GP Pits Café

Gestart door Mickey, 29 november 2018 - 20:41:06

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Ik heb er niets van gemerkt, alleen de 1e dag de priklocatie. That's all.

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Citaat van: Sabai op 05 januari 2022 - 20:48:56
Misschien dat ze de zorg een keer kunnen gaan opschalen.  Blijft toch gek dat we het enige land zijn wat in lockdown is.

De zorg opschalen heeft geen zin. Duitsland heeft een IC-capaciteit die 7x zo groot is dan de IC-capaciteit in Nederland en ook zij zijn niet ontkomen aan verstrekkende maatregelen. Het gaat op en af met maatregelen afhankelijk van de balans tussen zorgvraag en zorgaanbod.

Wings

Citaat van: Mickey op 05 januari 2022 - 09:11:41
Citaat van: Wings op 03 januari 2022 - 12:29:53
De prik zit erin.

Mee- of tegengevallen?

Hoor van veel mensen dat die derde nogal wat klachten veroorzaakt.

Euhm, geen van beiden denk ik. Ik had geen verwachting. En nauwelijks bijwerkingen. Ik voelde me alsof ik een dag eerder veel gelopen had. Verder niets.

Wings

Citaat van: Mickey op 05 januari 2022 - 16:22:59
Eerste geen last, tweede paar dagen keelpijn gehad. Maar sommigen schijnen compleet van de leg te zijn. Ik ben benieuwd. Hoop dat tegen de tijd dat die booster operationeel is, het land weer een beetje open mag hier.

Het was te verwachten. De horeca heeft zich niet van hun beste kant laten zien, zo waren zij niet bereid om de 1.5-regel te handhaven, werden coronamaatregelen structureel geschonden, teveel mensen zaten aan één tafel, gegevens werden niet genoteerd voor bron- en contactonderzoek, de QR-code werd niet toegepast, sluitingstijd werd niet nageleefd, ongevaccineerd personeel, personeel droegen geen mondmaskers, draagplicht van mondmaskers werd niet nageleefd, geen desinfectie aanwezig, etc etc. Om moedeloos van te worden. Dus ging de boel wederom het slot in. Terecht.

Wie ook een aardige duit in het zakje heeft gedaan is die kwast van Koninklijke Horeca Nederland; Robèr Willemsen. Nog nooit zo'n slechte ambassadeur gezien voor de horeca-branche als hij. Robèr blinkt uit in klagen, puffen, boos en gefrustreerd zijn, kritiek leveren en tegenhangen, zeer negatief en destructief. Ik noem hem 'kan niet, wil niet'. Na elke persconferentie duikt hij wel ergens op om de maatregelen af te branden en uit te leggen waarom het praktisch onuitvoerbaar is.

Ik had liever een voorzitter gezien die constructief meedenkt en meebeweegt. Oplossingen aandraagt en helpt. Ik gebruik in de werksfeer wel eens te term meestribbelen: Meestribbelen in plaats van tegenstribbelen. Dat levert meer op. Had de schouders eronder gezet, opgeroepen om mee te werken, probeer je invloed op een positieve manier te gebruiken, ga oplossen, ga verbinden, alleen zo geef je het juiste signaal af.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik denk dat de horeca best open kan, maar hou op met roepen wat allemaal niet kan en ga de schouders eronder zetten. Omarm de maatregelen en werk mee.

Sabai

Ik had liever een ander kabinet gezien. Het word tijd dat ze eens wakker worden.

Wings

Niets mis met het kabinet inzake het crisisbeleid. Langs de zijlijn schreeuwen dat het anders moet heb ik niets mee. Net als met het 'word wakker' sentiment. Holle kreten. Bovendien denk ik niet dat je kunt spreken van een kabinetsbeleid, de medische wetenschap heeft consensus bereikt, het Nederlands coronabeleid lag dan ook in lijn met andere landen.

Mickey

Citaat van: Wings op 13 januari 2022 - 21:08:25
Citaat van: Mickey op 05 januari 2022 - 16:22:59
Eerste geen last, tweede paar dagen keelpijn gehad. Maar sommigen schijnen compleet van de leg te zijn. Ik ben benieuwd. Hoop dat tegen de tijd dat die booster operationeel is, het land weer een beetje open mag hier.

Het was te verwachten. De horeca heeft zich niet van hun beste kant laten zien, zo waren zij niet bereid om de 1.5-regel te handhaven, werden coronamaatregelen structureel geschonden, teveel mensen zaten aan één tafel, gegevens werden niet genoteerd voor bron- en contactonderzoek, de QR-code werd niet toegepast, sluitingstijd werd niet nageleefd, ongevaccineerd personeel, personeel droegen geen mondmaskers, draagplicht van mondmaskers werd niet nageleefd, geen desinfectie aanwezig, etc etc. Om moedeloos van te worden. Dus ging de boel wederom het slot in. Terecht.

Wie ook een aardige duit in het zakje heeft gedaan is die kwast van Koninklijke Horeca Nederland; Robèr Willemsen. Nog nooit zo'n slechte ambassadeur gezien voor de horeca-branche als hij. Robèr blinkt uit in klagen, puffen, boos en gefrustreerd zijn, kritiek leveren en tegenhangen, zeer negatief en destructief. Ik noem hem 'kan niet, wil niet'. Na elke persconferentie duikt hij wel ergens op om de maatregelen af te branden en uit te leggen waarom het praktisch onuitvoerbaar is.

Ik had liever een voorzitter gezien die constructief meedenkt en meebeweegt. Oplossingen aandraagt en helpt. Ik gebruik in de werksfeer wel eens te term meestribbelen: Meestribbelen in plaats van tegenstribbelen. Dat levert meer op. Had de schouders eronder gezet, opgeroepen om mee te werken, probeer je invloed op een positieve manier te gebruiken, ga oplossen, ga verbinden, alleen zo geef je het juiste signaal af.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik denk dat de horeca best open kan, maar hou op met roepen wat allemaal niet kan en ga de schouders eronder zetten. Omarm de maatregelen en werk mee.

Volledig eens! Ik erger me ook al sinds zijn eerste optredens in de media. Niet te geloven zo slecht.

Mickey

Citaat van: Wings op 13 januari 2022 - 22:31:42
Niets mis met het kabinet inzake het crisisbeleid. Langs de zijlijn schreeuwen dat het anders moet heb ik niets mee. Net als met het 'word wakker' sentiment. Holle kreten. Bovendien denk ik niet dat je kunt spreken van een kabinetsbeleid, de medische wetenschap heeft consensus bereikt, het Nederlands coronabeleid lag dan ook in lijn met andere landen.

Waar ik moeite mee heb is het Hollandse poldermodel in crises als deze. Deze crisis doorbreek je niet zonder concessies en die bereik je niet door tot de kleinste belangen mee te wegen.

Pijnlijk vond ik het besluit om half of eind november de scholen open te houden.

Verder niet altijd de beste beslissingen, zeker niet prima, maar ook lang niet slecht. En wat je zegt, ga er maar aan staan. Niemand heeft hierop kunnen oefenen.

Sabai

Citaat van: Wings op 13 januari 2022 - 22:31:42
Niets mis met het kabinet inzake het crisisbeleid. Langs de zijlijn schreeuwen dat het anders moet heb ik niets mee. Net als met het 'word wakker' sentiment. Holle kreten. Bovendien denk ik niet dat je kunt spreken van een kabinetsbeleid, de medische wetenschap heeft consensus bereikt, het Nederlands coronabeleid lag dan ook in lijn met andere landen.

Wij verschillen duidelijk in mening hierover.  Ik ga dan ook niet een heel betoog houden. Enige wat ik wel wil zeggen is begeef je eens onder de samenleving en dan merk je wat er echt leeft.

Sabai

Citaat van: Mickey op 13 januari 2022 - 22:57:46
Citaat van: Wings op 13 januari 2022 - 22:31:42
Niets mis met het kabinet inzake het crisisbeleid. Langs de zijlijn schreeuwen dat het anders moet heb ik niets mee. Net als met het 'word wakker' sentiment. Holle kreten. Bovendien denk ik niet dat je kunt spreken van een kabinetsbeleid, de medische wetenschap heeft consensus bereikt, het Nederlands coronabeleid lag dan ook in lijn met andere landen.

Waar ik moeite mee heb is het Hollandse poldermodel in crises als deze. Deze crisis doorbreek je niet zonder concessies en die bereik je niet door tot de kleinste belangen mee te wegen.

Pijnlijk vond ik het besluit om half of eind november de scholen open te houden.

Verder niet altijd de beste beslissingen, zeker niet prima, maar ook lang niet slecht. En wat je zegt, ga er maar aan staan. Niemand heeft hierop kunnen oefenen.

Waarom zou je een groep die zelf geen gevaar loopt en de toekomst voor ons is. Nog meer achterstand en psychische schade toebrengen?


Zeker lekker in loondienst? Ga maar eens met een ondernemer praten.  Dit zwabber beleid heeft veel ondernemers hun hele leven en toekomst naar de klote geholpen. Ik heb vrienden die hadden het goed en zitten nu met tonnen schuld in de bijstand. Goed gedaan Rutte.

Nog een algemene vraag.  Als een van jullie 2 x van z'n functie word afgezet omdat je niet je werk goed hebt gedaan. Maken ze je dan ook financieel directeur van het bedrijf waar je werkt?

Mickey

Citaat van: Sabai op 14 januari 2022 - 13:04:53
Citaat van: Mickey op 13 januari 2022 - 22:57:46
Citaat van: Wings op 13 januari 2022 - 22:31:42
Niets mis met het kabinet inzake het crisisbeleid. Langs de zijlijn schreeuwen dat het anders moet heb ik niets mee. Net als met het 'word wakker' sentiment. Holle kreten. Bovendien denk ik niet dat je kunt spreken van een kabinetsbeleid, de medische wetenschap heeft consensus bereikt, het Nederlands coronabeleid lag dan ook in lijn met andere landen.

Waar ik moeite mee heb is het Hollandse poldermodel in crises als deze. Deze crisis doorbreek je niet zonder concessies en die bereik je niet door tot de kleinste belangen mee te wegen.

Pijnlijk vond ik het besluit om half of eind november de scholen open te houden.

Verder niet altijd de beste beslissingen, zeker niet prima, maar ook lang niet slecht. En wat je zegt, ga er maar aan staan. Niemand heeft hierop kunnen oefenen.

Waarom zou je een groep die zelf geen gevaar loopt en de toekomst voor ons is. Nog meer achterstand en psychische schade toebrengen?


Zeker lekker in loondienst? Ga maar eens met een ondernemer praten.  Dit zwabber beleid heeft veel ondernemers hun hele leven en toekomst naar de klote geholpen. Ik heb vrienden die hadden het goed en zitten nu met tonnen schuld in de bijstand. Goed gedaan Rutte.

Nog een algemene vraag.  Als een van jullie 2 x van z'n functie word afgezet omdat je niet je werk goed hebt gedaan. Maken ze je dan ook financieel directeur van het bedrijf waar je werkt?

Op persoonlijk of individueel vlak is het vaak kl*te Sabai, daar breng ik niks tegenin. Ken ook genoeg mensen die hier onder lijden. Ik merk de emotie op in je reactie en wil je dus zeker niet provoceren. Gesprekken over dit onderwerp zijn in het echte leven al moeilijk genoeg dus laat staan met alleen platte tekst.

Inderdaad zelf in loondienst en ik spreek elke dag met ondernemers, beroepsmatig. Ik zit aan de inkoopkant van een grote multinational en ondanks dat ik zie wat het betekent, moet ik het ze vaak nog moeilijk maken ook. Binnen de grenzen van het redelijke.

Natuurlijk heeft bijvoorbeeld de horeca het zwaar, maar er zijn er ook die creatieve oplossingen vinden of het al hebben opgegeven en andere dingen zijn gaan doen. Ik ken kroegbazen die hamburgers zijn gaan bezorgen, om maar een voorbeeld te geven. Niet voor iedereen weggelegd en zeker makkelijk praten van mijn kant.

Het kabinetsbeleid gaat niet over enkele sectoren. Afwegingen worden gemaakt met het landsbelang voorop. Naast de mensen die het echt moeilijk hebben, zijn er ook veel stemmingmakers die namens een kleine minderheid heel veel lawaai maken. Niettegenstaande dat er natuurlijk steun moet zijn voor getroffen sectoren.

Kennelijk heeft de overgrote meerderheid nog steeds het volste vertrouwen in de gevestigde macht. Dat is gelukkig ook hoe een democratie werkt. Rutte heeft kennelijk genoeg krediet opgebouwd om aan te blijven, ondanks de dingen die niet goed gingen.

Mickey

CitaatWaarom zou je een groep die zelf geen gevaar loopt en de toekomst voor ons is. Nog meer achterstand en psychische schade toebrengen?

Deze nog.

Daar kan je prima uitzonderingen maken voor kwetsbare kinderen en jongeren. Ook dat is een klein deel. Ik hoef niet uit te leggen dat die kids allemaal papa en mama, opa en oma kunnen besmetten. En dat gebeurde dan ook massaal de laatste maanden van vorig jaar.

Niemand maakt mij wijs dat je psychische schade oploopt van een paar weken extra kerstvakantie. Zomervakanties duren immers standaard zes tot acht weken en daar knapt men alleen maar van op.

Psychische schade aan deze groepen, ontstaan -als ze ontstaan- door andere omstandigheden die door Covid een rol zijn gaan spelen; beperkte contacten in het algemeen, beperking op sporten en uitgaan etc. Een paar weken extra de scholen dicht doen, draagt daaraan niet bij. Het argument van psychische schade daardoor vervuilt slechtst de discussie en belemmert correcte besluitvorming.

Sabai

Citaat van: Mickey op 14 januari 2022 - 14:13:29
CitaatWaarom zou je een groep die zelf geen gevaar loopt en de toekomst voor ons is. Nog meer achterstand en psychische schade toebrengen?

Deze nog.

Daar kan je prima uitzonderingen maken voor kwetsbare kinderen en jongeren. Ook dat is een klein deel. Ik hoef niet uit te leggen dat die kids allemaal papa en mama, opa en oma kunnen besmetten. En dat gebeurde dan ook massaal de laatste maanden van vorig jaar.

Niemand maakt mij wijs dat je psychische schade oploopt van een paar weken extra kerstvakantie. Zomervakanties duren immers standaard zes tot acht weken en daar knapt men alleen maar van op.

Psychische schade aan deze groepen, ontstaan -als ze ontstaan- door andere omstandigheden die door Covid een rol zijn gaan spelen; beperkte contacten in het algemeen, beperking op sporten en uitgaan etc. Een paar weken extra de scholen dicht doen, draagt daaraan niet bij. Het argument van psychische schade daardoor vervuilt slechtst de discussie en belemmert correcte besluitvorming.

Toch hoorde ik toevallig vandaag op de radio dat er onder de jongeren tot 30 jaar er een stijging is van 15 % qua zelfdoding.  Dat vind ik nogal wat. Ik denk dat er echt niet onderschat moet worden wat een lockdown en geen sociale contacten met iemand kan doen.

Ik heb zelf een zoontje van 7 die tijdens de eerste lockdown tekenen van depressie kreeg en geen zin meer in school had. En nu gebeurde het tijdens deze lockdown weer. En sinds deze week gaat het ineens weer beter. Hoe kan dat dan?

Mickey

Die toename is verontrustend. Moet zeker serieus genomen worden.

Waar ik op doelde was meer specifiek het langer sluiten van de basisscholen. Zou net zo effectief zijn als het halve land plat leggen wat nu gebeurt. Dat hadden ze dus beter kunnen doen vind ik.

Heel naar dat je thuis in die situatie zit met je zoontje! Sterkte gewenst! Lockdowns hebben absoluut onwenselijke neveneffecten.

Maar een persoonlijk voorbeeld, met alle respect, zegt niets over een trend. Om daarover wat zinnigs te kunnen zeggen moet je het breed en gedegen onderzoeken.

Sabai

#29
Citaat van: Mickey op 14 januari 2022 - 16:10:30
Die toename is verontrustend. Moet zeker serieus genomen worden.

Waar ik op doelde was meer specifiek het langer sluiten van de basisscholen. Zou net zo effectief zijn als het halve land plat leggen wat nu gebeurt. Dat hadden ze dus beter kunnen doen vind ik.

Heel naar dat je thuis in die situatie zit met je zoontje! Sterkte gewenst! Lockdowns hebben absoluut onwenselijke neveneffecten.

Maar een persoonlijk voorbeeld, met alle respect, zegt niets over een trend. Om daarover wat zinnigs te kunnen zeggen moet je het breed en gedegen onderzoeken.

https://www.nji.nl/coronavirus/onderzoek-gevolgen-coronatijd

Dat is al gedaan. Lees het stuk over welbevinden maar eens. 74% van de jongeren ervaren mentale klachten. En uit mijn persoonlijke ervaring kan ik het bevestigen. Daarom gaf ik dat ook aan.

Maar ik geef ook toe dat wat er ook gedaan word qua beleid met betrekking tot corona ze het nooit voor iedereen goed kunnen doen.

Ik ben alleen wel van mening dat als je terug kijkt op de afgelopen twee jaar je best lessen kan trekken wat wel werkt en wat niet. Ook zag je en las je begin december al in buitenlandse studies dat deze nieuwe variant eigenlijk een zegen is. En dan kan ik niet begrijpen dat er zulke zware maatregelen worden genomen.