De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Charrel

Citaat van: Matthijs op 02 oktober 2019 - 11:47:52
Citaat van: Charrel op 02 oktober 2019 - 11:46:13
Ik ben er sowieso van donderdag tot zondag, dus voor mensen die willen meeten  :)
Om lekker van de natuur te genieten omdat de race niet doorgaat? ;) #stikstof

Indien stikstof een probleem is voor Zandvoort, dan ga ik niet van de natuur genieten. Dan zit ik lekker in Assen  ;)

Breaktest

Citaat van: Charrel op 02 oktober 2019 - 12:11:19
Citaat van: Matthijs op 02 oktober 2019 - 11:47:52
Citaat van: Charrel op 02 oktober 2019 - 11:46:13
Ik ben er sowieso van donderdag tot zondag, dus voor mensen die willen meeten  :)
Om lekker van de natuur te genieten omdat de race niet doorgaat? ;) #stikstof

Indien stikstof een probleem is voor Zandvoort, dan ga ik niet van de natuur genieten. Dan zit ik lekker in Assen  ;)
Kijk, jullie zijn oprechte die-hard fans, veel meer dan ik ben. Maar ik vraag me oprecht af, gelet op de 'nieuwe realiteit' die luidt dat Red Bull met de motorwissel niet veel is opgeschoten, alsmede het commentaar van vader Jos die zich 'ernstig zorgen maakt', wat gaat er nu omgaat in de hoofden van het hyperige volkje (1 miljoen aanvragen, die term mag ik dus toch wel gebruiken) dat normaal GP's laat liggen doch massaal op 'Zandvoort' afkomt.
Zijn zij ook tevreden met uitvalbeurt of een 5e plaats voor Max, of zien we voortijdig de tribunes leegstromen?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Van Wijk

Inderdaad Breaktest, dat zie ik ook gebeuren.
Sterker nog, ik zie Max voorlopig nog geen wereldkampioen worden.
Zowel de rijders en FIA hebben geanticipeerd op Max zijn rijstijl waardoor de nog jongere honden er in de toekomst met de prijzen van door gaan. ( Leclerc,Norris etc).

Tuesday

wat zijn we weer lekker negatief. Zandvoort zit de komende tien jaar gewoon vol en Max steekt wat mij betreft nog steeds met kop en schouders uit boven zn generatiegenoten uit, dus dat zal ook wel loslopen. Leclerc heeft dankzij Ferrari de wind nu ff in de zeilen, is snel in kwalificatie, maar qua racepace heeft hij het nog steeds lastig, terwijl Verstappen daarin juist uitblinkt. Of Max wel of geen WK wordt hangt af van RBR en Honda of anders van de keuzes die Max zelf gaat maken.

Sabai

Let maar op Max zit in 2021 in een Mercedes .

Tuesday

Citaat van: Sabai op 02 oktober 2019 - 16:16:02
Let maar op Max zit in 2021 in een Mercedes .
dat is misschien wel net te laat..

Van Wijk

Met mijn opmerking wil ik alles behalve negatief zijn, louter realistisch.

Wat Max heeft laten zien ( en laat zien ) is fantastisch maar als je naar de rest van het veld kijkt zitten daar tevens een paar potentiële nieuwe wk kandidaten tussen.
De juiste man op de juiste plek op het juiste moment zal de doorslag geven en dit zijn factoren die hij niet helmaal in de hand heeft.
Kijk je naar de racepace van Leclerc vorig jaar kijkt (5x DNF ), de laatste 3 wedstrijden 7de in de Alfa, zat dat vorig jaar zo slecht nog niet ?
Als Norris binnenkort een MB krachtbon in zijn auto krijgt.....pfhhhh.
Nogmaals niet negatief bedoeld , gewoon realistisch.

Breaktest

Ach ja, dat roept Matthijs van Nieuwkerk ook als je niet meehijgt over de volgende aanstaande elfstedentocht. Schouders ophalen is goed voor de bloedsomloop.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 02 oktober 2019 - 17:25:45
Met mijn opmerking wil ik alles behalve negatief zijn, louter realistisch.

Wat Max heeft laten zien ( en laat zien ) is fantastisch maar als je naar de rest van het veld kijkt zitten daar tevens een paar potentiële nieuwe wk kandidaten tussen.
De juiste man op de juiste plek op het juiste moment zal de doorslag geven en dit zijn factoren die hij niet helmaal in de hand heeft.
Kijk je naar de racepace van Leclerc vorig jaar kijkt (5x DNF ), de laatste 3 wedstrijden 7de in de Alfa, zat dat vorig jaar zo slecht nog niet ?
Als Norris binnenkort een MB krachtbon in zijn auto krijgt.....pfhhhh.
Nogmaals niet negatief bedoeld , gewoon realistisch.
dat is nog tot daar en toe, maar dan ook direct de link met Zandvoort leggen (dat deed Breaktest althans), dat gaat wel een beetje richting doemdenken. Waarom niet gewoon positief denken? Het is iig by far het grootste talent dat Nederland ooit gehad heeft.. die gaat de komende jaren nog tientallen podiumplaatsen binnen halen.. vooralsnog heeft alleen Leclerc betere papieren, maar dat is ook maar de waan van de dag. Verstappen heeft al aangetoond dat het een blijvertje is in de absolute top.

Robbert65

Eigenlijk moet ik niet denken aan de combinatie van Verstappen en een topteam / auto. Kijk maar naar de afgelopen 2 seizoenen als Hamiltonfan. Wint bekant alles en je ziet hem dus nooit. De rijder die soeverein vooraan rijdt kan zijn kunsten nauwelijks vertonen. Maar kijk naar een toprijder in een iets minddere auto (Leclerc in de Ferrari, Verstappen in de RBR) en je hebt spektoakel en sesoasie. Van mij mag het nog jaren duren voordat die jongens in een auto zitten die dezelfde dominantie heeft als de Merc de afgelopen jaren had. En dat Norris en anderen zich daarbij voegen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Zandvoort krijgt niet een maar zelfs twee kombochten. Maar ik ben vooral verbaasd over de hellingspercentages die genoemd worden, 18 en 32%. Ter referentie, Indianapolis is 9%.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Drie eigenlijk, want je hebt ook Tarzan.

Sabai

Citaat van: Breaktest op 29 november 2019 - 15:11:18
Zandvoort krijgt niet een maar zelfs twee kombochten. Maar ik ben vooral verbaasd over de hellingspercentages die genoemd worden, 18 en 32%. Ter referentie, Indianapolis is 9%.

Ik las 14 % maximaal. 32% lijkt mij wel heel erg schuin.  En die 9% klinkt het meest aannemelijke lijkt mij

Breaktest

#433
Citaat van: Sabai op 30 november 2019 - 08:17:15
Citaat van: Breaktest op 29 november 2019 - 15:11:18
Zandvoort krijgt niet een maar zelfs twee kombochten. Maar ik ben vooral verbaasd over de hellingspercentages die genoemd worden, 18 en 32%. Ter referentie, Indianapolis is 9%.

Ik las 14 % maximaal. 32% lijkt mij wel heel erg schuin.  En die 9% klinkt het meest aannemelijke lijkt mij
Ik vind het ook nogal onwaarschijnlijk, maar die 32% wordt wel in verschillende media genoemd.
Toch even een correctie, want hier lopen twee maateenheden door elkaar, hellingspercentage (zie verkeersborden) en hellingsgraad: de banking van Indianapolis is geen 9,2% maar 9.2°. Dit komt overeen met 17%. De 32% van de Arie Luyendijkbocht staat gelijk aan een hellingshoek van 18°. Hoe dan ook, deze wordt dus bijna twee keer zo steil.
(n.b.: een hoek van 45° is gelijk aan een stijgingspercentage van 100%).

Voorts, geruchten dat dit deel (zie foto) in het circuit wordt opgenomen, blijken onjuist.   
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Het begint aardig wat vorm te krijgen in Zandvoort.



Groet,

C.G. de Beaufort