Red Bull en Honda

Gestart door Breaktest, 19 november 2018 - 15:12:02

« vorige - volgende »

Robbert65

en dan hebben we volkomen gelijk :)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Ik bedoelde dat de gaten vorig jaar vrijwel identiek waren in Melbourne als nu, en dat we daarna best een spannend kampioenschap hadden waarbij het lang leek dat Vettel kampioen zou worden. Mensen die denken dat het kampioenschap al over is, raad ik aan internet aan te schaffen en de kwalificatie van vorig jaar op te zoeken.

Breaktest

Max stationair op P4 - zelfs 1/10e verder van de pole verwijderd dan vorig jaar, terwijl dit 'de beste Red Bull wagen ooit' zou zijn.
Je kunt terecht euforisch zijn over de progressie die Honda boekt, maar we weten ook hoe moeilijk het is de laatste tienden eruit te trekken.
We kunnen onze conclusie wel steeds blijven uitstellen, maar ja, daar word ik ook een beetje appelig van. Dus mijn voorlopige conclusie luidt dat de overstap van Renault naar Honda Red Bull geen steek verder heeft gebracht (wat ik enige maanden geleden overigens ook al riep). Waarschijnlijk wordt 2019 weer een 'leerjaar'.
Nou ja, laten we het er maar op houden dat de onderlinge relatie beter is (interessant is voor hoe lang) wat hopelijk de verdere ontwikkeling ten goede komt.  Wat wel natuurlijk wel langzamerhand op de tocht komt is het idee van Max als jongste wereldkampioen ooit.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Heb je liever een redelijke klantenmotor of een fabrieksmotor die hetzelfde presteert? Lijkt me een simpele keus.

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 16 maart 2019 - 11:18:46
Heb je liever een redelijke klantenmotor of een fabrieksmotor die hetzelfde presteert? Lijkt me een simpele keus.
Wat ik het liefst heb is dat alle autofabrikanten uit F1 worden geweerd, tenzij als motorleverancier - waarbij geen klant geweigerd mag worden. Ik zie dat als een verantwoordelijkheid van de FIA - lees: Jean Todt - die F1 dus veel meer schade toebrengt dan menigeen voor mogelijk houdt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 16 maart 2019 - 11:30:03
Citaat van: Matthijs op 16 maart 2019 - 11:18:46
Heb je liever een redelijke klantenmotor of een fabrieksmotor die hetzelfde presteert? Lijkt me een simpele keus.
Wat ik het liefst heb is dat alle autofabrikanten uit F1 worden geweerd, tenzij als motorleverancier - waarbij geen klant geweigerd mag worden. Ik zie dat als een verantwoordelijkheid van de FIA - lees: Jean Todt - die F1 dus veel meer schade toebrengt dan menigeen voor mogelijk houdt.


Nog beter,


Meer onafhankelijke motorleveranciers. Ik heb de tijd met Cosworth, Judd, Mugen, Hart, Asiatech en Megachrome nog meegemaakt.
Helaas is het huidige configuratie TE complex.


Dat reken ik vooral Jean Todt aan. Die had gewoon moeten toestaan dat de teams ook een simpele viercilinder konden gebruiken. Zeker weten dat er dan meer bouwers waren.


Ik geloof dat Craig Pollock destijds bezig was met een viercilinder turbomotor.

FolkertE

Citaat van: Breaktest op 16 maart 2019 - 11:09:44
Max stationair op P4 - zelfs 1/10e verder van de pole verwijderd dan vorig jaar, terwijl dit 'de beste Red Bull wagen ooit' zou zijn.
Je kunt terecht euforisch zijn over de progressie die Honda boekt, maar we weten ook hoe moeilijk het is de laatste tienden eruit te trekken.
We kunnen onze conclusie wel steeds blijven uitstellen, maar ja, daar word ik ook een beetje appelig van. Dus mijn voorlopige conclusie luidt dat de overstap van Renault naar Honda Red Bull geen steek verder heeft gebracht (wat ik enige maanden geleden overigens ook al riep). Waarschijnlijk wordt 2019 weer een 'leerjaar'.
Nou ja, laten we het er maar op houden dat de onderlinge relatie beter is (interessant is voor hoe lang) wat hopelijk de verdere ontwikkeling ten goede komt.  Wat wel natuurlijk wel langzamerhand op de tocht komt is het idee van Max als jongste wereldkampioen ooit.
Toch Ferrari weten te splitten, het is de eerste race en we weten dat Mercedes traditioneel erg sterk is over 1 ronden.
Daarnaast zijn ze pas net begonnen met hun samenwerking en kan er nog veel progressie worden geboekt. Honda luisterd naar suggesties en wensen van Rbr, waar Renault dat niet deed.
Ik wil niet zeggen dat Honda helemaalmsuper is, maar het jaar begint goed.

Laten we ook maar kijken hoe snel iedereen is in de race.

Mickey

Citaat van: Matthijs op 16 maart 2019 - 11:18:46
Heb je liever een redelijke klantenmotor of een fabrieksmotor die hetzelfde presteert? Lijkt me een simpele keus.

Vlak daarnaast ook niet uit wat de tot nu toe vlekkeloos presterende Honda-motor doet met het moreel van het team. Men is zeer positief gestemd met de motor tot nu toe. Dat is alvast een grote zorg minder.

JS JTD

Ik vind het nogal kort door de bocht om de enigszins tegenvallende prestaties direct naar de motor te leiden. Ik denk dat RedBull het chassis nog niet op orde heeft (wat ook bleek uit de trainingen) en ze wel degelijk een stap gemaakt hebben met de Honda PU.

Op de een of andere manier lijkt het alsof de gedachte is dat de motor bijna alles bepalend is voor de prestaties. Kijk dan nog eens naar Williams, Merc motor en toch 4 sec achter de top...

Tuesday

Citaat van: JS JTD op 16 maart 2019 - 18:41:25
Ik vind het nogal kort door de bocht om de enigszins tegenvallende prestaties direct naar de motor te leiden. Ik denk dat RedBull het chassis nog niet op orde heeft (wat ook bleek uit de trainingen) en ze wel degelijk een stap gemaakt hebben met de Honda PU.

Op de een of andere manier lijkt het alsof de gedachte is dat de motor bijna alles bepalend is voor de prestaties. Kijk dan nog eens naar Williams, Merc motor en toch 4 sec achter de top...
en dan nog... met een dergelijke overstap is er altijd het risico dat je aan het begin wat inlevert... maar uiteindelijk gaat het om de potentie en die lijkt bij Honda toch veel groter te zijn dan als klant bij Renault. En eerlijk gezegd denk ik dat de overstap tot nu toe niet veel beter had kunnen gaan.

Mickey

https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/370581/wolff-red-bull-ontzettend-snel-op-rechte-stukken/

Het stuk over de topsnelheid en de vergelijking met de Renaultmotor is ook wel hoopgevend.

Breaktest

Ik geloof dat ik met de billen bloot moet en iets te pessimistisch ben geweest over de progressie met Honda. Het ziet er gewoon goed uit, misschien zeer goed zelfs. En dit dagsucces van Red Bull/Honda glimt nog meer als je het afzet tegen de motorfratsen van Renault vandaag.
Red Bull zal misschien nog steeds niet opschuiven in de ranglijst maar dat komt deze keer door de kwaliteiten van Gasly (mijn god, wat had ik vandaag graag een kopie van Max in zijn auto gezet). 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

#72
Het is gewoon jammer dat Ricciardo is weg gegaan. Ik schrijf Gasly niet gelijk af. Gisteren in de kwalificatie was niet zijn fout en vandaag had hij een prima tempo. Hij liet zich alleen wel piepelen door Kvyat vind ik. Dat punt had hij moeten hebben.

Mickey

Gasly viel inderdaad vies tegen. Met die auto had hij gewoon makkelijk door het middenveld heen moeten snijden. P7 of 8 was 'm nog te vergeven, maar buiten de punten is wel echt te min voor dat team.

Jozef

Vorig jaar wist Bottas in Australië ook slechts van 15 naar 8 te rijden. Gasly start door de schuld van het team ergens achteraan en zit letterlijk de hele race lang vast achter een Toro Rosso die dit weekend de hoogste topsnelheden liet optekenen. Ik vind het echt ontzettend flauw om nu op Gasly af te geven. ::)