De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Hoerà J., jullie blijven maar mekkeren over iets wat nooit uitgevoerd gaat worden zonder de overheid. Ik ben weg.., uit dit onderwerp.   8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Sabai

#31
En de overheid zal er nooit geld in stoppen. Ze krijgen trouwens ook de floriade in 2022 in Almere. Dit is al een miljoenen project. De hele infrastructuur werd er voor aangepast op dit moment. Dus F1 in 2018. Nope

Mickey


gloudiesaurus

Prins Bernhard tagt Formule 1, Formule 1 2020, circuit park Zandvoort, en Nederland. Dat zijn toch wel hints hoor  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Je kan hinten wat je wilt, daar tover je niet ineens draagvlak en financiele mogelijkheden mee uit je mouw.

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 03 december 2016 - 21:22:49
Je kan hinten wat je wilt, daar tover je niet ineens draagvlak en financiele mogelijkheden mee uit je mouw.

Scepsis verheven tot waarheid?

Laat mensen hun dromen, de kans om zich te bewijzen en hun ondernemersschap. Je kunt niet weten dat het niemand ooit zal lukken. Je kunt alleen weten dat het nooit zal lukken als niemand het probeert.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Victor Muller wil er ook wel in mee inversteren las ik  :D

Mickey

Zodra hij zich ermee gaat bemoeien weet je zeker dat het faalt. ;D

Wings

Citaat van: Fabian op 30 november 2016 - 14:26:00
Een paar initiatiefnemers hebben een idee uitgewerkt om de Formule 1 in 2019 naar Nederland te halen.

http://www.gppits.net/nieuws/dromen_over_formule_1_in_nederland/

Wat denk jij? Enorme onzin, dromen mag of waarom ook niet?

Detail: Mol had het over 2020.

Jehoentelaar

Citaat van: Robbert65 op 03 december 2016 - 23:47:53
Citaat van: Jehoentelaar op 03 december 2016 - 21:22:49
Je kan hinten wat je wilt, daar tover je niet ineens draagvlak en financiele mogelijkheden mee uit je mouw.

Scepsis verheven tot waarheid?

Laat mensen hun dromen, de kans om zich te bewijzen en hun ondernemersschap. Je kunt niet weten dat het niemand ooit zal lukken. Je kunt alleen weten dat het nooit zal lukken als niemand het probeert.

Dromen mag maar realisme beperkt zich tot de gegeven kaders der mogelijkheden. Ik droom ook over vliegen voor twee tientjes naar Amerika maar dat gaat er eveneens niet in zitten.

De voorbeelden van het moeizame aanleggen van infrastructuur zijn talrijk. Als men over verschillende stukken snelwegasfalt al jarenlang moet procederen, hoe moet dat dan met een autosportcircuit, waarvan de kosten en baten compleet anders liggen ten nadele van de initiatiefnemers?

sjakie

Citaat van: Jehoentelaar op 04 december 2016 - 23:25:21

Dromen mag maar realisme beperkt zich tot de gegeven kaders der mogelijkheden. Ik droom ook over vliegen voor twee tientjes naar Amerika maar dat gaat er eveneens niet in zitten.

De voorbeelden van het moeizame aanleggen van infrastructuur zijn talrijk. Als men over verschillende stukken snelwegasfalt al jarenlang moet procederen, hoe moet dat dan met een autosportcircuit, waarvan de kosten en baten compleet anders liggen ten nadele van de initiatiefnemers?

Ik werk tegenwoordig in de planstudiewereld en ik kan bevestigen dat tussen eerste planvorming en daadwerkelijke realisatie 5 tot 8 jaar zit (als alles meezit), oftewel, de beslisser zit vaak al weer in een andere baan als de realisatie in zicht komt. En dat is voor planstudies voor infrastructuur. Planning van evenemententerreinen is weer een ander verhaal, daar kan zomaar de dubbele tijd in gaan zitten omdat de baten onzeker zijn...

gloudiesaurus

Citaat van: sjakie op 05 december 2016 - 09:31:52
Citaat van: Jehoentelaar op 04 december 2016 - 23:25:21

Dromen mag maar realisme beperkt zich tot de gegeven kaders der mogelijkheden. Ik droom ook over vliegen voor twee tientjes naar Amerika maar dat gaat er eveneens niet in zitten.

De voorbeelden van het moeizame aanleggen van infrastructuur zijn talrijk. Als men over verschillende stukken snelwegasfalt al jarenlang moet procederen, hoe moet dat dan met een autosportcircuit, waarvan de kosten en baten compleet anders liggen ten nadele van de initiatiefnemers?

Ik werk tegenwoordig in de planstudiewereld en ik kan bevestigen dat tussen eerste planvorming en daadwerkelijke realisatie 5 tot 8 jaar zit (als alles meezit), oftewel, de beslisser zit vaak al weer in een andere baan als de realisatie in zicht komt. En dat is voor planstudies voor infrastructuur. Planning van evenemententerreinen is weer een ander verhaal, daar kan zomaar de dubbele tijd in gaan zitten omdat de baten onzeker zijn...

Dus Max Verstappen is al met pensioen als het circuit er al komt  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 04 december 2016 - 23:25:21
Citaat van: Robbert65 op 03 december 2016 - 23:47:53
Citaat van: Jehoentelaar op 03 december 2016 - 21:22:49
Je kan hinten wat je wilt, daar tover je niet ineens draagvlak en financiele mogelijkheden mee uit je mouw.

Scepsis verheven tot waarheid?

Laat mensen hun dromen, de kans om zich te bewijzen en hun ondernemersschap. Je kunt niet weten dat het niemand ooit zal lukken. Je kunt alleen weten dat het nooit zal lukken als niemand het probeert.

Dromen mag maar realisme beperkt zich tot de gegeven kaders der mogelijkheden. Ik droom ook over vliegen voor twee tientjes naar Amerika maar dat gaat er eveneens niet in zitten.

Anderen denken daar dan weer anders over: http://www.elsevier.nl/economie/achtergrond/2016/11/ryanair-baas-gratis-vliegen-wordt-snel-werkelijkheid-405567/

Ach ja, "the world's a stage..."

Mijn punt is, dat cynisme voorkomt dat mensen nog met hun creatieve plannen aan de slag gaan. Kijk in vertrouwen toe, op een goed moment komt er toch iets moois uit. als er op een goeie dag inmiddels vijftien min of meer serieuze F1 plannen voor Nederland gelanceerd zijn, zal er wellicht eens eentje slagen. Het lijkt mij wel tof, een GP van Nederland. En of die nou in een verprutst dorp in de duinen of tussen de Hunnebedden wordt verreden, of in een zompige polder (www.overstroomik.nl), mij lijkt het sowieso geweldig. Maar: Zandvoort heeft mijn voorkeur, ook gezien de historie, maar het is ook een geweldige baan gewoon, de sfeer is tof daar.

Ik geloof, dat het wel kan, als er maar mensen zijn die volharden en niet opgeven als er tegenslagen komen en het cynisme weer de kop opsteekt. Je moet als ondernemer in dit soort zaken een bord voor je kop hebben en een olifantenhuid bezitten. En dan kan het nog steeds misgaan...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 05 december 2016 - 12:30:28
Mijn punt is, dat cynisme voorkomt dat mensen nog met hun creatieve plannen aan de slag gaan. Kijk in vertrouwen toe, op een goed moment komt er toch iets moois uit. als er op een goeie dag inmiddels vijftien min of meer serieuze F1 plannen voor Nederland gelanceerd zijn, zal er wellicht eens eentje slagen.
Ik geloof, dat het wel kan, als er maar mensen zijn die volharden en niet opgeven als er tegenslagen komen en het cynisme weer de kop opsteekt. Je moet als ondernemer in dit soort zaken een bord voor je kop hebben en een olifantenhuid bezitten. En dan kan het nog steeds misgaan...
Ik ben het hier mee eens. Cynisme of negativiteit zit creativiteit regelmatig in de weg.

Maar mijn reden waarom we een GP niet moeten willen is dat een GP niet rendabel is, tenminste niet met de huidige kostenstructuur van de F1. Als zelfs Duitsland geen GP kan organiseren, waarom zouden wij het dan alleen al moeten willen? Daarom zeg ik al een tijdje, focus je bijvoorbeeld eens op de Formule E in Rotterdam of Amsterdam.

Pancake Shield

Citaat van: Matthijs op 05 december 2016 - 12:45:25
Ik ben het hier mee eens. Cynisme of negativiteit zit creativiteit regelmatig in de weg.

Maar mijn reden waarom we een GP niet moeten willen is dat een GP niet rendabel is, tenminste niet met de huidige kostenstructuur van de F1. Als zelfs Duitsland geen GP kan organiseren, waarom zouden wij het dan alleen al moeten willen? Daarom zeg ik al een tijdje, focus je bijvoorbeeld eens op de Formule E in Rotterdam of Amsterdam.

Ik denk dat dat idd een stuk beter zou zijn. Ik denk dat wij uitstekende circuits op dit moment hebben om andere evenementen als de F1 te organiseren. En wellicht met wat investeringen (zoals op dit moment in Assen gedaan worden) dat ook Zandvoort wat toegankelijker wordt dan dat het nu is. Maar ik kan mij voorstellen dat bepaalde internationale klasses (F1 uitgezonderd) hier in Nederland best welkom zijn en ook nog wel wat opleveren.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock