Richard Verschoor Topic

Gestart door Robbert65, 17 januari 2017 - 21:46:48

« vorige - volgende »

Robbert65

Verschoor is dé man voor de toekomst. Is een echte winnaar en een groot talent.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Ik vrees dat de kansen voor Verschoor gezien zijn als hij niet wordt opgepikt door een Formule 2 topteam voor komend jaar. Nog één klein kansje?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Hij heeft wat sponsors, dus hopen op een derde jaar Formule 2?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Verschoor rijdt dit jaar voor VAR uit Zeewolde. Van Amersfoort rijdt nu voor het tweede seizoen de F2 en Verschoor is een van de twee.

Gisteren de Feature Race, ik heb 'm helemaal gezien.
Richard startte als derde, wordt in bocht 4 rondgetikt in de eerste ronde en rijdt achteraan. Er volgt een safetycar maar dat mag niet baten, hij ligt 17de na de herstart.
Dan gaat ie laat naar binnen voor de bandenwissel en rijdt vervolgens het hele veld volkomen naar de kl*oten, scheurt in 3 ronden gaten van 4-5 seconden dicht, haalt in alsof het zijn dagelijks werk is ( ::) ) en eindigt op een keurige 5de plaats.

Het gat naar 4 en podium was wel erg groot, dat had hij waarschijnlijk ook niet gered als hij nog 10 rondjes door had gekund, maar toch, kippenvel bij de finish. Wat een gast is die Verschoor toch, geweldig!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ik heb race 1 gezien, daarin was hij matig. Had op het einde zijn banden opgereden en werd ook nog voorbij gereden door zijn teamgenoot. Maar al met al een degelijk weekend, ook als je kijkt hoe VAR vorig jaar presteerde.

In de kwali was hij ook goed. Alleen het verschil met Théo Pourchaire was enorm. Die was sowiezo een klap sneller dan de rest van het veld in de kwali.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Zeeuw

Aangezien Verschoor, naar mijn weten, nog nergens op de radar staat bij F1 teams, gok ik dat hij na dit jaar iets anders dan formule wagens gaat worden. Of zien jullie nog kansen?

gloudiesaurus

Aankomend weekend Macau! Verschoor doet mee in de F3.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Zeeuw op 02 juni 2023 - 11:47:08Aangezien Verschoor, naar mijn weten, nog nergens op de radar staat bij F1 teams, gok ik dat hij na dit jaar iets anders dan formule wagens gaat worden. Of zien jullie nog kansen?

Volgens mij kan hij theoretisch nog een jaar in F2 mee? Het lijkt erop dat de test voor Haas wel van de baan is....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Verschoor volgend jaar weer bij Trident! Zijn oude team.
Goed voor hem, wordt zijn 4e seizoen. Een echte kans in de Formule 1 gaat niet meer komen denk ik.

CitaatVerschoor blijft in voorportaal Formule 1 en tekent bij F2-team Trident

Richard Verschoor racet ook komend seizoen in de Formule 2, de klasse die wordt beschouwd als het voorportaal voor de Formule 1. De vorige week 23 jaar geworden Nederlandse coureur keert terug naar zijn oude Italiaanse werkgever Trident.

"We waren aan het praten met vier kandidaten, waaronder Van Amersfoort Racing, het Nederlandse team waar ik afgelopen seizoen met veel plezier voor heb gereden. Ze hebben me goed geholpen, maar ik ben op mijn onderbuik afgegaan en had bij Trident het beste gevoel."

"Ik ken het team goed en ga daar weer samenwerken met mij engineer van 2022, Giampaolo Dall'Ara. Daar had ik een goede klik mee."

Sterk debuut
Verschoor beleefde in 2016 als zestienjarige een sterk debuut in het racen met 'single-seaters' door kampioen te worden in de Spaanse Formule 4 met het Nederlandse MP Motorsport. Voor dat team won hij drie jaar later ook de prestigieuze Grand Prix van Macau in de Formule 3.

Het wordt voor de Nederlander zijn vierde seizoen in de kraamkamer van de Formule 1. Verschoor reed tot nu in drie seizoenen 73 races in de Formule 2 voor vier verschillende renstallen, won driemaal en stond acht keer op het podium.

Orange Pictures
Richard Verschoor wint in 2022 in Bahrein voor Trident
In zijn eerste seizoen bij Trident eindigde hij als twaalfde in het kampioenschap. "Maar ik raakte dat jaar de zege in Oostenrijk kwijt, omdat er na afloop te weinig brandstof in de auto zat. Met wat meer geluk hadden we de top zes kunnen halen."

In 2024 wil hij voor de titel gaan. "We rijden met een nieuwe generatie Formule 2-auto's en mogen die in januari gaan testen. Dat biedt kansen, want iedereen begint op nul. Dan kan zeker in het begin van het seizoen ervaring het verschil maken."

Contact met Haas liep op niks uit
Verschoor zegt het niet vervelend te vinden om weer een seizoen in de Formule 2 te rijden. Er was afgelopen seizoen wel contact met het Formule 1-team van Haas, maar dat leverde niets concreets op, ook geen mogelijkheid om te testen.

"Ook daar komt geld bij om de hoek kijken. Net als een bij een racestoeltje in de Formule 2", legt Verschoor uit. "Ik ben blij dat het me weer gelukt is om een plek te vinden. Van huis uit heb ik nul euro. Mijn budget - en dan praat je over miljoenen - komt van sponsors die ik enorm dankbaar ben."

ANP
Richard Verschoor in actie voor MP Motorsport in de Formule 2
Vier jaar in de Formule 2 is lang. De meeste coureurs rijden er twee seizoenen. Slechts een enkeling maakt de overstap naar de Formule 1, veel anderen slaan hun vleugels uit naar andere raceklassen.

De Zwitser Ralph Boschung spant met 106 races en zeven seizoenen Formule 2 de kroon. "Die woont in deze klasse", grapt Verschoor, die dat zelf niet ambieert. "Nog steeds droom ik van de Formule 1, maar om daar kans op te maken moet ik eerst een stabiel en sterk seizoen in de Formule 2 rijden."
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Gruwelijk, die diskwalificatie vorige keer.

Wens Richard het allerbeste op Albert Park, waar de race in de kwalificatie wordt beslist.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel