Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Olaf7979

#540
Sainz is helemaal niet zo goed volgens mij. Het was voor McLaren de best beschikbare optie. Vandoorne mag Spa nog rijden maar denk dat hij plaats moet maken voor Ocon die buiten de boot valt doordat papa Strol zijn zoon in de roze bolide wil hebben.

De optie van Robbert is helemaal niet zo gek en de formule E wordt steeds populairder.

Wel benieuwd waar Mercedes Ocon en aankomend talent Russel gaat stallen volgend jaar. Wat denken jullie?

Ik denk Ocon in de Williams en Russel jaar naar Torro Rosso samen met Vergne ( zo als C.G. de Beaufort al zegt in het vorige bericht).

Jozef

#541
Ik denk dat Force India de banden met Mercedes aanhaalt en dat Ocon er gewoon blijft. Pérez moet dan andere oorden opzoeken maar kan wellicht bij Haas de stoel van Grosjean inpalmen.

Van Williams is nu al geweten dat ze de banden met Mercedes aanhalen (ze gaan volgend seizoen versnellingsbakken kopen van Mercedes, of zijn dat in elk geval toch serieus aan het overwegen) dus het is inderdaad wel best mogelijk dat Mercedes daar ook een coureur kan stallen. Maar Williams heeft voornamelijk geld nodig, dus het valt nog te bezien.

Wat Vandoorne betreft: in Hongarije met een ander chassis zat hij de hele race lang gewoon in het spoor van Alonso. Hij mag wel echt een keer wat sneller gaan worden in de kwalificatie, want die was ook in Hongarije nog niet al te best. Maar dat komt volgens mij omdat beide heren erg consistent zijn, met weinig pieken en dalen, en Vandoorne iets langzamer dan Alonso. Dan eindig je dus elke keer net achter je teamgenoot, maar met een auto als pakweg de Haas zou hij wellicht gewoon elk weekend Q3 halen...

Tessa


Robbert65

Volgens Kees van de Grint is Räikkönen zeker van een stoeltje volgend jaar. Hij vermeldde dat in het programma Slipstream van RTL7 maandagavond. Van de Grint is nog altijd kind aan huis bij Ferrari, als hij t zegt kun je 'm wel opschrijven...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Olaf7979

Denk ook dat ze Raikonen nog houden bij Ferarri. Leclerc kan ook Grosjean Haas vervangen.

Ben benieuwd wat er met Ocon gaat gebeuren.

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 21 augustus 2018 - 12:34:01
Volgens Kees van de Grint is Räikkönen zeker van een stoeltje volgend jaar. Hij vermeldde dat in het programma Slipstream van RTL7 maandagavond. Van de Grint is nog altijd kind aan huis bij Ferrari, als hij t zegt kun je 'm wel opschrijven...
is dat zo? als ik Kees hoor in Slipstream (wat ik inmiddels niet meer kijk), dan heb ik altijd het idee dat hij niks meer heeft met het huidige Ferrari. Ze komen er zelden goed vanaf in zijn 'analyes'. Knap wat de man als bandenman heeft betekend in de F1 en in die zin misschien wel de meest succesvolle Nederlander ooit in de F1, maar ik vind hem als analist en kenner (anders dan banden) eigenlijk tenenkrommend. Overigens lijkt het mij een inkoppertje dat Raikkonen bij gaat tekenen (of meer waarschijnlijk, al heeft gedaan).

C.G. de Beaufort

Hartly over zijn ontwikkeling : "Ik heb een goed gevoel over mijn situatie binnen het team. Iedereen is heel positief over mijn ontwikkelingen en daardoor voel ik me een volwaardig lid van het team. Ik laat voldoende zien aan de juiste personen(..)

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/240631/hartley-iedereen-is-heel-positief-over-mijn-ontwikkelingen

Ik dus niet... Volgens mij is het zijn laatste seizoen in de F1.

Groet,

C.G. de Beaufort


Robbert65

Er is nu sprake van, dat Alonso komend weekend al niet meer rijdt. Het probleem ligt bij de licentie van Force India. Als alle teams akkoord gaan verliest FI alle punten maar krijgen ze wel TV gelden. Stroll wil als FI mag rijden komend weekend Lance in die auto, Ocon zou naar McLaren gaan en Alonso vervangen. Bij Williams zou Kubica achter het stuur kruipen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 23 augustus 2018 - 14:14:38
Er is nu sprake van, dat Alonso komend weekend al niet meer rijdt. Het probleem ligt bij de licentie van Force India. Als alle teams akkoord gaan verliest FI alle punten maar krijgen ze wel TV gelden. Stroll wil als FI mag rijden komend weekend Lance in die auto, Ocon zou naar McLaren gaan en Alonso vervangen. Bij Williams zou Kubica achter het stuur kruipen.
:o

Jozef

Die (extreem) wilde theorie kan alweer de prullenbak in, Force India verschijnt gewoon aan de start en is op papier een nieuw team. Ze beginnen dus ook weer met 0 punten in het constructeurskampioenschap en verliezen het recht op prijzengeld op basis van hun prestaties van de voorbije jaren. Het oude Force India met zijn 59 punten wordt geschrapt uit het kampioenschap.

Pérez en Ocon behouden natuurlijk wel hun behaalde punten voor het rijderskampioenschap, net als wanneer een coureur in het midden van het seizoen van team verandert.

Robbert65

#550
Citaat van: Jozef op 23 augustus 2018 - 19:37:30
Die (extreem) wilde theorie kan alweer de prullenbak in, Force India verschijnt gewoon aan de start en is op papier een nieuw team. Ze beginnen dus ook weer met 0 punten in het constructeurskampioenschap en verliezen het recht op prijzengeld op basis van hun prestaties van de voorbije jaren. Het oude Force India met zijn 59 punten wordt geschrapt uit het kampioenschap.

Pérez en Ocon behouden natuurlijk wel hun behaalde punten voor het rijderskampioenschap, net als wanneer een coureur in het midden van het seizoen van team verandert.
dat is een waarschijnlijk scenario maar Todt moet nog tekenen,  het is nog niet definitief.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Oké, het is zover. Racing Point Force India.
Ze zijn inderdaad hun punten en prijzengeld kwijt, dat kost zo'n 150 miljoen dollar.
Ocon en Perez behouden wel hun punten. Ze zullen beide gewoon rijden voor Force India dit weekend.

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

150 mio $ ? Rol drop voor Stroll! Ze rijden dit weekend en volgende race met Lance? [!] Ocon naar McLaren en Alonso met [F1] pensioen! Zie het zomaar gebeuren?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Arthur op 23 augustus 2018 - 20:02:21
150 mio $ ? Rol drop voor Stroll! Ze rijden dit weekend en volgende race met Lance? [!] Ocon naar McLaren en Alonso met [F1] pensioen! Zie het zomaar gebeuren?
Ja, er komt waarschijnlijk een tussentijds carouselletje op gang met Stroll, Ocon, Kubica... Contractverlenging Perez wordt dit weekend verwacht.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel