2017 FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX, Melbourne Grand Prix Circuit

Gestart door Robbert65, 20 maart 2017 - 17:20:06

« vorige - volgende »

Matthijs

Mensen die Red Bull nu al afschrijven suggereer ik even naar de uitslag van de kwalificatie Melbourne 2016 te kijken. Die was nog slechter en we weten allemaal hoe sterk Red Bull terugkwam in het seizoen. Natuurlijk had ik het ook liever anders gezien maar ik schrijf Red Bull nog niet af.

Jozef

Inderdaad, en het is niet alleen 2016, Red Bull heeft wel vaker getoond dat het erg goed is in ontwikkelingen tijdens het seizoen. Dat zie ik bij Ferrari dan weer iets minder rooskleurig in, maar dat is niet meer dan een gevoel.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 25 maart 2017 - 18:55:20
Mensen die Red Bull nu al afschrijven suggereer ik even naar de uitslag van de kwalificatie Melbourne 2016 te kijken. Die was nog slechter en we weten allemaal hoe sterk Red Bull terugkwam in het seizoen. Natuurlijk had ik het ook liever anders gezien maar ik schrijf Red Bull nog niet af.
slechter tov Mercedes, tov Ferrari is het verschil groter geworden. Mercedes hebben ze vorig jaar niet meer in kunnen halen, dat zal dit jaar ook weer heel lastig gaan worden. En Ferrari zal zich dit jaar wellicht ook niet zo makkelijk te grazen laten nemen.
Nu we toch naar verschillen met vorig jaar kijken; Bottas zit dichter op Hamilton dan Rosberg de afgelopen jaren in Melbourne. Dus wie weet komt daar ook nog een leuk duel.

Matthijs

Ja voor de kansen voor een wereldtitel voor Verstappen ziet het er nu slecht uit, maar voor een saai seizoen zeker nog niet.

FolkertE

En Renault schijnt noodgedwongen naar de mku van vorig jaar te zijn terug gestapt. 5 kg zwaarder en minder power. Kan een hoop schelen. Nog steeds 3de team dan denk ik,  maar kan interessant worden.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 25 maart 2017 - 20:31:34
En Renault schijnt noodgedwongen naar de mku van vorig jaar te zijn terug gestapt. 5 kg zwaarder en minder power. Kan een hoop schelen. Nog steeds 3de team dan denk ik,  maar kan interessant worden.
minder power denk ik niet, want daar zit een maximum (160 pk ?) aan. Qua power zullen ze in het nadeel blijven dit seizoen, Renault loopt al 4 jaar achter de feiten aan.

Edit: voor de duidelijkheid, die eerste zin gaat over het MGU gedeelte, de 2e over de hele power unit.

FolkertE

Ik las iig ergens dat ze ower te kort komen. Zal het wel uit de b hele motor komen. Maar ik geloof dat renault en Honda hun hele concept hebben om.gegooid. Zij kunnen denk ik het meest winnen.

FolkertE

Wow. Ferrari is echt snel. Maar Hamilton stopte wel erg vroeg en verloor tijd achter Max.
Kimi valt tegen, maar heeft het hele weekend al moeite met de setup.

Wings


Jozef

Dat viel me ook op, op basis van de wintertests dacht ik dat Kimi Vettel het vuur aan de schenen kon leggen maar vergeet het maar. Zal nu toch echt wel het laatste seizoen van de Fin worden.

Strategische fout van Mercedes maar vooral een strategisch sterke zet van Ferrari, dat zijn we niet gewend - meestal is het Ferrari dat de idioterieën uithaalt. Niet als een kip zonder kop Hamilton achterna door een rondje na hem te pitten, maar meteen zien dat hij waarschijnlijk met Verstappen te maken gaat krijgen (hoe heeft Mercedes dat over het hoofd gezien??) en gewoon buiten blijven. Sterk.

De snelste ronde van Vandoorne was 2-3 tienden sneller dan die van Alonso (ook al voor diens uitvalbeurt) maar man, enige consistentie zat er niet in zeg. Dat moet echt veel en veel beter.

Opvallend kleine verschillen tussen teamgenoten: Hamilton-Bottas, Sainz-Kvyat (ik twijfelde daar niet aan maar anderen misschien wel).

Opvallende grote verschillen tussen teamgenoten: Vettel-Räikkönen, Massa-Stroll, Grosjean-Magnussen, Alonso-Vandoorne.

lieven

stoffel reed wel met problemen.
Hij kon bv niet zien in welke versnelling hij zat en moest dus heel de tijd tellen bij het op en naar schakelen.
Nit zo handig :/

Wat is die mclaren toch een brol auto!

Ben blij met Ferrari hun zet!
En super van bottas!

Wings

@Jozef: Ik vond het verschil tussen Sainz en Kvyat niet klein. Hij is geen enkel moment bij hem in de buurt geweest en uiteindelijk 14 seconden achter Sainz geëindigd. Dat vind ik geen klein verschil.

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 25 maart 2017 - 20:49:51
Citaat van: FolkertE op 25 maart 2017 - 20:31:34
En Renault schijnt noodgedwongen naar de mku van vorig jaar te zijn terug gestapt. 5 kg zwaarder en minder power. Kan een hoop schelen. Nog steeds 3de team dan denk ik,  maar kan interessant worden.
minder power denk ik niet, want daar zit een maximum (160 pk ?) aan. Qua power zullen ze in het nadeel blijven dit seizoen, Renault loopt al 4 jaar achter de feiten aan.

Edit: voor de duidelijkheid, die eerste zin gaat over het MGU gedeelte, de 2e over de hele power unit.

Die MKU kunnen ze pas over 5 Grand Prix wisselen. Dus dit nadeel houden ze voorlopig.

Renault komt met een update in Spanje maar die is naar verluidt al uitgesteld naar Juni. Renault kwam vorig jaar ook met een grote update en dat bracht Red Bull toen veel. Heb alleen idee dat het wat rommelt bij Renault. Cyril Abiteboul van Renault doet steeds mooie uitspraken, dat RB wereldkampioen zou kunnen worden, maar voorlopig heeft Renault vooral ingeleverd op Ferrari en Mercedes.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

lieven

Citaat van: Wings op 26 maart 2017 - 09:03:04
@Jozef: Ik vond het verschil tussen Sainz en Kvyat niet klein. Hij is geen enkel moment bij hem in de buurt geweest en uiteindelijk 14 seconden achter Sainz geëindigd. Dat vind ik geen klein verschil.
Kvyat lag voor maar heeft een extra pit gemaakt...

Tuesday

Citaat van: lieven op 26 maart 2017 - 15:31:40
Citaat van: Wings op 26 maart 2017 - 09:03:04
@Jozef: Ik vond het verschil tussen Sainz en Kvyat niet klein. Hij is geen enkel moment bij hem in de buurt geweest en uiteindelijk 14 seconden achter Sainz geëindigd. Dat vind ik geen klein verschil.
Kvyat lag voor maar heeft een extra pit gemaakt...
Wings kijkt blijkbaar alleen naar de uitslag. Kvyat lag keurig voor Sainz, maar blijkbaar vond zn team het nodig om Kvyat 2x binnen te halen. Hij had de race makkelijk met een 1 stopper kunnen doen want zn eerste stop was pas in ronde 34.

Edit: Kvyat moest binnen komen omdat er een probleem met de motor was en er iets gereset moest worden. Anders was ie dus gewoon voor Sainz geeindigd.