Met nog 2 races te gaan....

Gestart door Tessa, 01 november 2016 - 19:23:28

« vorige - volgende »

...wie wordt volgens jou de nieuwe wereldkampioen?!

Nico Rosberg
16 (72.7%)
Lewis Hamilton
2 (9.1%)
Anders (lol)
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 22 november 2016 - 19:23:28

Jozef

Leg de technische problemen van beide auto's naast elkaar en je zult zien dat de ene een paar tientallen WK-punten meer waard is dan de andere. Dat is gewoon een feit, heeft niks te maken met fan zijn.

Arthur

Tja, shit [pech] happens denk ik dan. Helaas heeft Hamilton het pechduiveltje meer dan Rosberg. Gelijkwaardige auto's [mag je vanuit gaan] waarbij Hamilton de pechvogel is. Gevolg van een mechanische sport....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 november 2016 - 23:29:42
Citaat van: Wings op 01 november 2016 - 21:09:11
Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2016 - 20:04:10
Vier titels voor Hamilton en vier titels voor Vettel, in combinatie met twee titels voor Alonso, blijft een pijnlijke situatie voor de fanboys onder ons.

:(

Vooralsnog heeft Lewis er 3. Én stel hij wordt dit jaar géén kampioen, slaagt hij er niet in om met by far de meest dominante auto kampioen te worden. Ik denk dat het voor Lewis (en fans) veel pijnlijker is. Begin dit seizoen werd nog geroepen dat Rosberg de crew kreeg waarmee Hamilton al jaren zegeviert. Dat biedt stof tot discussiëren.

Niet eens. Hamilton heeft dit jaar niet de beste auto. Die heeft enkel en alleen Rosberg.
toch heeft Lewis zelf ook teveel laten liggen om te zeggen dat enkel hij de titel verdiend. Niet dat jij dat zegt overigens, maar het is natuurlijk wel een gemiste kans geweest mocht het dit jaar niet lukken. Maar goed, ik doe met Rosberg mee en kijk niet al te ver vooruit en onthou me ook van stemming.

Pancake Shield

Palmer wordt kampioen :D

Nee, serieus though. Het kan nog spannend worden. Bovendien is het voor het eerst in de carriere van Rosberg dat hij op dit punt nog aan de leiding van het kampioenschap gaat. Ja, in 2014 maakte hij ook nog wel een kans, maar toen was hij de achtervolgende partij en dat kan ook wat zenuwen met zich meebrengen. Hamilton kan dat zelf tegen Rosberg vertellen met zijn ervaringen uit 2007 en misschien zelfs een beetje 2008.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

BMW.WilliamsF1

Ik denk dat Rosberg kampioen wordt. Het enige wat ie moet doen is achter Lewis aan blijven rijden :)
Maar als ie wint in Brazilië heeft ie hem al binnen.

Robbert65

Als die merc van Lewis het begeven kan, dan kan die van Rosberg dat ook. Met nog twee races te gaan zeg ik: éen keer tijdens de kwalificatie, wordt ie vierde, knap! en éen keer tijdens de race. Wordt ie toch nog tweede, in het kampioenschap ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Geer



Het zal toch niet dat die Joker het toch weer flikt?  :P

Nee, Nico mag hem van mij winnen..

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 14:08:27
Als die merc van Lewis het begeven kan, dan kan die van Rosberg dat ook. Met nog twee races te gaan zeg ik: éen keer tijdens de kwalificatie, wordt ie vierde, knap! en éen keer tijdens de race. Wordt ie toch nog tweede, in het kampioenschap ;)

En dan kunnen we ook weer zeggen dat Hamilton en Rosberg allebei de beste auto hadden. ;)

Wings

Citaat van: Jozef op 01 november 2016 - 23:34:22
Leg de technische problemen van beide auto's naast elkaar en je zult zien dat de ene een paar tientallen WK-punten meer waard is dan de andere. Dat is gewoon een feit, heeft niks te maken met fan zijn.

Kunnen we dat over alle jaren doen?

Arthur

Dat kan maar het brengt niets, pech hoort nu eenmaal bij deze sport. Soms brengt het je voordeel en dan weer nadeel. Je hebt het te accepteren.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Arthur op 02 november 2016 - 19:42:10
Dat kan maar het brengt niets, pech hoort nu eenmaal bij deze sport. Soms brengt het je voordeel en dan weer nadeel. Je hebt het te accepteren.

Zo is het. We zouden ook kunnen stellen dat Lewis al die andere jaren geluk had dat hij over dominant materiaal beschikte. Daarom vermijd ik termen als pech en geluk zo veel als mogelijk.

Arthur

Ja maar met dominant materiaal kun je toch weer pech hebben of het geluk dat je teamgenoot er [ook] pech mee heeft...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Maar wanneer stop je dan met termen als pech en geluk? Heeft Hamilton ook geluk omdat Alonso niet  beschikt over het zelfde of beter materiaal? Of heeft diezelfde Alonso pech omdat McLaren geen betere auto heeft gebouwd dan Mercedes? Die kapstok kun je oneindig volhangen met argumenten. Uiteindelijk moet het plaatje kloppen. Je moet op het juiste moment op de juiste plaats zitten en de boel moet jouw kant uitkomen. Zonder dat wordt je geen kampioen.

Jozef

Daar heb je helemaal gelijk in, maar dan moet je ook niet zeggen "Hamilton slaagt er niet in kampioen te worden met de beste auto". Dat hij op dit moment niet aan de leiding staat ligt nauwelijks aan hem of aan Rosberg.

Wings

Precies het zelfde als de jaren dat hij won. Toen was het ook niet door een Rosberg die niet in vorm was en werd ook niet afgevraagd of de verdeling tussen de kwaliteit van monteurs evenredig was. En waarom Nico soms races lang niet in de buurt kwam van Lewis en nadat Lewis kampioen werd hij weer als vanouds snel was. Dus ik vind het een beetje zuurpruimen. Natuurlijk heeft Lewis niet altijd de wind mee gehad maar zo droevig als wordt geschetst is het ook weer niet. Lewis is 17 van de 18 races gefinished, heeft 16 top 5 finishes waarvan 15 keer op het podium. Het valt dus allemaal wel mee. En ja die plof was zuur. Net zo zuur als de Mercedes van Rosberg die het in de kampioenschapsrace begeeft en Lewis in de laatste race de leiding van het WK pakt en tevens het kampioenschap wint. Zuur voor de Rosberg-fans maar absoluut niet minder verdient voor Lewis. En dat geldt nu ook voor Nico.