Ronde 3: 2017 Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Tuesday, 10 april 2017 - 23:05:06

« vorige - volgende »

Fietser

Mooie race, afgelopen zondag. Ik zou 'm een 7,5 geven, indien een cijfer-topic zou bestaan. Fraai dat de twee beste combi's van dit moment uiteindelijk weer boven kwamen drijven: Vettel/Ferrari en Hamilton/Mercedes. Vooral hun strijd maakte deze GP spannend (voor mij althans, tot pakweg 3 ronden voor het eind). Hamilton was in feite de snellere, maar een matige start en het oponthoud in de pits (wachten op Bottas + strafseconden) bezorgden Vettel de winst. Fijn trouwens - en ik herhaal mezelf - dat Ferrari dit jaar weer een echt topteam is, want voor de rest lijkt alles bij het oude gebleven in dit nog jonge seizoen. Ik gun het Vettel 't meest, maar dat is persoonlijk. Overigens zou mijn stem voor Driver of the Day - als dit topic zou bestaan - toch niet naar een van deze twee frontrunners gaan. Ik zou Perez kiezen, ofschoon hij nauwelijks in beeld kwam. Door omstandigheden achterin gestart kwam hij snel weer bovendrijven in de hem zo vertrouwde top tien, en dat met een matige FA. Over Perez zou je in feite kunnen zeggen dat hij altijd presteert - op de eerste helft van het seizoen bij McLaren na.
Lang verhaal kort: Chapeau Ferrari, maar wanneer ruilen jullie een niet meer zo vliegende Fin in voor een zeer goed presterende Mexicaan?

Arthur

Het staat je vrij de topics te starten...  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Ja precies gewoon het topic starten  ;) Ik zal nu de aanzet doen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: Fietser op 18 april 2017 - 09:49:55
Mooie race, afgelopen zondag. Ik zou 'm een 7,5 geven, indien een cijfer-topic zou bestaan. Fraai dat de twee beste combi's van dit moment uiteindelijk weer boven kwamen drijven: Vettel/Ferrari en Hamilton/Mercedes. Vooral hun strijd maakte deze GP spannend (voor mij althans, tot pakweg 3 ronden voor het eind). Hamilton was in feite de snellere, maar een matige start en het oponthoud in de pits (wachten op Bottas + strafseconden) bezorgden Vettel de winst. Fijn trouwens - en ik herhaal mezelf - dat Ferrari dit jaar weer een echt topteam is, want voor de rest lijkt alles bij het oude gebleven in dit nog jonge seizoen. Ik gun het Vettel 't meest, maar dat is persoonlijk. Overigens zou mijn stem voor Driver of the Day - als dit topic zou bestaan - toch niet naar een van deze twee frontrunners gaan. Ik zou Perez kiezen, ofschoon hij nauwelijks in beeld kwam. Door omstandigheden achterin gestart kwam hij snel weer bovendrijven in de hem zo vertrouwde top tien, en dat met een matige FA. Over Perez zou je in feite kunnen zeggen dat hij altijd presteert - op de eerste helft van het seizoen bij McLaren na.
Lang verhaal kort: Chapeau Ferrari, maar wanneer ruilen jullie een niet meer zo vliegende Fin in voor een zeer goed presterende Mexicaan?

;D ;D ;D heel subtiel

Wings

Citaat van: Fietser op 18 april 2017 - 09:49:55
Lang verhaal kort: Chapeau Ferrari, maar wanneer ruilen jullie een niet meer zo vliegende Fin in voor een zeer goed presterende Mexicaan?

Gaat niet gebeuren. Waarom weet ik niet maar in Italië is men niet te spreken over de Mexicaan en is hij al eerder 'niet goed genoeg bevonden'. De Italiaanse media linkt Sainz aan Ferrari.

robbert


Fietser

Citaat van: gloudiesaurus op 18 april 2017 - 19:38:38
Ja precies gewoon het topic starten  ;) Ik zal nu de aanzet doen...
Ja dat was inderdaad mogelijk. Wat mij echter tegenhoudt zijn mijn twee digitale linkerhanden - mijn laptop en ik onderhouden een haat-liefde-relatie. Ik bezit gewoon te weinig gevoel en handigheid (en eerlijk gezegd ook niet al te veel interesse) om zoiets te fabriceren, want die staatjes (coureursnamen, rapportcijfers) moeten toch op de een of andere manier geactiveerd worden. Ik zal mij er ooit eens, op een rustige zondagmiddag onder een palmboom, in verdiepen. Tot het zover is, ben ik eenieder uiterst dankbaar die dit soort topics aanmaakt.

Wings

Citaat van: robbert op 19 april 2017 - 13:27:38
ja en ricciardo is ook al aan ferrari gelinkt

Ricciardo wordt ook genoemd maar daar geloof ik niet in. Zolang Verstappen hem niet de baas is maakt hij kans om kampioen te worden als Red Bull een competitieve auto levert en ik denk niet dat Seb zit te springen om een coureur die hem met gelijk materiaal versloeg. Veel zal afhangen hoe dit seizoen verloopt. Als Seb dit jaar de titel wint met Ferrari verwacht ik dat hij blijft. Lukt het niet zou het kunnen dat hij overstapt naar Mercedes en daar zijn carrière zal beëindigen.

Arthur

Ik zie Alonso ook nog wel een oogje hebben op Mercedes [mocht Bottas niet voldoende uit de verf komen]. Maar Renault schijnt ook interesse te hebben in de diensten van de Spanjool. Ferrari lijkt mij niet meer in beeld bij beide partijen [maar zeg nooit nooit....]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Arthur op 19 april 2017 - 17:44:47
Ik zie Alonso ook nog wel een oogje hebben op Mercedes [mocht Bottas niet voldoende uit de verf komen]. Maar Renault schijnt ook interesse te hebben in de diensten van de Spanjool. Ferrari lijkt mij niet meer in beeld bij beide partijen [maar zeg nooit nooit....]
Alonso gaat nooit voor Mercedes rijden. Mercedes wil geen herhaling van 2007. Renault zal eerdere mogelijkheid zijn

Jozef

Inderdaad, Alonso zal zeker naar Mercedes willen maar ik denk niet dat Mercedes Alonso wil. Tenzij Hamilton met pensioen gaat.

Sainz naar Ferrari zie ik wel als logische ontwikkeling (ter vervanging van Räikkönen, voor wie 2017 toch echt het laatste jaar lijkt te worden).

Arthur

Citaat van: FolkertE op 19 april 2017 - 20:14:14
Citaat van: Arthur op 19 april 2017 - 17:44:47
Ik zie Alonso ook nog wel een oogje hebben op Mercedes [mocht Bottas niet voldoende uit de verf komen]. Maar Renault schijnt ook interesse te hebben in de diensten van de Spanjool. Ferrari lijkt mij niet meer in beeld bij beide partijen [maar zeg nooit nooit....]
Alonso gaat nooit voor Mercedes rijden. Mercedes wil geen herhaling van 2007. Renault zal eerdere mogelijkheid zijn

Maar dachten we dat bij McLaren ook niet met Ron Dennis? Het is inderdaad onwaarschijnlijk maar you'll never know....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey


robbert

Citaat van: Jozef op 19 april 2017 - 20:19:28
Inderdaad, Alonso zal zeker naar Mercedes willen maar ik denk niet dat Mercedes Alonso wil. Tenzij Hamilton met pensioen gaat.

Sainz naar Ferrari zie ik wel als logische ontwikkeling (ter vervanging van Räikkönen, voor wie 2017 toch echt het laatste jaar lijkt te worden).

hmm sainz zal niet naar ferrari gaan. Redbull wil hem langer bij torro rosso houden

Jozef

Ze kunnen veel willen, als zijn contract afloopt en er is geen plek bij Red Bull en wel bij Ferrari, dan is Sainz gewoon weg hoor...