Ronde 21: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit, Yas Island

Gestart door Tessa, 22 november 2016 - 08:59:47

« vorige - volgende »

Tessa

Goed, alle boezems, borstels en andere vrouwelijke uitsteeksels opbergen, we gaan namelijk naar Abu Dhabi!


Dit jaar gaat het bruisende Abu Dhabi écht waar voor z'n geld krijgen met DE ontknoping van het seizoen:

- wordt het Rosberg? ...die er op papier veruit het beste voor staat

- of wordt het Hamilton? ...inclusief al dan niet omgekochte medespelers die Nico best een duwtje willen geven


Je weet het niet!



Afgelopen jaar was het in ieder geval Rosberg die z'n bak vooraan zette met een tijd van 1:40.237

En uiteindelijk pakte Nico hier ook de winst (1:38:30.175)
Hamilton kwam als tweede binnen (+8.271s)
En Kimi maakte het podium compleet (+19.430s)

Het circuit heeft een lengte van 5,554 km en er moeten 55 rondjes gereden worden, waarmee de totaal af te leggen afstand uit komt op 305,355 km

Het lap record staat op naam van Seb Vettel met 1:40.279 (2009)



En voedselvoorschriften om je op het circuit te wanen? Serieus?

Ach, welnee...doe gewoon een (witte) theedoek op je hoofd om niet op te vallen en sla een maandpakket extra Depends in voor het geval de spanning je teveel wordt!  ;)

Dusss heren  :D




Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:


Vrijdag 25 november 2016
10:00 - 11:30 uur Eerste vrije training
14:00 - 15:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 26 november 2016
11:00 - 12:00 uur Derde vrije training
14:00 - 15:00 uur Kwalificatie

Zondag 27 november 2016
14:00 - 16:00 uur Race





Robbert65

mjah, de allerlaatste van het seizoen én de ontknoping... Laat maar komen. Maar die luier, da's wel euh... da's... daar word je toch niet vrolijk van? ::) :-\
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey


Robbert65

ja, maar goed... dan kun je toch nog wel ergens een foto van een broodje fallafel vinden of zo?>
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Wat zeuren jullie nou? Al die coureurs hebben ook een luier aan hoor, dat is blijkbaar heel hip!!  ;D

Robbert65

 mja, nou. Ik krijg er geen prettig gevoel bij. Ikben toch geen incontinénte ouwe zak? Kijk, dat ik een ouwe lul ben, dat weet ik ook wel, maar het schuim staat er nog steeds op hoor! 8)

Waar komt nou ineens het idee vandaan dat die jongens luiers dragen? Dat heb ik nog nooit gehoord. Zelfs is het WEC ken ik alleen maar verhalen van mannen die een natte stoel aantreffen abij een wissel. Maar niet van dependrijders. Ook niet van Dependsponsoring overigens :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

ik zal je maar meteen namens de rest van het forum toespreken:

TMI  :P

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 22 november 2016 - 10:28:50
Waar komt nou ineens het idee vandaan dat die jongens luiers dragen? Dat heb ik nog nooit gehoord. Zelfs is het WEC ken ik alleen maar verhalen van mannen die een natte stoel aantreffen abij een wissel. Maar niet van dependrijders. Ook niet van Dependsponsoring overigens :D

je hoeft dat ook niet te horen, je kan dat gewoon zien hoor!

Robbert65

Citaat van: Tessa op 22 november 2016 - 10:37:28
Citaat van: Robbert65 op 22 november 2016 - 10:28:50
Waar komt nou ineens het idee vandaan dat die jongens luiers dragen? Dat heb ik nog nooit gehoord. Zelfs is het WEC ken ik alleen maar verhalen van mannen die een natte stoel aantreffen abij een wissel. Maar niet van dependrijders. Ook niet van Dependsponsoring overigens :D

je hoeft dat ook niet te horen, je kan dat gewoon zien hoor!

Ik denk dat dat er toch aan ligt hóe je kijkt, niet aan wat je ziet...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel



Formulaana1

Dit jaar mag ik de F1 in Abu Dhabi eindelijk eens live meemaken, kijk er zo naar uit! Ik hoop op een spannende race en Rosberg kampioen!

Robbert65

Citaat van: Formulaana1 op 23 november 2016 - 16:24:38
Dit jaar mag ik de F1 in Abu Dhabi eindelijk eens live meemaken, kijk er zo naar uit! Ik hoop op een spannende race en Rosberg kampioen!

Heel veel plezier! je mag je koffers wel gaan pakken ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Formulaana1 op 23 november 2016 - 16:24:38
Dit jaar mag ik de F1 in Abu Dhabi eindelijk eens live meemaken, kijk er zo naar uit! Ik hoop op een spannende race en Rosberg kampioen!

Cool, ben benieuwd naar je verhaal!
Ik ben er vorig jaar geweest, in februari. Toen was er helaas geen Formule 1.
Wel een indrukwekkend circuit waarbij je luxe hebt op de tribunes en bijna het hele circuit kan overzien.
Ben bovenop het hotel geweest, gaaf om te zien. Een jacuzzi met een bar waar de Formule 1-bolides onder je door rijden  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Valt nog mee toch?  ;)