Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

FolkertE

Citaat van: Wings op 01 september 2018 - 09:23:56
Citaat van: Sabai op 25 augustus 2018 - 12:10:09
Ik ben er haast van overtuigd dat Norris volgend jaar vandoorne gaat vervangen. Hij was gelijk al sneller dan de Belg. Ben wel erg benieuwd waar ocon heengaat.

Voor Stoffel valt het doek. Je kunt niet blijven beweren dat het aan externe factoren ligt. Hij is gewogen en te licht bevonden.
Ik denk dat er meer speelt dan wij weten. Ik denk toch echt dat Stoffel vaak word opgeofferd om Alonso te helpen.

Sabai

Citaat van: FolkertE op 01 september 2018 - 12:07:05
Citaat van: Wings op 01 september 2018 - 09:23:56
Citaat van: Sabai op 25 augustus 2018 - 12:10:09
Ik ben er haast van overtuigd dat Norris volgend jaar vandoorne gaat vervangen. Hij was gelijk al sneller dan de Belg. Ben wel erg benieuwd waar ocon heengaat.

Voor Stoffel valt het doek. Je kunt niet blijven beweren dat het aan externe factoren ligt. Hij is gewogen en te licht bevonden.
Ik denk dat er meer speelt dan wij weten. Ik denk toch echt dat Stoffel vaak word opgeofferd om Alonso te helpen.

Geloof ik niet helemaal. Persoonlijk vind ik het een kleurloze rijder met smaak noch kraak.

Jozef

Hij heeft vooral de perceptie tegen in dat hondenhok van een McLaren. Het verschil Alonso-Vandoorne is even groot of kleiner dan het verschil Hamilton-Bottas en Vettel-Räikkönen. Ik denk dat Vandoorne van hetzelfde kaliber is als pakweg een Magnussen, die nu gewoon een prima F1-carrière heeft na zijn moeilijke start bij McLaren. Dat kan Vandoorne ook, maar dan moet je wel het geluk hebben dat je de goede kans krijgt.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 01 september 2018 - 12:11:13
Citaat van: FolkertE op 01 september 2018 - 12:07:05
Citaat van: Wings op 01 september 2018 - 09:23:56
Citaat van: Sabai op 25 augustus 2018 - 12:10:09
Ik ben er haast van overtuigd dat Norris volgend jaar vandoorne gaat vervangen. Hij was gelijk al sneller dan de Belg. Ben wel erg benieuwd waar ocon heengaat.

Voor Stoffel valt het doek. Je kunt niet blijven beweren dat het aan externe factoren ligt. Hij is gewogen en te licht bevonden.
Ik denk dat er meer speelt dan wij weten. Ik denk toch echt dat Stoffel vaak word opgeofferd om Alonso te helpen.

Geloof ik niet helemaal. Persoonlijk vind ik het een kleurloze rijder met smaak noch kraak.
Ja kleurloos is hij zeker, maar ik denk dat Mclaren hem ook niet meer kan bieden. Ook al zou hij gelijke kansen krijgen,dan zou hij het toch moeten afleggen tegen Alonso. Maar minder dominant denk ik.

Wings

Vandoorne P20 (wederom), Alonso P14.

Mickey


Wings

Laat dat 'bijna' maar achterwege.

Jozef

Ja zeg, stel je voor dat je 2 tienden trager bent dan Alonso. ;D

Gasly-Hartley was ook maar 1 tiende verschil en toch 6 posities. Ik geloof dat de verschillen tussen middenveld en achterhoede in de F1 letterlijk nog nooit zo klein geweest zijn als in 2018. Dan krijg je vanzelf grote positieverschillen ondanks minieme snelheidsverschillen.

Scorebordjournalisten...

Tuesday

Ricciardo is stelselmatig 2 tot 3 tiende langzamer dan Verstappen en krijgt een mega contract bij Renault, Vandoorne is stelselmatig 3 tiende langzamer dan Alonso en wordt uitgelachen door met name de Nederlanders.

Wings

Citaat van: Jozef op 01 september 2018 - 16:27:49
Ja zeg, stel je voor dat je 2 tienden trager bent dan Alonso. ;D

Gasly-Hartley was ook maar 1 tiende verschil en toch 6 posities. Ik geloof dat de verschillen tussen middenveld en achterhoede in de F1 letterlijk nog nooit zo klein geweest zijn als in 2018. Dan krijg je vanzelf grote positieverschillen ondanks minieme snelheidsverschillen.[/quote]

Scorebordjournalistiek! De verschillen zijn super klein op Monza dus kijk je hoe zich dat vertaalt naar plaatsen. En het spijt mij maar Vandoorne eindigt laatste. De tijd om excuses erbij te slepen is voorbij. Het is gewoon niet goed.

CitaatScorebordjournalisten...

Pot. Ketel.

Matthijs

Precies. Vandoorne is structureel langzamer dan Alonso, net zoals Massa en Raikkonen structureel langzamer waren dan Alonso. Die McLaren gaat gewoon niet en Alonso is een beest. Dat maakt Vandoorne nog geen slechte coureur. Bovendien heeft hij dit jaar veel pech. Ben wel benieuwd hoe Vandoorne het zou doen in een Toro Rosso.

Wings

Ik niet. Ik vind Vandoorne een kleurloze rijder. Hij is gewogen en te licht bevonden. Samen met Stroll, Sirotkin en Hartley. Wat mij betreft nemen we afscheid van deze vier en wordt jong talent een kans gegund.

Wings

Verschillende sites melden dat Leclerc heeft getekend bij Ferrari. Nog geen officiële bevestiging.

Mickey

Dat zou vet zijn. Krijgt Vettel een hele zware dobber aan. Zal je zien dat hij eerder WK wordt dan Verstappen.

(natuurlijk speculaas, ik weet)

Mickey

Zou dit de tranen van Mintuu gisteren verklaren?