FIA Action of the Year 2016

Gestart door Jehoentelaar, 17 november 2016 - 20:52:38

« vorige - volgende »

Wie verdient de FIA Action of the Year award 2016?

André Lotterer
Kevin Eriksson
Joel Eriksson
Max Verstappen

Wings

Hoe je het ook wendt of keert, einde rechte stuk, na groen, zit Nico ernaast maar pakt hij niet door. 

Tuesday

Citaat van: Wings op 20 november 2016 - 20:01:54
Hoe je het ook wendt of keert, einde rechte stuk, na groen, zit Nico ernaast maar pakt hij niet door.
nee, daar is Max alweer op snelheid. Rosberg probeert het nog heel voorzichtig ff, maar komt er maar half naast en ook nog eens aan de buitenkant. Denk ook dat ie erg weinig zin had aan een duel met Max.

Wings

Dat zei je eerder ook al, Nico zelf zei voor en na de race dat hij alles zou geven voor de overwinning.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/346829/rosberg-ga-zondag-alles-geven-voor-de-overwinning/

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 20 november 2016 - 09:10:45
Citaat van: Wings op 20 november 2016 - 08:37:10
Er is natuurlijk altijd wel iets te verzinnen om een inhaalactie te ontdoen van glans. Dat Rosberg daar een moment heeft, prima (Max had een paar ronden later een veel groter moment en toen kwam Rosberg niet langszij...dus hoe vanzelfsprekend het is, valt te betwisten), dat de voorligger niet sneller is, is van essentieel belang om überhaupt te kunnen inhalen. Dat de actie wel bijzonder is bewijst dat de actie wordt genomineerd als actie van het jaar. En de Formule 1 wereld was niet voor niks lyrisch.
als ie niet genomineerd was had je mij er niet over gehoord hoor, maar van alle inhaalactie's van Max vind ik dit wel 1 van de minst bijzondere. Sterker nog, je kunt je afvragen of het uberhaupt wel bedoeld was als inhaalactie; bij andere coureurs nam ie de wijdere lijn om een goede slipstream te hebben en een aanval te doen in bocht 4, nu was ie er bij het uitgaan van bocht 3 al langs door die fout van Rosberg die daarna ook nog eens ultravoorzichtig was. En dat Rosberg Max bij een grotere fout niet voorbij kwam, kwam doordat ie er verder achter zat en doordat er door de schuiver van Max geel hing in sector 3 en 1. Rosberg verloor in die twee ronden 2 seconden doordat ie van zn gas af moest. Ook alweer een voorbeeld dat alles zo maar aan de genialiteit van Max wordt toegeschreven, ik begin er eerlijk gezegd een beetje moe van te worden.

Tuesday, gewoon een vraag, niks naars bedoelend: hoe komt het toch, dat je de mening of opmerkingen van anderen zo persoonlijk neemt? Er zijn mensen die Verstappen geniaal vinden. Er zijn mensen die pathologisch fan zijn van Pastor Maldonado. Er zijn mensen die Michael Schumacher verafschuwen. Er zijn mensen die Ayrton Senna goddelijke eigenschappen toedichten. Maar wat zou het, denk ik dan?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 21 november 2016 - 13:26:27
Citaat van: Tuesday op 20 november 2016 - 09:10:45
Citaat van: Wings op 20 november 2016 - 08:37:10
Er is natuurlijk altijd wel iets te verzinnen om een inhaalactie te ontdoen van glans. Dat Rosberg daar een moment heeft, prima (Max had een paar ronden later een veel groter moment en toen kwam Rosberg niet langszij...dus hoe vanzelfsprekend het is, valt te betwisten), dat de voorligger niet sneller is, is van essentieel belang om überhaupt te kunnen inhalen. Dat de actie wel bijzonder is bewijst dat de actie wordt genomineerd als actie van het jaar. En de Formule 1 wereld was niet voor niks lyrisch.
als ie niet genomineerd was had je mij er niet over gehoord hoor, maar van alle inhaalactie's van Max vind ik dit wel 1 van de minst bijzondere. Sterker nog, je kunt je afvragen of het uberhaupt wel bedoeld was als inhaalactie; bij andere coureurs nam ie de wijdere lijn om een goede slipstream te hebben en een aanval te doen in bocht 4, nu was ie er bij het uitgaan van bocht 3 al langs door die fout van Rosberg die daarna ook nog eens ultravoorzichtig was. En dat Rosberg Max bij een grotere fout niet voorbij kwam, kwam doordat ie er verder achter zat en doordat er door de schuiver van Max geel hing in sector 3 en 1. Rosberg verloor in die twee ronden 2 seconden doordat ie van zn gas af moest. Ook alweer een voorbeeld dat alles zo maar aan de genialiteit van Max wordt toegeschreven, ik begin er eerlijk gezegd een beetje moe van te worden.

Tuesday, gewoon een vraag, niks naars bedoelend: hoe komt het toch, dat je de mening of opmerkingen van anderen zo persoonlijk neemt? Er zijn mensen die Verstappen geniaal vinden. Er zijn mensen die pathologisch fan zijn van Pastor Maldonado. Er zijn mensen die Michael Schumacher verafschuwen. Er zijn mensen die Ayrton Senna goddelijke eigenschappen toedichten. Maar wat zou het, denk ik dan?
dat moeten ze idd helemaal zelf weten. Maar ik mag anderen er toch wel op wijzen op dingen als een gele vlag? Dat moe worden heeft niks met 1 persoonlijke mening te maken, maar meer met het verschijnsel 'Max is geniaal en de rest kan er eigenlijk geen kloten van'. Ik ben zelf ook gewoon een Max supporter, maar als ik ergens een nuance aan probeer te brengen dan wordt ik al aangekeken als anti Max oid (niet hier hoor).

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 21 november 2016 - 14:16:17
Citaat van: Robbert65 op 21 november 2016 - 13:26:27
Citaat van: Tuesday op 20 november 2016 - 09:10:45
Citaat van: Wings op 20 november 2016 - 08:37:10
Er is natuurlijk altijd wel iets te verzinnen om een inhaalactie te ontdoen van glans. Dat Rosberg daar een moment heeft, prima (Max had een paar ronden later een veel groter moment en toen kwam Rosberg niet langszij...dus hoe vanzelfsprekend het is, valt te betwisten), dat de voorligger niet sneller is, is van essentieel belang om überhaupt te kunnen inhalen. Dat de actie wel bijzonder is bewijst dat de actie wordt genomineerd als actie van het jaar. En de Formule 1 wereld was niet voor niks lyrisch.
als ie niet genomineerd was had je mij er niet over gehoord hoor, maar van alle inhaalactie's van Max vind ik dit wel 1 van de minst bijzondere. Sterker nog, je kunt je afvragen of het uberhaupt wel bedoeld was als inhaalactie; bij andere coureurs nam ie de wijdere lijn om een goede slipstream te hebben en een aanval te doen in bocht 4, nu was ie er bij het uitgaan van bocht 3 al langs door die fout van Rosberg die daarna ook nog eens ultravoorzichtig was. En dat Rosberg Max bij een grotere fout niet voorbij kwam, kwam doordat ie er verder achter zat en doordat er door de schuiver van Max geel hing in sector 3 en 1. Rosberg verloor in die twee ronden 2 seconden doordat ie van zn gas af moest. Ook alweer een voorbeeld dat alles zo maar aan de genialiteit van Max wordt toegeschreven, ik begin er eerlijk gezegd een beetje moe van te worden.

Tuesday, gewoon een vraag, niks naars bedoelend: hoe komt het toch, dat je de mening of opmerkingen van anderen zo persoonlijk neemt? Er zijn mensen die Verstappen geniaal vinden. Er zijn mensen die pathologisch fan zijn van Pastor Maldonado. Er zijn mensen die Michael Schumacher verafschuwen. Er zijn mensen die Ayrton Senna goddelijke eigenschappen toedichten. Maar wat zou het, denk ik dan?
dat moeten ze idd helemaal zelf weten. Maar ik mag anderen er toch wel op wijzen op dingen als een gele vlag? Dat moe worden heeft niks met 1 persoonlijke mening te maken, maar meer met het verschijnsel 'Max is geniaal en de rest kan er eigenlijk geen kloten van'. Ik ben zelf ook gewoon een Max supporter, maar als ik ergens een nuance aan probeer te brengen dan wordt ik al aangekeken als anti Max oid (niet hier hoor).
Oh zo!
Ja, Tuesday. Nuance op sociale media in Nederland. dat bestaat bijna niet. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat in onze buurlanden is, maar op Amerikaanse fora gaat men wel heel anders met elkaar om dan in ons onverdraagzame kikkerland.
En het geblaat op diverse plekken onder nieuwsberichten zorgt er voor, dat ik steeds vaker weer een papieren krant koop...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Geer

ik heb, ook op f1.com,  op Kevin Eriksson gestemd, dat is voor mij de meest bijzondere actie
Net alsje denkt fddat het fout gaa, gaat het juist fantastisch goed :)


Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 21 november 2016 - 14:25:22
Oh zo!
Ja, Tuesday. Nuance op sociale media in Nederland. dat bestaat bijna niet. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat in onze buurlanden is, maar op Amerikaanse fora gaat men wel heel anders met elkaar om dan in ons onverdraagzame kikkerland.
En het geblaat op diverse plekken onder nieuwsberichten zorgt er voor, dat ik steeds vaker weer een papieren krant koop...
ach ja, ik weet wel redelijk goed waar ik wel en niet moet kijken, maar sommige nieuwssite's beginnen meer op fansite's te lijken. En op social media weet je idd soms ook niet wat je ziet; dames van middelbare leeftijd die normaal niks van autoracen moeten hebben vinden nu ineens Vettel een klootzak die beter de eer aan zichzelf kan  houden en er maar moet stoppen om maar wat te noemen. Ach ja het is allemaal vrij onschuldig en t is mooi dat F1 zo leeft in NL, maar ik hoop dat die mensen ook echt in gaan zien hoe mooi de sport daadwerkelijk is. Maar goed, iedereen bepaald dat natuurlijk zelf uiteindelijk.

Jozef


Wings

Citaat van: Robbert65 op 21 november 2016 - 13:26:27
Tuesday, gewoon een vraag, niks naars bedoelend: hoe komt het toch, dat je de mening of opmerkingen van anderen zo persoonlijk neemt? Er zijn mensen die Verstappen geniaal vinden. Er zijn mensen die pathologisch fan zijn van Pastor Maldonado. Er zijn mensen die Michael Schumacher verafschuwen. Er zijn mensen die Ayrton Senna goddelijke eigenschappen toedichten. Maar wat zou het, denk ik dan?

Ik begrijp dat ook niet. Wat je ziet gebeuren is dat niet de inhoud of de totstandkoming van een ingenomen standpunt ter discussie wordt gesteld maar het standpunt zelf. Mensen die op structurele basis de fanboi- of bashkaart trekken. Over en weer. Daardoor is de ruimte voor oprechte lofzang en oprechte kritiek zéér beperkt. Dat is erg jammer. Sinds het debuut van Max viert onverdraagzaamheid hoogtij op de sociale media, op nieuwssites en op fora. De groepen 'voor' en 'tegen' vliegen elkaar bij ieder compliment -of kritiek- in de haren. Discussies die het boekje héél ver te buiten gaan, zonder dat sites ingrijpen (al vind ik dat op fora nog meevallen). Gevolg is dat ik steeds selectiever word over waar ik nieuws lees. Ik hoop in ieder geval dat het niet doorslaat en dat een stem voor Max niet anders wordt behandeld als de keuze voor André Lotterer, Kevin Eriksson en Joel Eriksson. En hoeveel discussies zijn dáár over? ;)


Wings

Citaat van: Jozef op 21 november 2016 - 17:00:50
Blijkbaar zijn er wel meer dan 4 genomineerden. http://www.fia.com/action-of-the-year-2016

Volgens mij had je de mooiste 4 te pakken. Wat is er zo bijzonder aan de actie van Jean-Eric Vergne die de deur dichtgooit voor Sam Bird?

Jozef

Ja, ik blijk ook bij m'n keuze voor Kevin Eriksson na het zien van alle anderen. Die Pool in de ERC, ziet er cool uit hoor, maar laat ons eerlijk zijn, hij maakt gewoon een stuurfout die net niet fout afloopt... Een volledige WRC-rit van een kwartier kan ik ook moeilijk als "actie" van het jaar bestempelen.

Die karter die met die beweging de wereldtitel pakt (als ik de commentator goed begrijp), dat is wel nog echt een coole. Misschien is dat wel m'n nummer 2.