Red Bull en Honda

Gestart door Breaktest, 19 november 2018 - 15:12:02

« vorige - volgende »

Mickey

Bottas reed vorig jaar als een natte krant. Die vergelijking stelt me dus niet gerust.

Sabai

Het is pas zijn 2e jaar he. Dus zijn focus zal vooral liggen op uitrijden ervaring opdoen en zoveel mogelijk punten scoren. Als hij teveel risico had genomen en eraf was getettert was het ook niet goed geweest.

Jozef

#77
Citaat van: Mickey op 17 maart 2019 - 14:45:34
Bottas reed vorig jaar als een natte krant. Die vergelijking stelt me dus niet gerust.
Ja daarom dat hij China en Bakoe had moeten winnen. ::)

Sabai

Citaat van: Jozef op 17 maart 2019 - 14:53:47
Citaat van: Mickey op 17 maart 2019 - 14:45:34
Bottas reed vorig jaar als een natte krant. Die vergelijking stelt me dus niet gerust.
Ja daarom dat hij China en Bakoe had moeten winnen. ::)
en Rusland

Jozef

Klopt ja, die saaie race was ik alweer vergeten. :-[ Bottas reed vorig jaar sterk in het begin van het seizoen, pas toen de pechduivel (en teamorders) een paar keer had toegeslagen ging het allemaal steil bergaf.

Terug naar Gasly: ik lees net het tijdsverschil in de kwalificatie tussen P3 en P15 dit jaar even groot was als het verschil tussen P3 en P7 vorig jaar. Met andere woorden de middenmoot is dichter bij de top gekomen, wat het ook weer bemoeilijkt om in een topwagen gewoon even het half veld te doorkruisen. Ik wil het een andere coureur uit de topteams ook wel een keer zien proberen op een circuit waar niet in te halen valt. Dan kunnen we misschien iets zeggen over de prestatie van Gasly van vandaag.

Dat hij zich na zijn pitstop liet passeren door Kvyat, dat zag er wel nogal knullig uit. Dat is een moment waarover je best kritisch mag zijn. Maar het is toch het team dat deze situatie veroorzaakt heeft. De topteams zijn gewaarschuwd, misschien kunnen ze het zich niet zomaar veroorloven om achteraan te starten zoals vorig jaar.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 17 maart 2019 - 15:02:52
Klopt ja, die saaie race was ik alweer vergeten. :-[ Bottas reed vorig jaar sterk in het begin van het seizoen, pas toen de pechduivel (en teamorders) een paar keer had toegeslagen ging het allemaal steil bergaf.

Terug naar Gasly: ik lees net het tijdsverschil in de kwalificatie tussen P3 en P15 dit jaar even groot was als het verschil tussen P3 en P7 vorig jaar. Met andere woorden de middenmoot is dichter bij de top gekomen, wat het ook weer bemoeilijkt om in een topwagen gewoon even het half veld te doorkruisen. Ik wil het een andere coureur uit de topteams ook wel een keer zien proberen op een circuit waar niet in te halen valt. Dan kunnen we misschien iets zeggen over de prestatie van Gasly van vandaag.

Dat hij zich na zijn pitstop liet passeren door Kvyat, dat zag er wel nogal knullig uit. Dat is een moment waarover je best kritisch mag zijn. Maar het is toch het team dat deze situatie veroorzaakt heeft. De topteams zijn gewaarschuwd, misschien kunnen ze het zich niet zomaar veroorloven om achteraan te starten zoals vorig jaar.
Bottas verging het vorig jaar idd niet veel beter toen hij van achteren moest beginnen en ook Verstappen zat lang vast achter een Haas.

Robbert65

kom op Jozef, Gasly werd gewoon ingehaald door Kvyat na die pitsstop. Daarna kwam hij er wel steeds dich achter maar niet langsheen. Slecht, gewoon slecht van de fransman.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ja, ga vooral gewoon voorbij aan alle genoemde argumenten, daar krijg je een goeie discussie van. Ik weet dat het in de Nederlandse pers al sinds het debuut van Verstappen heel erg in trek is om zijn teamgenoten zo veel als mogelijk te bekritiseren, maar dat wil nog niet zeggen dat je hier als doorwinterde F1-fan zomaar in mee moet gaan.

Dit is 2019, het veld is duidelijk compacter dan een jaar geleden, dus ervan uitgaan dat een inhaalrace in een Red Bull gemakkelijk zou moeten zijn, gaat gewoon niet op. Over het ingehaald worden door Kvyat: sinds dit jaar komen de banden een stuk kouder uit de bandenwarmers, in Barcelona hebben we daar menig spin/crash door gezien. Dat zal hier ook zeker een element zijn geweest.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 17 maart 2019 - 16:22:22
Ja, ga vooral gewoon voorbij aan alle genoemde argumenten, daar krijg je een goeie discussie van. Ik weet dat het in de Nederlandse pers al sinds het debuut van Verstappen heel erg in trek is om zijn teamgenoten zo veel als mogelijk te bekritiseren, maar dat wil nog niet zeggen dat je hier als doorwinterde F1-fan zomaar in mee moet gaan.

Dit is 2019, het veld is duidelijk compacter dan een jaar geleden, dus ervan uitgaan dat een inhaalrace in een Red Bull gemakkelijk zou moeten zijn, gaat gewoon niet op. Over het ingehaald worden door Kvyat: sinds dit jaar komen de banden een stuk kouder uit de bandenwarmers, in Barcelona hebben we daar menig spin/crash door gezien. Dat zal hier ook zeker een element zijn geweest.
volgens mij was Gasly idd vrij kansloos tov Kvyat. Vandaag kon ie niet veel beginnen, de race was gisteren al verloren. Eén puntje meer of minder maakt voor een topteam niet zo heel veel uit.

Sphinx

Nee kansloos was Pierre niet. Pierre was bang. Bang om in te halen op dit circuit waar inhalen moeilijk is. Bang om het weer te verprutsen na Spanje en na de kwali waar zijn team hem eigenlijk genaaid heeft. En Kvyat, geen hoogvlieger (zie zijn gedoe met Stroll), maar wel ervaren genoeg in het vak, weet dat ook. We kijken in Bahrein hoe groot het verschil echt is.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

Had hij Kvyat harder aangevallen door uitremacties of doorpushen aan einde rechte stuk dan zou kvyat ruimte hebben gelaten. Kvyat kent Helmut Marko en weet hoe die denkt over family accidents...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Ik schrijf Gasly ook zeker niet af. Laten we kijken hoe hij het er volgende race vanaf brengt.

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 17 maart 2019 - 15:53:51
kom op Jozef, Gasly werd gewoon ingehaald door Kvyat na die pitsstop. Daarna kwam hij er wel steeds dich achter maar niet langsheen. Slecht, gewoon slecht van de fransman.
kvyat reed gewoon een sterke race, Gasly zat gewoon vast. En onnodig veel risico nemen was ook niet een echte optie in mijn ogen. Beter eerst wat races finishen.

Jozef

Goh, finishen op de elfde plaats of niet finishen, dat maakt natuurlijk geen verschil. Dus risico had hij best mogen nemen. Ik denk alleen dat hij er oprecht niet bij kwam in de uitremzones, omdat de Toro Rosso gewoon een te hoge topsnelheid had (en omdat Kvyat ook heel vaak DRS kon gebruiken omdat hij achter Stroll reed).

Ik zeg niet dat Gasly een goede race reed, ik wil alleen maar zeggen dat het te gemakkelijk is om hem omwille van deze race te bekritiseren. Dat het geen Verstappen is, zie ik ook wel.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 17 maart 2019 - 23:01:39
Goh, finishen op de elfde plaats of niet finishen, dat maakt natuurlijk geen verschil. Dus risico had hij best mogen nemen. Ik denk alleen dat hij er oprecht niet bij kwam in de uitremzones, omdat de Toro Rosso gewoon een te hoge topsnelheid had (en omdat Kvyat ook heel vaak DRS kon gebruiken omdat hij achter Stroll reed).

Ik zeg niet dat Gasly een goede race reed, ik wil alleen maar zeggen dat het te gemakkelijk is om hem omwille van deze race te bekritiseren. Dat het geen Verstappen is, zie ik ook wel.
Als hij niet finished door een crash met het zusterteam is dat niet goed, groot risico om te nemen voor een rookie rbr.

Maar je hebt gelijk met de hoge topsnel heid van toro Rosso was het heel moeilijk.