GP USA: man van de wedstrijd?

Gestart door gloudiesaurus, 23 oktober 2016 - 23:24:05

« vorige - volgende »

GP USA: man van de wedstrijd?

Lewis Hamilton
0 (0%)
Nico Rosberg
0 (0%)
Daniel Ricciardo
0 (0%)
Fernando Alonso
9 (47.4%)
Carlos Sainz
9 (47.4%)
Anders
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

Geer

Ik ga voor Carlos Sainz.. hele knappe race!

Robbert65

Ik heb Alonso aangeklikt omdat Sainz duidelijk verloor in de laatste ronde van zijn leermeester. Maar Carlos kwam ook zeker in aanmerking, ook gezien zijn prestaties in de overige dagen van het weekend, die laten namelijk een stijgende lijn zien...

Maar goed, Alonso, in deze race vijfde, knap, belooft ook veel goeds voor volgend jaar met die McLarens. Alonso. dus.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk


Jozef

Citaat van: Wings op 24 oktober 2016 - 07:15:48
Citaat van: Jozef op 24 oktober 2016 - 01:10:30
Haha, is dat echt gebeurd? Nu is het wel duidelijk dat er een legioen Max-fans die site platstemt, want dat is echt te belachelijk voor woorden. ;D

Lijkt mij dat iedereen voor zichzelf mag bepalen wie hij of zij de man van de race vindt. Om dat zonder enige kennisneming van motivatie af te schilderen als chauvinisme vind ik te belachelijk voor woorden. Max reed een prima race en had een paar toffe moves. Kennelijk voldoende voor velen om hem te verkiezen als DOTD.

Ja later... Verpest zelf z'n race met een foute pitstop. In een race waarin mannen als Alonso en Sainz een uitstekend resultaat neerzetten met het materiaal dat ze hebben, ben je dan onmogelijk man van de race.

Wings

Citaat van: Jozef op 24 oktober 2016 - 11:37:33
Citaat van: Wings op 24 oktober 2016 - 07:15:48
Citaat van: Jozef op 24 oktober 2016 - 01:10:30
Haha, is dat echt gebeurd? Nu is het wel duidelijk dat er een legioen Max-fans die site platstemt, want dat is echt te belachelijk voor woorden. ;D

Lijkt mij dat iedereen voor zichzelf mag bepalen wie hij of zij de man van de race vindt. Om dat zonder enige kennisneming van motivatie af te schilderen als chauvinisme vind ik te belachelijk voor woorden. Max reed een prima race en had een paar toffe moves. Kennelijk voldoende voor velen om hem te verkiezen als DOTD.

Ja later... Verpest zelf z'n race met een foute pitstop. In een race waarin mannen als Alonso en Sainz een uitstekend resultaat neerzetten met het materiaal dat ze hebben, ben je dan onmogelijk man van de race.

Dat is zeer goed wel mogelijk. Dat jij en ik andere criteria hanteren is versie 2. Verder niet vergeten dat voorin e.e.a. is weggevallen en medebepalend is voor die resultaten. Dus het is maar vanuit welke invalshoek je het bekijkt.

Jozef

Als je een beetje kijkt op sociale media wordt over de volledige lijn met grote verbazing gereageerd op deze prijs voor Max. Het is echt onbegrijpelijk, in dezelfde categorie als Haryanto die 'm won in Australië (wat de FOM gewoon terugdraaide).

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 24 oktober 2016 - 11:54:02
Citaat van: Jozef op 24 oktober 2016 - 11:37:33
Citaat van: Wings op 24 oktober 2016 - 07:15:48
Citaat van: Jozef op 24 oktober 2016 - 01:10:30
Haha, is dat echt gebeurd? Nu is het wel duidelijk dat er een legioen Max-fans die site platstemt, want dat is echt te belachelijk voor woorden. ;D

Lijkt mij dat iedereen voor zichzelf mag bepalen wie hij of zij de man van de race vindt. Om dat zonder enige kennisneming van motivatie af te schilderen als chauvinisme vind ik te belachelijk voor woorden. Max reed een prima race en had een paar toffe moves. Kennelijk voldoende voor velen om hem te verkiezen als DOTD.

Ja later... Verpest zelf z'n race met een foute pitstop. In een race waarin mannen als Alonso en Sainz een uitstekend resultaat neerzetten met het materiaal dat ze hebben, ben je dan onmogelijk man van de race.

Dat is zeer goed wel mogelijk. Dat jij en ik andere criteria hanteren is versie 2. Verder niet vergeten dat voorin e.e.a. is weggevallen en medebepalend is voor die resultaten. Dus het is maar vanuit welke invalshoek je het bekijkt.

Welke criteria hanteer je als je voor een coureur kiest die verliest bij de start en z'n race verprutst met een onbedoelde pitstop?

BMW.WilliamsF1

Ik ga voor Sainz :)

Haha ja die officiele van F1 zelf slaat natuurlijk helemaal nergens op. Max komt zelf de pits in op een fout moment en valt uit (wel buiten zijn schuld). Maar als heel NL gaat lopen stemmen dan wordt Max nog driver of the day als ie de start niet eens zou halen  :o

Pancake Shield

Citaat van: Jozef op 24 oktober 2016 - 12:09:21
Als je een beetje kijkt op sociale media wordt over de volledige lijn met grote verbazing gereageerd op deze prijs voor Max. Het is echt onbegrijpelijk, in dezelfde categorie als Haryanto die 'm won in Australië (wat de FOM gewoon terugdraaide).

Dat is dus wat ik niet snap. Waarom draaien ze deze dan niet terug? Want in principe (voor zover het al iets voorstelde) hebben ze zichzelf nu echt in de voet geschoten, want er is niemand die deze prijs uberhaupt nog serieus gaat nemen. Verstappen's optreden gedurende de race was absoluut niet genoeg om als 'Driver of the Day' gekozen te worden. Ik kan sowieso al vier rijders zo opnoemen die het meer verdienen. Maar omdat er een hele buslading met Verstappen-fans op hem stemt en de organisatie daar niks aan doet, is het over voordat het begonnen is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Het blijft ook idioterie dat je alleen tijdens de race kan stemmen. Alonso maakte zijn inhaalacties in de laatste paar ronden van de race, dan zijn de stemverhoudingen al grotendeels bepaald. In een race waarin verder nauwelijks wat bijzonders gebeurde zijn dit juist de momenten die bijblijven.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 24 oktober 2016 - 12:26:33
Het blijft ook idioterie dat je alleen tijdens de race kan stemmen. Alonso maakte zijn inhaalacties in de laatste paar ronden van de race, dan zijn de stemverhoudingen al grotendeels bepaald. In een race waarin verder nauwelijks wat bijzonders gebeurde zijn dit juist de momenten die bijblijven.

Klopt, en het is natuurlijk idioot dat Verstappen die prijs pakt. Deze prijs verliest wat mij betreft nu ook zijn waarde. Gelukkig is er verder niets aan verbonden, zoals Formula E met fan boost wel heeft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Hoe je het ook wendt of keert, iedereen heeft het recht om zijn interpretatie aan een poll te geven. Het is geen vaststaand gegeven noch wetenschap. Verder klopt het dat er een misverstand is geweest over het moment van pitten (Max geeft dit ruiterlijk toe, biedt zijn excuses aan, aan zijn team en geeft de technici een hand na het uitvallen) en dat dit Max aangerekend kan worden maar waarom zou dat per sé zwaarder moeten wegen dan de resultaten van de gevechten die hij heeft gevoerd? Vooral de move op Button was erg tof net als het verdedigend rijden ten aanzien van Kimi wiens zachtere compound banden sneller op temperatuur waren. Dus er zijn wel redenen te bedenken of wij het daar nu mee eens zijn of niet.

Jozef

Een move op Button die in een trage McLaren zit op oudere banden. Nou nou.

Ik denk ook dat fans sneller achter een coureur gaan staan van hun eigen nationaliteit. De Spanjaarden zullen gisteren verdeeld geweest zijn tussen Sainz en Alonso, wat beide heren ook al niet helpt om veel stemmen te halen.

Wings

Citaat van: Jozef op 24 oktober 2016 - 13:01:10
Een move op Button die in een trage McLaren zit op oudere banden. Nou nou.

Als je langzamer bent kun je niet inhalen nee. Verder kun je zo iedere prestatie nuanceren: het materiaal en / of gunstige(re) omstandigheden zitten onlosmakelijk verbonden aan ieder succes. 

C.G. de Beaufort

Alonso en Sainz. Alonso was de beste van die twee. Vanaf positie 12 belandde hij op nummer 5.

Groet,

C.G. de  Beaufort