Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Sabai

Nooit eerder zoveel rijders wisselingen gezien in 1 jaar. Wel een goeie zet van Ferrari. Nu Mercedes nog die ballen moet tonen om Ocon ipv Bottas in die auto te zetten.

wilfried66

Buemi bij Toro Rosso denk ik niet omdat hij nog een contract heeft bij Toyota ( de aartsrivaal van honda).

Als Kimi aandelen zou overnemen van de zweden van Sauber zou het ook wel kunnen dan Vandoorne daar aan de bak zou komen (Vasseur is grote fan van Vandoorne)

robbert

Citaat van: wilfried66 op 11 september 2018 - 12:37:34
Buemi bij Toro Rosso denk ik niet omdat hij nog een contract heeft bij Toyota ( de aartsrivaal van honda).

Als Kimi aandelen zou overnemen van de zweden van Sauber zou het ook wel kunnen dan Vandoorne daar aan de bak zou komen (Vasseur is grote fan van Vandoorne)

ja, ma dan moet vandoorne nog 2 jaar geduld hebben en ferrari heeft ook nog veel te zeggen bij alfa romeo

Robbert65

Ze hebben Räikkönen niet voor niets twee jaar gecontracteerd. Dat is niet niks voor een klein team. Er moet dus een packagedeal gesloten zijn. Iets met levering van motoren, iets met investeringen, of iets met nieuwe aanbreng van sponsors.

Ericsson is nauw verbonden met de huidige eigenaren. Enkele manden geleden waren er verhalen over een overname door een Italiaanse partij, maar Ericsson's sponsoren hebben nog altijd een heel dikke vinger in de pap daar. Zo het nu is, zal Ericsson naast Kimi rijden volgend jaar. Maaaaar: hij is nog niet bevestigd. Waarom dan?  Zit er toch nog iets in de pijplijn op het gebied van eigenaarschap of zou het komen door het aanbod dat er nu lijkt te zijn, met Ocon en Vandoorne, Russel eventueel...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

wilfried66

Zolang Ocon en Russel Mercedes proteges zijn zal dat niet gebeuren Vandoorne is vrij en verdient zeker nog een tweede kans en zoals ik al zei Vasseur is een grote fan van Vandoorne en Vasseur is ook een goede onderhandelaar zei eerdere geruchten dat ze de zwzdzn van sauber overtuigd zouden hebben om Ericcson te laten vallen

Maikel0230

Wel grappig hoe Toto Wolff nu met zijn broek op de knieën staat.

"The big teams are not going to take risks with young drivers..."

Red Bull ---> Gasly
Ferrari ---> Leclerc

Come again Toto?


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Pff, broek op de knieën... Red Bull is geen team dat meedoet voor de wereldtitel, en Ferrari doet nu iets dat ze sinds mensenheugenis niet gedaan hebben, dus dat hij dat niet had zien aankomen is ook niet zo gek.

Olaf7979

Wat een wisselingen  :D :D

Welke coureurs zijn er nog beschikbaar?
Vandoorne, Hartley, Sirotkin, Ericsson, Grosjean, Ocon, Perez, Magnussen, Russel, Buemi, Giovinazzi, Wehrlein, Markelov, Albon, de Vries, Vergne, Schumacher, Ticktum en nog die ik vergeten ben  :-X

Ik denk (na vandaag) dat Perez naast Stroll zal plaats nemen in de Racining point.
Haas houd beide coureurs Magnussen en Grosjean
Ericsson zijn stoeltje houd. Kapers voor zijn plek zijn Giovinazzi en Vandoorne.
Williams wil de dollars van Sirotkon houden en naast hem komt Ocon. Kapers hier zijn Markelov en Russel.
Torro Rosso heeft met potlood de namen van Buemi en Hartley ingevuld, maar wacht denk op een buitenkansje, want wat als Ocon, Russel of Vandoorne beschikbaar zijn. Ideaal voor hun dus.

Ik zal er vast wel weer helemaal naast zitten  ;D ;D ;D

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 11 september 2018 - 12:25:11
Ik denk niet dat Leclerc naar Ferrari komt om braaf tweede rijder te spelen robbert. Dat Kimi vol op het gas ging op Monza was een nadrukkelijke boodschap aan de beslissers bij Ferrari: kom op met dat contract. Maar hoe dan ook, je gaat niet het grootste talent van de afgelopen vier jaar inzetten als piepeltje remtgraag.

Dus Vettel heeft een echte concurrent komend seizoen. Net als dat ene seizoen bij RBR. Hij gaat Kimi Räikkönen volgend jaar heel hard missen.
wat zou hij aan Raikkonen missen? Die haalt alleen maar punten bij Vettel weg en nooit bij Hamilton. Kan me ook niet herinneren dat Kimi ooit voor Vettel in de remmen heeft moeten gaan. Alleen Duitsland, maar toen stonden ze op een verschillende strategie en had Ferrari uberhaupt niet zo lang moeten aarzelen. Eerlijk gezegd ben ik als Vettel fan blij dat Kimi vertrekt. Dat er een sterkere coureur terug komt kan alleen maar goed uitpakken volgens mij en kan sowieso team en rijder een extra impuls geven. Ferrari was natuurlijk al op de goede weg, maar ik denk wel dat dit nodig is om die lijn door te trekken.

FolkertE

Verrassende move van Ferrari, maar volgens mij briljante zet.
Ik zie Sauber een serieus team worden die kan strikden voor het podium. Allemaal om Ferrari te kunnen steunen.

gloudiesaurus

Citaat van: Olaf7979 op 11 september 2018 - 17:17:15
Wat een wisselingen  :D :D

Welke coureurs zijn er nog beschikbaar?
Vandoorne, Hartley, Sirotkin, Ericsson, Grosjean, Ocon, Perez, Magnussen, Russel, Buemi, Giovinazzi, Wehrlein, Markelov, Albon, de Vries, Vergne, Schumacher, Ticktum en nog die ik vergeten ben  :-X

Ik denk (na vandaag) dat Perez naast Stroll zal plaats nemen in de Racining point.
Haas houd beide coureurs Magnussen en Grosjean
Ericsson zijn stoeltje houd. Kapers voor zijn plek zijn Giovinazzi en Vandoorne.
Williams wil de dollars van Sirotkon houden en naast hem komt Ocon. Kapers hier zijn Markelov en Russel.
Torro Rosso heeft met potlood de namen van Buemi en Hartley ingevuld, maar wacht denk op een buitenkansje, want wat als Ocon, Russel of Vandoorne beschikbaar zijn. Ideaal voor hun dus.

Ik zal er vast wel weer helemaal naast zitten  ;D ;D ;D

Ik denk in dezelfde richting als jouw!
Kan wel eens lang duren voordat iedereen bevestigd is. Zeker als bijv. Toro Rosso gaat wachten op buitenkansjes.
Want stel dat Russell Formule 2 kampioen wordt, en hij verslaat Lando Norris. Waar moet hij dan rijden? In principe verdiend hij dan ook een stoeltje.

Ik denk dat Mercedes uiteindelijk of Ocon of Russell zal moeten laten gaan.

Ik zie overigens Grosjean wel vertrekken bij Haas, hij heeft de eerste seizoenshelft teveel brokken gemaakt maar in de tweede seizoenshelft ook weer enkele goede races gereden. Maar wellicht ligt hier een kans voor Giovinazzi.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: wilfried66 op 11 september 2018 - 13:57:27
Zolang Ocon en Russel Mercedes proteges zijn zal dat niet gebeuren Vandoorne is vrij en verdient zeker nog een tweede kans en zoals ik al zei Vasseur is een grote fan van Vandoorne en Vasseur is ook een goede onderhandelaar zei eerdere geruchten dat ze de zwzdzn van sauber overtuigd zouden hebben om Ericcson te laten vallen

Dat is de enige kans voor Vandoorne denk ik. En misschien Toro Rosso.
Overigens heeft Vasseur al eerder laten weten dat Vandoorne niet naar Sauber komt.
Jammer want ik zie Vandoorne graag een tweede kans krijgen. Als je eenmaal uit de Formule 1 bent is terug komen heel moeilijk. En Vandoorne wordt in maart ook alweer 27 jaar oud.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Citaat van: gloudiesaurus op 11 september 2018 - 22:20:19
Overigens heeft Vasseur al eerder laten weten dat Vandoorne niet naar Sauber komt.

Op dat moment lag Vandoorne nog gewoon vast, dus kon Vasseur dat voor de buhne rustig zeggen. Nu ligt het (hopelijk) anders.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Maikel0230

Italiaans media zeggen nu dat waarschijnlijk Kimi naar Sauber gaat als vervanger van Ericsson en dat Giovinazzi het tweede stoeltje zal krijgen. Waardoor je opnieuw meer het gevoel krijgt dat Sauber eigenlijk gewoon het STR van Ferrari zal worden op de lange termijn.

Andere geruchten in Italië zeggen dat Helmut Marko zijn oog heeft laten vallen op Mick Schumacher voor Toro Rosso en diens management heeft benaderd. Als die de titel pakt in de F3 heeft die in ieder geval genoeg punten voor een F1 licentie.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 11 september 2018 - 16:37:54
Pff, broek op de knieën... Red Bull is geen team dat meedoet voor de wereldtitel, en Ferrari doet nu iets dat ze sinds mensenheugenis niet gedaan hebben, dus dat hij dat niet had zien aankomen is ook niet zo gek.

Tja sorry als je hij zo'n uitspraken gaat doen terwijl hijzelf goed genoeg weet waar het schoentje echt wringt dan mankeert er toch iets bij die kerel. Die onzin over drie auto's inzetten. Het is al jaren duidelijk dat het verdwijnen van de kleinere teams ons ergens ging opbreken en nu zien we het. Hij had vorige zomer de lef moeten hebben om Bottas en Ocon te switchen. Ferrari en Red Bull maken de gok die hij niet aandurfde nu wel en dan wordt je met zo'n uitspraken gewoon uitgelachen in de paddock.

Kans is nu groot dat hij Ocon zal moeten loslaten anders trekt Mercedes een heel mal figuur als die bij FI of Williams niet binnen geraakt en zo ineens tegen een sabbatjaar aankijkt. Niet zo best voor de coureur die je gekozen hebt als opvolger van Lewis Hamilton moest die bij een van zijn mood-swings besluiten om de stekker eruit te trekken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25