Formule 1 Seizoen 2019

Gestart door Robbert65, 23 november 2018 - 15:44:37

« vorige - volgende »

Fietser

#60
Citaat van: Matthijs op 05 januari 2019 - 15:00:32
En ik vrees dat Kubica samen met Williams door het ijs zakt.
Ik denk 't ook. En eveneens vrees ik het.
Ook vermoed ik dat deze vrees breed gedragen wordt. Zo bezien kan het alleen maar meevallen met zowel Kubica als Williams. Daar hoop ik dan ook op.

Mickey

Dus. Arrivabene wordt gewisseld. Interessant.

Jozef

Is dat zo? Sinds het ontslag van Domenicali wisselen ze daar net zo vaak van teambaas als van onderbroek. Of dat ooit ook maar enige verschil heeft gemaakt op de baan, heb ik in elk geval niet kunnen waarnemen. Ik kan niet anders dan gewoon mijn schouders ophalen bij het lezen van dit bericht.

Van Wijk

Lees net het nieuwe boek over Raikonnen uit. ( minuut geleden )
Staat niet echt iets nieuws in, anders dan dat het een apart figuur blijft.
Ben benieuwd hoe hij gaat doen volgend jaar........

Tuesday

Citaat van: Jozef op 07 januari 2019 - 19:51:15
Is dat zo? Sinds het ontslag van Domenicali wisselen ze daar net zo vaak van teambaas als van onderbroek. Of dat ooit ook maar enige verschil heeft gemaakt op de baan, heb ik in elk geval niet kunnen waarnemen. Ik kan niet anders dan gewoon mijn schouders ophalen bij het lezen van dit bericht.
is dat zo? alleen Mattiacci was er heel kort. Daarvoor had je Domenicali en daarna dus Arrivabene die er 4 jaar heeft gezeten. Lijkt me een goede zet van Ferrari, onder Arrivabene is Ferrari zeker vooruit gegaan, maar toch lijkt het mij geen geweldige teambaas.  Ben benieuwd hoe Binotto het gaat doen.

gloudiesaurus

Verrassend wel dat Arrivabene weg is. Ferrari had in 2018 bij momenten de snelste auto en kon Hamilton het moeilijk maken. Eigenlijk hadden, althans zo denk ik erover, met de juiste keuzes het WK kunnen winnen. Als Ferrari tactisch wat beter beslissingen had gemaakt (bijv. de bandenkeuze voor de kwalificatie in Japan) en Vettel bijv. in Duitsland niet de bandenmuur was in gereden en in Monza wat meer geduld had gehad dan was het eindresultaat heel anders geweest.

Maar goed als als en Arrivabene is uiteindelijk verantwoordelijk. Ben ook benieuwd wat Binotto kan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Van Wijk op 07 januari 2019 - 20:07:07
Lees net het nieuwe boek over Raikonnen uit. ( minuut geleden )
Staat niet echt iets nieuws in, anders dan dat het een apart figuur blijft.
Ben benieuwd hoe hij gaat doen volgend jaar........

Vond het ook niet echt vernieuwend. Enige echt nieuwe was het verhaal zijn jeugd en escapades. Het is ook wel een beetje apart boek omdat het niet echt over zijn Formule 1 carrière gaat maar meer over de persoon Raikkonen. Vond het wel jammer dat zijn presentaties in de races nauwelijks werden belicht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

#67
Alleen al vanwege zijn mooi getekende Italiaanse hoofd vind ik het jammer dat Arrivabene uit de pitsstraat verdwijnt. Maar sinds keizer Caligula weten we dat hoofden zomaar kunnen rollen in het land van de laars. Ben erg benieuwd of Binotto's beslissingen vaker de goede kant op zullen rollen, wat de houdbaarheidsdatum van pitsbazen bepaalt.

Mickey

Yep. Goede karakteristieke kop inderdaad.

Eens ook met Gloudie dat nou net die punten die misgingen precies zijn verantwoordelijkheden zijn. Het 'managen' van Vettel hoort daar wat mij betreft net zo goed bij.

Kijken wat Binotto brengt. Daar moet in elk geval nog wat grijs haar op. :)

Sabai

Ferrari heeft weer een nieuwe Italiaanse teambaas. Zal ze wel weer niks brengen vermoed ik.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 08 januari 2019 - 15:45:34
Ferrari heeft weer een nieuwe Italiaanse teambaas. Zal ze wel weer niks brengen vermoed ik.
Binotto is geboren en volgens mij ook opgegroeid in Lausanne, Zwitserland. Hij heeft zowel de Zwitserse als Italiaanse nationaliteit. Misschien wel de juiste mix voor een Ferrari teambaas. Hij heeft iig een enorme staat van dienst bij Ferrari.

Jozef

Ik vind die verhaallijn van "het is een Italiaan dus hij zal ook wel niks kunnen" ronduit stuitend. Wie zoiets zegt, zou zich moeten schamen.

Robbert65

Ferrari heeft een nieuwe teambaas. Italiaan of Zwitser, Engelsman of Amerikaan, Duitser of Oostenrijker, het is me worst. De teambas die snapt dat hij ten dienste staat van het legendarische team en de legende van Ferrari, met alle mythen en sagen respecteert, koestert en uitbouwt, de juiste mensen op de juiste plek zet, raakt en verbetert, die teambaas zal Ferrari weer aan de top brengen. Wie de geest van Enzo in zich heeft gaat het maken. En al die verhalen over nationaliteit of managementskills, of over of je nou wel of juist niet een hoogtechnische achtergrond moet hebben om een goeie teambaas te zijn voor de Scudería, als gezegd: worst. Het draait om echt leiderschap en communicatie- en merkgevoeligheid daar.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Citaat van: Jozef op 08 januari 2019 - 18:47:30
Ik vind die verhaallijn van "het is een Italiaan dus hij zal ook wel niks kunnen" ronduit stuitend. Wie zoiets zegt, zou zich moeten schamen.

Het is toch algemeen bekend dat Italiaanse mensen zich eerder door emoties laten leiden en daardoor verkeerde keuzes maken. Althans dat is mijn mening. Kijk hoe dat land bestuurt word . Het is een grote zooi daar. Dus ze hadden beter een outsider kunnen nemen i.m.o