Formula 1 Gran Premio Heineken d'Italia

Gestart door Mickey, 31 augustus 2017 - 07:43:39

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Sabai op 03 september 2017 - 08:00:08
Ondanks dat ik Hamilton een eikel vind kan ook ik niet ontkennen dat dit rondje buitengewoon goed was en niet te danken aan de motor. Hij is net als verstappen een uitmuntende regen rijder.

Waar ik ook van baal is dat hij waarschijnlijk alle records van Schumacher aan puin gaat rijden  :-[

ja, hij is niet voor niets meervoudig wereldkampioen. Hij is de beste van allemaal en ook dit seizoen zal hij het halen van Ferrari. Al heeft hij wel wat hulp van de wagen mee. Ferrari vind geen updates waar ze sneller kunnen zijn dan mercedes. En dat vindt mercedes wel. Ze hebben gewoonweg een goed team, en dat doet mij wel denken aan de tijd van schumacher en ferrari

Wings

Citaat van: robbert op 02 september 2017 - 23:45:06
ja je kon zien dat monza idd een hogesnelheidscircuit blijft. Redbull kon eindelijk hun ware snelheid tonen omdat ze eens geen problemen hadden. Moesten ze dat heel het seizoen gedaan hebben, dan ging hamilton al lang de leiding gehad hebben in het kampioenschap omdat redbull punten zou afpakken van ferrari.

Dat denk ik niet, robbert. Ferrari heeft mogelijk een stijf chassis en nadeel in de regen. Dat Red Bull er qua snelheid en racepace niet bij komt is duidelijk. Ook zonder de technische malheur.

Wings

Ik heb onwijs genoten van de kwalificatie. Ook in de regen bleek het prima te doen. Als ik dan toch een naam mag noemen van een rijder die het buitenaards heeft gedaan en boven zichzelf uitsteeg: Lance Stroll. Hij liet een wagenbeheersing zien die ik nooit eerder zag en haalt er meer uit dan het ontwerp toelaat. Hebben wij ons allen vergist?

Matthijs

Citaat van: Wings op 03 september 2017 - 09:09:27
Ik heb onwijs genoten van de kwalificatie. Ook in de regen bleek het prima te doen. Als ik dan toch een naam mag noemen van een rijder die het buitenaards heeft gedaan en boven zichzelf uitsteeg: Lance Stroll. Hij liet een wagenbeheersing zien die ik nooit eerder zag en haalt er meer uit dan het ontwerp toelaat. Hebben wij ons allen vergist?
Bizar inderdaad. Vandaag gaan we zien in hoeverre zijn auto was afgesteld op regen. Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Wings

Citaat van: Jozef op 02 september 2017 - 19:49:44
Buitenaardse ronde van Hamilton toch wel. Al zal de Mercedes ook geen verkeerde auto zijn om mee te rijden in de gietende regen, in tegenstelling tot de Ferrari zo te zien.

Buitenaardse ronde van Max. En Daniel. Iedereen weet dat die auto niet thuishoort op P2 maar hij doet het. Heb je ook gezien hoe beiden de grens opzochten van een auto die misschien wel niet de meeste aerodynamische en mechanische grip heeft? Daarnaast was Max vooruitstrevend in de bandenkeuze. De Red Bulls reden het eerst op de banden die het snelst bleken op basis van de feedback. Zo stond Mercedes nog op inters op een baan die te nat bleek. Heb je dat alles gemist Jozef want ik begrijp niet helemaal waarom de ronde van Hamilton zo buitenaards was als de ronde van Max, Daniel, Lance en Esteban dat niet zijn. Hij rijdt een seconde harder met een auto die het hele weekend al een seconde harder kan. Daarachter excelleert men en staan auto's op posities die beter zijn dan het ontwerp.

Wings

Citaat van: Matthijs op 03 september 2017 - 09:12:31
Bizar inderdaad. Vandaag gaan we zien in hoeverre zijn auto was afgesteld op regen. Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Dat zou ik slecht vinden van Williams. Op zondag worden de punten verdeeld. En vandaag zou het droog en zonnig zijn. Ik ben benieuwd wat de mannen met Mercedes-motoren kunnen ten aanzien van anderen. Ferrari (en Red Bull) kan(kunnen) nog wel eens een probleem krijgen. Een auto die meer topsnelheid heeft is moeilijk te pakken op Monza. Ik verwacht geen makkelijke dag voor het viertal.

Mickey

Ik snap ook niet zo goed wat er buitenaards was aan de ronde van Hamilton. Bottas laat het compleet liggen en Ferrari ook, waardoor het allemaal spannender lijkt dan het is.

Mercedesmotor in kwalificatietrim op Monza hoort gewoon niet anders dan het hele veld naar huis te rijden. Daar is weinig Senna-achtigs aan.
Verstappen en Ricciardo allebei gewoon super gereden.

Mickey

Citaat van: Sabai op 03 september 2017 - 08:00:08

Waar ik ook van baal is dat hij waarschijnlijk alle records van Schumacher aan puin gaat rijden  :-[

Deze pak ik er graag nog even uit. Ik denk toch echt niet dat hij het enige écht relevante record van Schumi uit de boeken rijdt. Zie Hemmie no way acht keer WK worden.

Sabai

Citaat van: Mickey op 03 september 2017 - 10:07:20
Citaat van: Sabai op 03 september 2017 - 08:00:08

Waar ik ook van baal is dat hij waarschijnlijk alle records van Schumacher aan puin gaat rijden  :-[

Deze pak ik er graag nog even uit. Ik denk toch echt niet dat hij het enige écht relevante record van Schumi uit de boeken rijdt. Zie Hemmie no way acht keer WK worden.

Wel als Mercedes zijn dominantie kan voortzetten.  Ik denk dat Hamilton sowieso tot 2019 kampioen gaat worden. En dan is het even kijken wat de reglementen gaan doen voor Mercedes.

Wings

Niet als Ocon bij Mercedes instapt. Waar ik vurig op hoop.

robbert

Citaat van: Mickey op 03 september 2017 - 09:36:16
Ik snap ook niet zo goed wat er buitenaards was aan de ronde van Hamilton. Bottas laat het compleet liggen en Ferrari ook, waardoor het allemaal spannender lijkt dan het is.

Mercedesmotor in kwalificatietrim op Monza hoort gewoon niet anders dan het hele veld naar huis te rijden. Daar is weinig Senna-achtigs aan.
Verstappen en Ricciardo allebei gewoon super gereden.

ja het is gewoon die mercedes die buitenaards snel is, zoals al vele jaren. Geen enkele team kan eraan tippen, behalve ferrari dan, maar die moeten beetje bij beetje toch ook al een gat laten tegenover de zilverpijlen. Dus mercedes heeft opnieuw de zaakjes voor elkaar

Wings

Ik zie dat Max 13de start (13de race in de RB13). De schade is meegevallen.

Van Wijk

Ben reuze benieuwd hoe de MB aangedreven auto's het gaan doen.
Het zal toch geen top 6 worden....

Overigens ook waanzinnig genoten van de qualificaties.
Waar haalt die Stroll ineens de snelheid  ( en ballen ) vandaan, repect !

Jozef

Citaat van: Wings op 03 september 2017 - 09:23:10Heb je dat alles gemist Jozef want ik begrijp niet helemaal waarom de ronde van Hamilton zo buitenaards was als de ronde van Max, Daniel, Lance en Esteban dat niet zijn.

Dat komt omdat je weer dingen leest die er niet staan.

Jozef

Citaat van: Mickey op 03 september 2017 - 09:36:16
Ik snap ook niet zo goed wat er buitenaards was aan de ronde van Hamilton. Bottas laat het compleet liggen en Ferrari ook, waardoor het allemaal spannender lijkt dan het is.

Natuurlijk. Als Hamilton het hele veld in de vernieling rijdt is het omdat alle anderen het laten liggen.

Als Verstappen slechts minimaal voor zijn teamgenoot staat, is dat buitenaards want zijn teamgenoot is ook buitenaards.

Van "zien wat je wil zien" gesproken.