Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/buemi_serieuze_kandidaat_toro_rosso/

Buemi schijnt nu toch ook een serieuze kandidaat te zijn bij Toro Rosso. Jammer eigenlijk wel, staat doorstroming van nieuw talent in de weg.

Ik zou Vandoorne graag zien bij Toro Rosso.

En over Gasly naar Red Bull, logisch dat Red Bull voor zijn eigen talentenprogramma en opleidingsteam kiest. Anders zou de investering hier in ook weg gegooid geld zijn.

Feit is wel dat Mercedes nu teveel talenten heeft: Ocon, Russell, Wehrlein... ga die maar eens allemaal onder brengen in de Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 10 september 2018 - 13:59:00
http://www.gppits.net/nieuws/buemi_serieuze_kandidaat_toro_rosso/

Buemi schijnt nu toch ook een serieuze kandidaat te zijn bij Toro Rosso. Jammer eigenlijk wel, staat doorstroming van nieuw talent in de weg.

Ik zou Vandoorne graag zien bij Toro Rosso.

En over Gasly naar Red Bull, logisch dat Red Bull voor zijn eigen talentenprogramma en opleidingsteam kiest. Anders zou de investering hier in ook weg gegooid geld zijn.

Feit is wel dat Mercedes nu teveel talenten heeft: Ocon, Russell, Wehrlein... ga die maar eens allemaal onder brengen in de Formule 1.
Vandoorne is ook niet echt een nieuw talent meer. Niet echt nieuw, niet echt een groot talent (lijkt het). Dan kan ik me voorstellen dat ze toch voor Buemi kiezen, misschien ook wel goed om met het hele Honda avontuur nu ff voor iets meer ervaring te kiezen. Buemi deed het in zn vorige periode ook best aardig, dus een herkansing is zo gek nog niet, ook al is het wel wat aan de late kant.

Sabai

De regels van de FIA staan doorstroming van nieuw talent in de weg . F3  is tegenwoordig de visvijver alleen is er een visverbod. Teams willen toptalent zo snel mogelijk laten doorstromen.(Behalve Mercedes) .

Sphinx

https://www.autosport.com/f1/news/138631/raikkonen-to-step-down-from-ferrari-seat

Lijkt er dan toch op dat Kimi er mee stopt en Leclerc erin komt. Waar ook nog bijna niemand het over had: wat als Kimi en Charles nu van plaats wisselen?
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!


Mickey

Verdomd slimme move trouwens van Ferrari/AlfaRomeo/Sauber.

Sphinx

 :D Oef, was even bang dat we Kimi volgend jaar alleen nog met sneeuwscooters en rallycars zouden zien spelen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

JS JTD

Ja voor Sauber Alfa Romeo is dat zeker goed nieuws, het verbaast me alleen van Kimi dat hij zijn carrière bij een B-team wilt voorzetten. Wellicht voor het geld?

gloudiesaurus

Citaat van: JS JTD op 11 september 2018 - 11:07:43
Ja voor Sauber Alfa Romeo is dat zeker goed nieuws, het verbaast me alleen van Kimi dat hij zijn carrière bij een B-team wilt voorzetten. Wellicht voor het geld?

Denk dat Kimi nog gewoon niet wil stoppen. Geld? Dat heeft hij al genoeg denk ik... en bij Sauber zal hij toch ook geen miljoenen salaris hebben?
Ook opvallend is dat hij meteen voor twee jaar tekent bij Sauber...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

gaat hij in de toekomst ook geen mede-eigenaar worden van sauber. Had dit ergens gelezen

Maikel0230

#625
Citaat van: gloudiesaurus op 11 september 2018 - 11:09:10
Citaat van: JS JTD op 11 september 2018 - 11:07:43
Ja voor Sauber Alfa Romeo is dat zeker goed nieuws, het verbaast me alleen van Kimi dat hij zijn carrière bij een B-team wilt voorzetten. Wellicht voor het geld?

Denk dat Kimi nog gewoon niet wil stoppen. Geld? Dat heeft hij al genoeg denk ik... en bij Sauber zal hij toch ook geen miljoenen salaris hebben?
Ook opvallend is dat hij meteen voor twee jaar tekent bij Sauber...

Er gaan geruchten de ronde dat Marchionne een voorcontract had getekend met Leclerc waar Ferrari nu niet meer onderuit kon. Raikkonen echter rijdt een van zijn betere seizoenen van de afgelopen jaren bij Ferrari en maakte zich daarmee terug interessant voor een zitje in 2019, zowel voor Ferrari als Vettel (:-). Blijkbaar is dat allemaal een beetje ontploft achter de schermen in Italië. Kimi schikte zich ineens niet meer in zijn rol van tweede coureur om duidelijk te maken dat hij een nieuw contract wilde. Compromis dat men dan maar gesloten heeft is om hem bij Sauber te stallen zodat hij zijn carrière kan afsluiten waar het allemaal begon. Hij zou in de toekomst ook misschien wat aandelen van de zweden overnemen.

Iedereen tevreden. Buiten Vettel misschien. ;)

Maar goed, geruchten hé...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Van Wijk

Inderdaad, dat Kimi mede eigenaar van Sauber ging worden had ik ook begrepen.
Leuk , dan heeft hij straks een F1 team en een MXGP team .....

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 11 september 2018 - 11:45:41
Citaat van: gloudiesaurus op 11 september 2018 - 11:09:10
Citaat van: JS JTD op 11 september 2018 - 11:07:43
Ja voor Sauber Alfa Romeo is dat zeker goed nieuws, het verbaast me alleen van Kimi dat hij zijn carrière bij een B-team wilt voorzetten. Wellicht voor het geld?

Denk dat Kimi nog gewoon niet wil stoppen. Geld? Dat heeft hij al genoeg denk ik... en bij Sauber zal hij toch ook geen miljoenen salaris hebben?
Ook opvallend is dat hij meteen voor twee jaar tekent bij Sauber...

Er gaan geruchten de ronde dat Marchionne een voorcontract had getekend met Leclerc waar Ferrari nu niet meer onderuit kon. Raikkonen echter rijdd een van zijn beter seizoenen van de afgelopen jaren bij Ferrari en maakte zich daarmee terug interessant voor een zitje in 2019, zowel voor Ferrari als Vettel (:-). Blijkbaar is dat allemaal een beetje ontploft achter de schermen in Italië. Kimi schikte zich ineens niet meer in zijn rol van tweede coureur om duidelijk te maken dat hij een nieuw contract wilde. Compromis dat men dan maar gesloten heeft is om hem bij Sauber te stallen zodat hij zijn carrière kan afsluiten waar het allemaal begon. Hij zou in de toekomst ook misschien wat aandelen van de zweden overnemen.

Iedereen tevreden. Buiten Vettel misschien. ;)

Maar goed, geruchten hé...

kdenk dat vettel nu best tevreden is. Want bij de laatste race zei hij, dat hij tegen 3 auto's racet tegenwoordig. Tegen de 2 mercedessen en zijn eigen ploegmaat. Zo kon je horen dat vettel niet echt blij was met raikkonen

Robbert65

Ik denk niet dat Leclerc naar Ferrari komt om braaf tweede rijder te spelen robbert. Dat Kimi vol op het gas ging op Monza was een nadrukkelijke boodschap aan de beslissers bij Ferrari: kom op met dat contract. Maar hoe dan ook, je gaat niet het grootste talent van de afgelopen vier jaar inzetten als piepeltje remtgraag.

Dus Vettel heeft een echte concurrent komend seizoen. Net als dat ene seizoen bij RBR. Hij gaat Kimi Räikkönen volgend jaar heel hard missen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

Citaat van: Robbert65 op 11 september 2018 - 12:25:11
Ik denk niet dat Leclerc naar Ferrari komt om braaf tweede rijder te spelen robbert. Dat Kimi vol op het gas ging op Monza was een nadrukkelijke boodschap aan de beslissers bij Ferrari: kom op met dat contract. Maar hoe dan ook, je gaat niet het grootste talent van de afgelopen vier jaar inzetten als piepeltje remtgraag.

Dus Vettel heeft een echte concurrent komend seizoen. Net als dat ene seizoen bij RBR. Hij gaat Kimi Räikkönen volgend jaar heel hard missen.

Dit vooral en ik kan het alleen maar toeroepen. Tijd dat Vettel kleur bekent. Hij kan zichzelf nu al helpen door de rest van het seizoen proberen zo foutloos te rijden en alsnog een gooi te doen naar zijn vijfde.

Er lijkt trouwens ook iets op komst voor kubica.

https://twitter.com/R_Kubica/status/1039459129360871425

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25