Met nog 2 races te gaan....

Gestart door Tessa, 01 november 2016 - 19:23:28

« vorige - volgende »

...wie wordt volgens jou de nieuwe wereldkampioen?!

Nico Rosberg
16 (72.7%)
Lewis Hamilton
2 (9.1%)
Anders (lol)
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 22 november 2016 - 19:23:28

Jozef

En wanneer heeft hij nog meer pech gehad eigenlijk? 2010 misschien, maar hij is het toch zelf die niet voorbij Petrov komt in een langzamere auto... En ik weet dat hij in 2012 dichtbij was maar dat was op zich al een mirakel te noemen, hij heeft in dat jaar echt gigantisch veel geprofiteerd van de pech van anderen.

Ja, pech dat hij niet altijd bij het juiste team zat. Misschien had hij zich dan wat anders moeten gedragen in 2007, dan had hij in 2008 misschien wel de goede auto gehad... Om maar te zeggen dat bij het juiste team zitten ook een kunst is.

Matthijs

Sowieso vind ik dat je met twee wereldtitels de 'pech' in perspectief moet plaatsen.

Overigens had Alonso 'geluk' dat Renault in 2005 en 2006 met Michelins reed en niet met Bridgestone.

FolkertE

#92
Citaat van: Wings op 08 november 2016 - 13:46:17
@FolkertE

1. Dan nog is technische malheur onlosmakelijk verbonden met de autosport (lees: Formule 1).
2. Aannemelijk is dat als Alonso beschikt over superieur materiaal, hij kampioen wordt.
3. We hebben het niet over de beste maar over iemand een verdiend kampioen vinden.
4. En nu weer als we starten met het uithollen van statistieken. Output is nul.

1) Dat wil ik ook niet ontkennen, Ik wil echter wel aan geven dat het dit jaar een hele grote rol speelt in de strijd om de titel.
2) Aannemelijk is het zeker, maar hij heeft geen millimeter gereden in de Mercedes en wie weet is Rosberg wel net zo goed in die Mercedes. Als Hamilton niet was uitgevallen, had hij 25 punten meer gehad en dat is een feit. Ergo, hij zou nu aan de leiding in de stand om de wereld titel staan. Het is misschien "als als als", maar dat veranderd niks aan het feit dat hij 25 punten verloor.
3) Ik dacht dat we het hadden over wat we zouden denken als Rosberg kampioen zou worden.
4) Persoonlijk dacht ik dat het probleem lag bij de manier waarop de communicatie ging, niet zo zeer door het uithollen. Maar goed, eens om er voor te zorgen dat het niet uit de hand loopt.

Wings

Citaat van: Jozef op 08 november 2016 - 16:32:31
Citaat van: Wings op 08 november 2016 - 13:46:17
3. We hebben het niet over de beste maar over iemand een verdiend kampioen vinden.

Je start wel zelf de discussie door te zeggen "Hamilton wint niet met de beste auto, denk daar maar eens over na"...

Klopt. En daar sta ik nog steeds achter. Ik denk ook dat niemand betwijfeld of de Mercedes de beste auto is.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 08 november 2016 - 17:05:06
Citaat van: Sabai op 08 november 2016 - 09:28:26
Ik wil niet lullig zijn maar als ik alle pech verhalen van afgelopen jaren erbij neem had Lewis al 8 voudig kampioen moeten zijn. Hoeveel pech moet Alonso dan wel niet hebben gehad.

Alonso's pech was vooral dat hij voor het op de beslissende momenten totaal incapabele Ferrari reed. Maar dat is een andere discussie. 2007 Was z'n eigen schuld.

Je vergeet zijn team dat in de beslissende race een miscalculatie maakt. ;)

Jozef

Citaat van: Wings op 08 november 2016 - 21:30:09
Citaat van: Jozef op 08 november 2016 - 16:32:31
Citaat van: Wings op 08 november 2016 - 13:46:17
3. We hebben het niet over de beste maar over iemand een verdiend kampioen vinden.

Je start wel zelf de discussie door te zeggen "Hamilton wint niet met de beste auto, denk daar maar eens over na"...

Klopt. En daar sta ik nog steeds achter. Ik denk ook dat niemand betwijfeld of de Mercedes de beste auto is.

Nee, het punt blijft gewoon overeind dat dit jaar (voorlopig) één Mercedes duidelijk de beste auto is. ;)

Dat doet dan geen afbreuk aan de prestatie van Rosberg, maar je moet er niet mee insinueren dat Rosberg dit jaar beter gepresteerd heeft dan Hamilton, want zoals je zelf al zegt is kampioen worden niet hetzelfde als de beste zijn.

Wings

Naar mijn informeren rijden beiden bij het zelfde Mercedes. Net als afgelopen jaren. Afgelopen seizoen kwam de auto meer naar Hamilton toe en was het verschil groot met Rosberg, dit jaar komt de auto naar Rosberg toe. So be it.

Tuesday

Citaat van: Wings op 08 november 2016 - 21:31:09
Citaat van: Jehoentelaar op 08 november 2016 - 17:05:06
Citaat van: Sabai op 08 november 2016 - 09:28:26
Ik wil niet lullig zijn maar als ik alle pech verhalen van afgelopen jaren erbij neem had Lewis al 8 voudig kampioen moeten zijn. Hoeveel pech moet Alonso dan wel niet hebben gehad.

Alonso's pech was vooral dat hij voor het op de beslissende momenten totaal incapabele Ferrari reed. Maar dat is een andere discussie. 2007 Was z'n eigen schuld.

Je vergeet zijn team dat in de beslissende race een miscalculatie maakt. ;)
er was pech, er was geluk, er was pech bij de concurrentie, Alonso maakte fouten, de concurrenten maakten fouten en uiteindelijk was er een winnaar. Zo gaat dat elk jaar.

Wings

Overigens, als ik terugdenk aan het gemak waarmee Lewis kampioen werd in 2015, vind ik het sowieso een veel zwaarder bevochten kampioenschap van Rosberg. Hij is geen enkel moment comfortabel geweest en al zeker niet de overmacht die Lewis had. Dat was grote stappen snel thuis met een auto die veel harder liep dan die van de concurrenten.

FolkertE

Citaat van: Wings op 08 november 2016 - 22:36:26
Overigens, als ik terugdenk aan het gemak waarmee Lewis kampioen werd in 2015, vind ik het sowieso een veel zwaarder bevochten kampioenschap van Rosberg. Hij is geen enkel moment comfortabel geweest en al zeker niet de overmacht die Lewis had. Dat was grote stappen snel thuis met een auto die veel harder liep dan die van de concurrenten.
Met alle respect hoor, maar Rosberg kan de laatste 4 races rustig 2de worden om WK te worden en dat is niet omdat hij beter was dan Hamilton dit jaar. Volgens mij kon hij na Maleisië rustig aan doen en hoefde hij maar 1 race te winnen en zou hij kampioen kunnen worden. Lewis was in 2015 met grote stappen snel thuis met de beste auto, maar in 2014 was hij dat zeker niet. Tot de laatste race was Rosberg nog titel kandidaat. En vergeet niet dat Hamilton ook zonder pech (van beide coureurs) gewoon kampioen was geweest in 2014 en 2015.
en het blijft een beetje hypothetisch, maar zonder pech dit jaar, was Hamilton nu waarschijnlijk ook al WK geweest. Hij had zeker aan de leiding gestaan. En ja pech hoort er bij, maar we moeten niet doen als of Rosberg Hamilton puur en alleen op prestaties of kunde verslaat.
En ik wil niks af doen aan Rosbergs prestatie, want hij doet gewoon wat hij moet doen, maar het is niet zo dat hij echt de betere is geweest over het hele jaar.

En nogmaals, hij verdiend het zeker en het is ook 100% terecht, maar als Hamilton de laatste 2 races wint is het een titel door technische problemen en niet een titel door kunde en beter zijn. 

Mickey

Ik denk dat Trump kampioen wordt.

Mickey

Oh wacht, verkeerde forum.


Alle gekheid op een stokje. Rosberg moet het mijns inziens nú doen, komend weekend. Als hij hier weer achter Hamilton als tweede finisht, gaat hij daar volgens mij wel een knauw van krijgen. En dan wordt het alsnog Hamilton in Habbiebabbie.

Wings

#102
@Folkert, voor de honderdste keer, dat het seizoen en de auto naar Rosberg is toegekomen vind ik niet, het eventueel winnen van het kampioenschap van Rosberg, ontdoen van glans. Je kunt wel eeuwig blijven doorgaan met 'als dit en als dat', het is nu eenmaal zoals het is. Het zou dus zomaar kunnen dat Hamilton in de meest ideale situatie kampioen zou zijn maar andersom geldt dat je kan afvragen of Hamilton zonder dominant en betrouwbare Mercedes zo succesvol zou zijn geweest in de afgelopen jaren. Ik vind het een beetje Selffulfilling prophecy. Zodra dingen tegenzit bij Lewis wordt de 'ja maar als-kaart' getrokken om een kanttekening te plaatsen bij het succes van een ander. 

Matthijs

Uiteindelijk maakt het de historieboeken niet uit of de titel 'terecht' was of niet. Wie weet nog dat Prost in 1988 meer punten behaalde dan Senna, maar dat Senna kampioen werd? Wie onthoudt nog dat Clinton meer stemmen kreeg dan Trump maar dat Trump president werd?

FolkertE

Citaat van: Wings op 09 november 2016 - 13:12:06
@Folkert, voor de honderdste keer, dat het seizoen en de auto naar Rosberg is toegekomen vind ik niet, het eventueel winnen van het kampioenschap van Rosberg, ontdoen van glans. Je kunt wel eeuwig blijven doorgaan met 'als dit en als dat', het is nu eenmaal zoals het is. Het zou dus zomaar kunnen dat Hamilton in de meest ideale situatie kampioen zou zijn maar andersom geldt dat je kan afvragen of Hamilton zonder dominant en betrouwbare Mercedes zo succesvol zou zijn geweest in de afgelopen jaren. Ik vind het een beetje Selffulfilling prophecy. Zodra dingen tegenzit bij Lewis wordt de 'ja maar als-kaart' getrokken om een kanttekening te plaatsen bij het succes van een ander.
Ik zeg ook niet dat het iets af doet aan de glans van Rosbergstitel, ik zeg alleen dat de titel minder glans heeft dan de titels van Hamilton, Alonso, Kimi of Vettel. Het is inderdaad nu zoals het is en jij kunt ook wel eeuwig blijven door gaan over het feit dat het jaar en de auto naar hem toe komen, maar zonder pech was het een ander verhaal geweest.

En natuurlijk zou Hamilton minder succesvol zijn geweest zonder de dominante Mercedes, maar dat geld ook voor Prost, Vettel, Schumacher of Senna.

En zodra er pech is bij Hamilton, trek jij de "het is zijn rijstijl kaart." om aan te geven dat het geen pech is...
Zoals ik al zei: Titel is 100% terecht, 100% verdiend, maar is ook voor een groot deel te danken aan de pech van Hamilton. Zoals ik al zei: Hamilton heeft Rosberg vaker verslagen dan andersom en als Hamilton de laatste 2 races wint ook nog eens meer overwinningen.