grote prijs van singapore

Gestart door robbert, 15 september 2017 - 09:41:51

« vorige - volgende »

Jozef

Ik haat eigenlijk quote-wars maar deze post kan ik echt wel zin per zin pareren:

Citaat van: Wings op 21 september 2017 - 21:26:08Het heeft niets te maken met die tweede auto: Als Max geen sportieve ruimte bood hadden zij elkaar ook geraakt.

Max kon en wilde wel uitwijken, hij raakt tenslotte Kimi en niet Vettel. Geen enkele reden om zomaar aan te nemen dat hij geen ruimte zou bieden als hij dat had gekund.

Citaat van: Wings op 21 september 2017 - 21:26:08Max speelt geen enkele rol in de kampioenschapsstrijd die Seb voert.

Dit is gewoon fout; het verschil tussen plek 1 en plek 2 is 7 punten en die tellen ook gewoon mee voor Vettels kampioenschap.

Citaat van: Wings op 21 september 2017 - 21:26:08Een race win je niet in één bocht.

Dat is niet alleen een boutade, het klopt ook gewoon niet. Een groot deel van de races in de F1 wordt in één bocht gewonnen en de afgelopen GP van Singapore was er daar een van. Als Hamilton bocht 1 (nu ja, bocht 3) uitkomt achter Ricciardo, dan wint Ricciardo de GP. Durf ik mijn hand voor in het vuur steken. Wat de natte race pace van Vettel was zullen we nooit weten maar het is niet ondenkbaar dat hij geen kans gehad zou hebben als hij achter Verstappen de eerste bochtencombinatie uitkwam.

Citaat van: Wings op 21 september 2017 - 21:26:08Dat is geen pech maar een inschattingsfout.

Het is allebei, het ene sluit het andere helemaal niet uit.

Wings

#196
Citaat van: Jozef op 22 september 2017 - 00:35:56
Ik haat eigenlijk quote-wars maar deze post kan ik echt wel zin per zin pareren:

Geldt voor mij ook.

CitaatMax kon en wilde wel uitwijken, hij raakt tenslotte Kimi en niet Vettel. Geen enkele reden om zomaar aan te nemen dat hij geen ruimte zou bieden als hij dat had gekund.

Max heeft niet bepaald de reputatie om veel sportieve ruimte te bieden. Daarnaast had Max weinig te verliezen. Dat staat los van wat uiteindelijk gebeurt.

CitaatDit is gewoon fout; het verschil tussen plek 1 en plek 2 is 7 punten en die tellen ook gewoon mee voor Vettels kampioenschap.

Hartstochtelijk mee oneens.

1. Een gouden regel in de autosport: "To finish first, you must first finish."
2. De titel is het ultieme doel, Lewis de directe opponent.
3. Een race win je niet in de eerste bocht!

Citaat
Dat is niet alleen een boutade, het klopt ook gewoon niet. Een groot deel van de races in de F1 wordt in één bocht gewonnen en de afgelopen GP van Singapore was er daar een van. Als Hamilton bocht 1 (nu ja, bocht 3) uitkomt achter Ricciardo, dan wint Ricciardo de GP. Durf ik mijn hand voor in het vuur steken. Wat de natte race pace van Vettel was zullen we nooit weten maar het is niet ondenkbaar dat hij geen kans gehad zou hebben als hij achter Verstappen de eerste bochtencombinatie uitkwam.

Je vergelijkt appels met peren. Deze editie was nat. Compleet andere dynamiek.
Daarbij hoeft Seb niet te winnen, hij moet voor Lewis finishen. Het is een romantische gedachte om het kampioenschap niet te consolideren en maximaal risico te nemen voor een dagsucces: Lukt het ben je held, lukt het niet krijg je kritiek.

CitaatHet is allebei, het ene sluit het andere helemaal niet uit.

Maar niet alleen pech dus.

-edit-

Was niet helemaal goed gegaan met quoten.

robbert

Citaat van: Jozef op 21 september 2017 - 21:02:09
Citaat van: Wings op 21 september 2017 - 20:50:57
Citaat van: Jozef op 21 september 2017 - 20:11:10
Zo abrupt was zijn manoeuvre niet. Zoals ik al zei, standaard move voor een polesitter.

Standaard move als je sneller of even snel weg bent ja. ;)
Als je sneller weg bent, hoef je die move niet te maken. En hij was nauwelijks langzamer weg dan Verstappen.

ja die ferraris zijn meestal geen goeie starters dit seizoen, dan maken ze wel zo'n move

robbert

Citaat van: Tuesday op 21 september 2017 - 20:52:55
Citaat van: Mickey op 21 september 2017 - 20:29:51
Citaat van: Jozef op 21 september 2017 - 20:11:10
Zoals ik al zei, standaard move voor een polesitter.

Precies. Maar de context is: Een polesitter met WK-aspiraties, waarbij heel veel op het spel staat. Uitvallen betekent een verloren WK.

Dus niet zomaar een polesitter. Dat we dat even helder hebben.
dat was Hamilton in Monza ook. Doet precies hetzelfde. Polezitters zijn sowieso vaak de rijders die om het wk strijden. Als je bij de start voorzichtig gaat zijn en je de regie niet meer in eigen hand hebt dan kunnen ze je wel eens aan alle kanten voorbij vliegen. Daarnaast moest Ferrari ook gewoon maximaal scoren in Singapore, slechts een paar punten inlopen op Hamilton was eigenlijk niet genoeg.

inderdaad, mag nooit gebeuren. En zeker niet in de regen want in de spray zie je je achterliggers niet en moet je zeker voorzichtig zijn, en dat was vettel niet. Maar ja, we zagen dat schumacher ook doen

FolkertE

Citaat van: Wings op 21 september 2017 - 21:58:30
Citaat van: FolkertE op 21 september 2017 - 21:48:57
Hamilton was de enige die foutloos reed in Brazilië en ook nog snel was. Als Hamilton niet exceptioneel is in de regen, dan is niemand dat van de huidige rijders.
Maar kijk maar naar Fuji 2007, Monaco, Spa, Silverstone 2008. Zelfs Monza 2008 was exceptioneel.

Oké. Maar Seb en Max kunnen ook prima sturen in de regen.
Ontken ik ook niet, al twijfel ik mbt to Vettel. Monza was grandioos, maar daarna is het toch niet zo goed gegaan.

Wings

Ik geloof graag dat je Brazilië 2008 vergeet. ;)

Tuesday

#201
Citaat van: FolkertE op 22 september 2017 - 17:51:17
Citaat van: Wings op 21 september 2017 - 21:58:30
Citaat van: FolkertE op 21 september 2017 - 21:48:57
Hamilton was de enige die foutloos reed in Brazilië en ook nog snel was. Als Hamilton niet exceptioneel is in de regen, dan is niemand dat van de huidige rijders.
Maar kijk maar naar Fuji 2007, Monaco, Spa, Silverstone 2008. Zelfs Monza 2008 was exceptioneel.

Oké. Maar Seb en Max kunnen ook prima sturen in de regen.
Ontken ik ook niet, al twijfel ik mbt to Vettel. Monza was grandioos, maar daarna is het toch niet zo goed gegaan.
hoezo is het daarna niet goed gegaan dan? zn volgende overwinning was ook in de regen. Korea 2010 ging ie ook op kop tot zn motor er een paar ronden voor tijd mee ophield. Vettel zit er bijna altijd goed bij als het regent. Bij STR reed ie bv ook van 19 naar 5 in Monaco en van 12 naar 4 in China nadat ie in Japan ook al had laten zien hoe goed ie in de regen was. En zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden waaruit blijkt dat ie zeer goed uit de voeten kan in de regen. Beter dan Hamilton of Verstappen? geen idee, maar ik denk wel dat Vettel tot de top 3 van de regenrijders behoord.

Tuesday

Citaat van: Wings op 22 september 2017 - 18:03:07
Ik geloof graag dat je Brazilië 2008 vergeet. ;)
China 2009 waarin ie 3x spinde en zo is er nog wel meer.

Tuesday

Citaat van: Tuesday op 22 september 2017 - 18:32:04
Citaat van: Wings op 22 september 2017 - 18:03:07
Ik geloof graag dat je Brazilië 2008 vergeet. ;)
China 2009 waarin ie 3x spinde en zo is er nog wel meer.
Korea 2010, Canada 2011, paar kwalificatie's in 2012 waar ie laag in de top 10 finishte.

FolkertE

Citaat van: Wings op 22 september 2017 - 18:03:07
Ik geloof graag dat je Brazilië 2008 vergeet. ;)

Prima race. Maar was het echt een race waar hij liet zien dat hij exceptioneel is in de regen? Zoals hij deed in Monza. Hij zal wel tot de betere regenrijders behoren, maar echt exceptioneel vind ik hem niet.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 september 2017 - 18:29:03
Citaat van: FolkertE op 22 september 2017 - 17:51:17
Citaat van: Wings op 21 september 2017 - 21:58:30
Citaat van: FolkertE op 21 september 2017 - 21:48:57
Hamilton was de enige die foutloos reed in Brazilië en ook nog snel was. Als Hamilton niet exceptioneel is in de regen, dan is niemand dat van de huidige rijders.
Maar kijk maar naar Fuji 2007, Monaco, Spa, Silverstone 2008. Zelfs Monza 2008 was exceptioneel.

Oké. Maar Seb en Max kunnen ook prima sturen in de regen.
Ontken ik ook niet, al twijfel ik mbt to Vettel. Monza was grandioos, maar daarna is het toch niet zo goed gegaan.
hoezo is het daarna niet goed gegaan dan? zn volgende overwinning was ook in de regen. Korea 2010 ging ie ook op kop tot zn motor er een paar ronden voor tijd mee ophield. Vettel zit er bijna altijd goed bij als het regent. Bij STR reed ie bv ook van 19 naar 5 in Monaco en van 12 naar 4 in China nadat ie in Japan ook al had laten zien hoe goed ie in de regen was. En zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden waaruit blijkt dat ie zeer goed uit de voeten kan in de regen. Beter dan Hamilton of Verstappen? geen idee, maar ik denk wel dat Vettel tot de top 3 van de regenrijders behoord.
Dat hij tot de top 3 regenrijders behoort kan ik me wel in vinden. Al nijg ik eerder top 5, maar hij is zeker wel een goede regen rijder, maar echt exceptioneel? Persoonlijk vind ik van niet.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 22 september 2017 - 18:58:34
Citaat van: Tuesday op 22 september 2017 - 18:29:03
Citaat van: FolkertE op 22 september 2017 - 17:51:17
Citaat van: Wings op 21 september 2017 - 21:58:30
Citaat van: FolkertE op 21 september 2017 - 21:48:57
Hamilton was de enige die foutloos reed in Brazilië en ook nog snel was. Als Hamilton niet exceptioneel is in de regen, dan is niemand dat van de huidige rijders.
Maar kijk maar naar Fuji 2007, Monaco, Spa, Silverstone 2008. Zelfs Monza 2008 was exceptioneel.

Oké. Maar Seb en Max kunnen ook prima sturen in de regen.
Ontken ik ook niet, al twijfel ik mbt to Vettel. Monza was grandioos, maar daarna is het toch niet zo goed gegaan.
hoezo is het daarna niet goed gegaan dan? zn volgende overwinning was ook in de regen. Korea 2010 ging ie ook op kop tot zn motor er een paar ronden voor tijd mee ophield. Vettel zit er bijna altijd goed bij als het regent. Bij STR reed ie bv ook van 19 naar 5 in Monaco en van 12 naar 4 in China nadat ie in Japan ook al had laten zien hoe goed ie in de regen was. En zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden waaruit blijkt dat ie zeer goed uit de voeten kan in de regen. Beter dan Hamilton of Verstappen? geen idee, maar ik denk wel dat Vettel tot de top 3 van de regenrijders behoord.
Dat hij tot de top 3 regenrijders behoort kan ik me wel in vinden. Al nijg ik eerder top 5, maar hij is zeker wel een goede regen rijder, maar echt exceptioneel? Persoonlijk vind ik van niet.
Maleisië 2014 en 2015 waar ie in minder materiaal tot op een paar duizendste van Lewis komt. Het ene jaar in een RBR, het jaar daarna in een Ferrari. Max was in geen velden of wegen te bekennen. Zoals gezegd, er zijn er momenteel een aantal die het erg goed kunnen. Er zijn een aantal die altijd komen bovendrijven, het materiaal beslist wie er uiteindelijk wint. Regen is allang niet meer de grote equalizer die het ooit (misschien) was.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 22 september 2017 - 19:13:19
Regen is allang niet meer de grote equalizer die het ooit (misschien) was.
Regen is nooit een grote equalizer geweest. Als je auto niet gaat in de regen, dan ben je kansloos.

Mickey


Tuesday

Citaat van: Matthijs op 22 september 2017 - 19:53:24
Citaat van: Tuesday op 22 september 2017 - 19:13:19
Regen is allang niet meer de grote equalizer die het ooit (misschien) was.
Regen is nooit een grote equalizer geweest. Als je auto niet gaat in de regen, dan ben je kansloos.
groot misschien niet, maar wel groter dan tegenwoordig heb ik het idee. In de teaminterne battles zie je overigens vaak nog wel goed de verschillen.