GP Japan: man van de wedstrijd?

Gestart door gloudiesaurus, 09 oktober 2016 - 09:37:56

« vorige - volgende »

GP Japan: man van de wedstrijd?

Nico Rosberg
1 (4.3%)
Max Verstappen
18 (78.3%)
Lewis Hamilton
2 (8.7%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Anders
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 23

Matthijs

Citaat van: Jozef op 10 oktober 2016 - 01:44:55
Citaat van: Robbert65 op 09 oktober 2016 - 10:57:56
maar gewoon goed verdedigd en verkeerd getimed van Lewis, die had nog even moeten wachten en nog één ultieme poging kunnen doen op het rechte stuk.

Dat lukte niet, dat was toch duidelijk in al die ronden ervoor? In de laatste bocht (dus nog na de chicane) kon Lewis nooit volgen, zelfs met DRS verloor hij tussen chicane en bocht 1 gewoon 3 tienden. Daarom kwam er nooit een poging in bocht 1. En daarom probeerde Lewis wat anders. Vond het stoer van hem om het te proberen, maar de kans op slagen was erg klein.

Ik heb mijn stem aan Lewis gegeven dit keer. Vond dat hij zich goed herpakte na de slechte start. Z'n outlaps waren snaarstrak, wat hem wel wat posities heeft opgeleverd. Dat is ook een kunst, een snelle ronde eruit persen wanneer het moet.

Precies, het was duidelijk dat Hamilton besefte dat het op de conventionele manier niet ging lukken dus koos hij een alternatief. Stoere actie en het lukte bijna.

Wings

Zeker stoer maar verder zie ik weinig reden om hem tot man van de race te verkiezen. Als we een streep onder zijn race trekken is hij verslagen door Rosberg en is hij lager geëindigd dan de auto snel is en de situatie toeliet. Geen maximaal resultaat uit de auto gewrongen op toch wel een cruciaal moment. Verder vond ik zijn race ook niet ijzersterk. De slotfase was tof maar vooral in het voordeel van Verstappen. Dat er veel meer te halen valt op de baan kun je wel zien aan de inhaalactie van Hülkenberg.

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 10 oktober 2016 - 18:01:07
Citaat van: Jehoentelaar op 09 oktober 2016 - 12:18:31
Räikkönen. Keurig gereden met een hele vette inhaalactie langs de pitmuur.

Keurig gereden maar verder niet veel bijzonders gedaan. Ik vond de race van Seb enerverende. Onbegrijpelijk dat Ferrari niet is meegegaan met Red Bull bij Vettel. Hij had zicht op Max en was sneller. Kimi heeft een beetje kansloos rondgereden. Niet veel gewonnen noch verloren.

Kimi heeft mij op het puntje van m'n enigszins verzakte bank gekregen. De rest niet. Dat is wat mij het meest bijblijft, zodoende MvdW.