Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Wings

Ik las op de Italiaanse sociale media dat Kimi emotioneel was. Heb ik niets van meegekregen. Verder heb ik de indruk dat Kimi wat meer pech heeft gehad dan Seb, maar redelijk mee kan.

Sabai

Ik geloof er niks van dat ze leclerc volgend jaar naast Vettel zetten. Die jongen komt net kijken. Hij rijd goed maar heeft nog wel wat meer ervaring nodig. Het nieuws komt ook van nieuws sites die alleen maar geil op clicks zijn met schreeuwende koppen.

Jozef

Ik vraag mij af of de race van vandaag zijn weerslag zal hebben op de rijdersmarkt. Räikkönen heeft toch een beetje gefaald en zelfs hijzelf heeft aangegeven dat dit moeilijk te verteren is. Gaan ze nu bij Ferrari denken dat hij misschien zelfs als tweede coureur eigenlijk niet meer voldoet? Wil Räikkönen zelf nog wel verder?

Robbert65

#588
Het lag niet aan Räikkönen dat hij de eerste plek moest afstaan. Ferrari's pitmuur trapte in de val die de strategen van Mercedes bouwden: ze deden een dummie pitstop en Kimi werd 8 rondjes te vroeg binnengehaald. Daardoor had hij op t laatst geen banden meer en kon Hamilton het piekfijn afmaken.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

#589
Maar hij kwam op zijn vers rubber niet voorbij Bottas op versleten banden. Integendeel, nog voordat hij een degelijke inhaalpoging deed, had hij zijn nieuwe banden al aan gort gereden. Dat lijkt me toch wel een beetje Kimi's schuld, hoezeer ik de man ook een warm hart toedraag.

Robbert65

Ze haalden Bottas naar binnen op het moment dat hij anders voorbij gereden zou worden en Kimi vrijbaan zou krijgen. Eerlijk, Mercedes heeft het strategisch zo goed gedaan dat ze gewonnen hebben. Met een standaardstrategie zou Kimi volgens mij gewoon 25 punten hebben gepakt. Lewis pakte zijn kans natuurlijk wel netjes, ook dat moet gezegd.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 02 september 2018 - 22:25:51
Ze haalden Bottas naar binnen op het moment dat hij anders voorbij gereden zou worden en Kimi vrijbaan zou krijgen.

Dat zou kunnen, maar dat was dan te laat. Op dat moment zat Hamilton er alweer bij. Als hij Bottas eerder voorbij was gegaan, had hij een paar seconden voorsprong kunnen behouden op Hamilton. Ze haalden Bottas ook naar binnen omdat zijn opdracht volbracht was.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 02 september 2018 - 22:09:39
Maar hij kwam op zijn vers rubber niet voorbij Bottas op versleten banden. Integendeel, nog voordat hij een degelijke inhaalpoging deed, had hij zijn nieuwe banden al aan gort gereden. Dat lijkt me toch wel een beetje Kimi's schuld, hoezeer ik de man ook een warm hart toedraag.
Kimi heeft zn banden direct na de pitstop opgerookt om Hamilton voor te blijven. Volgens mij slaat Robbert de spijker op zn kop. Vettel was ie op deze manier nooit voorbij gekomen, Kimi was een mak lammetje, hoezeer ik de man ook een warm hart toedraag. Geen contractverlenging voor Kimi, het enige wat hij doet is Mercedes en Hamilton in de kaart spelen.

Matthijs

Vandoorne out - Norris in. Hopelijk vergaat het Norris beter dan Vandoorne. Alonso is exit dus dat moet een hoop schelen.

gloudiesaurus

Norris en Sainz dus volgend jaar bij McLaren. Dus geen Norris voor Toro Rosso. Verwacht dat James Key dus voorlopig niet bij McLaren aan het werk kan  ;)

Ben benieuwd of Vandoorne een verlenging aan zijn Formule 1 carrière kan geven of dat dit het al was.. Zou toch zonde zijn als het nu al voorbij is. Al heeft hij in twee jaar tijd en tegenover Alonso te weinig laten zien. En dat die McLaren niet vooruit te branden is helpt natuurlijk ook niet mee.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Jozef op 02 september 2018 - 21:42:35
Ik vraag mij af of de race van vandaag zijn weerslag zal hebben op de rijdersmarkt. Räikkönen heeft toch een beetje gefaald en zelfs hijzelf heeft aangegeven dat dit moeilijk te verteren is. Gaan ze nu bij Ferrari denken dat hij misschien zelfs als tweede coureur eigenlijk niet meer voldoet? Wil Räikkönen zelf nog wel verder?

Mee oneens. Ferrari heeft gefaald. Met open ogen zijn zij in de dummie van Mercedes gestonken. Van de banden weten wij dat als je deze direct maximaal belast, deze blaren (kunnen) vertonen. Kimi was door de fout van Ferrari in de situatie terecht gekomen waar hij moest gassen.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 03 september 2018 - 20:03:06
Norris en Sainz dus volgend jaar bij McLaren. Dus geen Norris voor Toro Rosso. Verwacht dat James Key dus voorlopig niet bij McLaren aan het werk kan  ;)

Ben benieuwd of Vandoorne een verlenging aan zijn Formule 1 carrière kan geven of dat dit het al was.. Zou toch zonde zijn als het nu al voorbij is. Al heeft hij in twee jaar tijd en tegenover Alonso te weinig laten zien. En dat die McLaren niet vooruit te branden is helpt natuurlijk ook niet mee.

Dat laatste klopt wel maar is geen excuus. Stoffel presteert gewoon niet, is te braaf en toont geen vechtlust in duels. Hij laat het meestal gebeuren waar Alonso zijn positie met hand en tand verdedigd. Verder heeft McLaren lang gewacht om Stoffel te brengen wat voor mij al een teken aan de wand was dat hij niet een talent was van het niveau, Leclerc, Verstappen, Ocon. Daarvoor zat hij te lang op de bank. De kansen die hij heeft gekregen heeft hij niet benut. Stoffel heeft mij niet weten te imponeren. En nee, hij heeft geen superieur materiaal, maar dat heeft Leclerc ook niet, dat had Bianchi ook niet, net als Max dat niet had in zijn eerste jaar. En toch zie je bij deze jongens dat ze van een ander niveau zijn en maken ze indruk.

Franky R.

@Wings,


Laten we dan hopen dat de McLaren MCL34 een fatsoenlijke auto is. Anders zal McLaren weer een talent laten wegkwijnen [Perez, Magnussen, Vandoorne]...

Wings

Ik help het je hopen. Sainz en Norris vind ik wel een leuk team.

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 04 september 2018 - 00:41:26
@Wings,


Laten we dan hopen dat de McLaren MCL34 een fatsoenlijke auto is. Anders zal McLaren weer een talent laten wegkwijnen [Perez, Magnussen, Vandoorne]...

Er word steeds meer geroepen dat Vandoorne opgeoffered is, vooral om Alonso te behouden. Alonso is een briljant coureur, maar hij is verre van de makkelijkstr in een team
Ik denk dat 2007 best een groot litteken heeft achter gelaten. Ik denk dat Hamilton de laatste coureur is geweest die een gelijkwaardige behandeling heeft gekregen als zijn teamgenoot. En zelfs Hamilton heeft als 2de coureur gefungeerd in de eerste paar races.
Vandoorne zat heel vaak vlak achter Alonso, maar kreeg vaak in de races of pech of mindere strategiën.

En de slechte auto heeft ook weinig goeds gedaan. Vandoorne is geen grootte zoals Alonso, Hamilton of Vettel, of van het talent van Max, maar hij kan toch beter sturen dan de resultaten laten zien.

Neem Monaco, moest blijven door rijden om Max zo lang mogelijk op te houden