GP ITALIË: Monza

Gestart door Robbert65, 29 augustus 2018 - 12:47:11

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Wings op 01 september 2018 - 17:49:24
Citaat van: Tuesday op 01 september 2018 - 16:56:06
Citaat van: Wings op 01 september 2018 - 16:10:08
Ik zag het. Kimi op pole, Seb absoluut niet blij hiermee.
al met al mag ie niet klagen denk ik, maar het is idd wel een gemiste kans. Maakt zelf een fout en Kimi wint het met een slipstream in sector 1 en 3.

Ik heb geen idee waarover Seb wil praten noch wat de afspraken zijn. Als hij het puur op snelheid verliest heb je gelijk. Maar dan zou hij niet mekkeren, lijkt mij. We zullen het wel lezen.

Mij viel wel op dat beiden elkaar ontweken. Geen idee wat daar aan de hand is. Het zou zomaar kunnen dat Seb een voorkeursbehandeling wil die hij niet krijgt omdat Kimi mathematisch nog kampioen kan worden.

Als Seb morgen sneller is dan Kimi zal Ferrari niet moeilijk doen om hem voor de Fin te loodsen.
Vettel is in de race eigenlijk altijd sneller dan Kimi, maar ik moet nog zien of Ferrari het aandurft om de boel om te draaien. Sowieso eerst de start maar afwachten, t is een vrij lang stuk naar bocht 1.
Wat betreft de reactie van Vettel; frustratie denk ik, hij laat het gewoon zelf liggen. Kimi had een voordeeltje met de slipstream, k denk dat het bedoeling was om hem op die manier voor Hamilton te krijgen. Dat is gelukt, maar nu staat ie dus ook voor Vettel. Vooralsnog lijkt het onmogelijk om Raikkonen tussen Vettel en Hamilton te krijgen.

Jozef

Ze hebben die twee in Duitsland ook al omgedraaid, natuurlijk doen ze dat morgen ook (als het überhaupt nodig is want wie weet komt Vettel er inderdaad gewoon op eigen kracht voorbij).

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 september 2018 - 18:56:13
Ze hebben die twee in Duitsland ook al omgedraaid, natuurlijk doen ze dat morgen ook (als het überhaupt nodig is want wie weet komt Vettel er inderdaad gewoon op eigen kracht voorbij).
Kimi kwam toen ook lekker op eigen kracht voor Vettel. Wat heeft Ferrari het zichzelf daar onnodig moeilijk gemaakt. Zal me niet verbazen als ze morgen weer achter de feiten aanlopen en Hamilton er met de zege vandoor gaat.

Mickey

Geen heel technisch circuit. Als Kimi ergens kans maakt Vettel te verslaan is het hier denk ik.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 01 september 2018 - 20:08:00
Geen heel technisch circuit. Als Kimi ergens kans maakt Vettel te verslaan is het hier denk ik.
op papier lijkt het misschien een simpel circuit, maar de coureur kan hier wel degelijk verschil maken. Kimi staat nu op pole, maar ik moet nog zien of hij morgen Vettel en Hamilton achter zich kan houden.

Sabai

Wat heeft Ferrari zich in de maling laten nemen door Mercedes.  Een verdiende overwinning van Hamilton helaas.  En Bottas wat is dat een ongelooflijke aanfluiting voor de f1.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 02 september 2018 - 16:25:00
Wat heeft Ferrari zich in de maling laten nemen door Mercedes.  Een verdiende overwinning van Hamilton helaas.  En Bottas wat is dat een ongelooflijke aanfluiting voor de f1.
tja, Kimi heeft de racepace niet meer en Vettel blijft zichzelf in de vingers snijden. WK lijkt wel gedaan nu, eerlijk gezegd verdiend Hamilton het ook gewoon, ondanks een matige seizoenstart.
Straf voor Verstappen echt belachelijk.

Jozef

Citaat van: Sabai op 02 september 2018 - 16:25:00
En Bottas wat is dat een ongelooflijke aanfluiting voor de f1.
Uh? ??? Verklaar je nader?

Wings

Citaat van: Sabai op 02 september 2018 - 16:25:00
Wat heeft Ferrari zich in de maling laten nemen door Mercedes.  Een verdiende overwinning van Hamilton helaas.  En Bottas wat is dat een ongelooflijke aanfluiting voor de f1.

Volledig mee eens.

De straf van Max vind ik terecht, maar ik zou hem niet geven, omdat Bottas er niet ver genoeg naast zat.

Bob Bondurant

Enfin, de cry baby kon  zich weer eens laten gaan. Als het geen complotten zijn of tricky racing, is het negativity. Als er een team tricky racet, is het wel Mercedes.

Wings

Citaat van: Jozef op 02 september 2018 - 16:47:09
Citaat van: Sabai op 02 september 2018 - 16:25:00
En Bottas wat is dat een ongelooflijke aanfluiting voor de f1.
Uh? ??? Verklaar je nader?

De inferieure Red Bull niet voorbij komen met een supersonische superieure Mercedes op vers rubber. Zijn poging buitenom vond ik ook niet héél slim van de Fin. Hij bewees in Monza waarom hij tweede rijder is.

Wings

Hoe je buitenom inhaalt liet Max zien in de openingsronde en Lewis later.

Tuesday

Citaat van: Wings op 02 september 2018 - 16:48:32
Citaat van: Sabai op 02 september 2018 - 16:25:00
Wat heeft Ferrari zich in de maling laten nemen door Mercedes.  Een verdiende overwinning van Hamilton helaas.  En Bottas wat is dat een ongelooflijke aanfluiting voor de f1.

Volledig mee eens.

De straf van Max vind ik terecht, maar ik zou hem niet geven, omdat Bottas er niet ver genoeg naast zat.
volgens mij liet hij voldoende ruimte. Ik vind Bottas geen aanfluiting voor de F1, maar dat hij vandaag op het podium staat is zo ongelofelijk onterecht.

Wings

Heb net de herhalingen vanuit verschillende invalshoeken bekeken maar vind de straf van Max nu erg zwaar. Natuurlijk is er een interpretatie wat de straf rechtvaardigt, maar ik zou hem niet gegeven hebben. Max stuurt iets naar buiten maar er is ruimte voor Bottas en Bottas zit er niet voldoende naast. Er was onvoldoende overtuiging om de positie op te moeten geven.

Tuesday

denk dat het een optelsom was, eerder stak ie al de chicane af. Dat had misschien wel bestraft moeten worden. Hoe dan ook knap dat ie op dit circuit een hele race een Mercedes achter zich weet te houden.