Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Sabai

En als ze Ocon laten gaan wat moeten ze dan over 2 jaar als Hamilton stopt bijvoorbeeld? Ze moeten hem gewoon ernaast zetten. Is gewoon talent weggooien wat ze Mercedes eerst met wherlein en nu Ocon.

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 11 september 2018 - 23:50:08Ferrari en Red Bull maken de gok die hij niet aandurfde nu wel en dan wordt je met zo'n uitspraken gewoon uitgelachen in de paddock.

Sorry maar waar haal je het verhaal vandaan dat Toto Wolff uitgelachen wordt in de paddock? ??? Wie lacht hem uit?

De man leidt een organisatie die 8 wereldtitels heeft gehaald in de voorbije 4 jaar, maar hij zal wel niet weten waar hij het over heeft. Ferrari heeft de voorbije 10 jaar veel meer gewonnen en heeft dus alle recht om Toto Wolff 'uit te lachen'. Oh wacht even, 0 titels. Ha ha!

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 11 september 2018 - 11:09:10
Citaat van: JS JTD op 11 september 2018 - 11:07:43
Ja voor Sauber Alfa Romeo is dat zeker goed nieuws, het verbaast me alleen van Kimi dat hij zijn carrière bij een B-team wilt voorzetten. Wellicht voor het geld?

Denk dat Kimi nog gewoon niet wil stoppen. Geld? Dat heeft hij al genoeg denk ik... en bij Sauber zal hij toch ook geen miljoenen salaris hebben?
Ook opvallend is dat hij meteen voor twee jaar tekent bij Sauber...

Ferrari zal wel investeren in de deal. Ik denk dat dit de beste keuze is om Sauber op weg te helpen. Sauber heeft weliswaar stappen gezet, zaligmakend is het niet. Williams heeft maar 1 lucky score nodig om op gelijke voet te komen. Aan Kimi de taak om de boel op sleeptouw te nemen. Het alternatief wat Giovanazi. To be true, daar word ik warm noch koud van. Ferrari heeft nu tijd en ruimte om een opvolger aan te wijzen die Kimi vervangt bij Sauber in 2021, tenzij de investeerder van Ericsson dadelijk de brui eraan geeft.

Wings

Overigens las ik dat Mick Schumacherin beeld is bij Toro Rosso. Ik vind Mick niet imponeren in de lagere klassen. Dat de talentenvijver van Red Bull is drooggelopen wordt hiermee pijnlijk onderstreept.

Robbert65

Citaat van: Maikel0230 op 11 september 2018 - 23:50:08
Citaat van: Jozef op 11 september 2018 - 16:37:54
Pff, broek op de knieën... Red Bull is geen team dat meedoet voor de wereldtitel, en Ferrari doet nu iets dat ze sinds mensenheugenis niet gedaan hebben, dus dat hij dat niet had zien aankomen is ook niet zo gek.

Tja sorry als je hij zo'n uitspraken gaat doen terwijl hijzelf goed genoeg weet waar het schoentje echt wringt dan mankeert er toch iets bij die kerel. Die onzin over drie auto's inzetten. Het is al jaren duidelijk dat het verdwijnen van de kleinere teams ons ergens ging opbreken en nu zien we het. Hij had vorige zomer de lef moeten hebben om Bottas en Ocon te switchen. Ferrari en Red Bull maken de gok die hij niet aandurfde nu wel en dan wordt je met zo'n uitspraken gewoon uitgelachen in de paddock.

Kans is nu groot dat hij Ocon zal moeten loslaten anders trekt Mercedes een heel mal figuur als die bij FI of Williams niet binnen geraakt en zo ineens tegen een sabbatjaar aankijkt. Niet zo best voor de coureur die je gekozen hebt als opvolger van Lewis Hamilton moest die bij een van zijn mood-swings besluiten om de stekker eruit te trekken.

Er is nog een uitweg voor Wolff. Als hij Ocon de garantie biedt dat die het eerste stoeltje krijgt dat vrijkomt bij Mercedes heeft Ocon denk ik geen probleem met een of twee jaar Williams. Maar anders zie ik hem niet meer onder contract bij Merc en dan zou hij alle kanten opkunnen. Mij lijkt dat hij dan overal terewcht kan waar nog plek is en desnoods een goed betaalde plek kan vinden in WEC of DTM.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Het gebeurt vaker: Alonso die in 2002 een jaartje op de reservebank zat bij Renault om in 2003 als fulltime-coureur in te stappen (en the rest is history). Misschien komt Mercedes wel met deze constructie voor Ocon: jaartje zijlijn en een gegarandeerd stoeltje in 2020.

Robbert65

Citaat van: Wings op 12 september 2018 - 11:21:37
Overigens las ik dat Mick Schumacherin beeld is bij Toro Rosso. Ik vind Mick niet imponeren in de lagere klassen. Dat de talentenvijver van Red Bull is drooggelopen wordt hiermee pijnlijk onderstreept.

Hij wint aan de lopende band de laatste weken, ook afgelopen weekend weer...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Matthijs op 12 september 2018 - 11:31:48
Het gebeurt vaker: Alonso die in 2002 een jaartje op de reservebank zat bij Renault om in 2003 als fulltime-coureur in te stappen (en the rest is history). Misschien komt Mercedes wel met deze constructie voor Ocon: jaartje zijlijn en een gegarandeerd stoeltje in 2020.
Het verschil met toen is wel dat er onbeperkt getest werd. Dus testcoureur was gewoon een fulltime job. Alonso reed in 2002 meer dan 6000 kilometer in de Renault. Dat is niet alleen bezigheidstherapie maar je leert ook de auto kennen en doet ervaring op in ontwikkelingswerk. Vandaag de dag is test-/reservecoureur niet veel meer dan een mooi woord voor op je visitekaartje en moet je maar hopen dat je daarnaast ook nog een raceauto vindt waar je effectief mee mag rijden. Voor iemand als Ocon betekent dat per definitie een stap achteruit.

Matthijs

Een stap achteruit zeker, maar hoe erg is dat als je een stoeltje bij Mercedes wordt gegarandeerd in 2020? Ocon zou er direct voor tekenen en lekker een jaartje gaan karten ofzo.

Robbert65

#654
Dat denk ik ook Matthijs. Maar er zal voor Ocon toch wel ergens een stoeltje te regelen zijn?


Mercedes: HAM - BOT

Ferrari: VET - LEC

RBR: VER - GAS

McLaren: SAI - NOR

Renault: HUL - RIC

RPFI: Stroll / Mazepin - Perez / Ocon

STR: Vandoorne / Russel / Buemi / Schumacher - Ocon / Kvyat / Hartley / De Vries

Haas: Magnussen - Grosjean / Perez / Giovenazzi / Ocon

Sauber: RAI - Ericsson / Giovenazzi / Ocon

Williams: Sirotkin - Kubica / Mazepin / Ocon
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Matthijs op 12 september 2018 - 12:12:45
Een stap achteruit zeker, maar hoe erg is dat als je een stoeltje bij Mercedes wordt gegarandeerd in 2020? Ocon zou er direct voor tekenen en lekker een jaartje gaan karten ofzo.

Dat denk ik niet. Voor minder dan testrijder bij Mercedes zal hij het niet doen. Al denk ik dat hij Mercedes zal stimuleren om een deal te sluiten met bijvoorbeeld Williams. Verder vind ik de ontwikkelingen in de Formule 1 betreurenswaardig. Ocon die plaats moet maken voor Stroll. Gekker moet het niet worden. Die hele familie Stroll kan mij gestolen worden.

Jozef

Citaat van: Matthijs op 12 september 2018 - 12:12:45
Een stap achteruit zeker, maar hoe erg is dat als je een stoeltje bij Mercedes wordt gegarandeerd in 2020? Ocon zou er direct voor tekenen en lekker een jaartje gaan karten ofzo.

Dat betwijfel ik. Kijk naar Pascal Wehrlein, nu was hij een iets minder groot talent dan Ocon maar toch werd het over het algemeen jammer gevonden dat er voor hem geen plaats meer was. En wie spreekt er nu, een jaar later, nog over Wehrlein? Helemaal niemand!

Ocon kan ook zo'n scenario tegemoet gaan als hij geen stoel krijgt en Russell wel. Over een jaar is Russell misschien wel 'the next big thing' bij Mercedes. Nee, als je ambitie hebt om de F1-top te halen dan kun je het je niet veroorloven om een jaar buiten de F1 te vertoeven.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 12 september 2018 - 11:32:37
Citaat van: Wings op 12 september 2018 - 11:21:37
Overigens las ik dat Mick Schumacherin beeld is bij Toro Rosso. Ik vind Mick niet imponeren in de lagere klassen. Dat de talentenvijver van Red Bull is drooggelopen wordt hiermee pijnlijk onderstreept.

Hij wint aan de lopende band de laatste weken, ook afgelopen weekend weer...

Ik heb vanaf Spa niet meer gekeken (vakantie) maar zie dat hij nu inderdaad op dreef is. De races die ik heb gekeken vond ik hem niet imponeren. Het is ook niet slecht maar ook niet een rijder waarvan je denk, zet die maar in een F1-bolide. Blijkbaar is dat nu anders. Ben benieuwd. De naam van de zoon van Ralf Schumacher, David, zag ik laatst ineens opduiken. Wie weet komt er een leuke generatie rijders...

Robbert65

als het zo doorgaat is Verstappen over twee jaar de oude rot tussen het jong grut ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

#659
Citaat van: Robbert65 op 12 september 2018 - 14:34:56
als het zo doorgaat is Verstappen over twee jaar de oude rot tussen het jong grut ;)
Het grappige is dat Verstappen jonger is dan Gasly en even oud als Leclerc. Maar de coureurs worden wel steeds jonger ja, vroeger was een tiener in de F1 een opvallende uitzondering. Maar ik denk dat als je kijkt naar het aantal jaren ervaring (incl karts), de debutanten nog net zo ervaren zijn als vroeger.