grote prijs van maleisie

Gestart door robbert, 26 september 2017 - 10:24:04

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Jozef op 30 september 2017 - 12:20:25
Vettel heeft zijn teller bij vijf van de zes motoronderdelen op 4 staan en dus de laatste van het seizoen. Hij zal nu wel een nieuwe krijgen van al die onderdelen, dat is dan 30 plaatsen gridstraf die er niet toe doen maar wel een berg verse onderdelen om het seizoen mee af te sluiten.

Alleen jammer voor hem dat het gebeurt in een weekend waarin hij de race leek te kunnen winnen (net als Singapore).

karma

robbert

Citaat van: FolkertE op 30 september 2017 - 12:28:39
Toch wel een beetje jammer. Ferrari lijkt hier echt heel sterk. Dit had Vettel's kans moeten worden om zijn fout van vorige week te herstellen.
Regen is morgen een welkome hulpdienst voor Vettel.
Maar Hamilton die toch nog pole traint in een Mercedes die hier niet sterk lijkt.

hmm hamilton is ook supersterk in de regen hoor, dus het is voor vettel beter dat het droog blijft. En ja, we hebben nog gezien dat mercedes in de training geen toptijden neerzet en opeens in de kwalificatie ronderecords verbreekt.... vreemd

robbert

Citaat van: Franky R. op 30 september 2017 - 13:16:21
Citaat van: Jozef op 30 september 2017 - 12:07:24
Citaat van: Wings op 30 september 2017 - 11:28:25
Citaat van: robbert op 30 september 2017 - 11:15:23
voila da is nu zijn verdiende straf van bij de start in singapore. Well goed voor hamilton, die komt nog dichterbij de titel

Voor de racerij is het niet goed. Ik zag liever Seb en Lewis al strijdend het kampioenschap beslissen. Ik heb wel moeite met dit soort uitspraken.

Ik vind het ook echt onnozel, net zoals een paar weken geleden toen iemand zij "ik hoop dat Hamilton volgende race uitvalt".


Ja, en toen viel Vettel uit...Karma, zeker als ik lees dan er weer iemand een uitvalbeurt 'wenst'...Een beetje jammer...

ja ergens begrijp ik dat hoor, dat er gehoopt word dat hamilton uitvalt, iedereen wilt toch een spannend kampioenschap?  Of liever een dominante rijder?

Jozef

Ik zou de Red Bulls willen tippen voor een 1-2 morgen.

robbert

hmm die kans bestaat zeker, die redbull zijn supersnel, en zeker als er regen wordt voorspeld. Ze voorspellen al heel het weekend regen, dus de kans op regen is groot. Zou mij niet verbazen moest redbull met een regenafstelling gereden hebben. Bye bye zege hamilton zou max denken  ;D

Matthijs

Als het regent morgen hebben we Hamilton nog. Ongenaakbaar in de regen de afgelopen seizoenen. Ik denk niet dar Red Bull vandaag met een regenafstelling reed.

Mickey

Citaat van: Franky R. op 30 september 2017 - 13:16:21
Citaat van: Jozef op 30 september 2017 - 12:07:24
Citaat van: Wings op 30 september 2017 - 11:28:25
Citaat van: robbert op 30 september 2017 - 11:15:23
voila da is nu zijn verdiende straf van bij de start in singapore. Well goed voor hamilton, die komt nog dichterbij de titel

Voor de racerij is het niet goed. Ik zag liever Seb en Lewis al strijdend het kampioenschap beslissen. Ik heb wel moeite met dit soort uitspraken.

Ik vind het ook echt onnozel, net zoals een paar weken geleden toen iemand zij "ik hoop dat Hamilton volgende race uitvalt".


Ja, en toen viel Vettel uit...Karma, zeker als ik lees dan er weer iemand een uitvalbeurt 'wenst'...Een beetje jammer...

Wat is daar jammer aan dan? Of 'onnozel' zoals Jozef zegt? Heb eenmaal liever dat het tot het laatste spannend blijft.

Tuesday

net pas de kwalificatie gezien. Had de titel voor Vettel al uit mn hoofd gezet, maar na gisteren kreeg ik toch nog weer een beetje hoop. Maar op deze manier gaat dat natuurlijk nooit meer gebeuren. Goed om te zien dat de snelheid er wel is. Hopelijk het jaar goed afsluiten en dan volgend jaar echt een gooi naar de titel doen. Voor alle negatievelingen hier, Vettel en Ferrari draaien een wonderbaarlijk goed seizoen, eindelijk eens iemand die Mercedes serieus kan bedreigen. WK worden na een seizoen zonder zege's is volgens mij de afgelopen 30 jaar alleen Button gelukt. Het zit Hamilton momenteel allemaal erg mee, maar dat mag ook best eens, hij en Mercedes dwingen het ook gewoon af. Voor de zomer was Hamilton behoorlijk wisselvallig, momenteel maximaliseert hij perfect. Vettel en Ferrari lopen dit jaar nog net teveel op hun tenen. Kimi had vandaag ook gewoon de pole moeten pakken, maar blijkbaar zit er toch teveel spanning op. Maar goed, morgen kan het alleen maar meevallen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 30 september 2017 - 16:54:16
net pas de kwalificatie gezien. Had de titel voor Vettel al uit mn hoofd gezet, maar na gisteren kreeg ik toch nog weer een beetje hoop. Maar op deze manier gaat dat natuurlijk nooit meer gebeuren. Goed om te zien dat de snelheid er wel is. Hopelijk het jaar goed afsluiten en dan volgend jaar echt een gooi naar de titel doen. Voor alle negatievelingen hier, Vettel en Ferrari draaien een wonderbaarlijk goed seizoen, eindelijk eens iemand die Mercedes serieus kan bedreigen. WK worden na een seizoen zonder zege's is volgens mij de afgelopen 30 jaar alleen Button gelukt. Het zit Hamilton momenteel allemaal erg mee, maar dat mag ook best eens, hij en Mercedes dwingen het ook gewoon af. Voor de zomer was Hamilton behoorlijk wisselvallig, momenteel maximaliseert hij perfect. Vettel en Ferrari lopen dit jaar nog net teveel op hun tenen. Kimi had vandaag ook gewoon de pole moeten pakken, maar blijkbaar zit er toch teveel spanning op. Maar goed, morgen kan het alleen maar meevallen.
Vettel en Ferrari draaien inderdaad een goed seizoen, maar Vettel heeft het toch wel heel vaak laten liggen en Ferrari ook. Hamilton heeft misschien 2 of 3 races waar hij een klein beetje liet liggen, maar de auto was in het begin niet zo goed als de auto nu is. En zelfs nu is Mercedes niet veel beter dan Ferrari, als die al beter is.
Vettel heeft gewoon al een paar domme fouten gemaakt die hem heel veel hebben gekost.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 30 september 2017 - 17:11:45
Citaat van: Tuesday op 30 september 2017 - 16:54:16
net pas de kwalificatie gezien. Had de titel voor Vettel al uit mn hoofd gezet, maar na gisteren kreeg ik toch nog weer een beetje hoop. Maar op deze manier gaat dat natuurlijk nooit meer gebeuren. Goed om te zien dat de snelheid er wel is. Hopelijk het jaar goed afsluiten en dan volgend jaar echt een gooi naar de titel doen. Voor alle negatievelingen hier, Vettel en Ferrari draaien een wonderbaarlijk goed seizoen, eindelijk eens iemand die Mercedes serieus kan bedreigen. WK worden na een seizoen zonder zege's is volgens mij de afgelopen 30 jaar alleen Button gelukt. Het zit Hamilton momenteel allemaal erg mee, maar dat mag ook best eens, hij en Mercedes dwingen het ook gewoon af. Voor de zomer was Hamilton behoorlijk wisselvallig, momenteel maximaliseert hij perfect. Vettel en Ferrari lopen dit jaar nog net teveel op hun tenen. Kimi had vandaag ook gewoon de pole moeten pakken, maar blijkbaar zit er toch teveel spanning op. Maar goed, morgen kan het alleen maar meevallen.
Vettel en Ferrari draaien inderdaad een goed seizoen, maar Vettel heeft het toch wel heel vaak laten liggen en Ferrari ook. Hamilton heeft misschien 2 of 3 races waar hij een klein beetje liet liggen, maar de auto was in het begin niet zo goed als de auto nu is. En zelfs nu is Mercedes niet veel beter dan Ferrari, als die al beter is.
Vettel heeft gewoon al een paar domme fouten gemaakt die hem heel veel hebben gekost.
Vettel heeft het heel vaak laten liggen?

Mickey

Vettel heeft het in elk geval op een cruciaal moment laten liggen, vindt de hele wereld. En ik.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 30 september 2017 - 17:24:53
Vettel heeft het in elk geval op een cruciaal moment laten liggen, vindt de hele wereld. En ik.
het is voor Vettel het hele jaar al cruciaal, hij heeft Ferrari lang in de race gehouden. Het kan een keer misgaan. En het was nog eens erg ongelukkig ook. En hij krijgt stank voor dank.

Mickey

Ongelukkig, ja. Maar dat ongeluk had hij zelf kunnen voorkomen.

Wat is de stank voor dank?

Tuesday

Citaat van: Mickey op 30 september 2017 - 17:55:24
Ongelukkig, ja. Maar dat ongeluk had hij zelf kunnen voorkomen.

Wat is de stank voor dank?
ja, dat is achteraf makkelijk vast te stellen. Feit is dat hij niks raars deed. Stank voor dank is dat hij het hele seizoen op zn tenen heeft moeten lopen om Hamilton bij of voor te blijven en op het moment dat het fout gaat afgeslacht wordt. Waarom heeft niemand het over de waardeloze races van Hamilton in Sochi en Monaco, of Hongarije waar hij na bocht 1 op P6 rijdt?

Tuesday

#59
ik weet niet hoe Bottas zich tot Raikkonen verhoudt, maar het gat tussen Vettel en Raikkonen is bv ook een stuk groter dan dat tussen Hamilton en Bottas. Maar toch is de tendens dat Hamilton geweldig bezig is en Vettel maar matig... maar goed, dat kan ook mij liggen. Zoals ik in een ander topic al zei, ik heb niet het idee dat Vettel om verschillende redenen veel steun heeft. In Duitsland misschien wel, maar zeker niet op de manier zoals Verstappen dat in NL heeft, of Hamilton in Engeland. En uiteindelijk werkt dat overal door.