GP Japan: man van de wedstrijd?

Gestart door gloudiesaurus, 09 oktober 2016 - 09:37:56

« vorige - volgende »

GP Japan: man van de wedstrijd?

Nico Rosberg
1 (4.3%)
Max Verstappen
18 (78.3%)
Lewis Hamilton
2 (8.7%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Anders
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 23

gloudiesaurus

Voor mij Max Verstappen, een knappe 2e plek en Hamilton knap afgehouden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

k heb voor het eerst op de officiëlle poll gestemd, op Max, dus hier dan ook maar. Niet echt spectaculair, maar wel een goed resultaat en op het eind keurig verdedigd.  Vettel begon goed met een paar mooie inhaalactie's, maar staat uiteindelijk met lege handen. Voor Hamilton was dat eigenlijk net andersom.

Tessa

Hamilton heeft er ondanks een bitter slechte start toch heel wat uit gesleept, maar door dat laatste gevecht tussen Hamilton en verstappen, gaat mijn stem naar Verstappen. Mooie race en (uit het hoofd) binnen 5 seconden van de nummer 1 eindigen, dat is geweldig.

Pancake Shield

Esteban Ocon. Heeft gewoon een topweekend achter de rug, versloeg zijn teamgenoot in de kwalificatie al en nu ook in de race. Uitstekende prestatie, heeft laten zien dat Wehrlein rekening moet houden met hem. Meer dan dat hij met Haryanto moest doen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Fietser

Na een uitstekende start wist hij redelijk in de buurt van Rosberg te blijven (ofschoon die natuurlijk niet het uiterste gaf). Vervolgens moest hij hard werken om (de toen sneller lijkende) Vettel achter zich te houden, wat prima lukte. En op het eind wist hij Hamilton te weerstaan vooral door telkens zeer bekeken uit de chicane te komen zodat de snellere Mercedes er op het rechte stuk niet voorbij kwam. Tot slot die strakke verdediging in de laatste ronde. Verstappen dus.

Robbert65

Meks Versteppen. Absoluut. Wat een held! en overal bejubeld weer vandaag. Op Sky waren ze het er tijdens en meteen na de race helemaal over eens, niks geen foute actie in de laatste chicane, maar gewoon goed verdedigd en verkeerd getimed van Lewis, die had nog even moeten wachten en nog één ultieme poging kunnen doen op het rechte stuk.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Räikkönen. Keurig gereden met een hele vette inhaalactie langs de pitmuur.

Arthur

Toch echt Max hier hoor! Geen fout kunnen bemerken. En net zoals hij eens ROS piepelde in Canada was nu HAM aan de beurt. Subliem rijden dus!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Max, Kimi, Ocon en Rosberg komen wel in aanmerking.

Wings

Citaat van: Fietser op 09 oktober 2016 - 10:36:05
Na een uitstekende start wist hij redelijk in de buurt van Rosberg te blijven (ofschoon die natuurlijk niet het uiterste gaf). Vervolgens moest hij hard werken om (de toen sneller lijkende) Vettel achter zich te houden, wat prima lukte. En op het eind wist hij Hamilton te weerstaan vooral door telkens zeer bekeken uit de chicane te komen zodat de snellere Mercedes er op het rechte stuk niet voorbij kwam. Tot slot die strakke verdediging in de laatste ronde. Verstappen dus.

Sluit ik mij bij aan.

C.G. de Beaufort

Max. Hij startte helemaal okay en het was bijzonder dat hij de aan het einde van de race Hamilton niet voorbij hem kwam. Defensieve kwaliteit, maar gaaf!  8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Geer

Ook ik ga voor MaX. . Eervolle vermelding voor Nico R. Die heeft geen fout gemaakt.

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 09 oktober 2016 - 10:57:56
maar gewoon goed verdedigd en verkeerd getimed van Lewis, die had nog even moeten wachten en nog één ultieme poging kunnen doen op het rechte stuk.

Dat lukte niet, dat was toch duidelijk in al die ronden ervoor? In de laatste bocht (dus nog na de chicane) kon Lewis nooit volgen, zelfs met DRS verloor hij tussen chicane en bocht 1 gewoon 3 tienden. Daarom kwam er nooit een poging in bocht 1. En daarom probeerde Lewis wat anders. Vond het stoer van hem om het te proberen, maar de kans op slagen was erg klein.

Ik heb mijn stem aan Lewis gegeven dit keer. Vond dat hij zich goed herpakte na de slechte start. Z'n outlaps waren snaarstrak, wat hem wel wat posities heeft opgeleverd. Dat is ook een kunst, een snelle ronde eruit persen wanneer het moet.

vandeB

Driver of the day is voor mij (zonder oranje bril) Max Verstappen. Hij nam het initiatief tijdens de pitstops, managede goed zijn banden en verdedigde geniaal tegen Hamilton. Hoe hij de bochten koos waar energie op te sparen en waar dat extra energie weer te gebruiken getuigde van grote klasse.
Brundle op Sky Sports F1 voorspelde meteen al dat Verstappen op die wijze Hamilton tot het einde van de race af zou kunnen houden en als Hamilton een kans zou willen maken hij het zou moeten proberen in de chicane voor het rechte stuk. Het moment dat Hamilton andere lijnen ging rijden in de haarspeldbocht en 130r, kondigde Brundle aan dat de aanval zou komen. En precies dit vind ik zo gaaf aan de verslaggeving op Sky Sports. Die gasten hebben er echt verstand van. Zelfs ik (leek eerste klas, maar met livetiming aan) ben altijd een halve tot anderhalve ronde sneller dan Olav Mol.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 09 oktober 2016 - 12:18:31
Räikkönen. Keurig gereden met een hele vette inhaalactie langs de pitmuur.

Keurig gereden maar verder niet veel bijzonders gedaan. Ik vond de race van Seb enerverende. Onbegrijpelijk dat Ferrari niet is meegegaan met Red Bull bij Vettel. Hij had zicht op Max en was sneller. Kimi heeft een beetje kansloos rondgereden. Niet veel gewonnen noch verloren.