Met nog 2 races te gaan....

Gestart door Tessa, 01 november 2016 - 19:23:28

« vorige - volgende »

...wie wordt volgens jou de nieuwe wereldkampioen?!

Nico Rosberg
16 (72.7%)
Lewis Hamilton
2 (9.1%)
Anders (lol)
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 22 november 2016 - 19:23:28

Wings

Punttechnisch wel. ;) En ik heb er ook vrede mee. Rosberg heeft een ijzersterk seizoen achter de kiezen en laten we eerlijk zijn dat de titel ook niet is komen aanwaaien.

Jehoentelaar

En het is de eerste zoon van een kampioen die zelf ook kampioen wordt (laten we er vanuit gaan) sinds Damon Hill in 1996. Toch een leuk feitje en iets dat mogelijk pas weer over enkele decennia herhaald gaat worden.

Jozef

1962-1996
1982-2016

Dat kan maar een ding betekenen!

2002-2036 (Mick)

Dan moet hij wel lang doorgaan, is hij al 37. ;D

FolkertE

Citaat van: Wings op 20 november 2016 - 08:40:09
Punttechnisch wel. ;) En ik heb er ook vrede mee. Rosberg heeft een ijzersterk seizoen achter de kiezen en laten we eerlijk zijn dat de titel ook niet is komen aanwaaien.
Rosberg rijd natuurlijk ijzersterk, maar de titel komt wel een klein beetje aanwaaien. Met deze auto en je directe concurrent met duidelijk veel meer technische problemen is het niet meer dan logisch dat hij de titel haalt. Hij moet het nog steeds doen, maar echt heel moeilijk is het nooit echt geweest. Zeker ook niet als je bedenkt dat hij 2 keer gered is van een P3 finish. 1 keer is zelfs een DNF bespaart gebleven door illegale interactie van het team.

Wings

Als Nico Rosberg toch niet zo héél goed is en met wat mazzel en een snelste auto wint kun je je afvragen hoe zwaar bevochten de titels van Lewis zijn en hoe goed hij daadwerkelijk is: met dominant materiaal en een prutser van een teamgenoot succesvol zijn vind ik véél minder speciaal dan een kampioenwaardige teamgenoot op z'n nummer zetten. Hoe slechter Rosberg wordt neergezet des te minder glans hebben de successen van Lewis. Zeker gezien de verschillen niet rigoureus zijn.

FolkertE

Citaat van: Wings op 20 november 2016 - 17:50:28
Als Nico Rosberg toch niet zo héél goed is en met wat mazzel en een snelste auto wint kun je je afvragen hoe zwaar bevochten de titels van Lewis zijn en hoe goed hij daadwerkelijk is: met dominant materiaal en een prutser van een teamgenoot succesvol zijn vind ik véél minder speciaal dan een kampioenwaardige teamgenoot op z'n nummer zetten. Hoe slechter Rosberg wordt neergezet des te minder glans hebben de successen van Lewis. Zeker gezien de verschillen niet rigoureus zijn.
Ik weet niet hoor,  maar waar zeg ik dat Rosberg niet zo heel.goed is? Ik roep continue al dat Rosberg heel goed is en ook steek rijd dit jaar. Enige wat ik roep is dat Hamilton gewoon een klap beter is over het algemeen.  Zeker dit jaar,  waar Hamilton bijna elke race wel weer een probleem leek te hebben. Zonder pech,  stond Hamilton nu strak boven aan.

Daarom ga ik ook niet echt mee met de mensen die beweren dat Rosberg echt zijn game heeft verhoogd en nu Hamilton de baas kan zijn.

Wings

Citaat van: FolkertE op 20 november 2016 - 20:22:39
Zonder pech,  stond Hamilton nu strak boven aan.

Alonso ook met een Mercedes.

Robbert65

Citaat van: FolkertE op 20 november 2016 - 20:22:39
Citaat van: Wings op 20 november 2016 - 17:50:28
Als Nico Rosberg toch niet zo héél goed is en met wat mazzel en een snelste auto wint kun je je afvragen hoe zwaar bevochten de titels van Lewis zijn en hoe goed hij daadwerkelijk is: met dominant materiaal en een prutser van een teamgenoot succesvol zijn vind ik véél minder speciaal dan een kampioenwaardige teamgenoot op z'n nummer zetten. Hoe slechter Rosberg wordt neergezet des te minder glans hebben de successen van Lewis. Zeker gezien de verschillen niet rigoureus zijn.
Ik weet niet hoor,  maar waar zeg ik dat Rosberg niet zo heel.goed is? Ik roep continue al dat Rosberg heel goed is en ook steek rijd dit jaar. Enige wat ik roep is dat Hamilton gewoon een klap beter is over het algemeen.  Zeker dit jaar,  waar Hamilton bijna elke race wel weer een probleem leek te hebben. Zonder pech,  stond Hamilton nu strak boven aan.

Daarom ga ik ook niet echt mee met de mensen die beweren dat Rosberg echt zijn game heeft verhoogd en nu Hamilton de baas kan zijn.

Als je niet heel goed bent wordt je geen (vice)wereldkampioen in Formule 1. Rijdt je niet vier jaar bij Williams en dan zes jaar bij Mercedes. Als Hamilton dan een steekje laat vallen hier en daar en ook nog drie keer uitvalt met technische malheur,  ja, dan is Rosberg kampioen. Logisch.
Zijn kwaliteiten zijn alleen niet zo glamoureus. Hij is consistent, een tikkie langzamer dan Hamilton maar zeker niet veel en hij wordt niet psychotisch als ie vooraan rijdt maar kan een wedstrijd keurig binnenhalen. Zie de puntenlijst van dit moment. En als ie derde wordt of beter, dan is ie WK 16. Maar hij heeft nog niet gewonnen ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Pech hoort bij de sport. In de jaren negentig vielen 'topcoureurs' in de 'beste auto's' bij bosjes uit. Nu is dat minder, maar het blijft een belangrijke factor. Mens én machine maken wie aan het einde van de rit de beste is. Daarom vind ik die hele discussie wie een titel verdient en hoe de verhoudingen zijn zonder pech totaal niet relevant. Als de materiële factor je dwars zit ben je de verkeerde sport aan het kijken. De kampioen is de beste combinatie van mens en machine. Dat de titel 'drivers' championship' heet doet daar niks aan af.

De combinatie Rosberg+Mercedes is dit seizoen met één race te gaan beter dan de combinatie Hamilton+Mercedes. Zo simpel is het. Hartstikke leuk welke coureurs beter zijn dan andere coureurs en het bepaalt natuurlijk deels de uiteindelijke rangschikking, maar het is niet waar de sport om draait.

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 20 november 2016 - 20:28:55
Citaat van: FolkertE op 20 november 2016 - 20:22:39
Zonder pech,  stond Hamilton nu strak boven aan.

Alonso ook met een Mercedes.

A man can dream... :(

Robbert65

nog zes nachtjes slapen jongens, dan weten we 't...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 21 november 2016 - 16:33:22
Pech hoort bij de sport. In de jaren negentig vielen 'topcoureurs' in de 'beste auto's' bij bosjes uit. Nu is dat minder, maar het blijft een belangrijke factor. Mens én machine maken wie aan het einde van de rit de beste is. Daarom vind ik die hele discussie wie een titel verdient en hoe de verhoudingen zijn zonder pech totaal niet relevant. Als de materiële factor je dwars zit ben je de verkeerde sport aan het kijken. De kampioen is de beste combinatie van mens en machine. Dat de titel 'drivers' championship' heet doet daar niks aan af.

De combinatie Rosberg+Mercedes is dit seizoen met één race te gaan beter dan de combinatie Hamilton+Mercedes. Zo simpel is het. Hartstikke leuk welke coureurs beter zijn dan andere coureurs en het bepaalt natuurlijk deels de uiteindelijke rangschikking, maar het is niet waar de sport om draait.

Amen.

Prima samenvatting van dat wat ik roep.

FolkertE

Citaat van: Wings op 20 november 2016 - 20:28:55
Citaat van: FolkertE op 20 november 2016 - 20:22:39
Zonder pech,  stond Hamilton nu strak boven aan.

Alonso ook met een Mercedes.
Dat weten we gewoon niet. Hij heeft nog nooit van Rosberg gewonnen als teamgenoten. Misschien is Rosberg ook wel better dan Alonso. Je weet gewoon dat zonder pech Hamilton beven aan stond. Zelfs al lllaat je Rosberg winnen en Hamilton 3de worden in Malaysië, zou hij 5 punten dichterbij hebben gestaan.

Wings

#178
Aha. Dus eerst behoort Rosberg niet tot de buitencategorie waartoe Alonso, Hamilton en Vettel behoren en nu is Rosberg misschien wel beter dan Alonso. Wat is het nu?

Jehoentelaar

Ik denk dat Nasr beter is dan Hamilton.