Rosberg stopt!!!

Gestart door Robbert65, 02 december 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

Tuesday

#165
Citaat van: Jozef op 10 december 2016 - 02:59:58
Dat betwijfel ik in het geval van Bottas heel erg, dat hij voor één jaar tekent. Het kan meteen zijn laatste jaar zijn. Ik begrijp niet helemaal waarom er zo veel over Bottas gepraat wordt. Is die echt beter dan Wehrlein of Ocon?

En hierboven zei iemand dat ze Wehrlein niet echt kunnen nemen want als ze hem wilden, hadden ze hem wel bij FI neergezet en niet Ocon. Maar de twee spreken elkaar niet tegen. Ik geloof best dat Ocon meer potentieel heeft dan Wehrlein. Daarom geef je hem dus de plek bij FI. Maar dat hij meer potentieel heeft, hoeft niet te betekenen dat hij nu al beter is. Laat staan in de Mercedes (waar Wehrlein veel meer mee heeft gereden dan Ocon). Er kan dus wel logica zitten in de redenering: op de korte termijn is Wehrlein beste keus, en Ocon komt misschien later wel.
Of Bottas beter is dan Wehrlein of Ocon? Ik denk dat de laatste meer potentieel heeft, maar die heeft als nadeel dat ie amper ervaring heeft en nu al naast Hamilton instappen kan vrij funest zijn voor zn carriere. Wehrlein is hooguit van het niveau Bottas (schat ik in), maar Bottas heeft natuurlijk veel meer ervaring en heeft bewezen zeer constant en ook vrij snel te zijn. Als je met Williams podiumplaatsen kunt rijden, kun je dat met Mercedes ook. Bij Wehrlein is dat allemaal een stuk onzekerder en bovendien schijnt hij ook geen goede teamplayer te zijn. Ik weet niet exact wat daar van waar is, maar die rare actie in Austin waar ie zn auto maar niet wilde uitzetten na meermaals te zijn gevraagd door zn engineer was wat dat betreft misschien wel veelzeggend. Hoe dan ook lijkt Wehrlein mij echt een 'no go' voor Mercedes, de top 5 coureurs zijn niet beschikbaar, dan kom je al snel bij een Bottas of Perez terecht. Sainz lijkt me ook nog een mogelijkheid, Hulkenberg of Button zou misschien ook nog kunnen?
Ik ben het wel met je eens dat Bottas niet voor 1 jaar gaat tekenen.

Jozef

Dat van slechte teamplayer is echt wel iets om rekening mee te houden ja. Dat is gewoon belangrijk. Het was bijvoorbeeld ook een van de redenen voor McLaren om Pérez na een jaar al te bedanken, die lag ook niet goed in het team.

Weet je wat, ik heb eigenlijk genoeg van het gespeculeer. ;D Ik denk dat Mercedes Alonso probeert, en als dat niet lukt (voor een betaalbaar bedrag, en die kans acht ik hoger dan 50%) dan wordt het gewoon Wehrlein denk ik. Voor mij eindigt het speculeren hier, ik zie wel wat het wordt. Mercedes weet sowieso meer dan wij dus wat ze ook doen, pas in 2017 zullen we misschien weten of het een goede keus was.


Mickey

Citaat van: Wings op 10 december 2016 - 10:03:39
Daarom is het wegvallen van Rosberg ook een serieus probleem. Mercedes heeft geen panklare oplossing. Bovendien heeft Lowe aangegeven dat zij iemand willen die de resultaten van Rosberg kan evenaren dus ik denk niet dat het de bedoeling is om een jonkie die stoel te schenken.

Wie dan wel, Wings? Als Alonso en Vettel blijven zitten waa ze zitten.

Pancake Shield

Wat mij trouwens opvalt is dat van alle namen die genoemd worden er twee eigenlijk nog niks van zichzelf hebben laten horen. Misschien wel via managment etc, maar Fernando Alonso en Valtteri Bottas zwijgen allebei als een graf (of ik moet het gemist hebben). Briatore zegt natuurlijk wel dat Alonso zijn contract met McLaren eerbiedigt, maar goed het is Briatore die dat zegt natuurlijk. En Bottas, tsja die zit bij Wolff dus die man zit in een dubbele spagaat.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Mickey op 10 december 2016 - 18:42:23
Citaat van: Wings op 10 december 2016 - 10:03:39
Daarom is het wegvallen van Rosberg ook een serieus probleem. Mercedes heeft geen panklare oplossing. Bovendien heeft Lowe aangegeven dat zij iemand willen die de resultaten van Rosberg kan evenaren dus ik denk niet dat het de bedoeling is om een jonkie die stoel te schenken.

Wie dan wel, Wings? Als Alonso en Vettel blijven zitten waa ze zitten.

Dan volgt plan B.

Lees ook: http://f1insider.net/2016/12/07/toto-wolff-prefers-a-midfield-team-for-pascal-wehrlein/

Tuesday

http://www.bbc.com/sport/formula1/38282791

Mercedes lijkt toch voor Bottas te gaan. Maar ze zijn er nog niet uit met Williams.

Jozef

Ik vind het echt de meest suffe keuze die ze kunnen maken.

Maar ach, ik moet m'n woord houden.

Citaat van: Jozef op 10 december 2016 - 12:12:45Mercedes weet sowieso meer dan wij dus wat ze ook doen, pas in 2017 zullen we misschien weten of het een goede keus was.

Matthijs

#173
Citaat van: Jozef op 11 december 2016 - 22:29:53
Ik vind het echt de meest suffe keuze die ze kunnen maken.
Misschien, maar van alle 'beschikbare' rijders wellicht degene die qua rijden en talent het meest lijkt op Rosberg.

Daar komt bij dat Bottas' trackrecord versus Massa gunstiger is dan die van een andere fin op de grid. Maar waarschijnlijk was Massa anno 2016 niet meer van het niveau 2007-2008.

Edit: toch zou ik niet willen dat Bottas naar Mercedes vertrekt. Zou echt een aderlating voor Williams zijn want Stroll kan natuurlijk nooit de kar trekken bij Williams.

Jozef

Ja, dat ook nog inderdaad. Je gunt het Williams toch niet dat ze hun eerste rijder nog zien vertrekken.

En ik denk wel dat Bottas een stukje minder goed is dan Rosberg, maar dat zullen we moeten bekijken. Natuurlijk zijn de anderen (Wehrlein, Ocon) voorlopig ook een stukje minder goed dan Rosberg.

Matthijs

Het is gewoon pijnlijk duidelijk geworden dat er op dit moment geen groot talent staat te trappelen die het gat van een 'grote naam' kan opvullen. Niet bij Mercedes maar ook niet bij Williams of een ander team waar Mercedes wellicht vist. Blijkbaar zijn teams niet happig om hun coureur op te geven ten gunste van Wehrlein.

Mickey

En misschien zien de grote namen het ook niet zitten bij Mercedes, omdat ze verwachten dat zij niet zonder meer over de beste auto van het veld beschikken, de komende tijd.

Als je als (top)coureur zeker weet dat die auto de komende paar jaar wk-materiaal is, dan ga je er toch voor?




Matthijs

Citaat van: Mickey op 12 december 2016 - 14:05:10
Als je als (top)coureur zeker weet dat die auto de komende paar jaar wk-materiaal is, dan ga je er toch voor?
Zeker weten doe je het nooit, maar de kans lijkt mij klein dat McLaren (dat niet getest heeft met de nieuwe banden) het in 2017 beter zal doen dan Mercedes. Toch lijkt het erop dat Alonso niet overstapt. Contracten zijn blijkbaar toch belangrijk.

Fietser

En toch vind ik een eventuele keuze van Mercedes voor Bottas best begrijpelijk. De Fin is wellicht niet van de bovencategorie, maar wel bewezen snel en ervaren. Ik denk zelfs dat hij in snelheid niet heul veel onderdoet voor Rosberg. Daarbij komt dat hij waarschijnlijk best betaalbaar is, zeker in vergelijk met bijv. een Alonso of Vettel. Maar bovenal lijkt Bottas mij de juiste man naast Hamilton. Hij is koel (niet cool), betrouwbaar en hij zal zijn teamgenoot (die waarschijnlijk weer vol voor de titel gaat) niet snel in de wielen rijden. Kortom: een veilige, rustige en betaalbare keuze voor Das Haus.
Een persoonlijk noot: ik zie deze wat stille en ingetogen Viking (sommigen noemen hem daarom 'saai') graag een paar GP's winnen. Wat minder aanstellerij en hysterie op het hoogste podium is mij zeer welkom.

Fabian

Kan me wel voorstellen dat Williams Bottas niet wil laten gaan. Die jongen heeft een aantal seizoenen ervaring en kan met de nieuwe regels toch wel van dienst zijn voor Williams. Lance Stroll als debutant en Pascal Wehrlein met één seizoen ervaring is niet heel denderend als line-up voor Williams denk ik. Maar ze hebben zelf voor Stroll gekozen, waar Button wellicht ook een optie was geweest.