Ronde 2 : 2017 Formula 1 Heineken Chinese GP, Shanghai International Circuit

Gestart door FolkertE, 06 april 2017 - 17:37:18

« vorige - volgende »

FolkertE

Ronde 2 staat nu voor de deur. Na de verrassende overwinning van Vettel en Ferrari lijkt er een einde gekomen te zijn aan een dominant Mercedes, maar of het genoeg is zal nog moeten blijken.

RBR en Renault hebben al grootse plannen om de achterstand in te lopen.

Het beloofd overigens een regenweekend te worden en dat is dus een gegarandeerde overwinning voor Max ;D, of zullen er nog andere kanshebbers zijn in het natte Shanghai?

http://www.weeronline.nl/Azie/China/Shanghai/3637049
Winnaars van de laatste 5 jaar:
2016       N. Rosberg      Shanghai   
2015       L. Hamilton      Shanghai   
2014       L. Hamilton      Shanghai   
2013       F. Alonso              Shanghai   
2012       N. Rosberg      Shanghai

7 apr 2017       
04:00-05:30   Eerste vrije training   
08:00-09:30   Tweede vrije training   
8 apr 2017       
06:00-07:00   Derde vrije training   
09:00-10:00   Kwalificatie   
9 apr 2017       
08:00   Race



*Uit tijd gebrek en een onverwacht drukke week was ik totaal vergeten het topic aan te maken. Zal vanavond even kijken of ik nog wat uitgebreider kan vertellen over China.

Tuesday

we hebben iig een topic, dat is het belangrijkste! En volgende week met de GP van Bahrein kun je t helemaal goedmaken ;)

gloudiesaurus

Nice Folkert!
Ben benieuwd!

Heineken pakt groots uit bij deze GP  ;)


Red Bull zou nieuwe vleugels hebben. Ben benieuwd.
Dit is een circuit voor de motoren, kijken of Ferrari nu ook kan winnen.
En ik vrees voor Honda...

En regen, Max vraagt zich af of dit in zijn voordeel is. De RB13 is naar het schijnt moeilijk af stellen en de balans is moeilijk te vinden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

De weerkanalen roepen allemaal wat anders dus ik moet het maar zien. Zou wel leuk zijn natuurlijk.

Matthijs

Ok, even samenvatten. Ik ben een F1-team en ik heb een totaal nieuwe auto, ik klaag over het gebrek aan testdagen en over het gebrek aan kennis van de nieuwe regenbanden. Ik arriveer in Shanghai. Er zitten vrijdagochtend duizend(en) fans op de tribune, het regent maar de baan is vrij. Toch besluit je niet te rijden, want 'het regent'.

Ik snap dat je niet wil dat je coureur crasht en dat je dan schade hebt, maar dit is toch superslecht?


Matthijs

Citaat van: robbert op 07 april 2017 - 10:50:39
daarom ben ik niet zo voorstander van regen. Zorgt altijd voor miserie

Inderdaad. Monaco 1984, Barcelona 1996, Spa 1998, Braziliƫ 2003/2012/2016 waren inderdaad allemaal miserabele races.
;)

FolkertE

Citaat van: robbert op 07 april 2017 - 10:50:39
http://www.gppits.net/nieuws/sky_race_dit_weekend_misschien_op_zaterdag/

daarom ben ik niet zo voorstander van regen. Zorgt altijd voor miserie
Ik denk ook niet dat de regen het probleem was,  het was echt de mist of smog dat het probleem was.
Maar dit is een perfecte gelegenheid om de maglevbaan aan te leggen. Die heeft volgens mij geen last van mist en dergelijke.

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 07 april 2017 - 12:53:36
Ik denk ook niet dat de regen het probleem was,  het was echt de mist of smog dat het probleem was.
Maar dit is een perfecte gelegenheid om de maglevbaan aan te leggen. Die heeft volgens mij geen last van mist en dergelijke.
Ik doelde op de eerste training, die wel gewoon doorging.

Sphinx

Citaat van: Matthijs op 07 april 2017 - 13:05:00
Citaat van: FolkertE op 07 april 2017 - 12:53:36
Ik denk ook niet dat de regen het probleem was,  het was echt de mist of smog dat het probleem was.
Maar dit is een perfecte gelegenheid om de maglevbaan aan te leggen. Die heeft volgens mij geen last van mist en dergelijke.
Ik doelde op de eerste training, die wel gewoon doorging.

Die hebben ze om dezelfde reden afgebroken als VT2: Smog die niet wegkon door de laaghangende regenwolken. Daardoor kon dus die traumaheli niet beschikbaar zijn. In de regelementen staat dat zo'n soort transport altijd aanwezig moet zijn, nog los van het feit of er een Clinica Mobile op het circuit is voor noodgevallen. Het is erg jammer, maar begrijpelijk
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Dat is mijn punt niet. Waarom hebben de rijders niet optimaal gebruik gemaakt van dat halve uur dat de baan wel vrij was? Zeker omdat zondag de race wellicht ook nat is.

robbert

Citaat van: Matthijs op 07 april 2017 - 14:28:05
Dat is mijn punt niet. Waarom hebben de rijders niet optimaal gebruik gemaakt van dat halve uur dat de baan wel vrij was? Zeker omdat zondag de race wellicht ook nat is.

omdat ze zondag zeker de kans zullen krijgen om een natte baan gewoon te worden, terwijl ze ronden lang achter de safety car rijden, en tijdens rode vlaggen kunnen ze wel het 1 en ander veranderen aan de wagen. Zoals het geval was in brazilie 2016

Arthur

Ik hoop van harte niet op zo'n race [tenzij het eindigt zoals afgelopen jaar in Interlagos.. Dat dan weer wel  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 07 april 2017 - 09:58:59
Ok, even samenvatten. Ik ben een F1-team en ik heb een totaal nieuwe auto, ik klaag over het gebrek aan testdagen en over het gebrek aan kennis van de nieuwe regenbanden. Ik arriveer in Shanghai. Er zitten vrijdagochtend duizend(en) fans op de tribune, het regent maar de baan is vrij. Toch besluit je niet te rijden, want 'het regent'.

Ik snap dat je niet wil dat je coureur crasht en dat je dan schade hebt, maar dit is toch superslecht?
het aantal testdagen zijn ze volgens mij toch samen overeengekomen en in de regen leer je blijkbaar toch niet veel nieuws over de auto. En je hoeft alleen maar ff terug te denken aan de test die Vettel een paar maanden geleden deed in de regen om te zien wat voor gevolgen een crash kan hebben. Sowieso gaat het in een raceweekend om de punten die zondag gehaald kunnen worden en niet zo zeer om het maken van kilometers. t is jammer voor de fans, maar ik denk dat je het standpunt van de teams toch ook wel moet kunnen begrijpen. Teams verplichten om te rijden gaat ook lastig worden.

FolkertE

Toch al een aantal rijders naar softs. Maar Vettel het sjaakie lijkt het. Als eerste van de top aar binnen, en nu op P6.
Max en Stoffel goeie start zeg.