Het Grote Presentatietopic 2017

Gestart door Jehoentelaar, 20 december 2016 - 20:56:50

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jozef op 22 februari 2017 - 17:29:57
Ja, de lelijkste auto van 2017 kennen we ook al denk ik? :-\ ::)

Vanop afstand wordt het zowaar nog lastig om Williams en Force India te onderscheiden.
Que design or livery? Ik vind hem op zich niet eens zo heel lelijk, maar inderdaad wel de minste van de 3 tot nu toe.

Jozef

#106
Citaatde haaienvin is geen haaienvin maar een rechthoek die snel met een decoupeerzaag uit een triplexplaat gesneden lijkt te zijn

De vin van de FI lijkt me op zo'n anti-omwaai-zeil dat de LMP1 en 2 auto's verplicht gebruiken.

Mickey

Die haaienvin is wel een tegenvaller zeg.

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 22 februari 2017 - 19:24:58
De haaienfin is terug dacht dat destijds verbannen was.

Was 'ie inderdaad een tijdje.

FolkertE


FolkertE






Eerste beelden van de Mercedes dus. Ziet er erg strak uit.

Matthijs

Het blijft frappant dat het 'beste' team het zonder puntneus en haaienvin afkan. Hoezo aerodynamisch voordeel?

FolkertE

Inderdaad, zie je toch het verschil tussen topteams en middenmotors. De vin zou voor stabiliteit moeten zorgen en zonder die haaienvin zou je dus meer downforce kunnen genereren.
Livery vind ik wel mooi, maar vooral het design vind ik mooi. Ben nu heel erg benieuwd naar de RBR. Ze roepen zelf dat het de mooiste auto van hen ooit is...en mooie auto's zijn altijd snel.

Sphinx

Schijnbaar hebben de Duitsers twee Varianten:  Var A heeft geen haaienvin, daarmee is vanmorgen gereden. Bottas rijdt met Var B die heeft wel een vin.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Volgens Autosport heeft de uiteindelijke versie wél een haaienvin en een aangepaste voorvleugel.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 23 februari 2017 - 12:46:42
Het blijft frappant dat het 'beste' team het zonder puntneus en haaienvin afkan. Hoezo aerodynamisch voordeel?
en regenbanden ;)

Tuesday

ik moet zeggen dat de nieuwe auto's me nog niet heel erg meevallen. Ik vind de Mercedes zelfs minder mooi als die van vorig jaar.  De Sauber vind ik overigens wel erg mooi. Renault vond ik mooier met de geheel gele livery.

Matthijs

#117
Citaat van: Tuesday op 23 februari 2017 - 15:55:08
Citaat van: Matthijs op 23 februari 2017 - 12:46:42
Het blijft frappant dat het 'beste' team het zonder puntneus en haaienvin afkan. Hoezo aerodynamisch voordeel?
en regenbanden ;)
Regenbanden vind ik wel begrijpelijk, tijdens een fotoshoot of shakedown gaat het niet om snelle tijden, dus als er een beetje water ligt ga je geen risico lopen.

Jehoentelaar

Ik las ergens dat de haaienvin er niet op zat vanwege de weersomstandigheden tijdens de presentatie.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 23 februari 2017 - 16:08:22
Ik las ergens dat de haaienvin er niet op zat vanwege de weersomstandigheden tijdens de presentatie.
Anders waaide die weg ;)