Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Tuesday

Citaat van: Jozef op 12 september 2018 - 11:13:35
Citaat van: Maikel0230 op 11 september 2018 - 23:50:08Ferrari en Red Bull maken de gok die hij niet aandurfde nu wel en dan wordt je met zo'n uitspraken gewoon uitgelachen in de paddock.

Sorry maar waar haal je het verhaal vandaan dat Toto Wolff uitgelachen wordt in de paddock? ??? Wie lacht hem uit?

De man leidt een organisatie die 8 wereldtitels heeft gehaald in de voorbije 4 jaar, maar hij zal wel niet weten waar hij het over heeft. Ferrari heeft de voorbije 10 jaar veel meer gewonnen en heeft dus alle recht om Toto Wolff 'uit te lachen'. Oh wacht even, 0 titels. Ha ha!
dankzij of ondanks Wolf ? Hij zal vast zn capaciteiten hebben hoor en ik heb me tot voor kort ook nooit aan hem gestoord, maar hij begint de laatste tijd wel erg veel onzin uit te kramen. Die wereldtitels kun je rechtstreeks toeschrijven aan de motorenafdeling, de V6 lag allang klaar toen Toto zich kwam melden. 

Wings

Citaat van: Jozef op 12 september 2018 - 13:44:15
Citaat van: Matthijs op 12 september 2018 - 12:12:45
Een stap achteruit zeker, maar hoe erg is dat als je een stoeltje bij Mercedes wordt gegarandeerd in 2020? Ocon zou er direct voor tekenen en lekker een jaartje gaan karten ofzo.

Dat betwijfel ik. Kijk naar Pascal Wehrlein, nu was hij een iets minder groot talent dan Ocon maar toch werd het over het algemeen jammer gevonden dat er voor hem geen plaats meer was. En wie spreekt er nu, een jaar later, nog over Wehrlein? Helemaal niemand!

Ocon kan ook zo'n scenario tegemoet gaan als hij geen stoel krijgt en Russell wel. Over een jaar is Russell misschien wel 'the next big thing' bij Mercedes. Nee, als je ambitie hebt om de F1-top te halen dan kun je het je niet veroorloven om een jaar buiten de F1 te vertoeven.

Ik baal daar enorm van. Een rijder van dat kaliber hoort gewoon in de Formule 1. Ik begrijp dan ook niet dat Mercedes Bottas boven Ocon verkiest. Ik zou inzetten op Ocon en bouwen aan de toekomst.

Matthijs

Citaat van: Wings op 14 september 2018 - 05:43:33Ik begrijp dan ook niet dat Mercedes Bottas boven Ocon verkiest. Ik zou inzetten op Ocon en bouwen aan de toekomst.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat ze gaan voor 'veilig'. In potentie zou Ocon meer punten kunnen afsnoepen van Hamilton dan Bottas dat nu doet. Hoewel ik Bottas een goede rijder vind en vind dat hij zonder pech veel meer punten zou hebben, is hij een ideale tweede coureur achter Hamilton. Nu er binnen Ferrari (met Leclerc) en Red Bull (Gasly) potentieel twee interne teambattles gaan plaatsvinden, zou Mercedes volledig voor Hamilton kunnen gaan.

Dat gezegd hebbende hoop ik dat Ocon snel een plek vindt bij Mercedes, want hij verdient dat. Perez de 'baas' zijn kunnen maar weinig coureurs zeggen.

Mickey

Die conservatieve teamindeling kan je doen als je vooraan rijdt doordat je het beste materiaal hebt. Dat is de afgelopen jaren de situatie geweest bij Mercedes.

Ferrari en RBR móeten gewoon een agressievere rijdersstrategie kiezen om het verschil te kunnen maken. Mercedes had dit voor komende seizoenen eigenlijk ook moeten doen in mijn optiek.

Zet Hamilton maar eens onder echte druk, kijken wat er gebeurt.

Matthijs

Citaat van: Mickey op 14 september 2018 - 08:39:25
Zet Hamilton maar eens onder echte druk, kijken wat er gebeurt.
Fernando, lees je even mee?  ;)

Wings

Citaat van: Matthijs op 14 september 2018 - 07:58:09
Citaat van: Wings op 14 september 2018 - 05:43:33Ik begrijp dan ook niet dat Mercedes Bottas boven Ocon verkiest. Ik zou inzetten op Ocon en bouwen aan de toekomst.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat ze gaan voor 'veilig'. In potentie zou Ocon meer punten kunnen afsnoepen van Hamilton dan Bottas dat nu doet. Hoewel ik Bottas een goede rijder vind en vind dat hij zonder pech veel meer punten zou hebben, is hij een ideale tweede coureur achter Hamilton. Nu er binnen Ferrari (met Leclerc) en Red Bull (Gasly) potentieel twee interne teambattles gaan plaatsvinden, zou Mercedes volledig voor Hamilton kunnen gaan.

Dat gezegd hebbende hoop ik dat Ocon snel een plek vindt bij Mercedes, want hij verdient dat. Perez de 'baas' zijn kunnen maar weinig coureurs zeggen.

Volgens mij ben ik het hier wel mee eens. Blijft over dat ik het doodzonde vind als rijders als Ocon daardoor buiten de boot vallen. Ik hoop dat Mercedes een deal sluit voor Ocon.

Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom Ocon weg moet bij FI in plaats van Checo.

Wings

Check nou wat een pannenkoek, Wolff contracteert Bottas en wil anderen de maat nemen dat zij Ocon niet oppikken. Volgens mij is dit de omgedraaide wereld. En dan ook nog melden dat Mercedes hem niet afgeeft waarmee het teambelang prevaleert voor het belang van de rijder.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/367294/wolff-over-situatie-ocon-politiek-verborgen-agenda-s-leugens/

Matthijs

Citaat van: Wings op 14 september 2018 - 15:59:57
Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom Ocon weg moet bij FI in plaats van Checo.
Geld, sponsors? Overigens heb je met Perez ook een degelijke coureur die Stroll wel even zijn oren wast.

Wings

Dat zeker. Ben ook helemaal niet tegen Checo. Integendeel zelfs. Maar Ocon is de bovenliggende partij en -dacht ik- onderdeel van de Mecedes-deal

Olaf7979

Waarom is er bij Mercedes geen slim persoon die tegen Toto zegt laten we de motoren wat goedkoper maken voor FI mits ze Ocon laten rijden. Denk dat ze liever de Mercedes motor hebben dan Perez.

Het is voor Stroll wel goed dat hij naast een veeeeeeeel betere coureur komt. Kan hij mooi de race afstellingen bij hem halen.

Tuesday

Citaat van: Olaf7979 op 14 september 2018 - 21:22:11
Waarom is er bij Mercedes geen slim persoon die tegen Toto zegt laten we de motoren wat goedkoper maken voor FI mits ze Ocon laten rijden. Denk dat ze liever de Mercedes motor hebben dan Perez.

Het is voor Stroll wel goed dat hij naast een veeeeeeeel betere coureur komt. Kan hij mooi de race afstellingen bij hem halen.
blijkbaar is het niet zo simpel. Perez brengt ook geld mee, dan moet Mercedes wel een hele hoge korting gaan geven om daar tegenop te kunnen. Helemaal geen motoren leveren als FI Ocon buiten de deur zet is denk ik geen  optie.

Jozef

Wehrlein en Mercedes zijn uit elkaar, zou hij naar Toro Rosso kunnen?

Wings

Ik begreep dat vanuit Marko (nog) geen interesse is.

Sabai

Ik denk het niet Mercedes heeft zijn carrière om zeep geholpen net als ze bij Ocon gaan doen.

Wings

Citaat van: Jozef op 12 september 2018 - 13:44:15
En wie spreekt er nu, een jaar later, nog over Wehrlein? Helemaal niemand!

Jawel hoor.

Citaat van: Jozef op 14 september 2018 - 22:44:11
Wehrlein en Mercedes zijn uit elkaar, zou hij naar Toro Rosso kunnen?

;D