Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Arthur

Kubica zou ik toch echt kunnen waarderen, gun het hem ook echt wel [los van wat hij nog kan laten zien].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Ik vind het wel opmerkelijk wat er nu gezegd wordt tussen Alonso en Red Bull. Alonso heeft gezegd dat hij een aanbod had van Red Bull, en niet zelden ook: in 2009, 2011, 2013, en in 2018 in Monaco en opnieuw deze maand.

Christian Horner zegt dat daar niets van aan is, dat hij wel eens contact heeft gehad met Flavio Briatore (Alonso's manager) maar dat er nooit sprake is geweest van een aanbod.

Nu zijn zowel Horner als Alonso mensen die het niet altijd even nauw nemen met de waarheid, dus ik weet echt niet wie ik nu moet geloven. In principe heeft Horner meer redenen om hierover te liegen dan Alonso, maar van Alonso weten we ook dat hij geen kans onbenut laat om zichzelf de hemel in te prijzen, wat hij hier ook weer doet.

We zullen het waarschijnlijk nooit weten...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 24 augustus 2018 - 13:58:41
Ik vind het wel opmerkelijk wat er nu gezegd wordt tussen Alonso en Red Bull. Alonso heeft gezegd dat hij een aanbod had van Red Bull, en niet zelden ook: in 2009, 2011, 2013, en in 2018 in Monaco en opnieuw deze maand.

Christian Horner zegt dat daar niets van aan is, dat hij wel eens contact heeft gehad met Flavio Briatore (Alonso's manager) maar dat er nooit sprake is geweest van een aanbod.

Nu zijn zowel Horner als Alonso mensen die het niet altijd even nauw nemen met de waarheid, dus ik weet echt niet wie ik nu moet geloven. In principe heeft Horner meer redenen om hierover te liegen dan Alonso, maar van Alonso weten we ook dat hij geen kans onbenut laat om zichzelf de hemel in te prijzen, wat hij hier ook weer doet.

We zullen het waarschijnlijk nooit weten...
weet je zeker dat die jaartallen kloppen? en gaat het dan om het tijdstip van het aanbod, of om het seizoen dat hij in zou stappen? Ik hoorde Horner pas nog zeggen dat het om een aanbod in 2008 ging voor het seizoen 2009. En wat voor redenen had Alonso om in 2011 of 2013 een aanbod van Red Bull af te slaan? Deed hij destijds juist niet de uitspraak dat hij een Red Bull voor zn verjaardag wilde? Persoonlijk denk ik dat het hele verhaal vooral draait om wat je wel of niet een aanbod wilt noemen. Alonso is wel zo overtuigd van zichzelf dat hij een knipoog van Horner al als een aanbod ziet ;)

Jozef

Ik ben ook geneigd om te denken dat het inderdaad dat laatste is.

Wat de jaartallen betreft, ik weet het niet precies. Hij heeft die uitspraken gedaan in een interview met Sky dat geloof ik morgen pas volledig uitgezonden wordt, vandaag hebben ze er maar een klein stukje uit laten zien.

Sabai

Ik ben er haast van overtuigd dat Norris volgend jaar vandoorne gaat vervangen. Hij was gelijk al sneller dan de Belg. Ben wel erg benieuwd waar ocon heengaat.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 25 augustus 2018 - 12:10:09
Ik ben er haast van overtuigd dat Norris volgend jaar vandoorne gaat vervangen. Hij was gelijk al sneller dan de Belg. Ben wel erg benieuwd waar ocon heengaat.
de Belg had alleen een verre van probleemloze training. Niet te vergelijken, dan kun je misschien nog beter Vandoorne's tijden uit FP2 en 3 erbij pakken, maar ook dat is natuurlijk geen eerlijk vergelijk. Aan dit McLaren valt gewoon eer te behalen, dus ik zou niet te hard gaan roepen om het volgende talent, die een jarenlange opbouw van zn carriƫrre door het putje gespoeld ziet worden.

Jozef

#561
Vandoorne heeft nauwelijks gereden in FP1, niet moeilijk dat Norris 'sneller' was... Volgens mij is letterlijk elke run van Vandoorne in FP1 vroegtijdig afgebroken omdat er weer een of ander mechanisch probleem was. Het wordt bijna verdacht dat het altijd de auto van Vandoorne is...

Jozef

#562
Er wordt gewag gemaakt van een interne strijd bij Sauber over het al dan niet aanblijven van Marcus Ericsson. De Zweed heeft de steun van een van Saubers investeerders, maar anderzijds is ook de manager van Stoffel Vandoorne op een of andere manier betrokken bij het team. Teambaas Frederic Vasseur was dan weer de teambaas van Vandoorne toen die zijn dominante GP2-seizoen reed, en zou de Belg graag opnieuw onder zijn vleugels krijgen.

Zelfs dit stoeltje wordt nu meegenomen in de theorie van de grote carrousel die nog tijdens het seizoen moet plaatsvinden: Kubica->Stroll->Ocon->Vandoorne->Ericsson.

Stel je voor, 5 rijderswissels tegelijk in het midden van een F1-seizoen. ;D En dat eigenlijk allemaal omdat de familie Stroll niet het geduld heeft om bestaande contracten uit te dienen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 26 augustus 2018 - 12:53:38
Er wordt gewag gemaakt van een interne strijd bij Sauber over het al dan niet aanblijven van Marcus Ericsson. De Zweed heeft de steun van een van Saubers investeerders, maar anderzijds is ook de manager van Stoffel Vandoorne op een of andere manier betrokken bij het team. Teambaas Frederic Vasseur was dan weer de teambaas van Vandoorne toen die zijn dominante GP2-seizoen reed, en zou de Belg graag opnieuw onder zijn vleugels krijgen.

Zelfs dit stoeltje wordt nu meegenomen in de theorie van de grote carrousel die nog tijdens het seizoen moet plaatsvinden: Kubica->Stroll->Ocon->Vandoorne->Ericsson.

Stel je voor, 5 rijderswissels tegelijk in het midden van een F1-seizoen. ;D En dat eigenlijk allemaal omdat de familie Stroll niet het geduld heeft om bestaande contracten uit te dienen.
flauw om nu als Vandoorne fan een sneer uit te gaan delen naar de familie Stroll. In de zakenwereld moet je de zaken gewoon op het juiste moment doen. Als Vandoorne en Mclaren gewoon naar behoren zouden presteren, dan was een transfer naar Sauber nooit aan de orde geweest. Ericsson doet het trouwens helemaal niet zo heel slecht en brengt een hoop centjes mee. Ik betwijfel of ze die gedurende het seizoen zo maar langs de kant kunnen of willen zetten. Voor volgend jaar liggen er denk ik betere kansen, dan komen er misschien wel 2 stoeltjes vrij.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 26 augustus 2018 - 13:10:26flauw om nu als Vandoorne fan een sneer uit te gaan delen naar de familie Stroll.

Zo veel moet je niet achter mijn uitspraak zoeken, ik vind het gewoon wel heel opvallend als dit echt gaat gebeuren. Vanuit Vandoornes oogpunt denk ik dat hij alleen maar kan hopen dat het waar is, van McLaren naar Sauber is minstens twee startrijen vooruit.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 26 augustus 2018 - 16:52:46
Citaat van: Tuesday op 26 augustus 2018 - 13:10:26flauw om nu als Vandoorne fan een sneer uit te gaan delen naar de familie Stroll.

Zo veel moet je niet achter mijn uitspraak zoeken, ik vind het gewoon wel heel opvallend als dit echt gaat gebeuren. Vanuit Vandoornes oogpunt denk ik dat hij alleen maar kan hopen dat het waar is, van McLaren naar Sauber is minstens twee startrijen vooruit.
maar hoe kom je er bij dat de familie Stroll bestaande contracten niet uit dient? Afspraak is normaal gesproken afspraak, dus ze zullen hun financiƫle verplichtingen aan Williams toch gewoon na moeten komen? Of dat met of zonder Lance in de auto is zal Williams een zorg zijn denk ik. Verder denk ik ook niet dat het met geduld te maken heeft, deze mogelijkheden liggen er nu dan is wachten misschien gewoon geen optie. Ik moet trouwens nog zien of Lance al dit jaar instapt bij Force India of hoe het nu ook mag heten.

Sabai

Denk het haast van wel. Ocon is het haasje tenzij Mercedes eens opkomt voor hem.

Wings

Citaat van: Sabai op 25 augustus 2018 - 12:10:09
Ik ben er haast van overtuigd dat Norris volgend jaar vandoorne gaat vervangen. Hij was gelijk al sneller dan de Belg. Ben wel erg benieuwd waar ocon heengaat.

Voor Stoffel valt het doek. Je kunt niet blijven beweren dat het aan externe factoren ligt. Hij is gewogen en te licht bevonden.

Wings

Citaat van: Arthur op 23 augustus 2018 - 20:02:21
150 mio $ ? Rol drop voor Stroll! Ze rijden dit weekend en volgende race met Lance? [!] Ocon naar McLaren en Alonso met [F1] pensioen! Zie het zomaar gebeuren?

Waarom zou Alonso plaats moeten maken voor Ocon? Ik kan ook niet helemaal plaatsen dat als Stroll bij FI gaat rijden, Ocon moet wijken. Volgens mij zit Ocon er met de steun van Mercedes.

Wings

Ik las dat Kimi afstevent op een contract voor 2019, was hij niet recent bevestigd?