Ronde 17: Formula 1 Japanese Grand Prix, Suzuka International Racing Course

Gestart door Tessa, 03 oktober 2016 - 19:19:05

« vorige - volgende »

Tessa

Nico heeft z'n voorsprong flink vergroot en is het mannetje, het hoofd van Hamilton zit vol complottheorieën en Ferrari likt zijn wonden. Bij Red Bull is het intussen feest na de dominante podiumbezetting van afgelopen weekend.

Na een mooie race in Maleisië, is het nu tijd voor Japan...ja dames en heren, dat wordt nog een keertje vroeg opstaan ;-)



Afgelopen jaar pakte Nico Rosberg de pole position met 1:32.584

De podiumplaatsen waren voor:
1.   Lewis Hamilton      1:28:06.508
2.   Nico Rosberg      +18.964s
3.   Sebastian Vettel   +20.850s

Het circuit heeft een lengte van 5,807 km en er moeten 53 rondjes gereden worden, waarmee de totaal af te leggen afstand uit komt op 307,471 km

Het lap record staat op naam van Kimi met 1:31.540 (2005)



Op dit moment verwacht buienradar aankomend weekend een temperatuur van 23 graden Celsius met een dikke plens op zaterdag (ruim 24 mm), maar ja, niets zo veranderlijk als buienradar.

Qua eten is het in Japan goed toeven, wat dat betreft is het sterk aan te raden je voor te bereiden op de race en je huis (in ieder geval op culinair gebied) klaar te maken voor een Japanse race. En ja, wat dat betreft is sushi natuurlijk geweldig! Wel even zelf maken, die uit het koelvak van AH zijn doorgaans niet te pruimen (tenzij je in het bezit bent van een winkel met live rollendraaiers, die kunnen er wat van).




Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:

Vrijdag 07 oktober 2016
03:00 - 04:30 uur Eerste vrije training
07:00 - 08:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 08 oktober 2016
05:00 - 06:00 uur Derde vrije training
08:00 - 09:00 uur Kwalificatie

Zondag 09 oktober 2016
07:00 - 09:00 uur Race




SDG


Robbert65

Mooi gedaan Tessa. En wat betreft die sushi: Ik kan niet wachten! ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

vandeB

Erop of eronder voor HAM. Met 23 punten achterstand zal hij iedere wedstrijd moeten winnen of ROS moet ergens nog wat pech hebben.
Als ieder podium een 1-2 wordt voor Mercedes met één keer het voordeel voor ROS dan wordt ROS met 2 punten verschil kampioen.
Ik zie het somber in voor HAM  :'(

Matthijs

ach, met de oude puntentelling was het verschil 'maar' 9 punten met nog 5 races te gaan. Zeker niet onoverbrugbaar. En Mercedes rijgt, in tegenstelling tot algemene opinie, geen 1-2 finishes aan elkaar, dus nog voldoende ruimte voor Rosberg om punten te verliezen. Maar Hamilton moet niet meer motoren opblazen.


gloudiesaurus

Ziet er raar uit  ;D

Leuk nu alweer een grand prix. Ik ben wel fan van Suzuka. Vooral van de 130R!
En het is lekker vroeg, kun je daarna nog lekker wat doen op je dag.

Het verschil tussen Hamilton/ Rosberg is nog niet onoverbrugbaar maar Hamilton zal Rosberg nu toch wel moeten verslaan! Wordt interessant.

Max Verstappen ging hier vorig jaar ook lekker, hij versloeg Sainz ruim.
Hopelijk kan hij de lijn uit Maleisië doortrekken. Het wordt alweer de 3e keer dat Verstappen hier rijdt, wat gaat de tijd snel! In 2014 debuteerde hij hier in de vrije trainingen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Citaat van: Wings op 06 oktober 2016 - 17:57:31


WTF is Lewis aan het doen? :o
Hahah, Snapchap. Had ook wel ff van wat doe je nu weer. Maar ach, ik vind het wel grappig en hij heeft een punt. Daarbij hoe vaak zijn journalisten ook niet niet respectvol geweest? Ik kan me nog dat Duitse interview herinneren waar ze zeer onrespectvol waren naar Hamilton en zijn hele interview verdraaiden en net deden als of hij Schumacher beledigde.

Matthijs

Citaat van: Mickey op 06 oktober 2016 - 21:07:47
2004. Jongste F1-coureur evah. I see. ;D
Nog voordat hij zijn allereerste wedstrijd in een kart rijdt, debuteert hij al in de F1, wat een talent.

gloudiesaurus

 ;D

2014!!!!!!!!!!!!  >:(

Zo het het wel lekker dichter bij elkaar op de vrijdag! Kan leuk worden  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Haha, die strategie van Vettel is weer een Maranello Special hoor. ;D

Tuesday

Citaat van: Jozef op 09 oktober 2016 - 08:05:29
Haha, die strategie van Vettel is weer een Maranello Special hoor. ;D
zeg maar gerust de Maranello standaard.

Sabai