Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

C.G. de Beaufort

Zijn salaris ligt volgens de krant in 2019 op 35 miljoen dollar, omgerekend iets meer dan 30 miljoen euro. Dat zou ruim drie keer zoveel zijn als de Australiër verdient bij Red Bull Racing.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/240241/ricciardo-gaat-35-miljoen-dollar-verdienen-bij-renault-in-2019

Dat is dus de reden. Hij wil dus binnenlopen...

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

Verstappen schijnt ook in die orde te verdienen, logisch dus dat Ricciardo vindt dat hij dat ook waard is.

Mickey

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 augustus 2018 - 11:53:12
Zijn salaris ligt volgens de krant in 2019 op 35 miljoen dollar, omgerekend iets meer dan 30 miljoen euro. Dat zou ruim drie keer zoveel zijn als de Australiër verdient bij Red Bull Racing.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/240241/ricciardo-gaat-35-miljoen-dollar-verdienen-bij-renault-in-2019

Dat is dus de reden. Hij wil dus binnenlopen...

Groet,

C.G. de Beaufort

Zei ik toch.

Fietser

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 augustus 2018 - 11:53:12
Zijn salaris ligt volgens de krant in 2019 op 35 miljoen dollar, omgerekend iets meer dan 30 miljoen euro. Dat zou ruim drie keer zoveel zijn als de Australiër verdient bij Red Bull Racing.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/240241/ricciardo-gaat-35-miljoen-dollar-verdienen-bij-renault-in-2019

Dat is dus de reden. Hij wil dus binnenlopen...

Groet,

C.G. de Beaufort

Dat is wel heel, heel erg veel geld. Maar dat hij wil binnenlopen lijkt mij wel een heel populistische conclusie. M.i. zou Ricciardo's overgang namelijk ook best wel eens een verstandig besluit kunnen zijn - ook buiten de poen om. Reden 1: Naast Verstappen zou het vroeg of laat toch een moeizaam verhaal worden. Reden 2: Het is lang niet zeker dat de combinatie Red Bull-Honda komend jaar het beter gaat doen dan de combinatie Renault-Renault. M.a.w.: misschien wacht hem wel meer succes dan in zijn tijd bij RBR. Reden 3: Renault is dolblij eindelijk weer eens een topcoureur in dienst te hebben, wat ertoe leidt dat het Ricciardo aan niets zal ontbreken en hij alle aandacht kan verwachten. Reden 4: Hulkenberg is een zeer sympathieke teamgenoot. Reden 5: iets nieuws houdt je fris.
En dat hij bij dit alles binnenloopt is mooi meegenomen, een nuanceverschil.

Jozef

Over de volledige lijn eens, Fietser!

C.G. de Beaufort

Citaat van: Fietser op 05 augustus 2018 - 15:09:03
Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 augustus 2018 - 11:53:12
Zijn salaris ligt volgens de krant in 2019 op 35 miljoen dollar, omgerekend iets meer dan 30 miljoen euro. Dat zou ruim drie keer zoveel zijn als de Australiër verdient bij Red Bull Racing.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/240241/ricciardo-gaat-35-miljoen-dollar-verdienen-bij-renault-in-2019

Dat is dus de reden. Hij wil dus binnenlopen...

Groet,

C.G. de Beaufort

Dat is wel heel, heel erg veel geld. Maar dat hij wil binnenlopen lijkt mij wel een heel populistische conclusie(..).

Populisme (van het Latijnse populus, "volk") is een politieke stijl (soms een ideologie genoemd) waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest. Deze begrippen kunnen op verschillende manieren worden ingevuld, zodat men links-populisten, rechts-populisten en diverse andere typen kan onderscheiden. In het algemeen spraakgebruik heeft populisme doorgaans een negatieve bijklank, hoewel er politici en denkers zijn die het als geuzennaam voeren.

Groet,

C.G. de Beaufort



Mickey

Hoe dan ook, hij gaat nooit meer wereldkampioen worden.

Komt zomaar bij me op.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 05 augustus 2018 - 15:09:03
Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 augustus 2018 - 11:53:12
Zijn salaris ligt volgens de krant in 2019 op 35 miljoen dollar, omgerekend iets meer dan 30 miljoen euro. Dat zou ruim drie keer zoveel zijn als de Australiër verdient bij Red Bull Racing.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/240241/ricciardo-gaat-35-miljoen-dollar-verdienen-bij-renault-in-2019

Dat is dus de reden. Hij wil dus binnenlopen...

Groet,

C.G. de Beaufort

Dat is wel heel, heel erg veel geld. Maar dat hij wil binnenlopen lijkt mij wel een heel populistische conclusie. M.i. zou Ricciardo's overgang namelijk ook best wel eens een verstandig besluit kunnen zijn - ook buiten de poen om. Reden 1: Naast Verstappen zou het vroeg of laat toch een moeizaam verhaal worden. Reden 2: Het is lang niet zeker dat de combinatie Red Bull-Honda komend jaar het beter gaat doen dan de combinatie Renault-Renault. M.a.w.: misschien wacht hem wel meer succes dan in zijn tijd bij RBR. Reden 3: Renault is dolblij eindelijk weer eens een topcoureur in dienst te hebben, wat ertoe leidt dat het Ricciardo aan niets zal ontbreken en hij alle aandacht kan verwachten. Reden 4: Hulkenberg is een zeer sympathieke teamgenoot. Reden 5: iets nieuws houdt je fris.
En dat hij bij dit alles binnenloopt is mooi meegenomen, een nuanceverschil.
meeste punten ben ik het wel mee eens, maar volgens mij zijn de sportieve kansen bij RBR toch echt een stuk hoger. Tenzij er bij Renault een wonder gebeurd gaat ie daar de komende jaren echt geen races winnen. Ik geloof ook niet dat ie puur voor het geld heeft gekozen, bij RBR zou hij een 2e Mark Webber geworden zijn, ondanks dat hij Max misschien wel 3 jaar op rij op punten verslaat.

Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 augustus 2018 - 11:53:12
Zijn salaris ligt volgens de krant in 2019 op 35 miljoen dollar, omgerekend iets meer dan 30 miljoen euro. Dat zou ruim drie keer zoveel zijn als de Australiër verdient bij Red Bull Racing.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/240241/ricciardo-gaat-35-miljoen-dollar-verdienen-bij-renault-in-2019

Dat is dus de reden. Hij wil dus binnenlopen...

Groet,

C.G. de Beaufort
volgens het artikel gaat het om Australische dollars, omgerekend zo'n 22 miljoen. Dat lijkt me een stuk realistischer.

BMW.WilliamsF1

Ik heb ergens 20 miljoen pond gelezen. Dat is 22 miljoen euro. Lijkt me een realistischer bedrag (nou ja....22 miljoen om je hobby uit te oefenen is natuurlijk ziek veel, is ook niet echt realistisch eigenlijk :D)

Tuesday

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 05 augustus 2018 - 17:03:21
Ik heb ergens 20 miljoen pond gelezen. Dat is 22 miljoen euro. Lijkt me een realistischer bedrag (nou ja....22 miljoen om je hobby uit te oefenen is natuurlijk ziek veel, is ook niet echt realistisch eigenlijk :D)
nee, maar als je het vergelijkt met andere coureurs en zijn eigen huidige salaris, dan denk ik dat rond de 20 miljoen wel het maximum is voor Ricciardo. Knap dat ie dit er uit heeft weten te slepen. Wat zou Hulkenberg krijgen? Volgens de meeste lijstjes rond de 5 miljoen. Ricciardo zat tot nu toe ook ruim onder de 10.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 05 augustus 2018 - 16:32:58
meeste punten ben ik het wel mee eens, maar volgens mij zijn de sportieve kansen bij RBR toch echt een stuk hoger. Tenzij er bij Renault een wonder gebeurd gaat ie daar de komende jaren echt geen races winnen. Ik geloof ook niet dat ie puur voor het geld heeft gekozen, bij RBR zou hij een 2e Mark Webber geworden zijn, ondanks dat hij Max misschien wel 3 jaar op rij op punten verslaat.

Tenzij er bij Honda een wonder gebeurt, gaat hij bij RBR ook geen races winnen...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 06 augustus 2018 - 02:25:40
Citaat van: Tuesday op 05 augustus 2018 - 16:32:58
meeste punten ben ik het wel mee eens, maar volgens mij zijn de sportieve kansen bij RBR toch echt een stuk hoger. Tenzij er bij Renault een wonder gebeurd gaat ie daar de komende jaren echt geen races winnen. Ik geloof ook niet dat ie puur voor het geld heeft gekozen, bij RBR zou hij een 2e Mark Webber geworden zijn, ondanks dat hij Max misschien wel 3 jaar op rij op punten verslaat.

Tenzij er bij Honda een wonder gebeurt, gaat hij bij RBR ook geen races winnen...
RBR heeft dit jaar ook al 3 races gewonnen met een slechte motor, de Honda zit qua prestaties inmiddels vrijwel op hetzelfde niveau. Betrouwbaarheid is misschien nog wat minder, maar om een race te winnen heb je niet persé betrouwbaarheid nodig.

Sabai

Ik zou de statistieken weleens willen weten van honda VS Renault  qua betrouwbaarheid dit jaar. Hoe vaak is er een str uitgevallen? Niet veel meer dan Renault volgens mij.

BMW.WilliamsF1

Ik las net dat de Honda nog 30 pk achter de Mercedes zit en dat ze voor volgend jaar een heel nieuwe motor gaan maken. Ik ben benieuwd :)