Met nog 2 races te gaan....

Gestart door Tessa, 01 november 2016 - 19:23:28

« vorige - volgende »

...wie wordt volgens jou de nieuwe wereldkampioen?!

Nico Rosberg
16 (72.7%)
Lewis Hamilton
2 (9.1%)
Anders (lol)
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 22 november 2016 - 19:23:28

FolkertE

Citaat van: Wings op 04 november 2016 - 08:34:32
Citaat van: FolkertE op 03 november 2016 - 23:04:32
Ik wil me er niet te veel mee bemoeien, maar de spiegel met feiten, laat duidelijk zien dat zonder de pech van Rosberg, Hamilton nog steeds kampioen was in 2014 en 2015. In beide jaren, was er een vergelijkbare verhouding mbt pech of betrouwbaarheid. Er is geen enkele vergelijking mbt tot dit jaar. Rosberg heeft 1 weekend met pech gehad en zelfs toen deed Mercedes er alles aan om Rosberg voor Hamilton te krijgen.
Hamilton heeft problemen gehad in: Bahrein, China, Sochi, Baku, Spa, Singapore en Maleisië. Als we alleen al Maleisië nemen voor Hamilton, stond hij nu 9 punten voor.

Dit zijn discussies die we al sinds 2008 voeren Folkert. Toen Button Hamilton versloeg was je al aan het analyseren en kwam je tot de conclusie dat Lewis meer pech had dan Jenson Maar stel je hebt gelijk en Hamilton heeft inderdaad al 9 jaar lang structureel meer pech dan zijn teamgenoten, dan zou je dat ook meer diepgang kunnen geven om je af te vragen hoe dat kan.

En verder zeg ik ook dat het kampioenschap naar je toe moet komen. Hamilton is toch ook afgelopen jaar kampioen geworden omdat hij de wind mee had? By far de snelste auto, geen Ricciardo naast hem, Nico die geen deuk in een pak boter reed... Ik kan ook allerlei redenen bedenken om dat kampioenschap te ontdoen van glans maar vind dat flauw. Nu is het Lewis di de wind in de zeilen heeft en volgend jaar een ander. So be it.
Tja, jij hebt vaker ook gezegd niet alles in detail uit te willen werken en ik wilde dat wel. Overigens heb ik nooit gezegd dat Button Hamilton alleen versloeg omdat Hamilton meer pech had. En ik heb het ook niet over 9 jaar lang, alleen over sommige jaren. 2012, 2014 en 2016. Hoe jij er bij komt dat het over 9 jaar gaat is mij een raadsel.

Maar goed, je kan je inderdaad af vragen of er meer achter zit. Sabotage misschien? Wat ook wel opmerkelijk is, is dat jij bij Rosberg direct vraagtekens zet over zijn uitval in Singapore 2014, maar niet bij de problemen van Hamilton in Australië, Canada, Duitsland en Hongarije. Bij Hamilton ligt ht aan zijn rijstijl en bij Rosberg ligt het aan iets vreemds.

Mercedes is inderdaad by far de beste auto, maar Hamilton had niet echt de wind in de zeilen in 2014. Tot aan Singapore stond hij 2de in de strijd om de titel en dat was enkel te wijten aan de problemen die hij had.
Maar het punt is dat Hamilton dit jaar zo ontzettend veel problemen heeft gehad, dat het hem de titel kan gaan kosten.
Australië: koppelingsproblemen zowel bij Rosberg als bij Hamilton
Bahrein: Bottas die te laat remt en Hamilton ramt. Gevolg een beschadigde auto. (start kan je eventueel Hamilton aan rekenen, maar  het blijkt nu dat de koppeling van Mercedes erg veel gebreken vertoont.
China: Al op dinsdag krijgt hij te horen dat zijn versnellingsbak moet worden vervangen en hij sowieso een gridstraf van 5 plekken krijgt. In Q1 komt daar nog een probleem met de motor bij. Word in de race door een Sauber van de baan gereden.
Sochi: Weer een probleem met de motor in Q3 en mot van P10 starten.
Monaco: Probleem met de electronica, kan geen 2 runs meer doen en dat kost hem een kans op pole. Wint wel de race, dus echt een probleem was het niet.
Spa: moet de race ergens in Brabant starten vanwege alle verwisselde motoren.
Singapore: Mist een groot deel van VT2 en mist cruciale baan tijd om de afstelling op orde te krijgen. Rosberg was wel briljant deze race dus weinig aan te doen.
Maleisië: valt uit terwijl hij aan de leiding ligt. Hamilton verliest 25 punten, Rosberg 3. Echter kan je de start eventueel aan Rosberg toeschrijven, want net als Vettel in Spa, knijpt Rosberg Max en Vettel wel heel erg.

De problemen van Rosberg:
Oostenrijk: Versnellingsbak. 5 plaatsen straf. Hamilton.
Silverstone: Problemen met de bak en kan niet voor Max blijven. Echter helpt het team hem om uitval te voorkomen.

Ik kan me geen seizoen herinneren waar het verschil in pech of mechanische problemen zo groot was als in 2016. En natuurlijk Rosberg rijd sterk en verdiend kredit voor zijn prestaties, maar je kan nou niet echt spreken van winnen op eigen kracht. Zelfs als we Hamilton achter Rosberg laten eindigen in China, Spa, Bahrein, Zou Hamilton 16 punten meer hebben gehad of zelfs 38 punten met Maleisië er bij. Zou hij nu 19 punten voorstaan.

Sabai

Er zijn  nog 2 races te gaan he  :D Er is nog niks beslist.

Mickey

Over een paar jaar, weten allen de Lewiefans nog dat Rosberg WK werd doordat Lewie meer pech had.

Tuesday

#63
Citaat van: FolkertE op 05 november 2016 - 12:04:29
De problemen van Rosberg:
Oostenrijk: Versnellingsbak. 5 plaatsen straf. Hamilton.
Silverstone: Problemen met de bak en kan niet voor Max blijven. Echter helpt het team hem om uitval te voorkomen.
Spanje: weliswaar een race incident waaraan ook Rosberg schuld had, maar hij verliest vanaf P1 meer punten. k zou het zelf normaal niet meenemen, net als een aantal andere dingen hieronder, maar ik doe het op zn Folkerts.
Canada: Hamilton drukt Rosberg van de baan, Rosberg valt terug naar P10. Rosberg moet later ook nog een extra pitstop maken vanwege een lekke band
Duitsland: Rosberg heeft in Q3 een probleem met het gaspedaal en kan maar 1 run doen. Echt een probleem is het niet want Rosberg pakt toch de pole (hè, met één run, kan dat? ja, dat kan gewoon). In de race krijgt Rosberg een dubieuze straf die door Mercedes ook nog eens wordt verdubbeld omdat er problemen met de stopwatch zijn.
Maleisië: Rosberg wordt in bocht 1 geramd door Vettel en moet vanachter aan beginnen.
Monaco: teamorder ontneemt Rosberg de kans om Hamilton achter zich te houden. Lewis kan door teamorder en met het nodige geluk zelfs de winst pakken . Rosberg krijgt de boel niet op temperatuur. Anderen noemen het een WK onwaardige race, Rosberg blijft op de baan en pakt toch nog 6 punten die uiteindelijk heel belangrijk kunnen gaan zijn.
Oostenrijk: veronderstelde remproblemen zorgen voor lastige laatste ronden na een geweldige race vanaf P6 naar P1.


geluk Lewis:
slechte pitstop RBR levert Hamilton de overwinning op in Monaco en stewards bestraffen rechtdoor schieten in chicane niet.
Singapore: Raikkonen neemt Hamilton te grazen nadat hij een fout maakt. Ferrari geeft de positie later weer keurig terug. In Japan doen ze met Vettel hetzelfde.
Mexico: Lewis verremd zich compleet in bocht 1, maar komt weg zonder straf, schade of positieverlies.
Geluk bij een ongeluk: zo'n beetje alles en iedereen valt voor hem weg en de weg naar het podium in Spa ligt wagenwijd open.

Het is gewoon een merkwaardig seizoen, met weinig echte strijd tussen de kampioenskandidaten. Beide hebben zelf ook nogal wat steekjes laten vallen. Schadebeperking kon wel eens de doorslag gaan geven en dan kom je uiteindelijk wel in Maleisië terecht waar Hamilton dit niet kon doen en Rosberg wel. De enige keer dat de pech echt botte pech was. Verder geloof ik het allemaal wel eigenlijk, dat het nou net moest regenen in Monaco, dat je nou net in Barcelona dat knopje fout zet of dat je net op de verkeerde momenten Verstappen tegenkomt, tja, dat hoort er allemaal bij. En er komen nog 2 races, dr kan nog veel meer gebeuren. Ik laat deze discussie dan nu verder ook voor wat het is.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 05 november 2016 - 17:55:18
Citaat van: FolkertE op 05 november 2016 - 12:04:29
De problemen van Rosberg:
Oostenrijk: Versnellingsbak. 5 plaatsen straf. Hamilton.
Silverstone: Problemen met de bak en kan niet voor Max blijven. Echter helpt het team hem om uitval te voorkomen.
Spanje: weliswaar een race incident waaraan ook Rosberg schuld had, maar hij verliest vanaf P1 meer punten. k zou het zelf normaal niet meenemen, net als een aantal andere dingen hieronder, maar ik doe het op zn Folkerts.
Canada: Hamilton drukt Rosberg van de baan, Rosberg valt terug naar P10. Rosberg moet later ook nog een extra pitstop maken vanwege een lekke band
Duitsland: Rosberg heeft in Q3 een probleem met het gaspedaal en kan maar 1 run doen. Echt een probleem is het niet want Rosberg pakt toch de pole (hè, met één run, kan dat? ja, dat kan gewoon). In de race krijgt Rosberg een dubieuze straf die door Mercedes ook nog eens wordt verdubbeld omdat er problemen met de stopwatch zijn.
Maleisië: Rosberg wordt in bocht 1 geramd door Vettel en moet vanachter aan beginnen.
Monaco: teamorder ontneemt Rosberg de kans om Hamilton achter zich te houden. Lewis kan door teamorder en met het nodige geluk zelfs de winst pakken . Rosberg krijgt de boel niet op temperatuur. Anderen noemen het een WK onwaardige race, Rosberg blijft op de baan en pakt toch nog 6 punten die uiteindelijk heel belangrijk kunnen gaan zijn.
Oostenrijk: veronderstelde remproblemen zorgen voor lastige laatste ronden na een geweldige race vanaf P6 naar P1.


geluk Lewis:
slechte pitstop RBR levert Hamilton de overwinning op in Monaco en stewards bestraffen rechtdoor schieten in chicane niet.
Singapore: Raikkonen neemt Hamilton te grazen nadat hij een fout maakt. Ferrari geeft de positie later weer keurig terug. In Japan doen ze met Vettel hetzelfde.
Mexico: Lewis verremd zich compleet in bocht 1, maar komt weg zonder straf, schade of positieverlies.
Geluk bij een ongeluk: zo'n beetje alles en iedereen valt voor hem weg en de weg naar het podium in Spa ligt wagenwijd open.

Het is gewoon een merkwaardig seizoen, met weinig echte strijd tussen de kampioenskandidaten. Beide hebben zelf ook nogal wat steekjes laten vallen. Schadebeperking kon wel eens de doorslag gaan geven en dan kom je uiteindelijk wel in Maleisië terecht waar Hamilton dit niet kon doen en Rosberg wel. De enige keer dat de pech echt botte pech was. Verder geloof ik het allemaal wel eigenlijk, dat het nou net moest regenen in Monaco, dat je nou net in Barcelona dat knopje fout zet of dat je net op de verkeerde momenten Verstappen tegenkomt, tja, dat hoort er allemaal bij. En er komen nog 2 races, dr kan nog veel meer gebeuren. Ik laat deze discussie dan nu verder ook voor wat het is.
Je doet het op zijn Folkerts? Beetje rare opmerking vind je niet?  HEt is nu ook niet zo dat jou mening altijd perfect klopt toch? of dat jij altijd alles goed doet?

Maar goed,  en Rosbergs geluk dan?

Sabai


Tuesday

Citaat van: FolkertE op 05 november 2016 - 19:23:42
Je doet het op zijn Folkerts? Beetje rare opmerking vind je niet?  HEt is nu ook niet zo dat jou mening altijd perfect klopt toch? of dat jij altijd alles goed doet?

Maar goed,  en Rosbergs geluk dan?
ik zeg ook niet of het goed of slecht is, maar aangezien je bij Rosberg van alles vergeet heb ik dat lijstje ff op jouw manier aangevuld. Op zich is er niks mis mee om het op die manier te benaderen, t is maar net waar je de grens wilt leggen. Botte pech kun je niks tegen doen, maar als het tegenzit kun je je juist onderscheiden en ik vind dat Rosberg dat dit jaar beter heeft gedaan, die heb ik meer zien strijden. Zelf kijk ik liever zo naar de kleinere pechgevalletjes.

Wings

Citaat van: FolkertE op 05 november 2016 - 12:04:29
Tja, jij hebt vaker ook gezegd niet alles in detail uit te willen werken en ik wilde dat wel.

Niet meer. Omdat het nooit wat heeft gebracht. En bovendien zeg ik ook dat het seizoen naar je toe moet komen wil je kunnen zegevieren. Door de technische malheur van Rosberg erbij te halen zeg ik niets meer dan dat het soms meezit, en soms tegen. Dat doet verder niks af dat Lewis de titel 200% verdiende. Maar Rosberg nu ook. Dat hij wellicht meer wind in de zeilen had als je het afweegt doet daar niks aan af.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 05 november 2016 - 20:06:39
Citaat van: FolkertE op 05 november 2016 - 19:23:42
Je doet het op zijn Folkerts? Beetje rare opmerking vind je niet?  HEt is nu ook niet zo dat jou mening altijd perfect klopt toch? of dat jij altijd alles goed doet?

Maar goed,  en Rosbergs geluk dan?
ik zeg ook niet of het goed of slecht is, maar aangezien je bij Rosberg van alles vergeet heb ik dat lijstje ff op jouw manier aangevuld. Op zich is er niks mis mee om het op die manier te benaderen, t is maar net waar je de grens wilt leggen. Botte pech kun je niks tegen doen, maar als het tegenzit kun je je juist onderscheiden en ik vind dat Rosberg dat dit jaar beter heeft gedaan, die heb ik meer zien strijden. Zelf kijk ik liever zo naar de kleinere pechgevalletjes.
In dat lijstje had ik het ook enkel over de pech,  niet over de rest.

Als je het lijstje op mijn manier had ingevuld had je het geluk van beide kanten ingevuld,  dus je hebt het nu niet echt "op zijn Folkerts" ingevuld. Dus nog steeds geen idee waarom je het nodig vind het zo te willen melden.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 05 november 2016 - 23:06:04
Citaat van: Tuesday op 05 november 2016 - 20:06:39
Citaat van: FolkertE op 05 november 2016 - 19:23:42
Je doet het op zijn Folkerts? Beetje rare opmerking vind je niet?  HEt is nu ook niet zo dat jou mening altijd perfect klopt toch? of dat jij altijd alles goed doet?

Maar goed,  en Rosbergs geluk dan?
ik zeg ook niet of het goed of slecht is, maar aangezien je bij Rosberg van alles vergeet heb ik dat lijstje ff op jouw manier aangevuld. Op zich is er niks mis mee om het op die manier te benaderen, t is maar net waar je de grens wilt leggen. Botte pech kun je niks tegen doen, maar als het tegenzit kun je je juist onderscheiden en ik vind dat Rosberg dat dit jaar beter heeft gedaan, die heb ik meer zien strijden. Zelf kijk ik liever zo naar de kleinere pechgevalletjes.
In dat lijstje had ik het ook enkel over de pech,  niet over de rest.

Als je het lijstje op mijn manier had ingevuld had je het geluk van beide kanten ingevuld,  dus je hebt het nu niet echt "op zijn Folkerts" ingevuld. Dus nog steeds geen idee waarom je het nodig vind het zo te willen melden.
dat kan ik gerust aan jou overlaten. Pech voor Hamilton en geluk voor Rosberg ontgaat jou volgens mij nooit. Afgezien van de pech van Hamilton kan ik mij niet heel veel geluk voor Rosberg herinneren, maar vul het lijstje gerust verder aan. Samen komen we er wel.

FolkertE

Citaat van: Wings op 05 november 2016 - 21:51:40
Citaat van: FolkertE op 05 november 2016 - 12:04:29
Tja, jij hebt vaker ook gezegd niet alles in detail uit te willen werken en ik wilde dat wel.

Niet meer. Omdat het nooit wat heeft gebracht. En bovendien zeg ik ook dat het seizoen naar je toe moet komen wil je kunnen zegevieren. Door de technische malheur van Rosberg erbij te halen zeg ik niets meer dan dat het soms meezit, en soms tegen. Dat doet verder niks af dat Lewis de titel 200% verdiende. Maar Rosberg nu ook. Dat hij wellicht meer wind in de zeilen had als je het afweegt doet daar niks aan af.
Het seizoen moet naar je toe komen? Dat klinkt meer als "kampioen wegens omstandigheden". de pech van Rosberg in 2014 en 2015 hielpen hem zeker niet,  maar zelfs als Rosberg die pech niet had was hij geen kampioen. verschil met 2016 is dat Hamilton zonder pech nu voor Rosberg had gestaan.
Natuurlijk is de titel voor Rosberg terecht en verdiend,  maar hij was niet de beste. zeker niet als Hamilton de laatste 2 races wint.

Maar goed, jij vind dat het niks extra's brengt, maar de feiten wijzen wel iets anders uit. je hebt een uitgesproken mening, maar je verdiept je niet verder in wat er allemaal gebeurt is. hoe kan je dan nog spreken van een feitelijke mening?
ZOALS ik al eerder zei,  jij stelt vragen bij de pech van Rosberg,  maar gaat uit van rijstijl als Hamilton problemen heeft. de

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 05 november 2016 - 23:41:34
Citaat van: FolkertE op 05 november 2016 - 23:06:04
Citaat van: Tuesday op 05 november 2016 - 20:06:39
Citaat van: FolkertE op 05 november 2016 - 19:23:42
Je doet het op zijn Folkerts? Beetje rare opmerking vind je niet?  HEt is nu ook niet zo dat jou mening altijd perfect klopt toch? of dat jij altijd alles goed doet?

Maar goed,  en Rosbergs geluk dan?
ik zeg ook niet of het goed of slecht is, maar aangezien je bij Rosberg van alles vergeet heb ik dat lijstje ff op jouw manier aangevuld. Op zich is er niks mis mee om het op die manier te benaderen, t is maar net waar je de grens wilt leggen. Botte pech kun je niks tegen doen, maar als het tegenzit kun je je juist onderscheiden en ik vind dat Rosberg dat dit jaar beter heeft gedaan, die heb ik meer zien strijden. Zelf kijk ik liever zo naar de kleinere pechgevalletjes.
In dat lijstje had ik het ook enkel over de pech,  niet over de rest.

Als je het lijstje op mijn manier had ingevuld had je het geluk van beide kanten ingevuld,  dus je hebt het nu niet echt "op zijn Folkerts" ingevuld. Dus nog steeds geen idee waarom je het nodig vind het zo te willen melden.
dat kan ik gerust aan jou overlaten. Pech voor Hamilton en geluk voor Rosberg ontgaat jou volgens mij nooit. Afgezien van de pech van Hamilton kan ik mij niet heel veel geluk voor Rosberg herinneren, maar vul het lijstje gerust verder aan. Samen komen we er wel.
[/quotetja,  om het maar op zijn tuesdays te zeggen: Hamilton heeft geen geluk gehad en Rosberg wel.

En voor je weer verkeerde insinuaties hebt,  misschien moet je toch eens kijken  naar hoe jij zelf post.
SOmmige dingen ontgaan jou nog wel eens. als jij het toch allemaal zo goed weet,  waarom maak jij het hele lijstje niet dan?

Tuesday

ja, mij ontgaan net zo goed dingen, we hebben allemaal wel een enigzins selectief geheugen. Dus daarom laat ik het geluk dat Rosberg heeft gehad graag aan jou over, hoe completer het lijstje hoe beter.

Wings

Citaat van: FolkertE op 05 november 2016 - 23:49:26
Het seizoen moet naar je toe komen? Dat klinkt meer als "kampioen wegens omstandigheden". de pech van Rosberg in 2014 en 2015 hielpen hem zeker niet,  maar zelfs als Rosberg die pech niet had was hij geen kampioen.

Statistisch misschien niet. De situatie verandert echter als de titel in zicht zou zijn gebleven. Daarom vind ik het ook nietszeggend. Daarnaast heb ik mij altijd afgevraagd waarom het gat tussen Nico en Lewis ineens zo groot was en na het behalen van het kampioenschap van Lewis, datzelfde gat, als sneeuw voor de zon verdween en Nico Lewis versloeg. Niet dat het er wat toedoet maar een plausibele verklaring heb ik ook nog niet gelezen.

Citaatverschil met 2016 is dat Hamilton zonder pech nu voor Rosberg had gestaan.

En wie weet was Alonso reeds kampioen als hij bij Mercedes reed.

CitaatNatuurlijk is de titel voor Rosberg terecht en verdiend,  maar hij was niet de beste. zeker niet als Hamilton de laatste 2 races wint.

Ik zou niet weten waarom niet. Nico hoeft niet debiel te doen en heeft genoeg aan een tweede en derde stek als Lewis wint. Waarom zou Nico zijn materiaal tot het uiterste pushen en onnodige risico's nemen? Dus of het verdiend is of niet hangt af van de criteria die je hanteert. 

CitaatMaar goed, jij vind dat het niks extra's brengt, maar de feiten wijzen wel iets anders uit. je hebt een uitgesproken mening, maar je verdiept je niet verder in wat er allemaal gebeurt is. hoe kan je dan nog spreken van een feitelijke mening?
ZOALS ik al eerder zei,  jij stelt vragen bij de pech van Rosberg,  maar gaat uit van rijstijl als Hamilton problemen heeft. de

Ik wil er nog één maal op reageren:

Ik verdiep me zeker wel in statistieken maar trek andere conclusies dan jij wat Hamilton betreft. Al jaren. En verder weet je dat ik niet iemand ben die gebeurtenissen gauw uitdrukt in termen als pech en geluk. Laat staan een compleet seizoen. Ergo, de basis voor een constructief dialoog ontbreekt als je compleet verschillend denkt over essentiële punten en andere criteria hanteert. Het verleden heeft dat vaak genoeg bewezen. Ik vind je oprecht een prima gozer en ben (achteraf) blij dat je terug bent maar jij en ik over Hamilton vind ik hetzelfde als Feyenoord-fan en Ajacied die elkaar proberen te overtuigen dat hun ploeg de beste is. Daarom ga ik niet mee de diepte in waar ik mij in het verleden wel liet verleiden hiertoe.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 06 november 2016 - 00:41:10
ja, mij ontgaan net zo goed dingen, we hebben allemaal wel een enigzins selectief geheugen. Dus daarom laat ik het geluk dat Rosberg heeft gehad graag aan jou over, hoe completer het lijstje hoe beter.
Precies dus misschien was ik wel op zijn Tuesdays bezig en vergat ook gewoon dingen ( die eventueel niet in mijn voordeel spreken.)