Ronde 20: Formula 1 Grande Prêmio do Brasil, Autódromo José Carlos Pace

Gestart door Tessa, 06 november 2016 - 17:50:00

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Het is pijnlijk om te zeggen maar regen is tegenwoordig een garantie dat de race minder leuk wordt dan onder droge omstandigheden. Mag dus hopen dat het op tijd droog is en blijft.

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 13 november 2016 - 13:00:20
Het is pijnlijk om te zeggen maar regen is tegenwoordig een garantie dat de race minder leuk wordt dan onder droge omstandigheden. Mag dus hopen dat het op tijd droog is en blijft.
Dat gingen ze van af volgend jaar toch aan passen? In ieder geval hebben we van af volgend jaar geen SC starts meer, maar ik weet niet wanneer of hoe snel ze het te nat vinden.
Citaat van: Wings op 13 november 2016 - 10:22:16
Waar ik meer bang voor ben is dat het geen race wordt maar een optocht achter de Safety Car. En pas vrij racen als de baan opgedroogd is. Dan haal je wel de angel uit zo een wedstrijd. Rosberg die Hamilton passeert bij de start zou een race kunnen zijn om je vingers bij af te likken want dan moet Lewis de aanval inzetten. Dus laten we hopen dat het op z'n minst om 17.00 droog is. Na de start mag het gieten. ;)
Natuurlijk ook weer niet te hard gieten, want anders starten we normaal en rijden we na rondje 1 de hele tijd achter de SC. ;).
Maar misschien is regen tot aan een half uur voor de start nog beter en dat het daarna opdroogt tot een vochtige baan.
Citaat van: Aldo op 13 november 2016 - 09:56:39
Hele dag regen dus Rosberg geen wereld kampioen vandaag

Dat denk ik ook niet, maar met regen kan er veel gebeuren. Ik verwacht veel van Max en Ricciardo in de regen.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 13 november 2016 - 13:00:20
Het is pijnlijk om te zeggen maar regen is tegenwoordig een garantie dat de race minder leuk wordt dan onder droge omstandigheden. Mag dus hopen dat het op tijd droog is en blijft.

Dat doen we met z'n allen! Alles maar betitelen als gevaarlijk en overal regels voor willen. Zéér goed voorbeeld is o zo nietsontziende rijstijl van Max. In het verlengde daarvan worden regels opgezet met als gevolg dat duels (zoals het duel tussen Vettel-Ricciardo) na de race worden beslist. Vooral blijven klagen en foeteren...

gloudiesaurus

Ik hoop toch wel op regen! Maar starten achter de safety car zou zonde zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Het komt vooral door het niet naleven van allerlei allang vastgestelde regels, met de dood van Jules Bianchi als absoluut dieptepunt. Elke regenrace achter de SC starten is absoluut niet nodig maar de teams en coureurs klagen dat de regels die ze niet naleven niet deugen.

Volgend jaar, als we na SC-starts een staande herstart krijgen, wordt dit overigens waarschijnlijk alleen nog maar erger.

gloudiesaurus

Een staande start is sowiezo leuker dan achter de safety car starten...
Maar hopelijk wachten ze dan niet totdat het droog is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Welkom inderdaad.

Trouwens: wat zijn de regels als een race word afgelast? Dan worden er toch helemaal geen punten gegeven?

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 13 november 2016 - 14:02:04
Het komt vooral door het niet naleven van allerlei allang vastgestelde regels, met de dood van Jules Bianchi als absoluut dieptepunt. Elke regenrace achter de SC starten is absoluut niet nodig maar de teams en coureurs klagen dat de regels die ze niet naleven niet deugen.

Volgend jaar, als we na SC-starts een staande herstart krijgen, wordt dit overigens waarschijnlijk alleen nog maar erger.
dat is toch alleen maar goed dan? dan heb je een paar ronden minder, maar wel een staande start op een natte baan. En aangezien deze regel volgend jaar ingaat zal het mij niet verbazen dat ze er alvast een voorschot opnemen en vandaag ook gewoon met een staande start beginnen als het nat is. Nog een andere reden om dat te doen is omdat de coureurs goed bekend zijn met een nat Interlagos en het in de regen toch goed bereidbaar is. Dus ik denk dat ze het sowieso wel aandurven. Maar goed, eerst maar eens zien of er wel daadwerkelijk serieuze regen komt, vaak is er daar al dreiging geweest en viel er niks of slechts wat motregen (gisteren nog bv).

gloudiesaurus

Het is nu nat op Interlagos!

Maar goed het is nog een paar uurtjes tot aan de race.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE




Jehoentelaar

Merk op dat de officiële call 'wet race' pas kort van tevoren wordt gegeven en er daarna pas wordt besloten hoe de startprocedure zal verlopen. Helemaal zeker is nu dus nog niks, maar de woorden van Whiting geven hoop.