 2019 lijkt de FW42 vooral op haastwerk. Vergeet niet dan Williams vanaf de zomerstop van 2018 zich zou gaan concentreren op de auto van dit jaar.


En dan toch deadlines missen?


Ik hoop dat jij gelijk hebt en ik ongelijk...

BMW.WilliamsF1

Williams wordt weer 10e dit seizoen. Ik zie geen reden waarom het nu beter zou gaan. Williams is nog steeds eigenwijs en maakt alles zelf. Andere teams als Sauber, Haas kopen dingen in van Ferrari bijvoorbeeld.

Neen ik zie het weer geen succes worden dit jaar helaas....want vroeger toen BMW er nog was wonnen ze nog weleens wat  :D

Jozef

Ik kan er wel alleen maar sympathie voor hebben, dat ze alles zelf doen. Zo 'hoort' het, als het mij vraagt. Wat Haas doet, het grootste deel van het ontwerp en de productie uitbesteden, en zich dan op de borst kloppen, dat vind ik maar niks.

Citaat van: Franky R. op 20 februari 2019 - 23:57:47Voor seizoen 2019 lijkt de FW42 vooral op haastwerk.

Waar baseer je dit op? ???

Ik ben het ook met Tuesday eens, dat ze anderhalve dag hebben gemist is wel een erg slecht teken maar hoeft nu ook niet het einde van het team in te luiden. Mij lijkt het ook duidelijk dat ze dit jaar weer laatste eindigen (ook al omdat ik echt lage verwachtingen heb van Kubica), maar er moet iemand laatste eindigen. Dat dat Williams wordt en geen hopeloos klein broertje à la Minardi of HRT, zegt alleen maar hoe competitief de F1 is geworden. Een drama zou ik het niet noemen.

Als dat "drama" slaat op hun beperkte aantal rondjes (23), dat vind ik zo gek niet voor een auto die letterlijk zijn eerste meters reed. Force India, excuseer, Racing Point (wat een kutnaam trouwens!) kwam op dag 1 maar aan 30 ronden en die hadden de hele dag, Williams begon er pas om 14u30 aan.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 18 februari 2019 - 18:34:49
Citaat van: Jozef op 18 februari 2019 - 18:05:38
oranje Ferrari

Je hebt gelijk, tv-beelden geven net zo min uitsluitsel als een foto, maar de commentatoren in Barcelona hebben het er ook allemaal over.
op die screencap is ie in mijn ogen ook gewoon rood. Wat betreft de commentatoren; die moeten ook 8 uur vol lullen. Het rood op de STR leek ook ietwat oranje in de zon, het asfalt leek soms haast wit in de zon, terwijl het in de schaduw bijna zwart was.
Onzin, duidelijk pimpelpaars met een goud randje.

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 20 februari 2019 - 21:35:55
Citaat van: Breaktest op 20 februari 2019 - 21:27:03
Bijvoorbeeld Mercedes had de minste uitvalbeurten tijdens het seizoen maar qua afgelegde ronden in de wintertests van 2018 waren zij helemaal niet zo bijzonder.
Ik denk dat je het vooral andersom moet zien. Als je zonder problemen dag in dag uit 100+ rondjes rijdt, dan lijkt het erop dat de auto geen fundamente betrouwbaarheidsproblemen heeft, zoals McLaren dat met Honda had bijvoorbeeld,
Dat is juist, maar ik bedoel: meer voorspelling dan dat kun je er niet uithalen, ofwel je kunt hooguit in algemeenheden spreken. Je kunt bv niet zeggen dat het team met de meeste winterronden op zijn naam daadwerkelijk het betrouwbaarst zal blijken.

Los daarvan is de vraag hoe we betrouwbaarheid an sich moeten waarderen. (Te) grote betrouwbaarheid kan zelfs een contra-indicatie kan zijn voor de eindrangschikking.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Nog een andere belangrijke reden waarom je weinig uit de wintertests kunt halen: qua circuit kan 'Barcelona' dan wel maatgevend zijn, de temperaturen zijn dat beslist niet. Melbourne (hartje zomer daar) kan daardoor plotseling een totaal ander beeld geven. We weten allemaal dat de ene auto meer op temperatuurverschillen reageert dan de andere. Ik ben vooral benieuwd hoe de compacte RB-Honda de hitte zal doorstaan. Omgekeerd zit het wel goed met hun bandenmanagement. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Charrel

Hi guys! Mooi hoe jullie op de hoogte blijven van de F1 testing, ik moet zeggen dat je naast de gebruikelijke geruchten, naast de baan niet veel meekrijgt van wat er precies op de baan gebeurd.

Mochten jullie het leuk vinden, hier wat kiekjes van de F1 testdagen:
https://www.tracksidelegends.com/gallery/f1-winter-testing-barcelona-2019/

Ik moet dag 3 nog even uploaden vanavond.


Tuesday

Citaat van: Charrel op 21 februari 2019 - 10:59:11
Hi guys! Mooi hoe jullie op de hoogte blijven van de F1 testing, ik moet zeggen dat je naast de gebruikelijke geruchten, naast de baan niet veel meekrijgt van wat er precies op de baan gebeurd.

Mochten jullie het leuk vinden, hier wat kiekjes van de F1 testdagen:
https://www.tracksidelegends.com/gallery/f1-winter-testing-barcelona-2019/

Ik moet dag 3 nog even uploaden vanavond.
Ziet er professioneel uit! En je hebt nog even verhaal gehaald bij Ocon zo te zien? Toch wel je handen thuisgehouden mag ik hopen? ;)

Franky R.

@Jozef,


Of het zo hoort om alles zelf te moeten doen... Dat weet ik niet.


Ooit kon men gewoon een chassis, motor en bak kopen. Dat is volgens mij altijd zo geweest.


Cosworth, Hewland, March. Zelfs Frank Williams is zijn loopbaan begonnen met een gekocht March chassis.


Garagista noemde de oude Ferrari de kleine Britse teams.


Hij deed alles zelf en won vervolgens ruim 20 jaar niets.


Ja, Williams doet veel zelf. McLaren ook, maar kijk waar ze nu staan.


Al staat McLaren er iets beter voor...

Jozef

Ik begrijp dat dat een kwestie van mening is en dat meningen daarover verschillen. Zelf vind ik de F1 aantrekkelijk omdat het een mechanische sport is, ik zie het meer als een competitie tussen ingenieurs dan tussen coureurs. Eigenlijk vind ik het nog wel oké (en wellicht broodnodig) dat er teams zijn die de helft van hun auto aankopen, maar ik vind dat zulke teams niet in aanmerking zouden mogen komen voor het constructeurskampioenschap. Zet hen bij de verdeling van het prijzengeld achteraan in de rij, zodat de echte constructeurs beloond worden voor hun holistische aanpak.