Rosberg stopt!!!

Gestart door Robbert65, 02 december 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 13 december 2016 - 23:56:05
Wehrlein blijft een talent met een nog grotendeels onbekend potentieel. Van Di Resta weten we inmiddels aardig dat hij beter in de touring cars past dan in de Formule 1. Ik zou Di Resta daarom lekker in het DTM laten rondkarren, dat kan 'ie prima.
mwah, Di Resta deed het ook niet onaardig bij FI. Wehrlein hebben we nu een jaar kunnen zien, ik denk dat we daarvan ook al wel (voorzichtig) kunnen stellen dat dat geen topcoureur gaat worden. Maar goed, dat mogen ze bij Williams lekker uit gaan zoeken. In het uiterste geval heb je iig een Di Resta achter de hand, in principe een ideale middenmoot coureur. Maar daar zijn er wel meer van.

Jozef

Wehrlein heeft wel gewoon punten pakt met die Manor. Toen Bianchi dat deed was het een buitenaardse prestatie, bij Wehrlein is je reactie "waarschijnlijk wordt het geen topper"? Hij reed Haryanto in de races helemaal op een hoopje en was Ocon meestal de baas.

Paul Di Resta had ik helemaal nog niet aan gedacht, leuk dat die naam weer opduikt. :)

Ik zou Kobayashi wel weer willen zien opduiken, bij Williams dan. In de Caterham was het niet veel soeps met Koba, maar bij een team in de middenmoot laat hij vast weer vuurwerk zien zoals destijds bij Sauber.

Robbert65

Volgens mij is Paul di Resta alleen maar testrijder bij Williams F1 om te zorgen dat hij toegang heeft tot de rijdersbriefing, zodat hij bij Sky Sports F1 -zijn werkelijke werkgever- kan vertellen wat daar allemaal gezegd wordt. Ik kan me niet voorstelln dat Di Resta nog tereugkeert als F1 piloot, maar goed, je weet nooit...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 december 2016 - 01:18:59
Wehrlein heeft wel gewoon punten pakt met die Manor. Toen Bianchi dat deed was het een buitenaardse prestatie, bij Wehrlein is je reactie "waarschijnlijk wordt het geen topper"? Hij reed Haryanto in de races helemaal op een hoopje en was Ocon meestal de baas.

Paul Di Resta had ik helemaal nog niet aan gedacht, leuk dat die naam weer opduikt. :)

Ik zou Kobayashi wel weer willen zien opduiken, bij Williams dan. In de Caterham was het niet veel soeps met Koba, maar bij een team in de middenmoot laat hij vast weer vuurwerk zien zoals destijds bij Sauber.
die Marussia van toen (met een waardeloze Ferrari motor) was toch echt wel een heel stuk minder als de Manor van nu. En over Bianchi waren desondanks ook nog genoeg twijfels. Haryanto versloeg Wehrlein geregeld in kwalificaties en Ocon versloeg Wehrlein de laatste 2 races ook gewoon. Hij heeft het verder prima gedaan hoor, een stap naar het middenveld zou niet onlogisch zijn, maar nog een jaar Manor ook niet.

Jehoentelaar

Bianchi pakte dat punt toch in en vrij chaotische race in Monaco? Met alle respect voor Bianchi, maar als je ergens goed punten kunt pakken met een beduidend tragere auto is het daar.

Jehoentelaar

Rosberg zou trouwens ook geen topper worden maar die heeft toch wel wat leuke resultaten neergezet, zover ik mij kan herinneren.

Wings

Citaat van: Tuesday op 14 december 2016 - 00:24:03
Citaat van: Jehoentelaar op 13 december 2016 - 23:56:05
Wehrlein blijft een talent met een nog grotendeels onbekend potentieel. Van Di Resta weten we inmiddels aardig dat hij beter in de touring cars past dan in de Formule 1. Ik zou Di Resta daarom lekker in het DTM laten rondkarren, dat kan 'ie prima.
mwah, Di Resta deed het ook niet onaardig bij FI. Wehrlein hebben we nu een jaar kunnen zien, ik denk dat we daarvan ook al wel (voorzichtig) kunnen stellen dat dat geen topcoureur gaat worden. Maar goed, dat mogen ze bij Williams lekker uit gaan zoeken. In het uiterste geval heb je iig een Di Resta achter de hand, in principe een ideale middenmoot coureur. Maar daar zijn er wel meer van.

Ik vond Wehrlein best aardig rijden. Ik kan mij geen fouten of rare dingen herinneren. Solide en constante performance met zo nu en dan een uitschieter naar boven. Dat heb ik Haryanto, Ocon, Nasr en Ericsson, in dezelfde situatie, niet zien doen.

Wings

Citaat van: Jozef op 14 december 2016 - 01:18:59
Wehrlein heeft wel gewoon punten pakt met die Manor. Toen Bianchi dat deed was het een buitenaardse prestatie, bij Wehrlein is je reactie "waarschijnlijk wordt het geen topper"? Hij reed Haryanto in de races helemaal op een hoopje en was Ocon meestal de baas.

Ben ik het volledig mee eens. Daarom was ik ook verbaasd dat Mercedes niet hem maar Ocon in de Force India plaatst. 

Jozef

Ik denk hoe langer hoe meer dat de reputatie van Wehrleins persoonlijkheid hier een grote rol in speelt. Zo veel beter dan Wehrlein is Bottas volgens mij niet, toch lijkt Mercedes er veel moeite voor te willen doen. Force India hoefde hem ook al niet om die reden.

Die reputatie kan terecht zijn of niet, maar ik denk dat het wel een belangrijke factor is.

Wings

Dan zal ik het wel verkeerd zien. Mercedes zal wel weten wie beter is lijkt mij.

Jozef

Dat sowieso, de vraag is alleen om welke reden ze hem beter vinden. In de auto of uit de auto?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 december 2016 - 18:05:56
Dat sowieso, de vraag is alleen om welke reden ze hem beter vinden. In de auto of uit de auto?
ervaring, een hele hoop podiumplaatsen. Bij Wehrlein is het allemaal nog maar afwachten (of misschien weet Mercedes al wel meer). En de persoonlijkheid zal ook wel meespelen. Je kunt je misschien beter afvragen waarom Mercedes voor Wehrlein zou moeten kiezen. Geld is het probleem niet, sowieso niet, maar door het wegvallen van Rosberg komt er ook een kleine 40 miljoen aan salariskosten vrij.

Arthur

Als ik onderstaande lees krijg ik toch steeds meer het gevoel dat Wehrlein aversie oproept in een team; volgens Pascal de reden waarom FI niet voor hem gekozen heeft;

“Het ging om iets persoonlijks, om hoe het tijdens mijn tests voor ze ging”, zegt Wehrlein, die aangeeft dat er tijdens één van zijn drie testdagen met het team ‘iets is gebeurd waar ze niet blij mee waren’.

“Ik kan dat nu niet meer veranderen, maar er dus wel van leren, zodat ik het in de toekomst beter zal doen. Ik zal namelijk altijd mijn best doen ervoor te zorgen dat iedereen gelukkig is.”
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Het moet toch wat verschrikkelijks zijn als op basis daarvan voor minder talent wordt gekozen.

Wings

Citaat van: Tuesday op 14 december 2016 - 18:35:14
Citaat van: Jozef op 14 december 2016 - 18:05:56
Dat sowieso, de vraag is alleen om welke reden ze hem beter vinden. In de auto of uit de auto?
ervaring, een hele hoop podiumplaatsen. Bij Wehrlein is het allemaal nog maar afwachten (of misschien weet Mercedes al wel meer). En de persoonlijkheid zal ook wel meespelen. Je kunt je misschien beter afvragen waarom Mercedes voor Wehrlein zou moeten kiezen. Geld is het probleem niet, sowieso niet, maar door het wegvallen van Rosberg komt er ook een kleine 40 miljoen aan salariskosten vrij.

Uitgestreken over 3 jaar ja.