grote prijs van mexico

Gestart door robbert, 25 oktober 2017 - 13:31:03

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Wings op 29 oktober 2017 - 08:05:37
Citaat van: Robbert65 op 28 oktober 2017 - 22:15:37
https://pbs.twimg.com/media/DNQDRgwVwAA2-Li.jpg
Max Verstappen in kennelijke staat van ontspanning onderweg naar The Stewards of the Meeting.

Waarom zou hij zich druk maken?
De reactie van de Fin vond ik overigens ook niet heel sportief. Als hij zijn acties eerder dit seizoen in ogenschouw had genomen had hij het prima kunnen afdoen met een 'shit happens'. De hoogste tijd dat wat aan het strafbeleid wordt gedaan.

tja, hij rijdt bij mercedes en de piloten willen bij mercedes altijd de snelste zijn. En zo moet iedereen maar aan de kant gaan van hen of ze gaan klagen.

Robbert65

Je kunt het als langzame rijder denk ik bijna nooit goed doen. Goed doen in de zin dat de opkomende rijder er helemaal geen hinder van ondervindt in zijn snelle ronde.
Strafbaar is het wanneer je de opkomende rijder nadrukkelijk hindert of gevaar veroorzaakt. Daar was hier geen sprake van, dus de uitspraak was als verwacht. Bottas zoek stokken om te slaan, ander moet hij zichzelf de schuld geven van zijn salto mortale door de mand.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert65 op 28 oktober 2017 - 22:33:59
Plooij: "yes! Geen straf!"
https://twitter.com/jackontracks/status/924373215304126465

Goed dat Connelly geen steward is, want anders had'ie een straf gekregen + 2 punten...

Groet,

C.G. de Beaufort


Matthijs


Wings

Citaat van: robbert op 29 oktober 2017 - 09:55:02
tja, hij rijdt bij mercedes en de piloten willen bij mercedes altijd de snelste zijn. En zo moet iedereen maar aan de kant gaan van hen of ze gaan klagen.

Volgens mij valt dat doorgaans wel mee.

FolkertE

Wat een kwalificatie. Ik zat echt te hopen op zijn pole, maar Vette was net ietsjes beter.

Verder vraag ik me ook af of Hamilton niet bewust pole heeft laten lopen. Het rechte stuk is enorm en een slipstream kan bijzonder nuttig zijn. Zal me niets verbazen als Hamilton P1 ligt en Max P2 en Vettel P3.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 29 oktober 2017 - 11:10:28
Wat een kwalificatie. Ik zat echt te hopen op zijn pole, maar Vette was net ietsjes beter.

Verder vraag ik me ook af of Hamilton niet bewust pole heeft laten lopen. Het rechte stuk is enorm en een slipstream kan bijzonder nuttig zijn. Zal me niets verbazen als Hamilton P1 ligt en Max P2 en Vettel P3.
dat denk ik ook. Sterker nog, ik denk dat coureurs dit al jarenlang doen. Anders was Lewis ook nooit aan die 70 poles gekomen natuurlijk. Niemand anders wilde ze ;)

Jozef

Citaat van: Mickey op 29 oktober 2017 - 09:00:07
Nu is dat een relatief smal en bochtig stuk van de baan. Als de ene coureur daar significant langzamer rijdt dan een ander, zal hij bijna altijd de snellere coureur in de weg zitten in zijn vliegende ronde. Mijn vraag is dus, mócht Max daar überhaupt zo langzaam rijden? De kans op hinderen van een andere coureur is dan immers heel groot en hij had dat kunnen voorkomen, door het stadiongedeelte op normale racesnelheid door te komen. Zijn snelheid was namelijk iets waar hij in dit geval wél invloed op had.

Natuurlijk zitten we niet op een straf te wachten, dus de uitkomst is prima. Maar ergens denk ik dat bij de weging hiervan heeft megespeeld dat Max vorige week gestraft is, met de nodige controverse tot gevolg. Zou dat incident niet hebben plaatsgevonden, zou hij dan ook ongestraft zijn gebleven voor dit incident? Zou de uitkomst zijn dat hij weer gestraft zou zijn (even daargelaten of dat wel of niet terecht is), dan zou dat weer tot een hoop controverse leiden en zou Max kunnen gaan roepen, 'zie je nou wel, ze moeten mij altijd hebben'.

Ik deel deze lezing.

Ik vind dat je op de beelden wel degelijk redelijk goed kunt zien dat Verstappen Bottas heeft gehinderd. Bottas moest maar eerder naar rechts sturen las ik, maar dit was het uitgaan van de bocht, dan zit je gewoon op de limiet van de grip van de achterbanden. Elke extra uitwijkmanoeuvre op die plaats betekent automatisch tijdverlies.

Bovendien had Max nog 1 à 2 meter vrij ruimte aan zijn linkerkant, waar hij geen gebruik van maakte. Het is dus niet zo dat hij al het mogelijke heeft gedaan om Bottas niet te hinderen.

Anderzijds was het ook weer niet zo flagrant en is het altijd moeilijk omgaan met verkeer in de kwalificatie. Maar ik had een reprimande (zonder echte straf dus) niet alleen verwacht maar ook op zijn plaats gevonden. Ik denk echter dat het verhaal van de afgelopen week wel degelijk heeft meegespeeld in de hoofden van de stewards.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 oktober 2017 - 12:22:46
Citaat van: Mickey op 29 oktober 2017 - 09:00:07
Nu is dat een relatief smal en bochtig stuk van de baan. Als de ene coureur daar significant langzamer rijdt dan een ander, zal hij bijna altijd de snellere coureur in de weg zitten in zijn vliegende ronde. Mijn vraag is dus, mócht Max daar überhaupt zo langzaam rijden? De kans op hinderen van een andere coureur is dan immers heel groot en hij had dat kunnen voorkomen, door het stadiongedeelte op normale racesnelheid door te komen. Zijn snelheid was namelijk iets waar hij in dit geval wél invloed op had.

Natuurlijk zitten we niet op een straf te wachten, dus de uitkomst is prima. Maar ergens denk ik dat bij de weging hiervan heeft megespeeld dat Max vorige week gestraft is, met de nodige controverse tot gevolg. Zou dat incident niet hebben plaatsgevonden, zou hij dan ook ongestraft zijn gebleven voor dit incident? Zou de uitkomst zijn dat hij weer gestraft zou zijn (even daargelaten of dat wel of niet terecht is), dan zou dat weer tot een hoop controverse leiden en zou Max kunnen gaan roepen, 'zie je nou wel, ze moeten mij altijd hebben'.

Ik deel deze lezing.

Ik vind dat je op de beelden wel degelijk redelijk goed kunt zien dat Verstappen Bottas heeft gehinderd. Bottas moest maar eerder naar rechts sturen las ik, maar dit was het uitgaan van de bocht, dan zit je gewoon op de limiet van de grip van de achterbanden. Elke extra uitwijkmanoeuvre op die plaats betekent automatisch tijdverlies.

Bovendien had Max nog 1 à 2 meter vrij ruimte aan zijn linkerkant, waar hij geen gebruik van maakte. Het is dus niet zo dat hij al het mogelijke heeft gedaan om Bottas niet te hinderen.

Anderzijds was het ook weer niet zo flagrant en is het altijd moeilijk omgaan met verkeer in de kwalificatie. Maar ik had een reprimande (zonder echte straf dus) niet alleen verwacht maar ook op zijn plaats gevonden. Ik denk echter dat het verhaal van de afgelopen week wel degelijk heeft meegespeeld in de hoofden van de stewards.
Max heeft idd niet al het mogelijke gedaan omdat hij zelf bezig was om aan een snel rondje te beginnen. Daarom ging hij zo hard op de rem en probeerde hij daarnaast zn banden schoon te houden. Ik was degene die zei dat hij wat eerder naar rechts had gekund, maar dan had ie de bocht daarvoor iets minder hard moeten aanvallen. Nu komt ie te ver op de kerbs waardoor hij moet corrigeren en daardoor minder snel naar rechts kan. Anderen zouden geen last van Verstappen hebben gehad. Het is in dit geval in mijn ogen dus ook een beetje van beiden. Max die minimale ruimte laat omdat hij zelf met zn banden bezig is en Bottas die meer ruimte nodig heeft dan Verstappen verwacht.

robbert

Citaat van: C.G. de Beaufort op 29 oktober 2017 - 10:13:56
Citaat van: Robbert65 op 28 oktober 2017 - 22:33:59
Plooij: "yes! Geen straf!"
https://twitter.com/jackontracks/status/924373215304126465

Goed dat Connelly geen steward is, want anders had'ie een straf gekregen + 2 punten...

Groet,

C.G. de Beaufort

ja en mika salo, of men kon terug doodsbedreigingen sturen....

robbert

Citaat van: FolkertE op 29 oktober 2017 - 11:10:28
Wat een kwalificatie. Ik zat echt te hopen op zijn pole, maar Vette was net ietsjes beter.

Verder vraag ik me ook af of Hamilton niet bewust pole heeft laten lopen. Het rechte stuk is enorm en een slipstream kan bijzonder nuttig zijn. Zal me niets verbazen als Hamilton P1 ligt en Max P2 en Vettel P3.

ja ik vraag mij dat ook af. Kan gewoonweg niet dat hij opeens niet op pole staat. Mss wil hij gewoon vettel eens laten genieten van de 1ste plaats zodat hij dan vandaag zijn wereldtitel lekker kan vieren

robbert

Citaat van: Jozef op 29 oktober 2017 - 12:22:46
Citaat van: Mickey op 29 oktober 2017 - 09:00:07
Nu is dat een relatief smal en bochtig stuk van de baan. Als de ene coureur daar significant langzamer rijdt dan een ander, zal hij bijna altijd de snellere coureur in de weg zitten in zijn vliegende ronde. Mijn vraag is dus, mócht Max daar überhaupt zo langzaam rijden? De kans op hinderen van een andere coureur is dan immers heel groot en hij had dat kunnen voorkomen, door het stadiongedeelte op normale racesnelheid door te komen. Zijn snelheid was namelijk iets waar hij in dit geval wél invloed op had.

Natuurlijk zitten we niet op een straf te wachten, dus de uitkomst is prima. Maar ergens denk ik dat bij de weging hiervan heeft megespeeld dat Max vorige week gestraft is, met de nodige controverse tot gevolg. Zou dat incident niet hebben plaatsgevonden, zou hij dan ook ongestraft zijn gebleven voor dit incident? Zou de uitkomst zijn dat hij weer gestraft zou zijn (even daargelaten of dat wel of niet terecht is), dan zou dat weer tot een hoop controverse leiden en zou Max kunnen gaan roepen, 'zie je nou wel, ze moeten mij altijd hebben'.

Ik deel deze lezing.

Ik vind dat je op de beelden wel degelijk redelijk goed kunt zien dat Verstappen Bottas heeft gehinderd. Bottas moest maar eerder naar rechts sturen las ik, maar dit was het uitgaan van de bocht, dan zit je gewoon op de limiet van de grip van de achterbanden. Elke extra uitwijkmanoeuvre op die plaats betekent automatisch tijdverlies.

Bovendien had Max nog 1 à 2 meter vrij ruimte aan zijn linkerkant, waar hij geen gebruik van maakte. Het is dus niet zo dat hij al het mogelijke heeft gedaan om Bottas niet te hinderen.

Anderzijds was het ook weer niet zo flagrant en is het altijd moeilijk omgaan met verkeer in de kwalificatie. Maar ik had een reprimande (zonder echte straf dus) niet alleen verwacht maar ook op zijn plaats gevonden. Ik denk echter dat het verhaal van de afgelopen week wel degelijk heeft meegespeeld in de hoofden van de stewards.

ja dat denk ik ook. Mss is het beter dat de piloten gewoon maken dat ze een straf krijgen, en hopen dat er veel protest op komt. Dan kunnen ze de volgende race doen wat ze willen, de stewards zullen dan geen straf durven uitdelen uit schrik voor een grotere protest

Mickey

Vettel deed een Maxje op Massa. Nou eens kijken.

Wings

Massa gleed naar buiten. Seb had geen keuze.

Mickey

Lewis kan niet meer inhalen, beunhaas. ;D